Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szóval a csalódott visszalépők morzsáit majd a Pentax felcsipegeti? Gyönyörű jövőkép!
Szerintem már ott elcsesztek mindent, hogy 2015-ben az eleve 10 évet késett Full Frame rendszerüket tükörrel indították. Ki az a hülye, aki 2015-ben egy új DSLR rendszert indít? Hát pont az, aki most arról álmodozik, hogy néhány csalódott és/vagy nosztalgiázni vágyó fotós majd talán eltartja őket.
-
Neck
veterán
Majd egyetlen mondattal később: "So the DSLR market is currently decreasing a little bit, but one year or two years or three years later, it will [begin] getting higher."
Szerintem jól fordítottak - ez a fickó tényleg azt hiszi, hogy a dSLR a jövő.
Ez a kedvenc részem:
"But I believe the DSLR has its own appealing point, because users can create their own image from the optical viewfinder. People can see the beautiful image through the optical viewfinder, and then think how they can create their pictures -- for example, exposure level setting or white balance or ISO [sensitivity] -- and then imagine how they can get [the result they're seeking]."
Tehát az, hogy nem a végleges képet látod a keresőben, hanem az üvegen keresztül a valóságot, az előny - mert kb a felhasználó képzeletére bízza, milyen lesz a kép.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #503 üzenetére
Nem tudom, ez legyen az ő gondjuk. Sosem volt pentaxom, nem is tervezem venni, engem csak az eredeti szöveg érdekelt.
Neck: nem. Lényeges kifejezést kihagytak amitől alapjaiban változott meg a mondat értelme. Az általuk közölt mondat szerint mindenki vissza fog váltani, de legalábbis általánosságban, míg az eredeti interjú szerint néhányan. Ez elég jelentős különbség ahhoz, hogy kijelenthető legyen hogy rosszul fordítottak.
-
mikrofon
addikt
Igazad van. Megnézhettem volna az eredetit. Valóban kicsit árnyaltabban fogalmaz.
Hiroki Sugahara: So the DSLR market is currently decreasing a little bit, but one year or two years or three years later, it will [begin] getting higher.
Dave Etchells: You think it will return, will start growing again.
Hiroki Sugahara: Yeah. Yes, yes.
Forrás: imaging-resource.com
-
csacsi77
senior tag
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz mikrofon #506 üzenetére
Nem erre gondoltam, hanem erre:
"de egy vagy két éven belül a tükörreflexesről váltók vissza fognak térni a dSLR rendszerekhez"
vs.
“But after one or two years, some users who changed their system from DSLR to mirrorless come back to the DSLR again.”
A some users ad egészen más értelmet a dolognak. Tükörreflexesről váltók «-» some users who changed their system from dslr. Azaz tükörreflexesről váltók vs. néhány felhasználó, aki tükörreflexesről váltott.
De nem te rontottad el hanem a cikkíró.
-
hibavissza
veterán
Van valami mód a fényképezőgép kijelzőjének kalibrálására vagy marad a szemre kalibrálás? Elég gyalázatos kijelzőket használnak és a gyári "0" beállítás is rossz rendszerint. Pedig nagyon jó lenne egy színhelyes kijelző. Nem kéne a WB miatt parázni állandóan.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hibavissza #510 üzenetére
Nincs mód....mit használsz egyébként? A Canon kijelzői biztosan sokkal jobbak, mint a Sony-é, láttam egyszer YouTube videóban.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #513 üzenetére
Igazából nem csak egyszer, mert volt, aki nem mutatta, csak elmagyarázta, hogy az LCD-n nem tudta megmondani, hogy mi van kiégve és mi nem a videón, amit felvett, mert máshogy nézett ki a végeredmény a kalibrált otthoni monitorán. A lényeg, hogy nem pontos és oldalról nézve is elég gyorsan csökken a fényerő és a kontraszt egy Canonhoz képest az A7III kijelzőjén napsütésben, ez az utóbbi amit láttam a videóban.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
akkor elég balfék az illető, ha kalibrált monitorral tolja, de az eszközök nincsenek hozzáigazítva - imho ilyenkor a "táplálkozási" láncnak végig egyformának kellene lennie. az oldalsó betekintés meg irreleváns a minőség ügyében.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
kovsol
titán
Mi van kiégve annak mi köze a színekhez? Zebrát be kell kapcsolni, és az adott profilhoz kalibrálva kell nézni.
Egy Slog2, vagy HLG3-hoz igazított zebra beállítás pontosan mutatja majd a sony kijelzőjén a problémás területet.
De ugye ha utána ezzel a beállítással nézed a zebrát és utána átváltasz egy normál profilra akkor ott kisebb a dinamika tartománya a videónak, így a zebrát ahhoz kell állítani akkor.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #515 üzenetére
-
madgie
titán
válasz hibavissza #510 üzenetére
Ki fogsz röhögni: letöltöm a stúdiós tesztképet a dpreview-ről, meg lövök egy képet a nappaliban. A dpreview-os képen van mindeféle szín, de sötétszürke a háttér, amin jól lehet látni a WB-t, a nappaliban meg barnás egy csomó minden, amin szintén jól lehet látni, ha zöld/lilába húz valami.
Ezek az SD kártyán is ott vannak a fényképezőben meg a számítógépen is, majd megnyitom őket a kalibrált monitoron, beülök elé a fényképezővel és szemre hozzá lövöm. Előbb az LCD-t, majd az EVF-et is. Az X-T3 pölö így van beállítva.
Biztos van valami mód pontosabb kalibrációra, műszerrel, de ez nekem elég jó eredményt ad ahhoz, hogy nagyjából ugyanúgy nézzen ki a fényképezőben a kép, ahogy a számítógépen (nyilván elég sokat lövök JPG-ben, ez is előny).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
"mert volt, aki nem mutatta, csak elmagyarázta, hogy az LCD-n nem tudta megmondani, hogy mi van kiégve és mi nem a videón, amit felvett, mert máshogy nézett ki a végeredmény a kalibrált otthoni monitorán"
Zebra? A Sony vázak tudják, ez nem Canon, hogy hekkelt firmware kelljen hozzá. Eleve elkezdesz egy kilapított, vagy egyenesen Log profillal videózni (pláne kültéren, nehezen látható LCD-n) és az isten sem mondja meg szemre, mi van kiégve.
(#505) lugosi: Nekem egy Pentax K200D volt az első DSLR-em és később is örömmel figyeltem az igazi fejlesztéseiket (nem az ilyen K-01 szerű ökörködésekre gondolok) és ezen a kategórián belül amúgy borzasztóan jó vázakat tudtak készíteni és a Canon-Nikon konkurenciához képest az adott szolgáltatási szintet egy árlépcsővel lejjebb odaadták (időjárásállóság, fejlettebb kezelőszervek, státusz LCD, fókuszrendszer, kereső minősége és lehetne sokáig sorolni, nem megfeledkezve az IBIS-ről sem, amíg ezt mások "csak" stabilizálásra vagy Hi-Res módra használják, ők megoldották vele a csillagkövetést is asztrofotóhoz).
Ha a K-1 nem egy Full Frame DSLR lett volna, hanem inkább MILC, akkor most tök másról beszélnénk. Az egyik legpatinásabb japán fényképezőgép gyártó, fáj látni ezt a vergődést. Nem azért, mert a K-1 vagy a K-1 II rossz DSLR-ek lennének, hanem mert behajtottak egy zsákutcába és kérdés, hogy tudnak-e még korrigálni ezen mielőtt falnak csapják az egész céget.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #520 üzenetére
A logot azért sem szeretem, mert a WB-t se tudom kábé sose normálisan belőni úgy. Az Eterna + DR400 annyira bejött nekem Fujin, hogy szerintem soha nem is lőttem F-Log-ban az X-T3-mal (de még HLG-ben sem).
-
kovsol
titán
Van lehetőség, hogy LUT -t raksz a log-ra. Legalábbis Sony vázakban. Így a kijelzőn egy rec709 verziót is meg tudsz jeleníteni azonnal a kijelzőn/evf -ben, így már nem is olyan laposak a színek, és mellé a zebra megfelelően beállítva, és a kiégés is tökéletesen látszik.
May the Force be with you!
-
hibavissza
veterán
Dehogy röhöglek ki. Én eddig úgy állítgattam, hogy néztem a kijelző és a szememmel látott valós színvilágot és megpróbáltam összelőni egy kb. a környezeti fényeknek megfelelő WB beállítás mellett. Sajnos a Gx80 kijelzőjének színtere annyira lyukas, hogy szinte lehetetlen egy picit mindenre jó beállítást eszközölnöm. Ami nem csoda. Megpróbálom ezt monitoros verziót. Jó ötlet, köszi.
Azért eszkalálódott most ez a problémám, mert sok év panázás után úgy néz ki megállapodom egy fajta beállítás mellett. Úgy mint te az Eternánál. Eddig csavargattam mindent a kamerán, mint a bolond. Ekkor úgy is össze vissza lát az ember mindent.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Mr.Csizmás #518 üzenetére
Én csak azt nem értem mit ér egy profi (jobb) kijelző egy DSLR-en. Ha "Liveview" módban használod, akkor semmit sem ér az AF... Tehát semmi értelme így használni.... Vagy tévedek
Ha vissza nézésre használod a kijelzőt, akkor se sokat érsz... Mert kicsi, nem elég a dinamikai tartománya és a színskálája. Nem véletlenül ajánlottak a nagyszínterű, kalibrált, nagyméretű monitorok a feldolgozásra....
Helyszínre, azonnali pontos megjelenítéshez meg ez, így kofferral mobil verzióban egy vezetékes vagy vezeték nélküli összeköttetéssel elég "vagány"...... (benq accurate colour on the go)Egyébként kb. a videó felénél lepontozza a Sony menüjét mert túl komplikált és nem felhasználó barát. A videó alapján meg feltételezhető, hogy ez a beállítás is elkerülte a figyelmét, ami egyébként egy tetszőleges gombra is rátehető, így gombnyomással előhozható... Monitor Brightness: Sunny Weather
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
-
mikrofon
addikt
Szerintem neked van igazad. Tényleg más az értelme az eredetinek mint a fordítottnak. Magyar fordításban azért tényleg durvábban hangzik.
Ennek ellenére azért az eredeti riport sem túl "normális".
èn is úgy gondolom, hogy a Pentax a k10d; K100D; K20D; K200D idejében elég jó dolgokra volt képes. Így számomra is "fáj látni ezt a vergődést"., (ahogy (#520) Stauffenberg fogalmazott) -
vond
MODERÁTOR
válasz hibavissza #525 üzenetére
Ismerős.
Én a szombati esküvőzésen ledobtam az ékszíjat az A7III miatt. Elkezdtem agyalni, hogy mekkora kölcsönökbe kéne vernem magam, hogy legyen egy ilyen alap szettem. Aztán szerencsére pár perc után kijózanodtam.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Neck
veterán
A some people-t én is értettem az elejétől! Ettől még a kontextus nem változott meg alapjaiban, maximum a mondandó egy része árnyaltabb.
Remélem, érzed, hogy így még nagyobb hülyeség, amit mond, mert erre a "some people"-re fókuszál a Pentax, mint célcsoportra? Az OVF előny, mert elképzelheted, milyen fénykép készül majd??!! 640 kB elég mindenre?
Hagyjuk.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #525 üzenetére
Ezzel körülbelül teljesen ugyanígy vagyok én is.
-
kovsol
titán
válasz hibavissza #525 üzenetére
Rendszer váltás sose olcsó sajnos. Sony cuccokban sok beállítás van, de ugye sokan mondták ez csak 100Mbit 8bit 420.
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz mikrofon #527 üzenetére
Azért a Pentax később is elég jó dolgokat tudott DSLR fronton, nem csak a K20D/K200D idejében. Meg ami még tök jó gyártóvá teszi őket, az néha egészen apróságnak tűnik, de ezek összeadva tudnak kitenni egy nagyon szerethető vázat. Például a "zöld gomb" azóta is hiányzik, hogy nyugdíjba küldtem a K200D-t.
Meg, hogy ne legyen OFF, ott van a Pentax Q család is, ami igazából egy halálosan jópofa dolog volt, csak éppen ezt nem engedhette meg magának. Ők nem Leica, hogy jópofaságokra fogékony dilinyósokból meg tudjanak élni (én is ilyen dilinyós lennék, ha lenne pénzem Leicára, nem bántásból mondom).
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #518 üzenetére
A lényeg, hogy ő látta élőben a különbséget és szerinte nagy, ami a videó alapján könnyen hihető, mert látszik, hogy mennyire tükröződik a kijelző és mennyire kontraszttalan a kép egymáshoz képest Részrehajlással sem lehet vádolni, mert a teszt végén a Sony győzött.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Tudom, nem szeretjük a PD cuccait, mert túlárazott divathóbort ez is, de ha az árán átlépünk, mit gondoltok az állványukhoz?
Nekem elég szimpatikus ennyire kompakt méretűre sikerült kigondolni, a fej, amit nem tudok így látatlanban eldönteni jó lehet-e?
Egész jó kis utazócuccnak tűnik, mellette a Manfrotto Beefree is egy túlméretes valami. -
kovsol
titán
Néztem róla tesztet is, mert pár youtuber megkapta már próbára, és nekem a fej nem tetszik.
Nekem marad szerintem a befree live míg meg nem adja magát. A fluid fej mellé van egy gömbfejem is hozzá ami a befree GT -n is van.
Úgyis manfrotto táskám van aminek van külön rekesze a befree állványhoz.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
hibavissza
veterán
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #523 üzenetére
Videónál teljesen átálltam a piktogramos WB-re, szinte csak a napocskát vagy villanykörtét választom. CineD-ben veszem fel, ha kicsit nem stimmel ColorFasttal igazítok rajta. Az az igazság teljesen átálltam erre a pluginre, én úgy találom, hogy a Resolve a GX80-al nagyon durván bánik, hamar artifactol, míg ezzel kevésbé, meg még gyorsabban is tudok belenyúlni, csak persze ki kell tapasztalni.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #539 üzenetére
Igazán nincs mit
Fujin, videónál mág az AWB-Lock, amit nagyon szeretek, valahol a napocska meg a műfény kap egy betyáros tintet, de ha az AWB-t hagyom dolgozni, forgok kicsit vele, hol a jó, majd ott lockolom, az nagyon hasznos tud lenni. Nem tudom, a többi gyártó tudja-e ezt, valahol logikus lenne (a Pentax képes hasonló finomságokra)
-
hibavissza
veterán
Basszus pont ma meditáltam ezen, hogy miért nincs ilyen a Gx80-ban. Olyan van, hogy kis fokozatmentes "csúszkán" beállítom a hőt és színezetet. Nem valami gyors.
(#540) MrChris: napocska nekem rendszerint túl "meleg". Ha nincs idő persze megteszi. Videónál nagyon kínlódás valami értelmeset kihozni, ha a WB eleve rossz. Ennek csak mostanában látom a jelentőségét, mióta a valódi Rec601-et látom. Előtte mindig-minden gány volt valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #542 üzenetére
Egy kicsit meleg, majd belövöm az ikon milyen wb-vel egyenlő és egy kicsit korrigálom/megjegyzem az értékét.
Erről a vázról egy darabig nehéz lesz váltani, annyira aránytalanul nagyot kéne lépni pénzben.
-
Mercutio_
félisten
Nem bántásból, de mi lenne ha ilyen-olyan YT videók alapján történő okoskodás helyett befáradnál a szaktopicba és ottani rutinos tulajdonosoknál érdeklődnél mielőtt messzemenő (téves) következtetéseket vonsz le.
Vagy esetleg szerezz be egy ilyen vázat, ha nincs forrás/szándék menj el topictalira, vagy írj a topicba, hogy ki érne rá 1-2 sör mellet megmutogatni pár dolgotKezd már kicsit kínos lenni a fotelszakértés ennyi váztulaj jelenléte mellett.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
hibavissza
veterán
Nekem is el vannak mentve fehér egyensúlyok. Nappalink nappal, nappalink este, kiserdő nappal, stb. A gond az, mikor egy hónapig nem videózom már nem emlékszem melyik, melyik. Ugyan ez a C módoknál. Tudom, írjam fel a telefonba....és akkor csodálkoznak, hogy esnek az eladások. Egyre kevesebb user nyeli le a nyűglődést az egyre kevésbé rosszabb képminőségért cserébe.
-
konyi79
addikt
válasz mikrofon #543 üzenetére
Alapvetően nem szimpatikus.
Ne Northrup legyen a mérvadó tudom, de innen nézve valós veszélynek tűnik kioldásnál ha nem központosan terheled megharapjon ha lebillen. Persze látom, így tud ekkora lenni.
Meg nincs panoráma funkció. A Befree-vel van hasonlítgatva mindenhol, ami többnyire a 494/6 center fejjel van szerelve, abban pedig van, nem is rossz. Ok, abból a bugyborékot spórolták ki (vízszint). -
jmakk
őstag
Panoráma funkciót elég könnyű varázsolni szinte bármilyen (ARCA) fejre. És pl. egy gömbfejen ez sokkal jobb megoldás, mert nem a lábakkal molyolva kell vízszintezned, hanem csak a fejjel, ami sokkal gyorsabb és egyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ennyike (btw a zebrát még a fapad Pana GX80 is tudja és még egy rakás milc az utóbbi pár évben.)
Ez valami terelés? Miért, hol és ki írta, hogy DSLR-en kevésbé talál a fókusz? (Az viszont, hogy front és/vagy back-focus sűrűn van - ami kihat a fókusz pontosságára -, nem kérdés )
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP