Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
senior tag
Háttőőő...tudom tudom jobbra tartás de azért ez mégis csak túlzás.
[link]https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
tomazin
veterán
Felreertes ne essek, ez igy eleg gaz.
De ha valaki kicsit jobban megnezi a videot, akkor latja, hogy a kulso savban levo halad a legjobban (mig be nem esik a 2 jomadar). Tehat aki kameraz sem a legjobb savban van, de a belso savban levo pedig nagyon rossz helyen.
Lehet utalni teljesen jogosan a 2arcot, de teljesen altalanos,h 120al a "kamionos" savban elozok a godolloi meredeknel, mert keptelen kimenni a parasztja.
M0 3sav meg teljesen olyan, h felesleges a savfelfestes, mert kozepen kell menni es akkor jo.De a kedvencem itthon a tobbsavos korforgalom. Eddig meg nem talalkoztam olyannal aki tisztaban lett volna azzal, hogy a belul haladonak elsobbsege van.
-
félisten
válasz tomazin #47105 üzenetére
Ha ez már lakott területen kívüli szakasz:
A videón szereplő középen és belül haladó járművezető és a videót készítő járművezető valóban szabálytalan, azonban ez semmiféle veszélyt vagy problémát nem okoz, elférnek, szabályosan meg lehet őket előzni. A jobbról elhaladó is szabályos. Ellenben az a kettő közveszélyes őrült, akiktől el kellene venni a jogsit és börtönbe zárni.
120al a "kamionos" savban elozok a godolloi meredeknel, mert keptelen kimenni a parasztja.
Teljesen szabályos, ha nem előzés céljából váltottál sávot, hanem úgy értél oda a külsőben, hogy a többi sávban lassabban haladó mellett haladsz el jobbról. -
Reaper
őstag
Mondjuk ez pont ez a szakasz, kifelé mentek az M3on. Itt a Nagy Lajos lehajtója előtt én sem szoktam kisorolni középről, mert itt még mindenki helyezkedik általában, a Hungária 2 irányából ki hogy érkezik.
A videón nem látszik, hogy a Mazda a külsőben mennyi ideje ment a középső sávos mellett, kifért-e volna hamarabb. A belső sávos tényleg kimehetett volna, de ha 60as táblánál mész 80al akkor nem biztos, hogy számítanod kell 200-al érkezőkre.
A két ökör akkor is öleljen fát 160nal úgy, hogy más ne sérüljön. -
félisten
válasz Reaper #47107 üzenetére
Köszi. Nem néztem végig az egész útszakaszt, hogy közben van-e lkt vége és kezdete tábla szakaszosan, de itt van bp vége tábla. Szóval ha közben nincs ilyen, akkor az a szakasz még lakott terület és így a személyautóval bármelyik sávban szabad haladni folyamatosan, ergo azt a két marhát leszámítva mindenki más szabályos volt.
szerk: közben végignéztem és a google térképen nem látni ezt megelőzően bp vége táblát, szóval ha lehet hinni a google maps-nak (fejből nem emlékszem), akkor a fentebb vázolt helyzet az igaz.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
senior tag
válasz Reaper #47107 üzenetére
Én ezért írtam amit,mert nem tudtam,hol is vannak pontosan.
Lakott területen belül meg ugye ott közlekedünk a több sávban ahol szeretnénk.De két Fittipalditól elvenném a jogsit,meg az autót is.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Reaper
őstag
Én sajnos sokat jártam arra, de ha lehet elkerülöm, mert sokan nem tudják kezelni a helyzetet, hogy kanyarodó sávból egyből a belsőbe kerülnek. Körülnézés nélküli kisorolási próbálkozás, megijedés + ráfékezés, na ezekre akkor akik ráelőznek a középsőből, aztán ott van a sok szervizút ki- és behajtó, ráadásul valami BKK busz is jár erre.
Amikor erre jártam, akkor úgy ltátam, hogy a Nagy Lajos Király bekötő után már általában normálisabb a helyzet, megpróbálhatsz a külső sávba kimenni, általában majdnem üres, de sok vicces dolgot tud okozni amikor a bizonytalan sofőr meglátja a kihajtót, ahol talán ki akar menni és befékez, vagy amikor egy Fittipaldi egy másik behajtóról egyből berobban a középsőbe, mert meg akarja előzni aki addig előtte ment.
Nagyjából a Szerencs utcáig egy f*s az egész M3 kivezető. -
mephi666
nagyúr
válasz tomazin #47111 üzenetére
...de mivel lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, nem beszélhetünk feltartásról sem normál esetben az ember azért sorol be egy sávba, mert előbb-utóbb pl onnan tud abba az irányba kanyarodni, ahova szeretne... (abból lenne a legtöbb baleset, ha lenne kötelező jobbra tartás és balra kanyarodási szándék esetében a lámpa előtt 50 méterrel szeretne mindenki 2-3 sávokat váltani sorban)
ui: attól tekintsünk el, hogy egyesek törtetnek előre és megállás nélkül cikkcakkoznak (ez a folyamatos sávváltogatás, aminek előnyszerzés a célja, szabálytalan a kresz szerint)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tomazin
veterán
válasz mephi666 #47113 üzenetére
pontosan ezért írtam le, mert ugyan a videó lényege a 2 idióta, ennyivel ne dőljünk hátra és az esetlegesen féligazság legyen letisztázva.
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
-
félisten
válasz Reaper #47119 üzenetére
A kanyarodósávban való megállást önmagában nem tiltja a kresz. Itt inkább az a kérdés, hogy a záróvonal és a suzuki között meg van-e a három méter. Ha igen, akkor szabályosan parkol ott. Ha nincs meg a három méter, akkor szabálytalan. Az eredeti képen nem látni mi van a táblaoszlopon. Milyen táblák vannak rajta?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Reaper #47123 üzenetére
A google térképen a besorolás rendjét jelző tábla és felette a megállni tilos tábla jóval arrébb van, mint ahol a suzuki parkol. Ezért kérdezem, hogy a transporter bal elejénél milyen táblák vannak az oszlopon. Amennyiben azon nincs megállni tilos tábla és meg van a záróvonal és közte a három méter, a suzuki szabályosan parkol. Ha van rajta, illetve nincs meg közte és a záróvonal között a három méter, akkor szabálytalan.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
A linkelt google mapses képen, meg amit kivágtam is, abból a 2018-as képet kell nézni, ott már látszik, hogy ahol a kis föld sziget van és kezdődik a sáv, na annak az elején már ott a tábla. Hátrébb rakták 2014 óta.
A Suzukis képen meg látszik, hogy a postás előtt van a tábla, az pedig ugyanaz, amit bevágtam és az már érvényes kell, hogy legyen az egész sávra: -
félisten
válasz Reaper #47126 üzenetére
Ezért írtam, hogy nem látni milyen táblák vannak az oszlopon. Mert a képről azt sem látni, hogy a felső milyen alakú. Ha a felső egy megállni tilos tábla, akkor egyértelmű. Azonban akkor is fontos, hogy önmagában a kanyarodósávban nem tilos a megállás. Csak ha azt azon a szakaszon táblával tiltják.
[ Szerkesztve ]
-
tyielow
aktív tag
EZT ma vettem fel hazafele. mégis mi indokolt egy ilyen manővert a kamionos részéről? ilyen szoros helyzetben még nem voltam...
[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
mephi666
nagyúr
válasz tyielow #47130 üzenetére
az szép... lehet postolt épp a fb-ra... 52-esen elég sokszor futottam bele kamionosba, amit elkezdtem előzni, ő meg szépen kezdte balra húzni... léptem általában akkorát a gázba, hogy majdnem áttapostam a padlólemezt és elmondtam egy gyors imát, hogy mielőbb eltakarodjak mellőle
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Siriusb
veterán
válasz tyielow #47130 üzenetére
Nagy mázlid volt. Kicsit még jobban bejön a sávodba, neki is nyom a szalagkorlátnak, mondjuk túl sok helyed így sem maradt. Ha meg hátulról beleszálltál volna... Brrrr
(#47132) Lauda,
Ezért nem kellett volna fékeznie, taposta volna le, aki bevágott elé. Így meg akár meg is ölhette volna a belső sávban jövőt, ha éppen úgy ütköznek.[ Szerkesztve ]
-
félisten
https://www.youtube.com/watch?v=V6xYsA8bFtg
Na az ilyet sem értem. A fordos miért ment bele ebbe? Megyek ahogy megyek, az audis meg majd megy ha én kisoroltam. Nyugodtan pukkadjon meg. Már amikor utolérte el is vette a gázt, mert még az előtte haladó tempóját sem követte tovább, direkt kezdte el bosszantani az audist.
[ Szerkesztve ]
-
Logitech
aktív tag
válasz tyielow #47130 üzenetére
Utólag könnyű okosnak lenni, de ilyen helyzetben azért lehet hasonlóra számítani, áll a szélső sáv, ráadásul a furgonos és a kamionos is fékez, nem lett volna szabad lassítás nélkül továbbmenni.
Nagyon sok orosz és egyéb dashcam videót néztem már, lehet belőlük sokat tanulni. Például ilyeneken lehet látni olyan esetet, hogy autópályán kamion mögül kisorol a lekanyarodó sávba úgy, hogy nem látja mi van ott, persze ott áll egy teherautó vagy kamion és telibe kapja. Pont egy ilyen szituba kerültem, nem láttam a kamiontól rendesen a lekanyarodó sávot (mert én is közelebb mentem hozzá mint kellett volna), nem is mentem ki egyből, és ott állt egy teherautó, ha gondolkodás nélkül kimegyek, tuti nekimegyek én is. -
tyielow
aktív tag
válasz Logitech #47137 üzenetére
Azt kell mondjam igazad van. Volt már ugyanitt, csúcsidőben, hogy a belsőben teljesen satura meg kellett állnunk. Lassabban is szoktam menni itt, mert mindig van valami kavarás.
Ez esetben az volt terhemre, hogy Szolnokról jöttem hazafele, valamiért piszok fáradt lettem. Aztán nem kapcsoltam, hogy itt óvatosabban kellene... személy szerint nanyit láttam, hogy a sávom csont üres, a kamionos oldalt meg nem csak lassít. Aztán hopp... amúgy olyan p*csa szar napom volt, csodálom hogy ezt így összehoztam[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
ittakary
nagyúr
mai napomból két gyönyörűség
1) a terepjárós a sminktükrét nem nagyon használta
2) ahogy a váci úton átszaladna az ember, majd szolidan nekem beüvölt hogy a kurva anyámat
majd jövök még
-
fjudors
aktív tag
válasz ittakary #47142 üzenetére
itt tipikus pesti hozzáállás látható.. sokan azt hiszik, ha kirakják az irányjelzőt, akkor már válthatják is a sávot minden körülmény között
hány ilyet látni minden nap.. aki azt hiszi, hogy elsőbbsége lesz sávváltáskor, ha indexel.. mert ha kirakta, akkor mehet, ugye
ez csak egy fokkal jobb, mint aki ki se rakja.. itt legalább lehet rá számítani, hogy áthúzza -
Elemental
addikt
válasz fjudors #47143 üzenetére
Nem csak pesti dolog ez. Nemrég faterral volt párhuzamos közlekedésben, hogy kinyomta az indexet a csávó, és már húzta rá a kormányt. Fater dudált neki. A kövi pirosnál meg kipattant a gépből az ürge, és elkezdett hápogni, hogy indexeltem, miért nem engedtél be...
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Elemental #47144 üzenetére
hasonlónak szemtanúja voltam itt: megyek a belsőben, előttem 2 autó, külsőben munkatársam a suzuki magasságában... előttem 2vel levő balra indexel, lassít, mire az előttem levő záróvonalon+zebrán kivágja az indexet és húzza munkatársamra... (kicsit előrébb volt, lehet a holttérről feledkezett meg) az reagált azonnal: állt a fékbe és húzódott a padka felé, közben kapcsolt az előttem levő is és visszatakarodott a sávjába, majd az elhaladása után ment ki a külsőbe
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz fjudors #47143 üzenetére
Ebben amúgy semmi veszélyes nem volt. Azt gondolom szimpla figyelmetlenség. Nem volt hirtelen kormánymozdulat és hagyott elég helyet is. Majd utána mikor be akar normálisan sorolni, a kolléga tökig nyomja a dudát. Ez egyrészt szabálytalan, másrészt felesleges, mivel nem változott tőle semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz mephi666 #47145 üzenetére
Fater esetében azt furcsállom, hogy a srác látta fatert, de úgy gondolta, hogy neki joga van fékezésre kényszeríteni azt, akinek elsőbbsége van. Én is ezt tapasztalom, hogy nem számít, ha van valaki a másik sávba, ha oda akar menni, akkor oda megy, majd fékez a másik.
-
szebe
őstag
válasz fjudors #47143 üzenetére
Ez leginkább azért van, mert ha kirakod az indexet, és "vársz", akkor nem beenged az illető, akinek a helyére mennél, hanem jól rácuppan az előtte lévőre, nehogy már bemenj elé.
Így szépen kialakult az a reflex az emberekben, hogy ha van hely, akkor index és azzal együtt húzza be. Aztán fejlődik tovább, és mostmár a fél helyekre is húzzák be.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
Automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetése van tervben az euban és japánban.
Érdekes az első táblázat: [link] 2007-ben 505 közúti halálos baleset történt városban magyarországon, 2011-ben ez a szám 234. Érdekes, hogy mitől ment ez le a felére.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- Új állapotú.11.Generációs Core i3-Lenovo Laptop-Magyar-Legolcsóbban-fél év garival.
- Huawei P20 Pro Kártyafüggetlen hibátlan telefon
- TOP PC konfig /i7 14700KF, 32GB DDR5 RAM, 1TB Gen4 SSD/ szuper akciós! BeszámítOK
- Linksys EA6900
- DELL OptiPlex 3040 SFF / i3-6100 - i5-6500 - i7-6700 / HDMI / DVD-RW / több db / 27% áfás számla