Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz laci12234 #6900 üzenetére

    nVidia kártyád van? Nincs kitöltve az adatlapod...

    Arra adta ki a google ezt a fórumot: [link], miszerint 388.00 előtti drivert kell felrakni és ne engedd frissíteni. Vagy futtatod borderless windowed módban.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #6901 üzenetére

    Vagy a legelső "game ready" driver, amit a Mass Effect megjelenése körül dobtak ki (emlékezetből 378.xx) vagy még inkább a 390.xx driver-ek a jók a v1.10-es játékhoz. A kettő közti 38x.xx-ekkel mindenféle probléma lehet (nem működik a HDR képmód, hiányoznak effektek innen-onnan, romolhat a teljesítmény), de a 390-essel még jobb, mint a 378-assal (újra működik a HDR, nincs gond az effektekkel, és a 378-hoz képest megszűnik pár korai probléma, mint hogy néhány cutscene alatt zöldbe/lilába villog a kép). Legalább is nálam ez volt a tapasztalat GTC1070-el és Win10-el. Persze maga a játék sem tökéletes máig se, pl. v1.10-el és 390.xx-el is előjött nálam a feketébe villódzás az EOS-i Kett állomásnál (azt hiszem ott kell 4 panelt is végignyomni, míg hullámokban jönnek), ugyan úgy kiakadt a kamera egy fegyver közepére, mikor Eladen-en a barlangban beszélgetünk, stb.

    Ilyen nagyon zöld képet akkor láttam, mikor a DolbyVision módot próbáltam bekapcsolni 38x.xx driver-el és 1.08-as vagy 1.09-es játékverzióval. A v1.10-ben már át sem próbál váltani a játék DolbyVision módba (egyik driver-el se), ha kiválasztom (a TV tudja, mikor hibás volt a kép, akkor az egyértelműen átváltott DV módba).
    + Ahogy ahogy írtam, néhány cutscene is ilyen régi driver-ekkel (egy-kettő szórványosan talán újakkal is, de nem rémlik).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #6902 üzenetére

    Nálam a februári AMD driverrel csinálta azt, hogy 5-10 perc játék után directx hibával elszállt. Aztán újraindítottam a játékot és ment minden gond nélkül, hosszú ideig. Most felraktam a legújabbat, hátha azzal megszűnik. Korábbi driverrel nem volt ilyen gondom az 1.10-nél.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz laci12234 #6905 üzenetére

    Nem tudom most mit csinálsz, de szerintem kövesd amit janos666 írt.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • #19138560

    törölt tag

    válasz laci12234 #6900 üzenetére

    Szia tedd bordelesre és eltűnik :) Nvidia beállításokban is ki lehet lőni a zöld villodzást, de elfelejtettem hol :D Próbáld bordelesre tenni a képet, aztán vissza fullbaképernyőre, és jó lesz :)

  • #19138560

    törölt tag

    Csináltam egy új karaktert, életemben először elegem lett a rövid hajból :D De nem ezt akarom mutatni, hanem milyen eszelősen jó, ez a kamera mod. (Az első párbeszéd után látható) Mindig is baromira zavart, hogy pici a karakter, és kb a derekától felfelé látszódik csak játék közben.
    Tudom, a legtöbben nem szerettek ennyit sz@arakodni, de tényleg eszméletlen jó modok vannak a játékhoz. Próbáljátok ki! Nem, nekem nincs érdekeltségem benne, pusztán a jószándék miatt sokkollak titeket :D
    Ég, és a föld a különbség ahhoz képes, ahogyan megjelent. Még mindig olvasom más fórumokban, hogy ocsmányak a karakterek.
    Hát az enyém most iyen in game:

    [ Szerkesztve ]

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Nem értettem mitől rosszak a betűk a játékba, meg minden kicsit mosott. No kiderült, hogy az AMD driver frissítésekor általam bekapcsolt Morfologikus szűrés csinálta...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Na most megkaptam Reyestől Sara-val, hogy (idézem) egy pöcs vagyok, de volt már dolga rosszabbal. Mert otthagytam a francba a Kadarrás sztori végén. Priceless. :DDD

    Flörtölni vele még oké, de amúgy egy gazember. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6911 üzenetére

    Reyes egy tipikus törtető pöts, kiváló politikus lenne :D Én Sloan mellé szoktam állni, mivel úgy Reyes megmarad a háttérben szövetkezni amihez a legjobban ért.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz maajsz #6912 üzenetére

    Viszont így meg az utolsó harcnál segít neked Reyes is. Amúgy Sloan még annyira sem szimpi.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6913 üzenetére

    Igen Kadara mindenképp ott van a végén. Sloan stílusa cseppet tuskó ja, de a Nexus Uprising alapján érthető amit művel. Sajnos az írás erősen kispórolt a főszálon a játékban, így a főbb döntéseket kb randomra hozod meg, merthogy majd semmi értékelhető támpontot nem ad a játék előtte, illetve utána sem lesz tényleges következménye. Sloan félszavakba beszél a Nexuson történtekről, Tann se mond olyan sokat, kb nagyvonalakban pár mondat éppen elmondják mi történt, de kb mintha direkt éppen csak annyit írtak volna le hogy valami fogalmad legyen, de állást ne tudj foglalni morális szinten. De még csak annyira se, hogy valamelyik valamilyen szinten éppen paragon vagy renegade szagú lenne és esetleg a karakter olyan irányba mozdulna el. És sajnos az összes jelentősnek tűnő választás ilyen.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz maajsz #6914 üzenetére

    Engem az a TH valami vírusfertőzéses quest zavart... A legvégén ott volt a döntés, hogy vagy hagyom elmenni a degradálódott vírussal az Angarant és megmentem a beteg nőt, vagy hagyom hogy lelője a nőt, hogy aztán lelőjem az Angarant.
    Egy renegade opciót igazán adhattak volna amivel fejbe lövöm a csávót, mert ez így érthetetlen...

    Úgy nagyrészt a történetírással nincs gondom, csak túl sok datapdnyi szöveget kellene elolvasni minden kis részlethez, ahhoz nincs türelmem. Így is már 60 óránál tartok de még bőven van mit csinálni a játékban. :D

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6915 üzenetére

    Az a baj ott a másik opciónál sincs következmény, látszólag lehet "jó" de mégis közömbös.
    Az való igaz, hogy nagyon sok datapadnyi szöveg van de sajnos a 99%-a töltelék. Nyíglódás erről arról. Egyet találtam ami tényleg érdekelt volna, asszem a Moshae kiszabadítása előtt, amiben a Benefactor üzen feltehetőleg a Kettnek valamilyen biznisz ügyben. Szóval ez lett volna az egyik legnagyobb lövés és esetleges twist a sztoriban, ha kifejtik ezt a benefactor dolgot. Hogy halt pont az első hét potenciális vezető? Nekem ne mond hogy egymás mellé teszik őket ez irtó baromság, ahogy ugye az alapító sem úgy halt meg ahogy Tann mondta.. szóval valami szándékos belső szabotázs volt és nem is akárhogy, ebből baromi jó vonalat ki lehetett volna hozni.
    Illetve volt még egy Voelden amin az Archont kérdőjelezik, aki túl sokat foglalkozik a remnantal és emiatt már a felső vezetés is megkérdőjelezi. Szóval neki lehetett még egyéb szándéka is, ehelyett meghagyták egy egydimenziós fapofa ellenfélnek, ami olyan szintű írói klisé hogy kiég a szemem, pedig kettes voltam irodalomból.
    Egyébként 100-120 órát is beletolhatsz akár egy playtruba, de nekem már az első végigjátszás során sem volt türelmem egy csomó fetchquestet megcsinálni. Egyébként néha megjön a kedvem hozzá és órákat eljátszok vele, mert a gameplay bejön de néha néha megüt rendesen, hogy mégis mekkora kihagyott ziccer. Attól meg, hogy minden második embertől azt lehet megkérdezni hogy minek jött ide, az asztalt fejelném de legszívesebben azzal fejeltetném aki megírta.

  • #19138560

    törölt tag

    válasz CPT.Pirk #6915 üzenetére

    Borzasztó jó cucc lett volna a második rész! Remélem ha egyszer feltalálják az idő utazást, valaki visszamegy, és megmutatja a marháknak, miért NE adják ki félkészem a játékot.

    Minimum 1.10 es frissítés, felvenni pár arcot akik a NEXUS modokat csinálták, hogy szebbek legyenek a karakterek, (amilyenek most modokkal, minimum) és ne keljen 10000 szer vegignézni a le, és felszállás animációkat. A mellék küldiket megtizedelni, és átírni érdekesre, amelyek a történethez is hozzátesznek,

    Na mindegy ezeket már sokszor leírta mindenki, de ha lenne második rész, és ezeket a is minimum, integrálnák benne, plusz belecsapnának a lecsóba a történet szempontjából... esetleg lehetne a polipmajom Angara faj helyett valami ötletesebb. Bár Jaal jó fej fickó, de mindenki olyan emberszerű.
    Basszus én egy másik kontinensen sem tudnák becsajozni, mégha értem is a nyelvet, annyira mások az emberek kicsit odébb, ezek a srácok csajok meg dugnak össze vissza egy MÁSIK galaxisban :D Ja és ne csak tökéletes klónok legyenek, értem hogy kiképzés, meg emberiség krémje, de se őreg, se gyerek, se egy kicsit elhízott ember. 0 életszerűség. Bár ez a trilógiában is így volt, 2db gyerek volt benne kb :)
    Szóval az Andromédában mindenkinek azonnal dugással kellett volna kezdenie, vagy egyszerre öregszik ki a társadalmuk. Fura, hogy ezt sehol sem olvastam hibának.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #19138560 #6917 üzenetére

    Szerintem még egy-két fizetős story DLC-t is sikeres lehetett volna, ami akár utólag meg is enyhíthette volna kicsit a játék kezdetben túlzottan is lehúzott imázsát. Lényegében csak várni és hallgatniuk kellett volna a visszajelzésekre, hogy mi az, amit mégis szerettek a játékban az elégedetlen kritikák is (mint lentebb is listáztak párat) és azokat meglovagolni (bár azért nem annyira átlátszó rajongó-kenyerező pitiánerség módján, mint a Citadell DLC, hanem mint mondjuk a DAI utolsó DLC-je).

    Nálam a DAI megítélésén is sokat rántott az utolsó DLC (pedig az első DLC gagyi, a második közepes, viszont a harmadik legalább korrektül lezárta a story ezen részét, illetve felfedett annyi rejtélyt, ami értelmet adott az üresség egy részének). Szerintem kb. 1 ponttal felhúzzák a komplett játékot egy 10-es skálán a DLC-i.

    De igen, ugyan így jó lett volna egy viszonylag gyorsan összerakott, de "letisztult" második rész is, ami nem próbál meg újítani semmin, csak lecsiszolni a leggöröngyösebb éleket, egy kikalapált és "letisztult" MEA-t adni csak új story-val. Nem kell látványosan új grafika, merőben más harcrendszer, tucatnyi új fegyver, komplett új csapat és hajó és GUI és ... szóval ne kezdjék megint szinte a nulláról az egészet, csak töltsék meg tartalommal.

    Ez szerintem az egész évtizedet átható probléma a Bioware-nél, hogy minden részben újítani akarnak, de aztán vagy több az új probléma, mint ami érdekes/hasznos újítás, vagy nagyon sokáig kell várni egy új részre (szerintem 3 éven belülre kéne tervezni a közvetlen folytatásokat, különben kiöregszik a célközönség rajongói magja, mielőtt végigfut egy trilógia... főleg hogy néha lesz előre nem látható csúszás is a terven felül). zAz ME trilógiát még viszonylag karban tartották végig, de a DA szérián ez még nyilvánvalóbb, ott gyakorlatilag minden rész egy komplett új játék, aminek csak a neve ugyan az és nagyjából folytatja az alapsztorit, de látványvilágra, harcrendszerre, mindenben teljesen más az íze és az új nem mindig jobb. Közben viszont egyre tovább tart egy-egy DA rész készítése, és úgy tűnik a ME is erre a sorsra jut most, 5 évente max 1 rész jön, de már megint a nulláról lesz újrakezdve, már megint tucatnyi új gyermekbetegséggel még 5 éves ütemben is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz janos666 #6918 üzenetére

    Szerintem nem jön újabb Mass Effect jó darabig.

    Valójában két fontos dolog hiányzik az Andromedából, egy erős főhős, és összetett főellenség. Ryder egy gyenge karakter, a Shepard ezerszer tökösebb volt. A kett meg annyira sablonos, dimenzió nélküli, mintha az írók se tudnák, hogy mi a célja.
    2. részben az Illusive Man motivációja pl. teljesen érthető, sőt el is fogadható, nagyon jó karakter, ez az Archon meg csak azt nyomja folyton, hogy szánalmasak vagyunk, es elpusztít minket.

    [ Szerkesztve ]

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz Derrewyn #6919 üzenetére

    Gyenge karakter, de nem is azért ment oda, hogy ő legyen a pathfinder. Szóval ez a rész mondjuk okés.

    Az Archon meg agyilag is átalakított lény, pont olyan "tompa" minta azok a kett-ek, akikkel a korábbi bajtársaik próbáltak beszélgetni de ezek semmilyen reakciót nem mutattak irányukba. (a fő boss fightot még nem nyomtam le, az majd most jön nekem singleben)

    A köv ME játék meg nem csak az Andromeda problémái miatt nagyon kérdéses, de ahogy látom a híreket, a cég új, Anthem játéka is elég komoly bajban van.

    Nem lepne meg, hogyha a következő ME játék mondjuk az ME1 felújított grafikás, minimálisan átalakított verziója lenne, azzal nem lőnének mellé...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz Derrewyn #6919 üzenetére

    Szerintem még az sem gáz, hogy Ryder nem olyan tökös, hogy is lehetne olyan egy huszoneleje fiatal mint egy durva dolgokat megélt N7. Ugyanakkor ez lehetőséget adott volna egy sokkal nagyobb karakterívre. Az Archon viszont tényleg egy sík robot aki csak ismétli önmagát. Ha már az összes alapvonást áthozták a trilógiából, mint az emberiséget(és mindenkit) kipusztítani akaró más fajokat áttranszformáló gonosz és az ezek ellen fellépő csapatépítő főhős akit egy rakás "politikus" figura hátráltat miközben fajokat békít meg csapattársakat ápolgat akkor már egy ellent Saren vagy TIM mintájára miért nem tudtak összehozni rejtély számomra. Sőt az Archon maradhatott volna ilyen sík, csak akkor vagy tettek volna mellé egy másod főellent akár mint az ő alattvalója vagy akár a Nexuson belülre valakit. Mert Tann csak simán egy pain in the ass, Spender meg egy szimpla tróger.

    Én azért remélem egyszer majd folytatják vagy legalábbis hozzányúlnak az ME szériához, továbbra is fenntartom hogy túl jó IP rengeteg potenciállal hogy eldobják.

    (#6920) CPT.Pirk
    A remaster nem valami nagy biznisz nekik, ha az első részt kb a 3. harcrendszerére raknák érne valamit, de jó kérdés ez mennyibe van, illetve itt figyelembe kell venni a voice actinget stb is. Ha megy egy még újabb motorra húzzák át az meg lehet egy új játék árába beleszalad.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Derrewyn #6919 üzenetére

    A főhős, ja... Én abszolút nem bántam, ahogy indít, de valóban nagyon hiányzik a karaktfejlődés, méghozzá tudatosan. A játék második felében is viccelődnek ezzel, hogy a megbeszélés végén mindenki csak úgy lelép, Ryder pedig magában motyog, hogy "jó, izé, akkor eligazítás vége, igen.... őőő...". Ez tök jó lett volna az első max 1/3-ba, de aztán látni szerettem volna, hogy főleg a lojalitás küldetések után ... nos, lojálisak hozzá az emberei, elkezdenek felnézni rá, ösztönösen várni tőle, hogy berekessze az eligazítást (azok is, akik nem kaptak katonai kiképzést, mert nem csak amiatt viselkednének így). Még jobb lenne, ha ez tényleg a játékoshoz lenne igazítva, tehát aki sokat bénázik, azt végig levegőnek nézik, de aki sikeres, arra felnéznek, mint vezetőre. Na ilyen véletlenül sincs.

    ---

    Már biztos leírtam ezt itt ~10x, de az Archon egy még olcsóbb leképezése annak a fő-gonosz sablonnak, amiből a szintén gyenge Corypheus karakter is készült a DAI-hoz (még ha a DAI szerintem összességben nagyságrendileg komplexebb is, mint a MEA). Nem igazán sikerült elérnie ezeknek a játékoknak (max az első cutscene vagy trailer erejéig), hogy működhessen ez a sablon. Sőt, mindkettőben egész hamar elindul a pletyka a szakadárokról, stb (egyik oldalon felfújják, másikon leeresztik a lufiit), és ezek kvázi saját magukat ölik meg a játék végére.
    (Ahogy én látom, főleg az Archon halt volna bele előbb-utóbb, így vagy úgy a céljai kergetésébe akkor is, ha a "mi" részvételünk kivágjuk a meséből --- mondjuk Cory effektíve-kvázi-halhatatlan, de szerintem 50/50, hogy most sikerülne-e neki, amibe egyszer már csúnyán belebukott).

    "Corypheus carries all the hubris of the ancient Tevinter magisters, and looks down on all other beings, including fellow mages."

    Viszont a DAI-hoz kaptunk egy DLC-t, ami feltárja, hogy bár Cory volt reflektorfényben, ő csak az események egy mellékterméke, ráadásul végig az orrunk előtt volt, aki sokkal nagyobb szart tudott volna kavarni, ha nem csúsznak félre a tervei egy apróságon, és így tudjuk róla azt is, hogy kb. mire képes, illetve hogy meg fogja próbálni újra.

    Ilyesmit a MEA-hoz is lehetett volna: kicsit demisztifikálni a Kett-et (hivatalosan is lehozni őket az egekből a talajra, ahol mindig is álltak), feltárni egy keveset abból, hogy mi volt a Jardaan vs. "?" konfliktus (ami tényleg kicsit komolyabb lecsó), hogy került oda a Scurge..., ami elhelyezi az egész MEA story-t egy nagyobb idővonalon, és előrevetít egy keveset abból, hogy milyen más, sokkal komplexebb, félelmetesebb (izgamasabb!) fenyegetés ólálkodik a háttérben. Ez mind belefért volna egy jó story DLC-be, akár a Quarian Ark-al összegyúrva (szépen el volt vetve a mag ilyesmihez is a "ne gyertek ide" kapcsán, hogy vajon mit találtak, erre még rá lehetett volna duplázni egy kör horrort...).

    De ha már horror. Az is abszolút hiányzik, nincs semmi igazán "sötét" a játékban. Még a "hatalmas felfedezés", hogy "a Kett mi vagyunk" is szinte triviális már azon a ponton és nincs kikerekítve a dolog. Egyedül talán Wrex (vagy mi a neve ebben a részben? :DDD) esetén, mikor meg kéne menteni a krogan felderítőket, de mikor az Angara elmélkedik erről, az túl lapos, pedig elvileg nekik kéne kimutatniuk az érzelmeiket (jobban, mint egy krogan-nak).

    --- (#6921) maajsz
    Mert Tann csak simán egy pain in the ass,

    Én egyébként sokáig gyanyakodtam, hogy Tann a benefactor, vagy legalább is egy közeli ismerőse (maga a benefactor még AI is lehet, vagy valami TIM féle fél-cyborg, ami már robotnak néz ki...), csak hihetetlenül jól játssza a hülyét. :))

    Szerintem semmin nem kéne sokat változtatni a Remaster-hez, csak egy friss UE3 motorra áthúzni minden részt, véletlenül se újra felvenni a hangokat, csak berakni jobb minőségben (biztos nem 64kbps MP3-ban őrzik az eredetit...), még a textúrákat is csak minimálisan tupírozni + elengedni az effektek minőségét kicsit magasabbra az új vasakon és esetleg ráncba szednia 3D hangzást (az első rész csak Creative kártyákkal szól normálisan, a 2. rész mindennel szar).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • #19138560

    törölt tag

    válasz janos666 #6922 üzenetére

    Az nem lenne ME remaster. Ezt most is megteheted házilag. Ott a ReSade, meg a Nexus mod, és még sok más, én ezért egy forintot nem adnék :D Hangok persze maradjanak, nem hiszem hogy pl Jennifer Hale.nak lenne kedve újra elmondani a sok millió sor szövegét, de legyen alatta az Androméda motorja, csak jobb arcokkal, animációval, sokkal több mozgással.

    Akratam már említeni, valahogy azt sem olvastam hibának, hogy szinte az összes mozgás animáció, a ME 3 ból lett kölcsönözve. Az összes Shepard mozgása. Mármint ami Ryder alatt van. Engem nagyon zavart. Egy példa, a végén amikor a másik testvére vált a játék, nálam ez Scott, iszonyú béna ahogy oldalazva kerülgeti az átvezetőben azt a pár embert. Na ez a 3 ban a játék elejéből kölcsönzött animáció amikor Anderson-al mennek a tanács elé. Nyilván nem volt idő mindenre de ezer példát tudnék, lusta vagyok videót kiollózni a játékból, de jó a szemem az ilyesmihez :)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #19138560 #6923 üzenetére

    Hmm. Eddig nem is kerestem még, de most google-el nem találok olyat, hogy valaki custom mod formában portolta a korábbi részeket az ME3-ba. Van ilyen? :U

    Az ME3 után is van még szerintem némi fejlődés UE3.x vonalon (emlékeim szerint mint ha láttam volna pár kései UE3 játékot meglepően szép grafikával, nagyon sokáig gyúrták azt a motort a készítői), amire tippre még könnyű lehetne migrálni az eredeti készítőknek (Bioware) mindhárom ME részt (náluk megvan miden forráskód és nyersanyag, illetve értenek is hozzá, csak az új motor verzió doksiját kéne átfutni és aztán átrágni magukat a "kód konfliktuson" és az új bugokon). Egyértelmű a grafikai különbség ME1 és ME3 közt és sok csak az árnyaláson múlik, legtöbbször szó szerint az árnyékok elhelyezésén, mert a ME1 borzasztóan kezeli az árnyékokat, főleg az arcokon, míg később nincs ezzel ekkora gond.

    A ReShade azért teljesen más. Nem bánom ki mit rak magának otthon a képre (ugyan úgy, mint hogy miként kényezteti magát vagy barát/nő/jét, de webkamerát nem kérek róla :P), bár azért javasolni szoktam, hogy "a kevesebb sokszor több" (vagy másképp "csak ésszel", vagyis ne vidd túlzásba, szóval ne pakolj rá mindent, amit csak lehet...). Én még a játékokba beépített post-process effektek nagy részét is letiltom (akkor is, ha egy olyan játékot játszom, ami 300 fps-el futna "maxon" is, mert egyszerűen nem szeretem "túlmunkálva", olyan mint a túlretusálás). A legtöbb ilyen effektmámor a DX9 korszakban lett divat, mikor tök olcsó volt ezeket a feltűnő dolgokat rápakoltatni a képre a GPU-kkal, ellenben "valódi, nyers", tényleges grafikai javulást CPU+API limitek miatt már nem nagyon tudtak olyan könnyen produkálni. Szóval magyarul "parasztvakítás" na. Nincs vele nagy baj, én is parasztnak születtem, párat én is bekapcsolok (mármint a beépítettek közül, nem ReSahde, bár nagy ritkán használtam már azt is), de nem akarok teljesen megvakulni. :P

    ---

    Nekem arra volt sokszor ingerem még tavaly, hogy összevágjak egy videót arról, miket kölcsönzött a DAI-ból a MEA, de túl lusta vagyok én ehhez. Aki játszotta mindkettőt, és jó a memóriája, az úgyis mindig látta egy overlay felület szerűen a démonokat a fiend-eken, a zöld breach-t a kék égen, Cory-t az Archon-on, stb. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • maajsz

    senior tag

    válasz janos666 #6924 üzenetére

    Olyan costum modról én sem tudok, csak a high res textúrákról. Az ME1-en meg a reshade nem sokat dob szerintem, a textúra pakk ami tényleg hozzátesz. Illetve ez az a rész amit legszívesebben látnék egy újabb enginen de valamivel részletesebb kidolgozással. Lévén félig meddig open world a játék sokat adna hozzá ha a bolygókat kicsit feldobnák pár elemmel, illetve azokon a nagyon sablonos objektumokon variálnának egy kicsit, na meg a Mako fizikáját persze jelentősen átdolgoznák. Meg igazából az újabb harcrendszer az itt dobna rengeteget, gondolj csak bele a repkedő Sarenbe, abba pillanatba chargeolnék bele :DD, a második részből meg csak a combo rendszer hiányzik na meg az elgördülés ami nem tudom mennyit tenne hozzá igazából. Szóval az ME1 amin nagyon sokat kellene variálni, lásd a rengeteg képesség külön cooldownal, ezt hogy kezelnék, meghagynák így vagy hasonlóan szednének ki, vagy lecserélnék komplette az egészet a 2-3 skilljeire stb.

    Az meg szerintem nem baj, hogy a Bioware a másik játékaiból kölcsönöz elemeket, csak használja fel eredeti módon. Attól még lehet kiváló játékot csinálni hogy közben a cég "ujjlenyomata" érződik az egészen, mint ahogy az egész DAO egy továbbfejlesztett Kotor.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maajsz #6925 üzenetére

    Na meg ha kivennék az átugorhatatlan töltőképernyőket (utazós videók) és a mikro-töltések köré erőltetett in-game időhúzást (főleg az első részben a felvonók és lépcsők), amik már a megjelenés évében erősnek számító PC-n is kb. megduplázták a tényleg szükséges töltési időt, ma pedig teljesen feleslegesen húzzák az időt, maga a töltés egy hosszú pislantás (az új konzolokon is az lenne HDD/SSD-ről).
    De LOL, miről beszélek én, mikor a MEA is tele van ilyenekkel. :DD :W

    Persze. Még előnye is van ennek a rokonságnak. Egyrészt aki csak eggyel játszik a kettőből, azt véletlen sem zavarja. Akik igen, azok közt pedig segít jobban felismerni a fantasy és sci-fi hasonlóságait, illetve átjáró lehet egyik a másikba (mielőtt rájössz, hogy kvázi nincs is különbség, csak másik skin ugyan azon a vázon).

    Az a baj, hogy a vitathatóan, de szerintem sokak által elhibázottnak tűnő dolgokat is átemelik (->Archon) és ez esetben néha túl egyértelmű a copy-paste (totál Déjà vu az elején, hogy "na ott a Breach"). De ott vannak az alapvetően jó, csak már egy végigjátszás alatt unalmassá váló mechanikák, mint a forward station, militia missions, stb. Ezek fejébe (bár ez az én hibám) én általában kétszer szoktak végigjátszani ezeket a játékokat (megjelenéskor, majd kb. egy évre rá), így már nagyon ráunok minden ilyenre. (A ME3 az egyetlen, amit sohasem akartam többé elővenni, illetve utána már a megelőző ME részeket se. De ~5 év után már megenyhültem annyira, hogy a Remaster érdekelne...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • maajsz

    senior tag

    válasz janos666 #6926 üzenetére

    Én elég későn érkeztem a Bioware világba, kb 3-4 éve toltam ki a ME triót először. A DAO-t anno próbáltam de az a harc rendszer nem az én világom, annak ellenére hogy régen azért qwa sokat Warcraft 1-2-3-aztam (a BG idején meg nem beszéltem az englisst'), tehát nem csak shooter párti vagyok, így elnapoltam a dolgot. Viszont az ME megkedveltette velem a Bio RPG stílusát annyira hogy tavaly a Kotort kitoltam meg idén a DAO-t is. És annak ellenére, hogy azt a fajta gameplayt nem favorizálom, simán nem volt unalmas egyik játék sem (kivéve néhány ponton) ahhoz képest, hogy nem mai grafikát prezentálnak. (Mondjuk a DAO egész jó mai szemmel is, a Kotornál meg sikerült megoldanom az 1080p-t kis tweakkel.) Szóval egyáltalán nem jelentett problémát egy percig sem a DAO-nál hogy ezt "már láttam" a Kotorban, mert volt olyan jó a kivitelezés. Miközben az MEA kapott egy új enginet és ezzel új harcrendszert, ami nekem messze a kedvencem az eddig Bio gamek közül, illetve egy igen szép grafikát (most a gyökér animációktól mer arcoktól eltekintek) úgyis többször mondtam azt, hogy na ezen a ponton ez elég uncsi, mint az addig lejátszott Bio gamekbe összesen (már első playtru szinten).
    A DA2 és DAI-ről, meg az azokból átvett elemekről sajnos nyilatkozni nem tudok, mert nem játszottam a fentebb említett ok miatt, de hasonlóan azt mondanám, hogy egyáltalán nem zavar a copy ha jól van implementálva. Úgy ahogy az ME2 megfogta és kivette ami jól sikerült az ME1-ben és még rá is tett egy lapáttal, azt itt is eljátszhatták volna elég egyszerűen, hiszen nem volt az a hatalmas nyomás mint az ME3-nál ahol egy ilyen grandiózus sztorit kellett volna megoldani hiteles és eredeti módon úgy hogy a fanoknak is megfeleljen, merthogy ez kvázi egy nyitó rész és "csak" az alap dolgokat kellett volna normálisan összehozni. De innen nem fűzöm tovább mert azokat már egy párszor megírtuk.. :))

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maajsz #6927 üzenetére

    A megjelenés után nem sokkal találtam rá véletlenül a ME1-re. Előtte lényegében csak FPS-t játszottam (az évre vetített játékórákban azt se sokat), semmi RPG, így először picit szédültem a ME1 kamerakezelésétől (cut-scene, pl. már a legelején a lézershow hajón végigszaladó nézőpont), de főleg a TPS lövöldözéstől már Eden-en (hasonlóan, mint mikor legelőször láttam FPS játékot, olyan "tengeri betegség" féle), amitől kapott egy kis álomszerű hatást a játék nyitása, így észre sem vettem, hogy mennyire elkezdett "beszívni", csak mikor már napok óta napi több órát játszottam, és elkezdtem szinte benne élni (avagy beleélni magam).

    Miután megszerettem a ME1-et, vonakodva kipróbáltam a DAO-t, és bár előtte hányingerem volt a WoW-tól és hasonlóktól (nem is nagyon próbáltam játszani ilyet, csak néha néztem másokat). Egyszer kipróbáltam a KotOR-t (passz, de talán a 2. részt), de túl hosszadalmas volt nekem a beszélgetés, aztán mikor automatikusan pause jött a harc elején és körökre-osztott jellegűnek tűnt, akkor insta-quit, uninstall... :DDD De mivel a ME1 miatt bíztam a Bioware-ben, adtam egy komolyabb esélyt a DAO-nak, és annak tényleg beleszerettem a világába, illetve a karaktereibe, pedig a harccal én is inkább csak szenvedtem eleinte (újoncként főleg + az önfejűség, hogy nem "sorban" haladtam, hanem rögtön Orzamar...).

    Utána követtem ezeket a sorozatokat...
    Nem tetszett, ahogy lecsupaszították a ME2-t, de nekem végül is elég volt az akciójáték is (és szinte mindig a 2. rész a legrosszabb minden trilógiából, így bizakodtam).
    Hihetetlen utálatos volt a DA2 harcrendszere (mindig, ma is utáltam a H&S-t), de elviseltem, mert imádtam a DA világát (és megint csak "középső gyerek = van még remény" elven vártam a következőt).
    A ME3-nál már bőven voltak bajok (bűzlik az egész az illúzióromboló hanyagságtól, hasonlóan össze van csapva, mint a MEA, de főleg azután nem volt többé kedvem a trióval foglalkozni, hogy láttam a végét --- pedig én nem voltam hangos gyűlölője a befejezésnek, "csak..." +++ szerintem bár tagadhatatlanul élvezetes, vicces, stb, de azért mégis csak pofátlanság a Citadel DLC, mert totálisan illúzióromboló, lesüt róla, hogy nem "valódi" játék, csak mini-játék a ME3-on belül, és azon túl is csak átlátszó fan-engesztelő nyalás, ami nem jó precedens).

    A DAI féle harcot viszont már imádtam PC-n (mindent azon játszok), ahogy tetszőlegesen akár valós időben is lehet harcolni úgy a csapattal, hogy közben egy szabadon repkedő szellemként nézem a csatamezőt. Ha akarom közelről, ha úgy tetszik távolról és felülről, ott állítom meg ahol akarom, de nincs kötelezőn körökre osztás. Mikor ahhoz volt kedvem, játszhattam effektíve egyszemélyes TPS játékként, de felülnézetes taktikai módban is irányíthattam, ízlés szerint, még a menübe se kellett kimenni a stílusváltáshoz. És itt is van baj bőven az MMO jelleggel, de azért a DLC-kkel együtt, illetve ha elolvasol minden kódexlapot, beszélgetsz mindenkivel, stb, akkor érdemben pörög előre a story (szemben a DA2-vel, ami inkább egy DAO spin-off hack-and-slash, közel nulla story-val a DAO-hoz képest).

    A MEA hasonló ilyen szempontból: ezerszer jobb benne a harc, mint a trilógiában (főleg az első részben), bármikor bármennyit el lehet benne lövöldözni, mert ugyan úgy megvan a változatosság, hogy játszható kvázi egyfős FPS játék szerűen is (nem törődsz semmivel, csak közel emeled a fegyvert és lősz), bár az opcionális pause lehetőség mégis csak hiányzik (ha ez is visszakapta volna ezt a ME1-ből, ahogy a DAI is csinálja, akkor már kérni sem lehetne jobbat, akkor itt is tényleg le lenne fedve a teljes spektrum dinamikus játékstílus váltásban egy normális taktikai móddal együtt). Viszont hát a story meg ugye .. mehhh. Hiába olvasod a kódexet, hiába próbálsz beszélgetni, ez csak ennyi, üres levegő a az érdekes hajtások körül. Elvesz akár 100 órát az életedből, de 20-at se fizet korrektül vissza.

    Az Anthem-ről pedig láttam egy rövid demót. Sajnos szerintem pont azokkal a dolgokkal fog nyíl egyenest visszamenni az időben, amik jobbá tették a MEA-t és DAI-t az elődeiktől (dinamikus játékstílus adaptálás egy viszonylag széles spektrumra, mindenki úgy játszik, ahogy akar és tetszőlegesen válthat menet közben) és megpróbálnak egy 2010-be való játékot kiadni, csak mellette kötelezően ráerőltetni az emberekre valami újat is (legalább is magukhoz képest újat), mint mindig (ami majd "az IP nagy dobása" lesz, és még nem láttuk), ha tetszik, ha nem (közel sem lesz opcionális bizonyos tekintetben semmi, nem lehet válogatni). Szerintem olyanoknak szól majd, mint a Star Wars MMO-juk (ki sem próbálnám), de majd meglátjuk. Csak közben még 3+ év a következő DA játék, pedig már épp elég rég volt az előző (ideális esetben már arról szeretnék ilyen pre-alpha dolgokat látni, mint most lehet az Anthem-ről). :O

    Most pedig egy olyan játékkal játszom, amire rá sem néztem volna 5-10 éve, Torment: Tides of Numenera. Körökre osztott harc, amiben olyan béna vagyok, hogy rossza lenne nézni, de egyéb tekintetben visszaad valamit, amit utoljára csak a DAO-ban éreztem utoljára igazán (hogy tényleg én formálom bizonyos mértékig a story-t, ami a DAO-ban sem volt egészen igaz, de ott még legalább elég jól meg volt ennek az illúziója, nem volt lerombolva az összes képletes fal a hülyeségekkel, amik kizökkentenek a játékvilágból a monitor síkjára).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    "Mass Effect Annihilation novel delayed until September 4th." :(

    Live-Die-Respawn

  • Ryder62

    őstag

    Nem értem ezt az Origint. Látszik hogy EA ez is, szarnak a fejlesztésre. Olyan gyönyörű képeket lehetne készíteni a játékból, főleg az bolygók felfedezésénél. Sőt ott van Hide UI gomb, azt megnyomva eltűnik minden kijelzés, nem zavarna semmi bele a screenshotba. Ha már ezt kell használnom legalább legyen haszna is.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ryder62 #6930 üzenetére

    Huh? Nem maradt le valami a hsz-ből (vagy rossz témába jött, ahol nincs meg a kontextus)?

    Én mindig letiltom az Origins, Steam, stb OSD-ket (már központilag, de játékonként is külön, ha esetleg egy auto-update visszarakja a főkapcsolót ON-ra), illetve eleve nem nagyon telepítek semmit, aminek van D3D overlay OSD funkciója, kivéve az RTSS-t (így ha bármi gond van, pl. pontosan másodpercenként kétszer megakad a kép, vagy ilyesmi, tudom mi az, amit első körben próbáljak kilőni).

    Minden monitorozás és OSD rajzolás potenciális teljesítményromlás. Legutóbb pl. egy 2008-as játék szaggatott a gépemen. Láttam is a tüskéket az RTSS frame time grafikonon. Elkezdtem lepucolni minden felesleges dolgot és kiderült, hogy az ASUS Ai Suite volt a ludas (amit már nem is emlékszem miért telepítettem újra, rég végeztem a CPU tuning tesztekkel és nincs ventilátorom, illetve azt is be lehetne lőni a z EFI Setup-ból, Windows progi nélkül...).

    Screenshot-ra pedig ott van egyrészt a Windows 10 (Win+Alt+PrintScreen), amiben úgyis engedélyezni kell a Game Bar-t az új fullscreen exclusive módhoz, ami a Bar-al együtt is gyorsabb, mint a régi FSE mód (bár a 1803 frissítés óta talán tiltható már maga a Game Bar, és marad az új FSE mód, de még nem próbáltam), vagy a már említett RTSS (ami azért jó, mert integrálva van az AfterBurner-el, ami úgyis kell a VGA tuninghoz, és akkor egyben ad statisztikát a CPU, GPU használatról, FPS-ről és frametime-ról, stb egy OSD-n).

    Ez azért lehet még érdekes, mert úgy tűnik, hogy Win10 féle HDR módban is azonnal használható screenshot-okat készít a Win10 (még nem mélyedtem bele, hogy mit csinál pontosan, de ránézésre jó minőségű SDR kép születik a HDR módból is, tehát azonnal nézhető/osztható a keletkezett kép file, nem kell visszakonvertálni vagy legalább is HDR ICC profillal tag-elni PhotoShop-ban, mint ha NVAPI-s HDR módból screenshot-olsz). Bár az Andromeda sohasem frissült Win10-es HDR móddal, de egyideje az új játékokban már csak olyan HDR mód lesz (legalább is alapértelmezésben).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz janos666 #6931 üzenetére

    Szerintem csak arra panaszkodott, hogy Originen nem lehet screenshotokat megosztani. 😄

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Derrewyn #6932 üzenetére

    Ja, mint Facebook-on a reggeli tojásrántottát? :) Nem nagyon használtam, pontosabban csak read-only módban ritkán, de erre ott lett volna pl. a Bioware fórum, amit eltüntettek a MEA-ra készülve. ;]
    Ott úgy rémlik valamikor régen lehetett némi statisztikát látni a karakterünkről a telemetria alapján (amiből pl. később a DAI Keep is feltöltve indult, ha online módban játszottunk a DA első két részével), azzal talán mint ha lett volna olyan opció is, hogy feltölti az ottani galériába a screenshot-okat (sőt, a játék magától lőtt néha párat a szerinte meghatározó pillanatokban).
    Bár most, hogy mondod, látom van Friends fül Origin-ben (csak még sohasem használtam), akkor még annak lehetne értelme, hogy ott küldözgessük.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Na én is végére értem a játéknak. 75 óra 8 perc, 91%, nexus level 23 és Ryderrel 59-es szintre jutottam el.

    Azt kell mondjam, elégedett vagyok. Amennyi negatív dolog jelent meg a játékról és amilyen nehéz volt a fejlesztése, ahhoz képest egész jó volt.
    Nagyon tetszettek a Remnant terek, a végén a Meridian, meg a karakterek és a háttértörténet úgy általában, rettentő sok munka lehetett velük.

    Ami nem annyira jött be, az a kicsit nehézkes mászkálás, mikor oda - vissza kellett repkedni bolygók között egy küldetéshez, meg a térkép se igazán segített a játék első felében.

    Összességében azt mondom, hogy megérte megvenni.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6934 üzenetére

    Mivel elég sok az ide-oda rohangálós quest így ha questről-questre haladsz ingázós, de egy 2. playtruban ha már kicsit jobban átlátod, tudsz úgy haladni hogy kimaxolsz egy bolygót amíg lehet és lépsz tovább, majd kb mindegyiken lesz még egy köröd és megvannak a dolgok, tehát lehet egész jól időzíteni.
    A sajnálatos a dologban, hogy elég hasonló kimenetele lesz (ha hasonlóan megcsinálsz mindent), annál pár "nagyobb" döntésnél a másikat választod nem látszik meg drasztikusan a játékban. Egy másik románc ami esetleg jelentősebb alternatívákat mutat.
    Újrajátszás mellett az szól, hogy tolhatod X-es cuccokkal, kipróbálhatsz sokféle craft kombinációt, melyik buildhez mi passzol jobban stb, na meg a profilokat is kimaxolhatod és simán mehet insanityn.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz maajsz #6935 üzenetére

    Hmm, újra már csak akkor tolnám, ha lenne olyan gépem, amin megy max beállításokban 1920*1080-ban. :)

    Amúgy a kedvencem a PAW volt, az valami brutális fegyver, az elolvasztott bárkit. Egyedül a nagy robotok ellen használtam az electronic conducitesre alakított Avangert, az meg azokat szedte szét mint állat.

    Volt még nálam egy adv. Black Widow, de azt relatíve ritkán használtam.

    *egy kicsit zavaros a craft rendszer. Vannak totál értelmetlen craft lehetőségek és hiányzik egy lőtér a hajóra, ahol ki lehetne próbálni ezeket. Meg mekkora gáz már az, hogy oda - vissza kell rohangálni a Tempesten a loadout station és a research station között, ha akarod variálni a cuccaidat. :DDD

    **amúgy szerelmes lettem Suvi hangjába. Hmmmm. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6936 üzenetére

    Nem rég lett meg a 27"-es 1440p monitrom, hát azt kell mondjam elég jól néz ki, az animációt leszámítva elég jól dolgozik ez a frostbite engine.

    Én PAW-al toltam multiba, az egész jó volt még platon is. Igen az sajnos gáz, hogy egy egy craft után le kell mászni kipróbálni. Miután belerakták az auto fire modot kijött egy két imba dolog, pl Valkyre auto-val kész daráló és hatalmasat sebez legnehezebb fokozaton is, ilyen még a remnant Sweeper is auto moddal, ami nem üt akkorát de nagyon hosszú a tár :D Bio converterrel meg kész sosem fogy ki, reloadol 5% lifeért cserébe, de ha pl health modot használsz vértben, akkor meg absz machine gun :DD

    sisRyderrel nekem is a Suvi románc jött be legjobban, bár még egy kicsit jobban kifejthették volna. Szvsz nagyobb felbontáson megérheti még egy playtru, nekem jobban bejött a nagyobb képen az 1440p mediumon, mint az 1080p highon.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz maajsz #6937 üzenetére

    Jah, Cora ágyjelenetéhez képest az kis valami ott a laborban elég kevés volt. :) Gondolom ez is olyan, amire kellett volna még pár hét fejlesztés. De Kallo reakciói kemények. Főleg a játék végén mikor beszól a Suvi-s flörtölésre, hogy "menjetek útkeresni". ;]

    A felbontás meg nálam adott, viszont 32-es TV-t használok monitornak. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • maajsz

    senior tag

    válasz CPT.Pirk #6938 üzenetére

    Mivel viszonylag közel ülök, nekem már a 27"-on az 1080p pixeles így ~50 centiről. Megnéztem 4K tévén de az 50" nem az én világom gamere, nem is tudom milyen messze üljek tőle, na meg az input lag is megőrjít. Ha sikerül majd beújatni VGA-t a kövi generáció kidobásakor, akkor leülök még egy kicsit meg nézem tévén hogy néz ki a natív 4K, de amúgy inkább maradok a monitornál (mégis csak 144hz nem 60, töredéke input laggal), 1440p-n már lehet ki fog csorogni állandó 100+ fps, legalább is harc közben.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maajsz #6937 üzenetére

    Ha tényleg észlelhetően más látványt szeretnél, akkor sokkal inkább HDR, mint több pixel. Nyilván jót tesz neki a nagyobb felbontás is (az meglátszik pár 5-10 éves játék bizonyos elemein is), de 1080p SDR és 2160p HDR közt a tágabb színtér és fényerőtartomány sokkal látványosabb egy ilyen játékban, ami eleve egy lasershow (és ha láttad már mindkét képmódban a MEA-t, pár látványelemről szerintem egyértelműen lerí, hogy a HDR módhoz lett kitalálva).

    De szerintem még HDR-en túl is inkább azért érhet meg egy második végigjátszást, hogy megnyugodjon az ember: "ez tényleg ennyi" (ami ürességet hagyott maga után a játék, az nem azért volt, mert pont a legérdekesebb dolgok felett siklott át elsőre az ember, nem maradt le semmiről), és mert a stílus kedvelőinek jobb érzés lehet ebben a köntösben lövöldözni, mint más hasonló jelmezben gyilkolászni (pl. Battlefield).

    Nekem másodjára még jobban felhívta magára a figyelmet, hogy mennyi felesleges időt pazarol el az ember életéből (ide-oda szaladgálások), milyen üres, és tovább rontja a szájízt a tudat, hogy ez már vélhetően örökere befejezetlen marad (nem csak DLC, de közvetlen folytatás se valószínű).

    Én azóta is erősen javaslom minden identitásválságban tetypedező RPG-orientált mindenevő játákosoknak és/vagy elvonási tünetekben szenvedő régi-Bioware-függőnek a 2017-es Torment-et. Sajnos messze nem lett tökéletes ez sem (a grafikai minőség pl. nyugodtan kritizálható, illetve ezen is látszik, hogy nem aknázták ki teljesen a potenciált, csak dolgoztak míg le nem járt a legutolsó határidő és/vagy elfogyott a költségkeret), de az mindenképp sikerült neki, hogy felidézze az 5-10 évvel korábbi RPG játékok hangulatát/erényeit, és ez nagyon klisésnek hangzik, de nálam tényleg sikerült beváltania az ígéretét. Azt mondja segít megkeresni a játékosnak a választ a kérdésre: "What does one life matter?" --- Kb. két héttel a játék befejezése után tényleg megfogalmazódott bennem a válasz erre, megértettem mi motiválta a játékban hozott döntéseim, ami korlátozottan kivetíthető a hétköznapi életünkre is.

    Az Andromeda ettől egyszerűbb kérdésekből vet fel sokat, de általában a kérdés is kimondatlan marad, míg a válasz legfeljebb is ködös, illetve legtöbbször nem velünk mondatja ki a mi saját válaszunkat, hanem a szánkba adja a sajátját.
    Ilyen pl. az a Angara lelki válság a "teremtett faj" kérdésben (számít-e, hogy evolúció az egysejtűtől, "Isten", vagy másik "ember" teremt valaki...), vagy a bennszülött/bevándorló népek konfliktusai (ami most divatos téma felénk is), stb. Ott vannak, de nekem nem igazán sikerült újraformálnom (akár megerősíteni, vagy módosítani) a véleményem a segítéségével semmiről.

    Bár most, hogy belegondolok, a meglepetés-románc she-Ryder és bi-Vidal közt talán az eddigi legjobb Bioware-románc. Teljesen meglepett, mert a játék korai verziójában tudomásom szerint nem létezett (illetve a he-Ryder karakterem amúgy sem volt / lett volna rá vevő), emiatt tényleg spontánnak érződött. Persze tömör, kidolgozatlan (de tényleg mit is várnánk, ha utólag szúrták bele patch-ben és az egész játékban semmi nincs úgy igazán finomra csiszolva, főleg nem a karakterek lélekvilága). Csak úgy futottam vele és "így alakult", nem tűnt olyan előkészítetten odasugalltnak, mint a legtöbb ilyesmi.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • maajsz

    senior tag

    válasz janos666 #6940 üzenetére

    Ha meglesz a kövi genes vga mindenképp csekkolom a tévén azt a 4k hdr-t.

    Egyébként igazad van Reyessel kapcsolatban, sis Ryderrel elsőre úgy vezetett a sztori, hogy kíváncsiságból rá rá nyomtam a románc opcióra és elég meglepően alakult. A játék valószínűleg legjobb (és egyetlen értékelhető?) drámai része, főleg ha belemész a kapcsolatba és a végén előtted a döntés, hogy mellé állsz hagyod szökni vagy megölöd. Ha nem ilyen "pille" hangvételű hanyagul írt játék lett volna, a shoot opció valszeg egy emlékezetes Bioware moment lett volna.

    Továbbra sem illetem a játékot a "rossz" jelzővel, de egy hatalmas kihagyott ziccer. Az Anthemtől sem várok semmiféle komolyságot sztori téren de legalább remélem a coop módja jó tapasztalatszerzés lesz. Aztán hátha helyre rakják az ME szériát egy coopos epizóddal :)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #6940 üzenetére

    Reyes románc az vicces volt a sisRyderrel. Egy jó ideig nyomtam a flört dolgokat, aztán a végén bár hagytam győzni, de ott hagytam a csában miután kiderült ki is ő valójában. Akkor meg is jegyezte, hogy egy dick vagyok, de volt már dolga rosszabbal is. ;]

    Nekem legjobban Drack karaktere tetszett, az öreg Krogen meg a szövegei nagyon stimmeltek. Jaal jól volt kitalálva az Angaran dolgaival, Liam viszont idegesítő volt egész végig.

    Peebe szintén viccesre sikerült, mikor Drack-al behívott a loyalty missionjére és kilőtte a kabint, az vicces volt. Szerencsétlen biztonsági rendszer próbált rácsukódni Drack-re újra és újra de hát nem fért be... :D

    Ami még vicces, hogyha nem csinálod a Ryder family secrets dolgokat, nem gyűjtöd a memória darabkákat, akkor simán végigjátszhatod úgy a játékot, hogy a Ryder gyerekek sosem tudják meg, hogy az anyjuk még életben van az egyik fagyi ládában.

    maajsz: ha a pixelekre figyelek, nyilván látom én is őket, sőt, ez egy passzív 3D-s TV, így ha tudod mit kell nézni, akkor a polár szűrőt is észre tudod venni. Én is olyan 50..70 centiről nézem, viszont még mindig így fasza az élmény. 4K-t sosem próbáltam ilyen célra, arról nem tudok nyilatkozni.

    Az lenne az igazán fasza, ha lehetne olyan 2 méterről játszani az Andromedát, onnan már faszán működik a TV 2D-3D konverziója játékokkal, csak ott meg már túl kicsi az UI, meg a betűk.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maajsz #6941 üzenetére

    Helyre vágni egy co-op epizóddal? :Y Már az előző mondatra azt akartam írni, hogy pont egy az egyik, amiért nem bízom az Anthem-ben, hogy ilyen irányba megy.

    Bár nincs velük sok tapasztalatom, de mikor divat kezdett lenni a co-op mód, elég hamar elkezdtem rá úgy tekinteni, hogy jó eséllyel abszolút egyetlen célja van, az: "eladni a szart is" (persze tisztelettel a kivételnek, biztos létezik játék, ahol tényleg indokolt és jól sikerült, illetve anélkül is megállná a helyét, de ez mégis hozzátesz, de úgy általánosítva...).

    A co-op trükk alapja szerintem az, hogy más személyekkel, főleg már korábbról is ismert és szimpatikus emberek közt gyakorlatilag bármilyen cselekvés lehet pozitív, szórakoztató élmény, amit a psziché kiterjeszt magára a cselekvésre is. Tehát ha egy co-op játékban jól érezted magad amiatt, hogy kikkel és hogyan játszottál együtt (épp megvolt az a "varázslat", hogy mindenkinek jó kedve volt és jól összehangolódtatok), élvezted a velük végzett közös csoportos tevékenységet (ami lehetett volna akár valami önmagában alapvetően fárasztó, nehéz, unalmas "munka" is, nem csak céltudatos szórakozás), akkor később ezt úgy fogod felidézni, hogy élvezted magát a játékot is, pedig lehet, hogy egy hasonló minőségben kivitelezett, nem co-op játék (vagy egy co-op funkciós játék single módja, mindegy) erősen lehangoló élmény lett volna.
    Plusz még ott van egy kis extra nyomás, hogy minél pozitívabban állj hozzá a játékhoz, nehogy te rontsd el a társak élményét, ha nekik egyébként tetszhetne, amire megint csak úgy fogsz emlékezni, mint ha őszintén eredendően tetszett volna kicsit neked is (és lehet, hogy később tetszeni is fog, de enélkül hamarabb feladtad volna, ahogy sok más single játékkal tetted, ami szintén tetszhetett volna később, csak eldobtad, így nem egészen fair statisztika...).

    Persze még ezzel sincs olyan szempontból semmi baj, ha jól éreztétek magatokat, de személy szerint én egyrészt magányos farkas vagyok, szóval sohasem játszom co-op vagy tisztességes csapatmunkás multit (OFF)(ha pl. fél évente elindítom a CS:GO-t, csak auto-sniperrel camp-elek a dust2-n, a futkorászó csapattagokat csak detektor-bójáknak tekintve a térképen :D)(/OFF), szóval önkényesen single-orientált játékot remélek, de talán ettől függetlenül is jobb ötletnek tartanám, ha egy co-op/multi játék inkább direkt erre a hangulatra menne és nem a klasszikus-Bioware féle tartalmakat keresők köréből próbálna hódítani, ezzel növelni a népszerűséget a lefelé ívelő minőség kézberántása és újra tartalmasabb, jobban kidolgozott, story és karakter-alapú játékok készítése helyett. Mindenki csinálhatna csak autós szimulátort és semmi mást, de van igény sok stílusra, és igen, a stílusok keverésére is, de nem hiszem, hogy most már mindennek egy "fúziós", minden stílust magába olvasztós szürke valaminek kéne lennie.

    Mikor először játszottam, akkor is sejtettem, hogy Vidal valami vezető féleség lehet (közel a tűzhöz, de nem a hegy tetején) így nem lepett meg borzasztóan (illetve nem vettem utána sem készpénznek, hogy nem-e csak második a sorban és van még ott valami titok).
    Ezzel együtt nézve he-Ryder még rá is lőtt (nem haragból, csak stabil vezetést akartam bandaháború helyett, amihez a meglévő kiskirály biztosítása tűnt simább ügynek, mint egy puccs), she-Ryder viszont hagyta hatalomra jutni, mert kicsit forróbb fejű volt, mint a he-Ryder, így összeveszett a királynővel, Vidal pedig passzolt hozzá...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • maajsz

    senior tag

    válasz janos666 #6943 üzenetére

    Nem úgy értem, hogy maga a coop mód rakja helyre, esetleg mint egy kiegészítő funkció. Ezeknél elsősorban a sztori a lényeg, úgyhogy klappoljon az, én ilyen opcionális coopra gondoltam, ahol valaki beugorhat a teamate helyére és akkor liveba lehet nyomni a tacticsot. Persze itt merülnek fel problémák dögivel, a társ bele szólhasson e egy egy beszélgetésbe, annak lenne e kimenetele a te végigjátszásodra, a társak ugye általában fix skillekkel rendelkeznek, illetve nem minden féle fegyvert használnak stb.
    Természetesen én is inkább egy jobb single gamet várnék, de mint ilyen opció szerintem lendíthet rajta kicsit.

    A mai helyzetet tekintve viszont ez nem tudom mennyire fog megvalósulni, nem is amiatt hogy milyenre sikerült az MEA, hanem egyáltalán a ipar hangulatát nézve. Hódít a battle royal, oké hogy rengeted ember utálja meg lesz@rja, de a fiatalok körében mégis ez a népszerű, ömlik belőle a lóvé ha rákapnak. Már pedig boldog boldogtalan ezzel próbálkozik, sőt jönnek ezek a módok a COD/BF színtérre is, sőt már el is hagyják a single-t teljesen. Miért? Nos ugye egy jó story módot megcsinálni rengeteg pénz (írók, voice acting, rendezés etc) és közel nem biztos, hogy megtérül, még ha jól is sikerül sokan csak egyszer játsszák végig, ergo egyszer költenek rá. Ezt elkezdték ugye DLC-kel kezelni, de még mindig nem hozott annyit mint a multi, ami ha jól sikerül veszik a storeból a cuccokat ezerrel. Szóval ezen a vonalon nagyon jól felfutott a mikrotranzakciós szisztéma és nagyon sokat tud hozni, ha befut a game. Lásd az ingyenes Fortnite lenyomta a PUBG-t is. Utóbbi egy másik játék modjaként indult kb nulla befektetéssel (mr playerunknown munkáját leszámítva), előbbi meg nem is tudom, hülyeséget nem akarok írni, de valami autós játéknak szánt cucc lett átdolgozva vagy mi. Szvsz az induló tőke töredéke sincs a komoly single gameknek, kidobják early accessbe azt patchelik, foldozzák agyig amíg egy játszható cucc nem lesz. No látod ez a korai kiadás mit tett az MEA-val. Egy komoly AAA single gamenél nincs ilyen, hogy kiadom valamilyen állapotba azt majd kipeccselem. Még ha kapsz egy jó sztorit de úgy tolod végig, hogy rengeteg a hiba, akkor is elrontja az élményt, mert a spoilert lelövi, utána hiába javítják már nem olyan érzéssel állsz neki mint elsőre. Arról ne beszéljünk ha az írás gyenge, mert azt meg patchelni nem lehet, na meg még ha az rpg elemek is hiányoznak tuti a "sz@r játék" recept. Mert ha még olyan szinten írták volna meg mint a KOTOR-t, amikor még a 7. újrajátszásnál is látsz újat, akkor azt mondom jó hogy javítottatok rajta, mert így még élvezetesebb. Viszont az meg annyi plusz contentet jelent, hogy úgy látszik bevállalni sem merik, mert ha nem fut be a játék és eldobják fél/egy playtru után ott marad a fölös munka. Pedig ez adná az igazi rpg szájízt.

    Pont most néztem Detroit streameket, na ez az a játék ami ezt hozza egy az egyben, hátránya ugye hogy a harcrendszer, na meg egy az egyben a harc, skillek, gearezést teljesen hiányzik belőle, de mégis ad egy nagyszerű rpg élményt. Ha belegondolok mennyi meló van ezzel is, és elvárnánk hogy egy ilyet kapjunk, ilyen grafikával, na még a full combat systemmel együtt, akkor elkezdem megérteni hogy nem olyan egyszerű egy ilyet összehozni. :N

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Csak én nem találom, vagy tényleg nem adja be az ApexHQ Androidon a "Rare weapon (gold)" cuccot? Minden más van, de ezt már hetek óta nem tudom kivenni, lassan 2000 pontom gyűlt már össze amiből gold fegyvereket vennék...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Na basszus erre tegnap beadta a rare gold fegyókat...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • BoneDragon

    veterán

    Hát úgy néz ki mégiscsak folytatódik a sorozat, de én nem számitanék rá 4-5 éven belül.

  • Tnil

    tag

    válasz Ryder62 #6948 üzenetére

    Szerintem erre gondolhatott.

    "A BioWare menedzsere, Casey Hudson ettől függetlenül szeretne visszatérni a címhez valamikor. [...]
    "Azt mondanám, hogy a BioWare nagy része jelenleg az Anthemen dolgozik. Ettől függetlenül én segítettem beindítani a Mass Effectet még a legelején. Természetesen szeretnénk visszatérni hozzá majd egyszer."

    Szerintem amúgy, ez egyáltalán nem jelent semmit. Csak egy egyszerű PR szöveg, mégsem mondhatják azt, hogy "hát elszartuk az egészet, fogalmunk sincs mit kezdjünk most az egésszel".

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Tnil #6949 üzenetére

    Szerintem a Half-life 3-mal együtt fog megjelenni. ;]

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

Új hozzászólás Aktív témák