-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skillet
addikt
válasz Ironizer #43391 üzenetére
Ha lenne 100 millám (de ha lenne ház, minden, és mellette 40millió, akkor is), tutira bevállalnék egy gtr 35-öt. Pont lesz@rnám, hogy ez mennyire "jó" befektetés. Kéne és kész. Egyszer élünk.
Aztán ha belegebednék is fenntartanám.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Snoop-y
veterán
Amugy Pistonheadsen fent van egy tok jo leiras hogy kb mennyibe kerul egy hasonlo kategoriaju auto
M5 BMW
Nem azert kell hozza millas fizu mert minden honapban annyit koltesz ra de mikor olajcsere, kuplung, fektarcsa/fekbetet es nem utolso sorban gumit cserelsz sirni fogszEs akkor meg nem romlott el semmi az auton
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
veterán
válasz Skillet #43392 üzenetére
mindig is érdekelt hobbi szinten ez a téma. de szerintetek havi 1 millió elég lenne egy ilyen panamerához? az a kocsi ebben az esetben is 3,5-4 évnyi nettó fizetésedbe kerülne, ez eszetlenség, felelőtlenség, semmi más. szóval nem, hogy kevesebb, de inkább ennek a 4-5-szöröse
szintén az sem okos döntés, ha valaki 400 ezres fizuból vesz 3 millás új autót.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #43409 üzenetére
Honda sem tud, nem egyedüli probléma. Ezek egyszerűen nem erre vannak tervezve, hogy húzósabb körülmények között is működjenek.
Ez olyan kb mintha flip-flop pacskerban indulnál megmászni az Everestet.
mod:
bandus: Havernak van 2000 elejéről egy Boxter. Egy sima olajcsere 120k. Vannak árak, nem mondom...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz bandus #43410 üzenetére
Nem egy rocket science kiszámolni. Tegyük fel a 45 millásat 2 évesen meg tudod venni 35 milláért, ha 5 évig megtartod, 7 évesen ér mondjuk 10-et .. felületesen néztem utána, de mondjuk kb. Így csak az értékcsökkenés 416e havonta, add hozzá a g*ci drága kötelező szervizelést, a nagy turbós motor fogyasztását, a mocsok drága gumit, meg egy rakás drága egyéb szervizt ami úgyis lesz. Most igazából tök mindegy is a fél millához vagy 1m-hez lesz-e ez közelebb, milyen vagyoni meg jövedelmi helyzetet képzelsz el magadnak, ahol 0.5m-1m -t havonta kidobsz az ablakon, úgy hogy nem hiányzik a házfenntartásból a gyerek iskoláztatásából meg jólétéből, nyugdíjból, nyaralásból stb. meg úgy általában sehonnan, és alapvetően nem is nagyon érdekel hogy azt elköltöd, mosolyogva fizeted ki. Ha nem szeretnéd, hogy ellopják, összetörd és gond legyen akkor ott a mocsok drága casco, ellenkező esetben akkor is mosolyogsz és leszarod ha ellopják vagy feltekered a nyálkás úton az oszlopra és gtk.
És akkor meg kell még venni 35m-ért ugye.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Snoop-y #43404 üzenetére
+1
(#43411) Qru: #csakazigaziquattro.
A szerk-re: Ezek az árak még az Audinál is megvannak, márkaszervizben egy olajcsere ~100k volt a Q3-nál, és az csak egy közönséges 2.0 TDI.
(#43412) [rvilike]: A biztosítás a másik dolog. Végigtekertem egy kalkulátort, nagyjából 1 millió/év a casco+kötelező. És ide a casco kötelező. Egy kis koccanás, amiben mondjuk sérül az első lámpa már milliós tétel.
(#43414) Qru: Az Allroadtól megválást én is sajnáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Ez a bejegyzés első sorban Kornélkának szól, mert anno neki ígértem, hogy utána kérdezek, de hátha mást is érdekel.
Begurultam ma az Emil Frey-be, ahol utána kérdeztem, hogy a lassan 2 éve, másik Toyota kereskedésben lévő eladó állítása még mindig aktuális-e, miszerint "Lehet rendelni Japánból olyan modelleket, amiket alapvetően már Európában gyártanak, csak többet kell rá várni."
A válasz röviden és velősen: NEM.
Ha már ott voltam, akkor megkérdeztem, hogy melyik modell hol készül:
- Japán: GT86, RAV4, Highlander/Land Cruiser, Prius
- Franciaország: Yaris (hibrid is), Aygo, Auris (hibrid is), Avensis (hibrid is) -> bár ez lehet Töröko. nem emlékszem pontosan
- Törökország: Corolla
- Dél-Afrika: HiluxAnnyi titkot elárult az eladó, hogy jövőre terveznek új modellt az év elejére, de a fő-fő vezetés nem árult el semmit, valamint azt is megtudtam, hogy elvileg lejár 2017-ben a legutolsó Yaris 5 éves termékciklusa, de még nem kaptak info-t, hogy lesz utód.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Evil Snowman #43415 üzenetére
"Begurultam ma az Emil Frey-be, ahol utána kérdeztem, hogy a lassan 2 éve, másik Toyota kereskedésben lévő eladó állítása még mindig aktuális-e, miszerint "Lehet rendelni Japánból olyan modelleket, amiket alapvetően már Európában gyártanak, csak többet kell rá várni."
Ezt megtudom erősíteni, mi fél évet vártunk azért hogy made in jpn legyen a kocsi, igaz ez sok éve volt és nem Toyota hanem Honda volt.
brumi1024: De az egy új autó (amúgy látom nagyon lehúzták az auto bildben, utolsó lett a tartós teszten) ez meg alhangon 16 éves autó.... Persze attól még prémium tudom. De hat azt veszem, hogy a Bubiban is 45-50k egy sima olajcsere nem márkaszervízben...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
Torsen. Az a non plus ultra ezt aláírom.
Hát, volt amikor az volt.. én azért azt olvastam a teljesen mechanikus dolgok felett kicsit eljárt az idő, azt nem tudja a menetstabilizáló meg semmi basztatni, mint az ilyen elektromos meg hidrós meg gőzöm sincs milyen módon működő, pár század mp alatt reagáló cuccokat, ahol úgy meg oda küldi a kakaót ahova épp kell ... mittom új focus rs meg ilyenek. Ilyen meg olyan vektoring, meg mindenféle sorcery
-
Snoop-y
veterán
válasz bandus #43410 üzenetére
En megmondom neked hogy nem
Egy panamera az kb a lefingott premiumatok X 10 kategoria (szervizeles szintjen)
Egyreszt kurva kevesen ertenek hozza masreszt nincs alternativa hogy mit teszel bele ha szervizelned kell.
Nincs bonto nincs ebay nincs mekk elek haver aki majd ocsoert megcsinalja.Nekem ugye egy bubu volt (hol van az egy ilyentol) de Mo-n nem sokan vallaljak be mindennapi autonak meg azt sem. Nekem az volt a melos/jatszos mindenes auto.
Mar csak a benya miatt amit megeszik legtobben szivrohamot kapnak.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
EQMontoya
veterán
A Focusban asszem, nincs is hátul difi.
Gyakorlatilag egy merev cucc van, az oldalán két kuplunggal, és azokat szabályozza az elektronika, így kapnak (vagy nem) nyomatékot a hátsók.A tisztességes difiket nem az szorította ki, hogy ezek az elektronikus cuccok annyival jobbak, hanem az általad említett könnyebb szoftveres beavatkozás és hogy komplikáltabbak/drágábbak.
Az összes tisztességes hátsókerekesben mechanikus difi van máig.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
Torsen-nél nincs gyorsabb reagálású 4wd rendszer (mert nem fordulatszám különbségre reagál mint egy hagyományos difi, hanem nyomaték különbségre).
Épített úton persze nem feltétlenül a torsen a legjobb (nem lehet vele mesterségesen alul/túlkormányozott viselkedést csinálni pl). RS-ben pl ha torsen lenne felejtős lenne a drift mód.
mod:
Snoop-y: Konkrétan 3 olyan szerviz van itthon ahol nem pékek vannak (Subi).
Niesz Feri, Hace Car, Seibiko és pont.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
Persze, mivel az tényleg azonnal csinál mindent. Cserébe ja, nem lehet beleszólni egyáltalán.
A legújabb cuccok ahogy olvastam marha gyorsak már.(#43420) EQMontoya:
A Focusban asszem, nincs is hátul difi.
Gyakorlatilag egy merev cucc van, az oldalán két kuplunggal, és azokat szabályozza az elektronika, így kapnak (vagy nem) nyomatékot a hátsók.Mondom, sorcery Amúgy nagyon tartós konstrukciónak hangzik így elsőre
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Ugyan az a két motor (kivéve az 1.7, mert az Isuzu), Fiattól van az Opel 1.3, 1.6, 1.9 és 2.0 dízele, utóbbinak a vezérlésén túrtak valamit, de pont, hogy nem tett jót neki, illetve csak az Opel számára készítik a 2.0-ból a duplaturbósat, Lanciában az csak az 1.9-ből van.
"Bad reklám is reklám too"
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Integrale #43423 üzenetére
Nem ugyanaz teljesen ahogy írod is. Az Opelben azért vannak gyenge pontok és nem csak a vezérlés. Ezt haver is becumizta a Insiginiájával am. Ilyen gond a JTD-nél nincs.
#nincsbennetarcsi
-
Reaper
őstag
Ez azért érdekes, mert pl Apum Tucsonja elég durva helyeken felmegy télen, mindenféle megerőltetés nélkül, és nem hinném, hogy valami nagyon komoly technika lenne benne. (2009-2010-es).
szerk.: #43430: az mondjuk biztos, erről csak annyit tudok, hogy a kardán állandóan megy, hogy ha gáz van, akkor azonnal be tudjon avatkozni, valahol a hátsó híd előtt vagy benne zár, de valami végtelenül egyszerű rendszer. Viszont hatékony nagyon. Az viszont vicces, ha ugyanolyan hardverrel egyik elakad a másik meg megy egy sw miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Az AWD többféle rendszert takar, ez csak egy PR név. Kotró is az, van haldexes meg torsenen is belőle és a kettő rendszer kb egy napon sem említhető nem hogy azonos néven. Na az AWD-nél ugyanez a helyzet.
Automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra (aka Haldex). Tehát ez egy elég "buta" rendszer. Előnye, hogy ha kiveszed a biztosítékát akkor fixen FWD lesz a kocsi.
Manuálisnál (WRX is) már mechanikus, teljesen önzáró a középső (első-hátsó nyitott), mert a központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki. Nem lehet belenyúlni manuálisan, automatikus (számítógép vezérli) alap esetben félig zárt állapotban van (50%), a terhelés / a két tengely fordulatszám különbségre reagálva változtatja a zártsági állapotát 0-100% között.
STi-ben pedig az első-hátsó diffi is részlegesen önzáró (aka sperr) és ott a középső diffi zártsági aránya kézzel is változtatható bizonyos keretek között (de elég "bolondbiztos" pl nem lehet 100%-ot hátra küldeni manuálisan).
mod:
Integrale: Azt vágod, hogy 3-4 poszt óta ugyanarról beszélünk, hogy nem egyforma a két motor?!
GrimReaper: A szoftveren nagyon-nagyon sok múlik. Nézd meg az első TC-s SUV tesztet. A Honda CR-V elakadt a Duster meg nem (ugyanott). Mind a kettő Haldexes...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #43433 üzenetére
Aszfaltra nem is kell több/jobb ha jól van programozva.
mod:
Integrale: Nyilván nem az utolsó csavarig különbözőek de nem is az utolsó csavarig azonosak. A lényeg: JTD jó cdti (az a része amibe az Opel belepiszkált) nem olyan jó.
Valid?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Tyű, öcsém jogsit kapott, előbb elvittük muter swiftjét egy körre, rendesen leizzadtam
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
Első benzines vezetése volt, dizlin tanult, enyhén darabos még az indulás (is). Majd belejön... de a hondát azt tuti oda nem adom
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
A tulajdonos most biztosan boldog...
Jah k.va boldog lehet, hogy 12 oran keresztül a dunaban parkolt a kocsija, mert nem huzta be a kezifeket ....tenyleg ilyenkor ki szamlaz ki mit? Kit hivott fel, ki kereste a kocsit? Azert ez nem veszhelyzet vagy ilyesmi....erdekes kerdeseket vet fel a szitu
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #43442 üzenetére
Általában ilyenkor a tulaj vagy egy szemtanú hívja a 112-t. A katasztrófavédelem kivonul, kiszedik a kocsit és keményen kiszámlázzák a költségeket (ha saját hibás a dolog). Ebben az esetben biztos, hogy jobban járt volna ha otthagyja a kocsit a folyóban.
Nagyon vastagon fog a cerka, cucc avulása, kivonulási költség, munkabér, stb... mindent rávernek. Ez itt milliós tétel lesz.
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
Ebben az esetben biztos, hogy jobban járt volna ha otthagyja a kocsit a folyóban.
Azt nem teheti, mert durván környezetszennyezésnek minősülne.
És éppen ezért lehet, hogy a költségeket kifizeti a kfb. Nyilván a vízkárt nem, de a katasztrófavédelem kivonulását talán igen.Same rules apply!
-
Declare
őstag
Elötte azert csak tajekoztatnak nem? Most erted, ha felhivja egy szemtanu, vagy a tulaj ketsegbeesetten gyorsan a rendörseget, katasztrofavedelmet, akkor csak elmondjak, hogy kedves uram, ilyen es ilyen költsegekkel szamoljon.... Azert ha itt egy parkolassal bukta a kocsit, meg megegyszer kb a kocsi arat....akkor nem lennek a helyeben
(#43444) Tsebacsi es ha keves benne a km, gyorsan el is fogjak vinni
(#43446) EQMontoya ez egy Lancia....az gyorsan lebomlik
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Volt kollegank mentese (ejszaka dobogoko)
Gyakorlatilag annyi volt hogy kijottek vegigmentek a full sotet turistaosvenyen a szelerol osszekapartak szerencsetlent felraktak egy hordagyra es visszasetaltak vele (200K+ volt a mentes koltsege)Oke volt naluk kotel meg karabiner meg mittomen de semmit nem kellett abbol hasznalni csak a lampajukat.
Mi kerult ezen 200K -ba? Ilyen draga a goliat?
Kollegat meg isten nyugosztaljaGondolom ez is ilyen (a daru arat be kell hozni valamin )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...