Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Persze, ertem amit irsz, viszont sokan felreertelmezik azt a tablat, fuggetlenul attol, hogy a kresz vilagosan leirja a jelenteset. Amugy ebbol kiindulva amit irtal, az idezett ket tablamra semmi szukseg nincs is a kreszben. Szerintem ha valami tilos, azt jelezzuk a tilto tablakkal, hiszen azert vannak.
Calogero
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
Ebben teljesen igazad van, de neki is. A sok szar tábla helyett egy jobbra kanyarodni tilos elég lett volna. Nem más ez, mint pénz behajtás. Sajnos. Az sem véletlen, hogy olyan helyeken fotóznak, ahol semmi nem indokolja. Bokor mögé bújva, tilosban parkolva.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
titán
Erdekes amugy, hogy ahany forgalomszabalyzas, annyi fele megoldas. Erdekelne azert, hogy aki ezeket a tablakat kihelyezteti, mi alapjan donti el, hogy hova mi keruljon. Ide is tehettek volna egy jobbra es egyenest kotelezo haladasi irany tablat. Viszont olyat nem tettek, csak balra bekanyarodni tilost.
noklika Ez esetben pedig eleg lett volna egy kotelezo haladasi irany jobbra es kesz. Szoval erdekes. Mas kerdes, hogy a nemeteknel ilyenkor azert kiteszik elore a "parasztnak", hogy oda csak a busz es a kerekparos hajthat be es nem akkor szembesulsz vele, mikor mar lehet keso, mert pl sotetben nem valoszinu hogy jol lathato a tabla, foleg igy hogy felig benotte a lombkorona is.
[ Szerkesztve ]
-
Sotho
őstag
Jé tényleg, de gáz, bp, vecsés fele a 4-esen kint 70-es tábla, rendőautó megy 45-el a külsőben , és senki nem merte megelőzni mondom ez nem igaz, szerencse hogy én értem utol először (a belsőben), visszakettő padlógáz és elzúztam mellette a visszapillantóba nézve meg jót röhögtem a sok majmon.
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Malmöben sem jobb a helyzet. Itt van ez, elég gyakran járok arra [link]
Csak két tábla tiltja, hogy behajts az utcába, ahova egyébként régebben be lehetett, csak egyirányúsították. Mikor jövök ott és jön valaki szemben és dudálok meg villogok neki, akkor senki nem érti, hogy mi bajom és vérmérséklettől függően mutogatnak, meg anyáznak. -
DigitXT
nagyúr
Te, ha engem ebben az esetben kivasal, a lekevésbé az fog érdekelni,
hogy amúgy mennyire volt ez szabályos. 15 éve vezetek, nem igazán
emlékszem, hogy részese lettem volna korábban ilyen átstartolásnak.
Értem amit írsz, csak pont a hirtelen változatás, ami állati veszélyes...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Gépötty
senior tag
Mindig azon röhögök, hogy az ősi, az igazi, az eredeti, a legautentikusabb magyarok, akikhez mi sosem lehetünk mérhetők, és csak áhitattal beszélhetünk róluk, hogyan változnak köcsög románná, amint átgurulnak a határon a leszakadt kamionjaikkal, meg az IMB (Iszonyatos MunkásBusz) járataikkal
[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
-
Byk01
őstag
Az elképzelhető, hogy az időjárás okozta a balesetet, de én azt nem tudom elképzelni, hogy akamion mi a fenét csinálta a leállósávban ilyen sebességgel.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
titán
Ugyan ezt szoktam kerdezni, hogy a kodot eddig hanyszor iteltek el?
Az ujsagiro is nagy szellemi toprongy lehet, ilyet leirni....Esetleg megfogalmazom ugy, hogy a baleset bekovetkezteben a rossz latasi es idojarasi viszonyok is szerepet jatszhattak, vagy valami hasonlo.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
A magyar KRESZ.ben pl csak akkor mehet mindenen keresztül a mentő/rendőr/tűzoltó/stb., ha a megkülönböztető jelzéseIT használja, szóval villog is, meg szirénázik is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
biker
nagyúr
ja, csak nem műrepülőgép, hanem vadászgép
elég sokat jártunk régen bemutatókra, alapesetben 1000m a hurok minimum magassága, bemutatón, műrepülőknek 300m (red bull air race más tészta)
ez meg kezdte kb 100m magasból?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsiworld
aktív tag
-
Cathfaern
nagyúr
Sajnos engem pontosan ezért húztak meg annak idején forgalmin, pedig ott még csak lassítania se kellett a gyalogosnak, mert kocsisor állt a másik sávban a zebrán, tehát épp hogy csak le tudott lépni a zebrára (egy elég forgalmas kereszteződésben ki voltak kapcsolva a lámpák).
Tény, hogy gyakorlati szemszögből nézve mindenki csak rosszul jár ha ilyenkor megáll az ember (kocsis jelentősen lelassul, gyalogos meg veszélyezve érzi magát, hogy siessen mert rá várnak), viszont elvi és törvényi szemszögből nézve amennyiben a gyalogos közelíti meg a zebrát, úgy hogy feltételezhető hogy át akar kelni, már akkor meg kell állni.Mondjuk a videó így tényleg nem sokat ér, legalább egy időintervallum kellett volna, hogy mennyi idő alatt vadászták ezeket össze. Meg illet volna azt is benne hagyni, amikor átengedték a gyalogost. Szóval igen, ez így erősen sarkítás.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
félisten
Én is úgy láttam a felvételen, hogy néhány esetben nem sérült a gyalogos elsőbbségi joga attól, hogy nem állt meg csikorgó fékkel az autó mert a gyalogos elindult a zebra távoli végében.
Gyalogos: Egyik nap itt villamosról leszállunk, zebrának piros, néhányan átmennek a villamos előtt, pirosban, egy ifjú pedig zebra szökelléssel ugrott be az induló villamos elé. Oldalról, minden elismerésem a villamos vezetőé, hogy észrevette! Majdnem a szélvédő üvegen kötött ki. A villamos csengetetéssel jelezte, hogy el fog indulni ! (Az ifjonc agya bedugva...). Szerencséje volt, a villamos megállt, és már nem is indulhatott, mert a zebra kapott zöldet.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Cathfaern
nagyúr
Másra emlékeztem, de a konkrét KRESZ-t megnézve tényleg nem egyértelmű a helyzet. Ugye ami ír:
"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
Mondjuk itt már megdől az amit mezis írt, mert az nem szabadna hogy előforduljon, hogy az autós csak csikorogva tud megállni.De ettől függetlenül betű szerint nem írja azt, hogy neked meg kell állni, ha a gyalogos lelép a zebrára. De. Gyakorlatban mivel te jóval erősebb (és jóval kevésbé sérülékeny) vagy, ezért a gyalogost erőteljesen elbátorítod, ha nem látja rajtad, hogy lassítani fogsz. És hiába van elsőbbsége, esélyesen nem fog biztos lenni abban, hogy te nem ütöd el, ezért inkább lassít / el se indul. Innentől pedig elvileg te hiába adtad meg neki az elsőbbséget, gyakorlatban mégse. Szóval bár a törvény betűje nem tiltja, én nehezen tudom elképzelni, hogy egy bíróságon neked legyen igazad.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
"Az élet az ilyen. Ha én személyautóval vagyok és egy kamion nem adja meg nem az elsőbbséget (hasonlóan ahogy ahogy a személyautós nem adja meg a gyalogosnak a zebrán), de én tudok lassítani, hogy elkerüljem az ütközést akkor nem fogok nekimenni direkt, hogy megmutassam, hogy itt igenis nekem van elsőbbségem."
Azért lássuk be, hogy (legalábbis Mo-n) a zebrán elsőbbség megadása nem ugyanaz, mint amikor főúton mész autóval és a mellékúton lévő autó megadja neked az elsőbbséget. Igen, nem kéne hogy különbség legyen, de míg utóbbi esetben az esetek 99,999%-ban megkapod az elsőbbséget, előbbi esetben ez talán max 50%. Ha nem kevesebb. Innentől kezdve szerintem a legtöbb gyalogos nem úgy meg a zebrához, hogy gondolkodás nélkül átmegy rajta, mert úgyis elsőbbsége van, hanem megáll és körülnéz. Ugye ezt te a főúton nem teszed meg autóval. Szóval persze elvileg ugyanaz a kettő, gyakorlatban nem."Miért is nem szabad előfordulni annak hogy csikorgó fékekkel álljon meg?"
Az eredeti mondat arról szólt, hogy jobb volt hogy nem adta meg az elsőbbséget a zebrán, mint hogy csikorgó fékekkel kelljen megállnia. Erre írtam, hogy ez nem fordulhatna elő.htc07:
5-6 sávos útokon általában nem egy zebra van, hanem szigettel elválasztva 2 járda. És akkor ugye máris más a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
titán
Igen.
(#39082) htc07 Ilyen esetben altalaban ki van alakitva jardasziget az uttesten, ahol megallitjak a gyalogosokat. En meg nem talalkoztam olyannal, hogy 5-6 savot egyben tesznek meg a gyalogosok zold alatt. Arrol nem is beszelve, hogy 5-6 savot emiatt megallitani abszolut logikatlan es nagy idopocsekolas.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
...azt majd a közterületisek kiderítik és aztán lerendezik análfűrésszel ...gondolom az ő munkájukhoz hozzátartozik, hogy az önkényes "parkolófoglalókat" jól megbírságolják
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
titán
Ismereteim szerint ebben a helyzetben figyelembe veszik a sebessegtullepest. Marpedig olyan formaban, hogy ha az illeto szabalyosan kozlekedik, akkor a kanyarodo meglatta-e volna idoben.
------------------------------
(#39480) biker Jo peldat talaltal! Igazabol nekem fogalmam sincs ilyenkor kit hoznak ki hibasnak.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem hiszem, hogy normális a viselkedése, csak azért ott azon a szakaszon a pálya is kanyarodik! Így nem csodálom, hogy sávváltásnál nem vette észre a "mellette" jövőt! A képességeihez mérten van gondolom beállítva a visszapillantó is! Tehát xarul! A másik, hogy a 2 sáv váltása nem igazán szabályos és indokolt! Tehát hülye volt!
Én csak próbáltam a holt tér miatt védtem! De ez nyilván nem elég a rendőrnek!
-
updog
őstag
Szigorúan a kreszt nézve, lehet hogy tényleg nem jó helyen vannak a táblák: "17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők: a) „Kijelölt gyalogosátkelőhely” (103. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úttestet a táblánál útburkolati jellel kijelölt gyalogosátkelőhely keresztezi;".
Próbálok visszaemlékezni, hogy láttam-e már kereszteződés előtt ilyen táblát úgy, hogy csak a túloldalt van az átkelő, de nem rémlik..
Lehet hogy felfestett zebránál a trolis óvatosabban közelített volna, de szerintem a gyalogost marhára nem az vezérelte, hogy úgyis kint van a tábla, akkor mehetek
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
titán
Errol a velemenyem:
A tablak azert vannak igy kihelyezve, mert mashova nem lehetett, ha megnezzuk hogy van felfestve a ''zebra''. Egyebkent a masik iranybol nincs is tabla, ami szinten szabalytalan ebben az esetben, ugyanis csak jelzolampas frogalomiranyitas eseten hagyhato el. A gyalogos olyan szempontbol volt szabalytalan, hogy nem nezett korbe, mielott az uttestre lepett, mivel ott nem volt elsobbsege. A jarda meghosszabbitott vonalaban csak akkor van elsobbsege a gyalogosnak, ha a jarmu arra az utra kanyarodik, itt viszont a busz egyenesen haladt. Szoval azt gondolom, ebben a balesetben 100% a gyalogos volt a hibas. Elsobbsege nem volt, raadasul figyelmetlenul lepett az uttestre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Black Friday - 2023.11.24. / Cyber Monday 2023.11.27.
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Autós kamerák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Home server / házi szerver építése
- Unigine Superposition Benchmark
- Futás, futópályák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest