-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz f4lcon #217764 üzenetére
Igaz, és pont ilyen Extol Premium-ot már sikerült is elnyalnom egy berohadt ülésállító csavarban. Ok, én is bénáztam, de akkor is. Utána vághattam le az egészet, jó nagy szívás volt.
Ezután vettem ezt a GedoreRed készletet és azóta nincs bajom, pedig még ez is alsópolcos a nagyfiúkhoz (pl. Beta) képest.
Ez tipikusan az a szerszám amiből egyszer kell a jót megvenni és egész életedben kiszolgál.[ Szerkesztve ]
-
-
jano_77
nagyúr
válasz f4lcon #217934 üzenetére
Ez az oldal sajnos több sebből is vérzik! Több hibás infót is találtam már rajta, többek között pl a rekordok felsorolásánál is, ahogy ugyan az a személy volt a Legidősebb és a Legfiatalabb versenyző is ugyan abban az évben (1920). Szal csak óvatosan, fenntartásokkal kezeljétek az oldalt.
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
jano_77
nagyúr
válasz f4lcon #218081 üzenetére
Hát nem csoda, hogy a Maglia Rosa a legcsinosabb!
De persze mindegyik lány nagyon szép.Azt áruljátok el nekem, hogy ezeken a hiper-szuper ŰR bringákon, hol van a váltó, hogyan váltanak a versenyzők? Nekem nem tűnik csak fel a kormányon a váltó vagy ezeken a verseny kerókon teljesen más mechanika szerint váltanak?
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
-
nagyúr
-
Major Lion
senior tag
válasz f4lcon #218842 üzenetére
Ha mar ide kerult ez a kep, szerintetek gravel bringan mennyire van rendben a toe overlap, vagyis mikor a labad bele utkozhet az elso kerekbe kanyarodaskor, ugye ez inkabb lassabb kanyaroknal fordul elo. Tudom hogy orszagutikon ez rendben van, de szerintem gravel bringan ez nem olyan fasza.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
MZsoltee
veterán
válasz f4lcon #219845 üzenetére
Hát én másképp látom, lehet külön állatfaj vagyunk.
Bár nálunk az ismerettségi köben lassan csak BB5 és BB7 van mindenkinek. Többen cseréltek gyári hidra fékeket ezekre a típusokra, mert nem lehetett szervízelni otthon vagy hosszabb túrán. Felhasználás tekintetében pedig túrázás, aszfalton néha múrván erdei úton nem vettünk észre olyan különbséget ami miatt fényévekkel jobb lenne a hodra nekünk.
Évente egyszer visszük szervízbe jellemzően a gépsárkányokat. Általában novemberben. Év közben egy lánc cserét, fékálíltást, váltóállítást, esetleg egy bowdencserét megoldunk mi is, ha kell. Csapágyakat és centírozást nem szoktunk bántani csak, azt meghagyjuk a szakiknak. Mondjuk sok dolguk nincs vele általában, max ha komplett hajtáscsere van. Az használat függvényében 1-2-3 évente szokott előfordulni.Ha az a cél hogy a tömegek bringázzanak akkor szerintem nem jó irány - bár ez nézőpont kérdése -, ha 2-3 havonta kell betolni a bringát szervízbe. Vannak olyan dolgok, amiket használat mellett ennél gyakrabban is meg kell tenni. Hajtás kitisztitása, terepviszonyok függvényében fékállítás is, egy defektről nem is beszélve, bár szerencsére az nálunk nagyon ritkán van.
Mi megtanultuk az alapokat, és azt relatíve nagy biztonsággal meg is tudjuk csinálni. Nem állítom, hogy minden bringán, de a sajátunkon igen. Szerintem ez lenne a jó út.
Mondjuk PC-n vga cserét, CPU újrapasztázást sem csinál mindenki otthon...A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Csokicsibesz
tag
válasz f4lcon #219870 üzenetére
Lehet hogya elkezdenék játszani a tárcsával, meg a betéttel akkor lenne javulás.
Mondjuk azt se tudom milyen kialakítású betétet kéne vennem bele, ennyire nem foglalkoztam a témával.Igazából még midnig azt mondom, hogy a Triban ár-értékben aránya kimagasló a piacon.
Szerintem teljesen jó a váza, első villával sincs semmi gond, Sora váltás nálam paradés, kevesebb törődést igényel mint az SLX és telejsen jól vált.
Kerekek nehezek, mint a kő cserébe mindent kibírnak, viszont a fék az tényleg fos. -
Gaben92
őstag
válasz f4lcon #220232 üzenetére
Nem is arra van kitalálva. A teljes légtelenítés Maguránál is úgy megy mint Shimano/Sram esetén csak fentre is (lyukas) fecskendőt dugsz tölcsér helyett. Ez csak ilyen "gyors karbantartás", ami annak ellenére, hogy csak fent segít legtöbbször elég. Ha belegondolsz, ha olajcserekor normálisan ki lett pusztítva minden bubi a féknyeregből akkor az esetek legnagyobb részében a kar levegősödik, nem a nyereg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bardi
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #220475 üzenetére
Egy jobb gumi nekem rengeteget adott, de van aki még egy levegős vs rugós teló között sem érez különbséget . Van haverom, aki 2009-es montival 2.1" gumikkal, 670mm kormánnyal sokkal gyorsabb nálam lefelé, én már elfogadtam, hogy sosem leszek déházós fan és ha a technika picit is segít, hogy ne maradjak le annyira a haveroktól, annak mindíg örülök. Nekem pl a szélesebb kormány picit segített, az spd picit elvett, a levegős teló sokat segített, a terepviszonyokhoz megfelelő gumi és az ideális guminyomás szintén sokat. A geo elvileg segítene, de fogalmam sincs mennyit, a szélesebb gumi meg biztos vagyok benne, hogy adna egy kis pluszt, mert tudom, hogy 2.1 és 2.25" között is óriási különbséget éreztem.
#220476 bardi: nekem dropper 1-2 ösvényre kéne, de oda sem létszükség, így nem vagyok biztos benne, hogy megérné, cserébe dögnehéz. A múltkor egy helyen úgy éreztem, hogy akadok fenn a nyergen és nagyon kellett volna, de aztán kiderült, hogy elnéztem a nyeregmagasságot és túlságosan ki volt húzva . Gyakorlatilag ahol dropper nélkül nem jövök le, ott dropperrel is max letolom a bringát.
Hasaggymeg: 2 medve, hurrá. Lennék a helyetekben
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #220522 üzenetére
Lehet, de:
1. ilyen technikai tréning felénk nem létezik, talán Bukarestben. Szal elméletben jól hangzik, de sajnos gyakorlatban sosem lesz belőle semmi
2. idővel magamtól is fejlődni fogok gondolom, már most gyorsabb vagyok lefele is, mint 2 éve
3. lassan a modern lejtőre is alkalmasabb geo és a WT gumi az alap, amikor leváltom a gépemet újra, gyakorlatilag az új gépek 80%-a már olyan lesz, amilyent szeretnék, mert ez az új trend. Tudom, sokan nem hisznek a geoban, de ki kell menni egy agresszív geós trailos vagy enduróssal egyet terepre lejtőzni és hamar rájön az ember, hogy bizony egészen más tempót mennek lefelé, nem, nem csak a nagyobb rugóút miatt. Most meg ott tartunk, hogy az új xc-k gyakorlatilag kikönnyített-karcsúsított pár évvel ezelőtti enduro vázakat kapnak rövidebb rugóúttal. A 100 vs 120mm vagy 2.2" vs 2.4" is tuti sokat számít, az új xc-k rendszerint az utóbbi cuccokat kapják meg. Azt a Rock Machine-t ha lesz a helyi boltban készleten, ki fogom próbálni.
Na de mindegy, mert kicsit már unom a témát, lényeg, hogy tudom mit és hogyan akarok a jövőben elérni, csak fura, hogy egy ideje ilyenekről szól a montis sajtó-tesztek, fórumok és amikor én felhozom a témát, hirtelen mindenki ellenkezikFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #221394 üzenetére
Egy csomó alkalommal ittam 1-1 tablettát 500ml vízben, egyszer (és utoljára ) 2 tablettát 5-500ml vízben egymás után 3-4 óra alatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz f4lcon #221576 üzenetére
Akkor orulok, hogy magamnak megtudok csinalni majdnem mindent. Csak a hatso atutotengely oldasat elfelejtettem nekik mondani. Ugy meglepodtem az idoponton, hogy kiment a fejembol.
Hazaertem, gyorsan ki is legtelenitettem az elso feket, mert az is szepen felpuhult.Lenne egy jo, nagyobb nyomatekkulcs szettem, rendes erokarral, minosegi bitekkel, imbusz meg torx, amik illeszkednek, nem nyalodnak el, nem nyirjak el a csavar fejet, es tud a kulcs 50nm -t, akkor a hajtomu leszedese is menne. Na meg a hatso kerekkel sem szivnek.
De nem nagyon talalok ilyet. Ajanlas?Akkor mar csak a pressfit -re kellene preselo, de az nem sos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #223208 üzenetére
Ha nem te lennél azt mondanám ez valami vicc. ...nem fog nettó időben annyit menni vele mielőtt kinövi mint amennyit dolgoztál vele kialakításán, de majd biztos találsz még olyant aki ilyenre vágyik gyerekének és eladod jó áron...nem semmi, az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #223208 üzenetére
Érdekességnek jó, de ezeket a kis méretű bicikliket nagyon hamar kinövik. Én magam részéről alig használtat fogok venni, mert egy kisgyerek még vigyázni sem nagyon tud rá, így leamortizálja a festést stb. Tárcsafék szerintem ha nagyon erősen fog, akkor hátrány, nehogy fejre álljon vele.
Eladni nem tudom el lehet-e jó áron úgy, hogy ne bukjon rajta az ember. Általában mindent minél olcsóbban akarnak megvenni a népek, legalábbis itt vidéken.
Az irány viszont nagyon jó, mert nevetségesen nehezek a kisméretű biciklik.
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #223362 üzenetére
Lányomnak (sógoromnak, húgomnak, keresztfiamnak és még isten tudja kinek aki utána pont annyi használta mint előtte ) én is mindig nagy lelkesedéssel vágtam bele egy-egy bringaépítési, rendbehozatali stb. projektbe. Jó buli volt addig is...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz f4lcon #223394 üzenetére
Uhh... köszi! És mégis hogy reszeljek le 50-et a 250-ből? Adj érveket az alkuhoz pls.
Amúgy ez is régi geo-s fullynak tűnik. Mivel jobb pl, mint az itt említett darab?#223400jjeahh - Neked is köszi szépen a tippet! Milyen piac oldalakat ismersz, ha nem magyarokat?
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz f4lcon #223902 üzenetére
Gyári közeli állapotot akarok tartani (nem mintha valami különlegesség lenne).
Meg ha már mindent is cserélni kell, az már macera meg költség. Tehát akkor középtengely, lánckerekek hajtókarok, akkor már pedált is... Inkább ne
Max. ha nem jutok vele semmire, akkor szerviz, és ők átépíthetik...Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz f4lcon #223917 üzenetére
Nem extrém módon lesz használva, városban, nyugisan.
Amúgy hogy nem éri meg, stb., azt már tudtam eddig is, de azt, hogy a 16mm-es tengely mennyire általános, meg hogy mennyire felelnek meg egymáshoz a cuccok, azt nem tudtam meg eddig semmilyen fórumonMutogatni való hater díszpinty
-
Gaben92
őstag
válasz f4lcon #224078 üzenetére
Vannak itt azért fincsi dolgok. Szép kis összeállítás.
- Ezt a "let's hide the shock" trendet nem igazán értem miért jó.
- A zipzáros külső nálunk már évek óta megy szöges verzióban. 90€-ért polcról levehető
- Invertált villa... Hát nem tudom... Én azért valahogy jobban érzem magam ha a becsúszók messzebb vannak a talajtól. Egyik cimborám kísérletezett invertált DH villákkal még 6-8 éve, de végül Boxxer Ultimate-nél kötött ki.
- Ez mi a p.csa?If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Because
őstag
válasz f4lcon #224416 üzenetére
én azt figyeltem meg mindig én tudom helyesen akármilyen módon is közlekedek .
a bolyozós outisoknak a kerékpárút mindkét sávját elfoglaló fajtáját nem kedveljük errefelé... de már rájöttem, hogy ekkor én megállok belógatom a bringát középre, aki fennakad fennakad, ha ők is vannak ilyen suttyók én is simán
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #224555 üzenetére
Crosstrekking: gyorszáras tengelyek, magas fejcső 70-71 fokos szöggel, 440mm körüli láncvilla stb... nem ismerős valahonnan? Nekem igen, pont ilyenek voltak a régebbi gyorszáras 29er mtb-k . Az újabb komolyabb montik geoja tényleg teljesen más, de belépő fronton vagy használtan bőven lehet olyan xc-t találni, ami egy mai crosstrekkingtől nem igazán különbözik semmiben és jobb áron megy. Oké, 100mm-t mozog a teló. És? Abban egyetértek, hogy egy modernebb boostos montit én sem alakítanék át trekkingre . De egy régi geós gyorszáras 29er-t simán.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #224561 üzenetére
Van pár, igaz kevés. Most így hirtelen nem jut eszembe kik árulnak ilyesmit, de 3-4-ről tudtam. Talán on-one az egyik. Gondolom amúgy a súly miatt akar karbon villát, ha a bringa eleve könnyű, akkor nem ragaszkodna hozza. De lehet rosszul gondolom. Ha nagyon kell a merev villa, akkor én fitnesst vennék. Vagy ha monti, akkor pl. on one whippet?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz f4lcon #224624 üzenetére
Úgy gondolta, hogy 22-es átlag a pihenőkkel, hogy a menetidőnek 22 az átlaga. A pihenő azért lett megemlítve, hogy egyben nem lenne 22, hanem kevesebb, ellenben óránként megállva akár 25 is.
Amúgy nem értem a felháborodást, pár éve még mindenki lazán rohangált a topikban montikkal 30-as átlaggal, most meg ki vagytok akadva a 22-es átlagokon.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Jester01
veterán
válasz f4lcon #224624 üzenetére
A 22-es átlagot szerintem a megállások nélkül értette, csak a mozgásban töltött idővel. Pl. strava is így számolja. A pihenést csak azért írta, hogy nem egyfolytában tekert.
Látom lassú voltam. De csak a posztolásban, az átlagban megvan a 30 Na jó az idei teljes csak 29,7.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Антей
tag
válasz f4lcon #224624 üzenetére
Az átlagot úgy értettem, h amikor tekertünk. 1ébként 236 km volt, erre a nejem még pontosan emlékszik.
N szedek semmit, cs nagyjából 47 éve motorozok - n HD-n.
H egy 6-os zixert uralj, ahhoz azért karban kell h tartsuk magunkat (asszony: 53, én 57) és én n állítom, h attól férfi 1 férfi, ha cs tükörból látja a fityuláját a hasától.
Holnap Balcsi átúszás, nekünk 18-adszor
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Windows 11
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen