-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #211301 üzenetére
Befékezték az egyik tengelyt a padon, a Quattro meg nem kérdezett.
-
veterán
válasz MasterMark #211303 üzenetére
Nekem úgy tűnt, hogy a görgővel forgatják. Feltételezem, az igazi (Torsen) quattro áthajt a másik tengelyre, de csak feltételezés. Majd Bitpork elmondja.
Tőlem mindenesetre megkérdezte elővigyázatosságból a vizsgabiztos. -
#89309696
törölt tag
válasz focvis #211305 üzenetére
Igen. Mérik elől a féket, hátul meg be van fékezve a görgő a kocsi ne mozduljon el 2WD esetén, de itt a hátsókerék is elkezd forogni mikor az elsőt elkezdik pörgetni és a kocsi útra kél. Ilyenkor szabadonfutóra kell rakni a hátsó görgőt, a kocsit meg lekötözéssel rögzíteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #211307 üzenetére
Torsen az nem kerdez. Minden esete muszakin tolem is kerdeztek mar, hogy ugye osszkerekes a Subaru. Azota inkabb en is elore szolok.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #211307 üzenetére
Ennél a középső difi torsenes, az meg összezár akárhonnan van hajtva. Az igaz, hogy ritka amúgy, mert a haldex ezerszer elterjedtebb. Az ha jól rémlik bírja az ilyet vagy kikapcsolható diaggal. A torsen meg mechanikus. Bár minden gyártó a saját módszereit belerakta már, nem ismerem pontosan abban mi van.
[ Szerkesztve ]
-
mmcc02
tag
válasz MasterMark #211307 üzenetére
A diffi a tengelyek közötti nyomatékkülönbségre (Torsen esetén) vagy fordulatszámkülönbségre (mezei kéziváltós, viszkós diffizáras Subaru) reagál, teljesen mechanikusan. Ha minden együtt forog (gurul az autó), akkor nincs, vagy nem jelentős a különbség (kanyarodáskor nyilván van - ha gyorsabban kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal, akkor érzem, hogy összefeszül a hajtás az XV-ben). A román hivatalos szerv úgy emlékszem az első műszaki vizsgán simán leugratott a görgőkről fékméréskor (nem én vittem az autót, nem láttam, csak mesélte aki vitte). Idén nyáron műszakin ugyanúgy mérték, mint a nem összkerekeseket, és nem ugratott le (talán már nem működik úgy a viszkós zár mint újabb korában, vagy nem volt elég a 4-5 kerékfordulat).
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz MasterMark #211312 üzenetére
Igen, Torsen esetén. Viszkósnál kell a fordulatszámkülönbség, hogy a folyadék felmelegedjen és megnőjjön a viszkozitása.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
MasterMark
titán
válasz mmcc02 #211313 üzenetére
Nekem is csak egy tengelyt raktak a padra, viszont nálam az automatához a leosztás az bolygóműves+kuplung. Ha nem nyomod a gázt, akkor nem zárja össze, mert nem akarsz menni, szóval így a kuplung kibírta amíg csak egy tengelyt forgattak.
Abban nem voltam biztos, hogy a torsen akkor is zár ha a kereket forgatják és nem a hajtás felől kapja a nyomatékot.
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #211307 üzenetére
Kezifek meresnel a torsent siman rarakjak a padra es a hatso tengely nem forgatja vissza az elsot, ha a kuplung ki van nyomva.
Torsennel a nyomatek megszunese eseten elveszti a tengely a hajtast. Ezert is kell melle ESP, ha jegen csuszik, mert fekezni kell a megcsuszo kereket, hogy jusson nyomatek a masik oldalra is.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #211315 üzenetére
Az a torsen egyik hülye jellegzetessége, még videók is vannak róla a régi Audikról, mikor elkapar a pba és nem akar zárni hátra. Nem tudom pontos fizikai okait, de tud ilyet produkálni és nem hiba, gyanítom a nyomatékban lesz a kulcs, mert abban különbözik a többi hajtástól amik fordulatra zárnak.
Azaz, az ASR-nek a fékező funkciója. Az a torsennél mindenképp kell, a többi autónál már lespórolják sokszor.
[ Szerkesztve ]
-
mmcc02
tag
válasz MasterMark #211314 üzenetére
Igen, az a setup annyiban szerencsés, hogy egy biztosítékkal le lehet oldani a komplett hátsó hajtást, ha szükséges (pl. első tengelyt megemelve vontatni)
+ Reggie0
Hmm, van ebben ráció, végülis ha a Torsen nyomatékkülönbségre reagál, akkor kinyomott kuplungnál az kb. 0, a kerekek szabadon forognak.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Reggie0
félisten
válasz #89309696 #211316 üzenetére
Igen, ez teljesen normalis, ha nincs terhelese az egyik oldalnak, akkor nyitott differencialkent mukodik es a masik oldal nem kap nyomatekot. Ezert kell az ESP, mert az fekez kerekenkent. Ha pedig az ESP-t ki kell kapcsolni, pl. hoban elindulashoz, akkor ilyenkor kis feket kell nyomni a gaz melle.
-
#89309696
törölt tag
Igen, még a nagyon egyszerűek ami a Golfban is van, reagál elég gyorsan. Ha sokat kell forognia, akkor már gond van vele. Nem-Newtoni folyadékkal van töltve, elég gyorsan reagál. Persze teljes nyomatékot képtelen átadni és annyira nem pontos, hogy kanyarstabilitást növeljen, arra alkalmatlan.
[ Szerkesztve ]
-
mmcc02
tag
válasz #89309696 #211316 üzenetére
Igen, valaki úgy magyarázta, hogy szorzással lehet a legjobban leírni a működését, a kevésebb nyomatékot kapó tengely többszörösét adja a másiknak. 0-val szorozva messze nem lehet jutni, ezért jó az ESP/kipörgésgátló vagy legalább a kézi/üzemi fék használata ilyen szélsőséges esetekben.
[YouTube - Torsen diffis Audi görgőkön] - a legelső eset pont azt példázza, amit Reggie0 is írt. Szoktam nézni a videóikat, van sok Haldexes is.
szerk: lassú vagyok jó móka az összkerék hóban/sárban, bárhogy is működjön. Ha meg kell, akkor a legbutább is tudja 80%-ban azt, mint a legjobbak.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #211317 üzenetére
Amúgy ha szar a c. diff azt könnyen kiderítheted. A hibája felismerhető parkolóban lassan körbe-körbe forogva. Az a lényeg, hogy kinyomott kuplungnál a hajtáslánc ne fogja vissza, ne állítsa meg az autót. Az érzés ahhoz hasonló, mintha a kézifék be volna húzva.
A XV amúgy már alapvetően előre van hangolva 60/40 a nyomatékosztás alapból amit 50/50-re tud módosítani de ez nem befolyásolja a jelenséget csak érdekesség ként írtam.
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Érdekes, mert ezt érzem, de a görgőkröl nem jött le
Úgy tudom a CVT-s 60/40, nem tudom mennyire tud áthajtani/összezárni, a kéziváltós meg alapból 50%/50%, amit 80%/20%-ra tud módosítani.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #211323 üzenetére
Az enyém is 50/50 alapból ami 80/20-ra tud módosulni. CVT is tud variálni de csak 50/50-re. Igazából az is elég, durva terepre meg ezek úgy sem valók.
Ha meg már 4WD/AWD és YT, nekem ez a kedvencem: [link]
mod:
"Érdekes, mert ezt érzem, de a görgőkröl nem jött le"
Akkor érdemes lenne ránézetni alkalomadtán azért.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
-
#89309696
törölt tag
[link]
Mondanám, hogy tök jó nagy kombi, de.... Akkor inkább egy Trafic. -
tboldi
nagyúr
válasz Winne #211310 üzenetére
Írtam a rákövetkező hsz-emben, második generációs Lancia Ypsilon és Musa.
szerk.: Sajnos másfélszer annyiba kerül, mint amennyink van, de ez a legszebb Ypsilon, az biztos. Musából meg ez.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Winne #211328 üzenetére
Yep.
Rosszul vagyunk összeszerelve? 🤷♂️Mondjuk az Ypsilonnál jobb lenne ez a belső szín, jobban passzol a külsőhöz, de a másik szebb állapotban van, meg van üvegteteje.
De a büdzsébe inkább ilyenek (01, 02, 03) férnek bele.Amúgy anyumnak lesz, nekem egy másik csajosnak titulált autóm van.
[ Szerkesztve ]
-
4tha
újonc
Elvittem itt a közelben egy "franchise" alatt szolgáló chip tuning műhelybe. Lóerőben brutál nőtt(+39 lóerő az elején mért 161hez képest), nyomatékban 30NM- azt azonban 1000rpmel magasabb fordulatszámon adta le.
Sok mérést csináltam 0-100, 50-130, azonban legjobb esetben is ugyanolyan számokat tudtam hozni, mint a gyári ECU mappel, azonban legtöbbször az általam mért gyári értékhez képest 0.5-1s veszteség volt,kb hasonló időjárás és szélviszony mellett. A pénzt visszadták nagy nehezen, persze megígérték, hogy lemérik profi gps eszközzel: azonban amikor a reklamáció után odaértem, már azt mondták, hogy ők nem akarnak ezzel foglalkozni (maximum 5-10 perc), inkább visszadják a pénzt. Hiába mondtam nekik, hogy találjunk megoldást, mert nekem az a fontos, hogy a kocsi jobban menjen (ne az élettartam kárára). Jól tudták, hogy lószart nem csináltak, csak megemelték a nyomatékot, amit jóval magasabban adott le, szóval semmire nem mentem vele.
Szóval az, hogy erőmérő van, még nem jelent semmit, lehet a motor ugyanazt a teljesítményt adja. Bevallom őszintén, hogy az első próba után én is el voltam ájulva, egyrészt az ember is fényezte, hogy milyen jól sikerült(placebo hatást erősíti, főleg amikor közel 100 ezret kiadtam érte), másrészt pedig a gázpedál valóban gyorsabban reagált, így érzetre a kocsi gyorsabb lett. -
nagyúr
Tegnap bementem az egyetemre pár jegyzetért, közben jól megbüntettek itt
A képen látható kék autónál jóval előrébb álltam, kb az oszlopnál volt az autóm vége. Nem kétlem, hogy jogos volt, felfestés nincs, szemre meg nem tudok 35 métert számolni Ilyenkor küldik majd a csekket, és annyi, igaz?''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #211325 üzenetére
De a tiednek nincs kulon biztositeka? Azt ha kiveszed akkor lekapcsol a c. dif teljesen.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ismeros szitu. Az abt chippel vannak hasonlo tapasztalataim. Es akkor azzal reklamoztak magukat, hogy nem jar gari vesztessel ha oket valasztod. Persze mert nem lesz erosebb a kocsi.
Hitelesitett pados helyre kell vinni. Pl Dyno Project.
Esteleg adott automarka specifikusan erdemes rakeresni fb csoportban.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Jorus #211331 üzenetére
Kozteres vagy rendor? Ha kozteres az rogton adja a csekket helyben. Ha nincs csekk akkor csak figyelmeztettek.
Multkor leparkolt egy auto a garazskihajtonk ele. Hivtuk a koztereseket de nem buntettek meg csak figyelmeztettek. Bravo. Legkozelebb inkabb magam intezem a dolgot.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Közteres volt, mármint közteres papírkát hagyott a szélvédőn. Csekket nem kaptam, nem volt ott a szakember, amikor visszamentem az autóhoz. Azt húzta alá a kis papírján, hogy helyben bírságol, de ez nem történt meg, meg a hátuljára írta a 35 méteres dolgot, meg hogy fénykép is készült.
Tsebacsi: ja, hát 35 métert nem könnyű szemre felvenni
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #211337 üzenetére
Persze. Meg valaszthat is hogy villany vagy gaz legyen rajta.
Am figyelmeztetni en is tudom ahhoz felesleges kijonnie a koztereseknek. Parszor mar tettem cetlit es mindnki vette az adast.#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Ez az uj Jaguar XF nagyon tetszik, siman bevallalnam a tesztelt dizelt hosszutavfutasra.
-
veterán
válasz Jorus #211343 üzenetére
ugye atszakitotta a garazs teljes tetoszerkezetet is, szoval a betonon kivul meg a teto is, brutal. egyebkent nem is itthoni tortenet, hanem parizs. gondolom nez majd nagyot a kivitelezo amikor ezert kartalanitjak. 30k km volt az autoban.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- Projektor topic
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen NAS-t vegyek?
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Automata kávégépek
- További aktív témák...