Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz mikrofon #299 üzenetére
Hát persze annyira sok nyári meleg volt a bejelentése óta... meg annyira jellemző a Sony-ra ,hogy nem melegednek túl a vázai
Haggyukmá. A Fuji legalább addig engedi, amíg bír a hőtermeléssel. Sonyéknál meg nyisd ki az LCD-t, fújd Mentosos lehellettel, stb. akkor talán nem fossa magát össze négy darab tízperces footage után nyáron.
-
jaanoo89
aktív tag
"Az 1,2-es sort viszont sose fogom megérteni, mi indokolja létezését a márkahűségen kívül."
Teljesen egyetértek azzal, hogy ha valaki fix /1.2-es sorral rakja össze a szettjét, akkor már APS-C méretben van Fuji áron és kisebb szenzorral, ergo nem valami jó setup, max a márkahűknek.
Viszont velem mostanában pont az van, hogy 1 adott látószögből szeretnék kicsit jobbat az ottani átlagtól ("átlag" alatt az olcsóbb 1.8-as fixeket értem) és ha ezek nem lennének akkor két gépet tartanék vagy rendszert kéne váltani? A rendszerváltással az a gond, hogy egyébként meg az adott látószögön kívül (ekv. 24mm) minden másra tökéletesek nekem a meglévő üvegeim és ez így még mindig olcsóbb és kisebb szettet ad, mintha egy APS-C-es szettel raknám össze ugyanezt.
Szóval ha nem lenne a Leica 12/1.4 (lesz majd abból is PRO Zuiko az tuti ), akkor most vehetnék egy Fuji-t csak a 16/1.4-es üvegük miatt, vagy igazából tökmindegy mit, a lényeg ,hogy két gépem lenne, ami nekem nem túl szerencsés, mert sokat utazok. Így viszont megkapom a jobb képminőséget rendszeren belül és igen, sajnos borsosabb áron mint máshol, de attól még nem lesz az a Leica 12/1.4 semmivel sem rosszabb üveg.
-
Speeedfire
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Csabi olympusos, sonyis része [link]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
konyi79
addikt
válasz Speeedfire #315 üzenetére
A telés résznél brutál a különbség, nem tudom, ott a 1670z lehetett a Sony-n?
Nagyon durva különbség, ha tényleg ugyanúgy rázta a két kamerát. Mert ott nem voltak összekötve, az látszik. -
kovsol
titán
18-135 volt rajta elvileg azt írták kommentbe.
Nem tudom de nekem a 18-105G obival nem volt ilyen remegős az A6300. Erős a gyanúm nem ment az OSS, vagy lehet hibás volt az obi. Technology Maffia nemrég rakott fel pont egy OSS vs IBIS videót 6400vs6500 esetében.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #315 üzenetére
Aztamindenit ez aztán tematika és előadási stílus.... Belinkelhetted volna a releváns időpontól, mert ez így inkább reklám, ráadásul banki, ráadásul burkolt... szerintem.....
Tehát aki a lényegre kíváncsi az pörgessen 3:35-reHát igen az Olympus két dologban a legjobb a világon:
1: a stabilizátor
2: szenzor tisztítás és tisztántartásÉrdekes látni, hogy mit tesz ehhez még hozzá az új váz az Olympus OM-D E-M1X...
A méret összehasonlítás pedig pont mást mutat mint amit a videóban mond....
Remélem abankipénzügyi tanácsai ennél pontosabbak....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Speeedfire #319 üzenetére
Akkor csak számomra, mert ez sem a címből sem a leírásból nem derült ki számomra sőt még a videó elején sincs erről tájékoztatás... és te sem említetted...
De mindegy is, a lényeg, hogy nagyon kemény a Dual IS ezzel a 12-100-as objektívvel. Bár igazából ez már a Panasonic-nál is az volt a Pana Leica 100-400 objektív esetén....
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz mikrofon #318 üzenetére
Szerintem pont Csabát ekézni ilyen miatt felesleges, igen korrektül szokta a szponzorált dolgokat kezelni/közöni. Egy ilyen sorozatnál, mint a pénzizéi persze ha nem követed a tartalmát lehet meglepő így belecsöppenve a végébe, de szerintem maximális korrekt a hozzállása. Messze túmutat a közösségi értéke a videóinak az influencerek felső harmadánál is.
IMHO -
b.vr
őstag
válasz mikrofon #318 üzenetére
Én Magyarósi Csaba vlogját csak akkor tudom elviselni ha épp valami jó külföldi helyen/városban/tájegységen járnak, ebbe most belenéztem (szóval tényleg kérdezem mert emiatt nem fogom végignézni ezt a számomra amúgy érdektelen videót) és ugyan láttam hogy egyszer mellékesen röviden kézbe veszi az Oly 12-100/4-et de amúgy az most hogy merült fel itt a fórumon hogy mellétenni a Sony 18-135-öt? Az egy turistazoom amilyenből van m43 többféle is, de ezt az egész műfajt kár is idehozni. A 12-100 egy más kategória, egyrészt képminőségben, másrészt kicsit is gyakorlottabbaknak nem kell bemutatni miért nem mindegy ha ekv 24 vagy ekv 27-28 mm-től indul a látószög.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Speeedfire
nagyúr
Mivel sokan panaszkodnak neki a fókusz miatt, emiatt próbálta ki, hogy milyen a sony rendszere. Összevetette, hogy arra amire ő használja jobb lenne-e vagy sem.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
mikrofon
addikt
Arról beszél, hogy mennyire szereti a méretét és, hogy milyen jó a mérete, .hogy ez mennyire fontos neki.... majd: "Ráadásul ez teszi lehetővé, azt is, hogy ilyen objektívekkel szaladgáljak, aminek az átfogása 12-100 és amikor bele zoom-olok valamibe akkor bizony rendesen bele zoom-olok valamibe...."
A Sony-hoz pedig a 18-135-öt használja..... Uh ezt a kérdést tedd fel neki....[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz Speeedfire #325 üzenetére
De nem ezt kérdeztem. Mikrofon betett egy méretösszehasonlítást az Oly 12-100 vs. Sony 18-135 között, (utóbbi egy semmi különös turistazoom) Na ez az összehasonlítás hogy merül fel, mert én nem látok rá indokot.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #326 üzenetére
Hát direkt leállítottam a felvételt, a videón a Sony-ra a 16-70/4 van tekerve. Ahogy írtam a 12-100-at megemlíti (de nem annak kapcsán hogy azt tarja ki selfie távolságban a sétálós videóin ugye), mint ahogy a Sonynál is megemlíti hogy arra is vannak amúgy nagyon pici objektívek.
Lényeg a lényeg, és amiért írtam, a Sony 18-135-at (meg úgy általában a turistazoomokat) nem érdemes az Oly 12-100 mellé tenni (a mellé tedd a 14-300-at vagy bármi mást, édesmindegy, a turistazoom kategória engem amúgy is hidegen hagy)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Sancza
tag
válasz mikrofon #326 üzenetére
Nem tudom honnan jött, hogy 18-135-ös obit használt. A videoból egyértelműen kiderül, hogy egy Sony Zeiss 16-70F4 OSS obi volt a gépre téve.
8:42 -nél látható:
https://youtu.be/sHayK667ieI?t=521Arra lennék kíváncsi, hogy az OSS be volt-e kapcsolva az obi-ban, mert ennyire szar csak nem lehet az OSS az obiban
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
és valóban... ott figyel a Zeiss logó az objektíven. Legalábbis bent a szobában még....
Mentségemre legyen, hogy a képalatti hozzászólásban egyértelműen ott van, hogy 18-135-öt használ. Amire a készítő nem írta, hogy nem azt, minthogy azt sem, hogy mit.... Nem törölték, most még ott van a hsz egy másik Hsz-re adott válaszban...
Ezek szerint pontosabban kellett volna megmondania mit hasonlít mivel....
Egyébként milyen kategóriába sorolod az oly 12-100-at?
Szerintem egy tipikus turista zoom, csak pro kivitelbe.....
Ha oly-m lenne biztos lenne egy ilyen obim hozzá alapzoom-ként....[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #331 üzenetére
"Szerintem egy tipikus turista zoom, csak pro kivitelbe" És az milyen? Mint a fából vaskarika vagy hogy?
Ahogy írtam is az Oly 12-100 hogy a legfontosabbakat említsem "csak" az induló látószögben és a képminőségben jobb egy tipikus turistazoomnál. Tehát pont amitől nem lesz tipikus turistazoom."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
konyi79
addikt
Érdekes cikket hozott le MLaca. Úgy tűnik az elég magasra szabott ár mellet is kitart a Pana azon skillje mellett, miszerint érdemi fw csak fizetősben fog jönni? Nem tudom mennyire lenne nekünk jó, ha a többi gyártó is elkapná a fonalat?
-
konyi79
addikt
Igen.
Ezért mondom én is nehéz ezt még megítélni, hosszú távon mennyire jó. A felhasználó ugye utólag is fizetni kényszerül, de a gyártó meg motiváltabb. Majd kiderül hova fut ki a Fujival szemben, ahol régóta erős a kaizen, vagy a Sonyval, ahol mostanában kezdenek nagyon erősek lenni az update-ek.
Kíváncsi leszek ez hosszabb terméktámogatást is jelent-e majd, vagy csak még gyorsan kérnek valamiért pénzt, aminek a jó hosszúra sikerült piaci bevezetésbe is bele illett volna férnie? -
80hun
addikt
válasz Mr.Csizmás #339 üzenetére
Mármint amit megszüntetett az új vázaknál mert nem ment
-
madgie
titán
Gyakorlatilag mintha bootloadert nyitnál egy androidos telefonon, tehát kvázi ahhoz férnek hozzá, amihez akarnak.
A Sony először csak azzal próbált lépni, hogy ilyen esetben a garit megvonják a felhasználótól (ami teljesen érthető), majd ahelyett, hogy a probléma megoldásán dolgoztak volna, nemes egyszerűséggel az újabb gépeikre nem lehet feltelepíteni az eddig megvásárolt appokat sem.
Sebaj, bő egymillióért még egy interval timer sem fért bele a cuccikba, talán majd az állatszemkövető AF-fel együtt megérkezik ez a hatalmas tudás is a FF vázaiba
-
konyi79
addikt
válasz Mr.Csizmás #339 üzenetére
Végülis ja, voltak. Már nincsenek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én pár gondolatot hozzáfűznék ehhez:
1.) A gyártók ezzel jelentősen csökkenteni tudják a gyártási költségeket, hiszen így a termékpaletta lefedhető kevesebb modellel is. Mivel eleve verseny van abban, hogy ki tud olcsóbb FF vázat piacra dobni, ez a jövőben azt is jelentheti, hogy eljöhet az 1000 dollár körüli FF gépek kora, nyilván fapad tudással, de az upgrade lehetőségével.
2.) Ha a munkád során új igények merülnek fel (pl: esküvői fotósként kitalálod, hogy szeretnél videózni is magasabb szinten), akkor megveszed a megfelelő upgrade-et és nem kell emiatt vázat cserélned.
3.) Nagy truváj lehet az időszakos licenc is, amikor az upgrade funkciót csak egy időszakra veszed meg, fajlagosan drágábban, de egyébként olcsóbban, mintha megvennéd örökre. Mondjuk az adott funkciót csak egyetlen projekthez használnád, egyébként utána nem lesz már rá szükséged. Aki otthonos a komoly stúdió szoftverek licencelésében, az tudja, hogy ez létező műfaj, egy filmforgatásra gyakran projekt cégeket hoznak létre és a projekt végeztével a szoftver birtokosa megszűnik, nincs így értelme megvenni egy örökérvényű licencet, de gyakran még az 1 éves szoftverbérlet is túl sok.
4.) A pozitívumok mellett komoly hátulütője lehet ennek, hogy mire a többféle upgrade lehetőségből összeraksz egy high-end mindenes gépet, az már viszont sokkal drágább lesz, mint eddig.
5.) A gyártók kitalálhatnak olyan upgrade lehetőséget, mely nem flexibilis, mint mondjuk a kábel TV szolgáltatók a csomagkiosztást: Lehet neked csak 2 csatorna miatt kell megvenned a legnagyobb full extrás csomagot. Itt is megcsinálhatják, hogy egyetlen neked kellő jó funkció csak a legnagyobb upgrade csomagban lesz benne és a többit is ki kell fizetned, akkor is ha semmi szükséged rájuk, ezzel épp ennek az egésznek a lényege veszne el.
6.) A Panasonic eddig is élt már ezzel a lehetőséggel, ha jól emlékszem a GH4-nél vezették be a fizetős V-Log upgrade lehetőségét. Csakhogy nem mindig van ebben logika: A GH4 és a GH5 nem tartalmazzák ezt az egyébként 100 dolláros funkciót alapból, míg a most bejelentett alacsonyabb árkategóriájú G90 már igen (ami így egyébként drágább is lett nyitóáron, mint a G80), miközben éppen a G90-en nincs sok értelme ezt használni a 10-bit hiánya miatt. Akkor már több értelme lenne egy pro/advanced vázhoz alapból odaadni, míg a G90 esetén nyitva hagyni a lehetőségét azoknak, akik a kockázatok és mellékhatások ismeretében mégis belevágnának.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Az már a 7m3-ba be van építve, konkrétan a szenzorba. Annyit húzol rajta, amennyit nem szégyellsz.
Egyébként nem, se az, se a SkyHDR, Light Trail, Smooth Reflection, semmi.
Nem is tudnak semmit mondani. Az Olympus most ajnározza magát a beépített ND szűrőjével, ami a Sonynak már évek óta megvan sokkal jobb változatban, csak épp nagy kussban kinyírják. Nem is értem..
A petíciók, meg a felhasználók nyomására ugye a TL most beépül, de a többi okosság nem.