Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dyno #13879 üzenetére

    Kedves Dyno!

    Én úgy hiszem ez nem "menet", hiszen nem boxmérkőzést vívunk, hanem egy nyílt fórumon, egymással osztjuk meg a gondolatainkat, tapasztalatainkat. :)

    Hadd jegyezzem meg, hogy én nem csak "mint tudatos fogyasztó", hanem mint fogyasztóvédelmi szaktanácsadó írom le a témában hasznos tudnivalókat. Ahogyan Ti többek között a tápegységek működéséhez, felépítéséhez, javításához értetek, úgy én többek között ehhez értek. ;)

    Hadd oszlassak el mindjárt egy újabb tévhitet, amit éppen most írtál!

    Ugyanis nem létezik, és a hazai fogyasztóvédelem teljes történelmében soha nem is létezett az általad említett "3 napos pénzvisszafizetési garancia"!

    Ajánlom szíves figyelmedbe az alábbi olvasnivalót! ;)

    Valószínűleg ezt a tévhitet "urbánus legendák", s az elmúlt évtizedek során néhány nagyon korrekt forgalmazó magatartása (akik a saját költségükre ilyet esetleg bevállaltak) táplálják.

    Bárhogy is... a lényeg, hogy fontos, hogy minden fogyasztó egyre tudatosabbá váljon, s legyen tisztában a jogaival, valamint a lehetőségeivel, amennyiben bármilyen garanciális kifogása lenne egy általa megvásárolt termék, vagy szolgáltatás kapcsán.

    Hidd el... nem az a jó hozzáállás, ha elfogadjuk, hogy a "dolgok úgysem változnak", s beletörődően legyintünk a rossz, törvénysértő magatartásra.

    A világot nem az ilyen hozzáállással rendelkező emberek vitték előre.
    Igen, sajnos kis hazánkban nagyon rossz a fogyasztók tapasztalata az általános kereskedelmi gyakorlatokkal kapcsolatban, de ha mindenki eleve lemondóan áll hozzá, akkor ez a dolog soha, vagy rendkívül lassan fog megváltozni.

    A konkrét példához visszatérve... miért hiszed, hogy a PC Diszkont, vagy a Gépbolt azon üzletek közé tartozik, ahol probléma lenne a garanciális ügyintézéssel?
    Részemről már az nagy pozitívum, hogy hajlandóak a törvényt betartva a megfelelő forrásból (importőr) beszerezni az Arurum tápegységeket, s vállalják a számukra a termékkel kapcsolatban előírt 60 hónap jótállást.

    Más, egyéb boltok viszont nem így tesznek. El lehet gondolkodni rajta, hogy vajon miért!?

    Egyébként úgy vélem, hogy egy 20.000-40.000 forintos tápegység esetében igenis nem mindegy, hogy ha pl. 2,5 év után kell benne kondenzátorokat cserélni, vagy bármit javítani, akkor azt a fogyasztó a saját költségére kell, hogy megtegye, vagy a forgalmazó (ill. az importőr) intézi a garanciális javítást/cserét, amely a fogyasztónak nem jelent többletköltséget.

    Azt már csak "zárójelben" jegyzem meg, hogy az internetes vásárlás jelenti a kereskedelemben az egyik legnagyobb problémát a fogyasztók szemszögéből. Az Európai Fogyasztóvédelmi Központ vizsgálatai szerint 2 éve 100 megvizsgált üzletből, 97-nél, tavaly 100 üzletből 93-nál találtak enyhe, vagy súlyos szabálytalanságot.
    Ez elképesztően magas szám. (Szerk.: Az adatokat fejből írtam. Némi pontatlanság előfordulhat, de arányaiban nem változik semmi.)

    Tekintettel arra, hogy a hazai számítástechnikai kereskedelem javát az internetes kereskedelem adja, nem árt elgondolkodni azon, hogy miért fontos tudatos fogyasztóként viselkednie mindenkinek; tehát tisztában lenni a jogaival (és kötelességeivel), valamint körültekintően vásárolnia.

    Az utolsó megjegyzésedre reagálva még annyit szeretnék elmondani, hogy a Békéltető Testületi eljárás nem jár különösebb költséggel, sem az idődet nem rabolja.

    Az eljárást gyorsan felfolytatják - muszáj, mert törvény határozza meg az eljárási határidőket -, s az esetek döntő többségében megegyezés történik az olyan esetekben, ahol a jogsértés ténye könnyen megállapítható. (Márpedig a konkrét példa - a forgalmazó nem adja tovább a gyártói jótállást - ezek közé tartozik.)

    Egy újabb hasznos, frappáns, összefoglaló olvasnivaló a témában: A békéltető testületi eljárás

    /Forrás: www.nfh.hu/

    Minden jót!

    Üdv: Piftuka

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák