-
GAMEPOD.hu
Kérdezés előtt az alábbi kérdéseket válaszold meg:
1.: Mennyit szánnál rá?
● Pl: "30.000Ft alatt kellene megoldani."
2.: Milyen gépre kötnéd?
● Pl: "Lásd az adatlapomon."
● Pl: "i7 11700, Asus TUF RTX 3070 OC, MSI B560M Mortar, 1db M.2 SSD."
(esetleg a ház típusával kiegészítve, a megfelelő kábelhosszúságok miatt)
+1: Van extra igényed a táppal kapcsolatban?
● Pl: Moduláris csatlakozók, félpasszív működés, halk, stb…
● Pl: "Tuningolni tervezek." (írd le mit és mennyire tuningolnál)
Ajánlott Tápegységek 2023: [link] (a teljesség igénye nélkül)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
Kedves Dyno!
Én úgy hiszem ez nem "menet", hiszen nem boxmérkőzést vívunk, hanem egy nyílt fórumon, egymással osztjuk meg a gondolatainkat, tapasztalatainkat.
Hadd jegyezzem meg, hogy én nem csak "mint tudatos fogyasztó", hanem mint fogyasztóvédelmi szaktanácsadó írom le a témában hasznos tudnivalókat. Ahogyan Ti többek között a tápegységek működéséhez, felépítéséhez, javításához értetek, úgy én többek között ehhez értek.
Hadd oszlassak el mindjárt egy újabb tévhitet, amit éppen most írtál!
Ugyanis nem létezik, és a hazai fogyasztóvédelem teljes történelmében soha nem is létezett az általad említett "3 napos pénzvisszafizetési garancia"!
Ajánlom szíves figyelmedbe az alábbi olvasnivalót!
Valószínűleg ezt a tévhitet "urbánus legendák", s az elmúlt évtizedek során néhány nagyon korrekt forgalmazó magatartása (akik a saját költségükre ilyet esetleg bevállaltak) táplálják.
Bárhogy is... a lényeg, hogy fontos, hogy minden fogyasztó egyre tudatosabbá váljon, s legyen tisztában a jogaival, valamint a lehetőségeivel, amennyiben bármilyen garanciális kifogása lenne egy általa megvásárolt termék, vagy szolgáltatás kapcsán.
Hidd el... nem az a jó hozzáállás, ha elfogadjuk, hogy a "dolgok úgysem változnak", s beletörődően legyintünk a rossz, törvénysértő magatartásra.
A világot nem az ilyen hozzáállással rendelkező emberek vitték előre.
Igen, sajnos kis hazánkban nagyon rossz a fogyasztók tapasztalata az általános kereskedelmi gyakorlatokkal kapcsolatban, de ha mindenki eleve lemondóan áll hozzá, akkor ez a dolog soha, vagy rendkívül lassan fog megváltozni.A konkrét példához visszatérve... miért hiszed, hogy a PC Diszkont, vagy a Gépbolt azon üzletek közé tartozik, ahol probléma lenne a garanciális ügyintézéssel?
Részemről már az nagy pozitívum, hogy hajlandóak a törvényt betartva a megfelelő forrásból (importőr) beszerezni az Arurum tápegységeket, s vállalják a számukra a termékkel kapcsolatban előírt 60 hónap jótállást.Más, egyéb boltok viszont nem így tesznek. El lehet gondolkodni rajta, hogy vajon miért!?
Egyébként úgy vélem, hogy egy 20.000-40.000 forintos tápegység esetében igenis nem mindegy, hogy ha pl. 2,5 év után kell benne kondenzátorokat cserélni, vagy bármit javítani, akkor azt a fogyasztó a saját költségére kell, hogy megtegye, vagy a forgalmazó (ill. az importőr) intézi a garanciális javítást/cserét, amely a fogyasztónak nem jelent többletköltséget.
Azt már csak "zárójelben" jegyzem meg, hogy az internetes vásárlás jelenti a kereskedelemben az egyik legnagyobb problémát a fogyasztók szemszögéből. Az Európai Fogyasztóvédelmi Központ vizsgálatai szerint 2 éve 100 megvizsgált üzletből, 97-nél, tavaly 100 üzletből 93-nál találtak enyhe, vagy súlyos szabálytalanságot.
Ez elképesztően magas szám. (Szerk.: Az adatokat fejből írtam. Némi pontatlanság előfordulhat, de arányaiban nem változik semmi.)Tekintettel arra, hogy a hazai számítástechnikai kereskedelem javát az internetes kereskedelem adja, nem árt elgondolkodni azon, hogy miért fontos tudatos fogyasztóként viselkednie mindenkinek; tehát tisztában lenni a jogaival (és kötelességeivel), valamint körültekintően vásárolnia.
Az utolsó megjegyzésedre reagálva még annyit szeretnék elmondani, hogy a Békéltető Testületi eljárás nem jár különösebb költséggel, sem az idődet nem rabolja.
Az eljárást gyorsan felfolytatják - muszáj, mert törvény határozza meg az eljárási határidőket -, s az esetek döntő többségében megegyezés történik az olyan esetekben, ahol a jogsértés ténye könnyen megállapítható. (Márpedig a konkrét példa - a forgalmazó nem adja tovább a gyártói jótállást - ezek közé tartozik.)
Egy újabb hasznos, frappáns, összefoglaló olvasnivaló a témában: A békéltető testületi eljárás
/Forrás: www.nfh.hu/
Minden jót!
Üdv: Piftuka
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
● A minél pontosabb válasz érdekében olvasd el a Téma összefoglalót!
● Hirdetni csak a Hardveraprón szabad!
● Garanciális kérdések: Tápegység garancia GYIK!
- Hír Újabb, 12VHPWR csatolóval szerelt ASUS tápegységek kopogtatnak az ajtón
- Hír Megvan az első leégett NVIDIA tápadapter
- Hír ATX 3.0 szabványú az ASUS Loki tápegysége
- Hír Eléggé kompakt lett az MSI ATX 3.0-s tápbestiája
- Hír Megújultak a Corsair HXi szériás tápegységei
- Hír Hivatalosan is bemutatta az ATX 3.0-t és az ATX12VO 2.0-t az Intel
- Hír Szinte minden kiderült a VGA-k új tápkonnektoráról
- Fallout 76
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LEGO klub
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Stellar Blade
- ASUS routerek
- További aktív témák...