-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #230211 üzenetére
lehet wide típust kellene néznem, mert nem szeretem azt, mikor ~2 cm hézag van a cipő vége és a nagylábujjam között.
egyszerűen nem kompatibilis semmilyen cipővel sem a lábam :/
még mindig az első dekás a legkényelmesebb, de az meg vastag zoknival szűk, az egy mérettel nagyobb az meg hatalmas.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #230219 üzenetére
Ez még 360-as euróval sem lenne olcsó.
#230222
6030D...hirtelen felindulás. Amúgy van a bringámban is kis piros itt-ott. [link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Toobee #230219 üzenetére
Most mire is értetted? A GIRO sisakok sosem voltak olcsók. A 30eft-os kategória még nem is drága. Az úgy 60eft környékétől kezdődik. És 10 évvel ezelőtt is ilyen arányok voltak. Szóval pont a sisak nem drágult jelentősen. Pláne egy 60-70eft-os hova dráguljon..
Ja persze, hogy drágult, mondjuk 100eft-ra : [link] de mondjuk ez a csúcs modell
Van továbbra is 65eft-os : [link] és bőven 300gr alattiak mind ...[ Szerkesztve ]
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Toobee #230727 üzenetére
"Gravel Ready Fitness bike". Mik vannak...
-
Zanik
addikt
válasz Toobee #230782 üzenetére
Már a gravel-esek is puhányok lettek?
Amúgy érdekes megoldás:
The tech behind
How to set up
Kipróbálnám.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #230804 üzenetére
Erre kíváncsi vagyok, láttam már ilyen felkarra rakható cuccokat, kérdés kit mennyire zavar, ha valami szorítja a felkarját? Én a klasszik telefon/kulcstartót se bírom elviselni ha futás közben szorongatja a felkarom és bicempszem, vagy lecsúszik.
Mellkas pánt-nál az öltezet szorítása nem segít fent tartani? Elől, vagy inkább hátnál kezd el lecsúszni, vagy nem elég szoros. Nekem nem csúszott le a pánt sose, bár bringához nem hordtam csak futni. Ennek ellenére inkább csak akkor vettem fel, amikor figyelni akartam a pulzust, nélküle jobban érzem magam.
A végén te leszel az akinek alkarra, vagy csuklós óra megoldás kell a helyén maradáshoz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #231139 üzenetére
Gratula, jó képek (a második mehet a falra!) , és bár nem éppen a műfajom, faxa lehetett. Ugyanakkor olyan mintha a végletek közt mozognál, gravel<>még nagyobb rugóút.
Az első zárójelért meg külön gratula... fater!Szerk...Ja, és ki az a Sanyi?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz Toobee #231139 üzenetére
Gratulálok, szép teljesítmény! A képek is jók!
Mondjuk szerintem pont a hetényi pályarendszer az egyik ékes példája annak, hogy itthon a kisebb rugóút is bőven elég gyakorlatilag mindenhol. Nem éreztem a 140/125 hátrányát ott egyszer sem. Persze ha az ember külföldre is kacsintgat az más tészta. -
stickermajom
addikt
válasz Toobee #231143 üzenetére
Protektor híján a nagyot nem mertem még beugrani, de az előtte lévő raklaposat vettem már hátsóval rövidre és a Spectral nem koppant 27% saggel. Most hogy ez a progresszív hangolás vagy csak nem tolom eléggé azt nem tudom. Szerintem a nagy is oké lenne, mert elég szépen lejt utána, csak a két kanyar marha rémisztő külsőn a fákkal.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231139 üzenetére
Köszönjük a beszámolót!
Nézegettem már néhány videót, jó hangulat lehetett voltak szurkolók is rendesen.
Jól sejtem, hogy erre a felhasználásra azért már inkább rövidnek érezted az izzo-t?Sisak: jobban szellőző kimondottan tekerést is elviselő FF sisakokat próbáltál már?
Ilyenekre gondolok mint a
fox proframe (750g és nagyon jól szellőzik, egy hátránya a nem állítható napellenző, így szemcsit nem lehet feltolni alá), vagy
100% trajecta (állítható napellenző, szépen megvan a szemcsi helye mászáshoz),
Troy Lee Design-tól a Stage (igazi best seller enduro körökben), vagy
IXS FF trigger mips verzió (talán még 600g sincs).Mecsek ebike: ők külön kategóriában mehettek, vagy hogy versenyeztették őket?
Nekik a mászás az töredék idő és más időtervet is kaphatnak különben nekik sok a várakozás. Illetve még lefelé menetben is gyorsabb lehet és előny a nagyobb súly, így talán ott se feltétlen szerencsés összeengedni az analóg és digitális mezőnyt. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231185 üzenetére
Azon jól mosolyogtam, hogy a gumigyűrűk szinte eltűntek, úgy átmozgattad a gépet. Ez azért elárulja, hogy odatetted magad és kivetted belőle azt, amit lehet és tudsz. Viszont ez a te bringád, ha a masszívkrú-s srácok, vagy épp a nagyon sokat hibázó Marcinak kölcsön adod, lehet siralmas állapotban kaptad volna vissza.
Mondjuk az izzo világába tartozó ride-okhoz nem kell FF, ezeket csak azért említettem, ha egy rövid fellángolástól erősebb lenne a vágyad a rugóút növelése iránt, akkor szerintem egy ilyen jellegű sisak az igazi megoldás. Egy egy alkalomra tényleg nem érdemes olyan mélyes a zsebbe nyúlni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231233 üzenetére
Ár érték arányban ez a Swoop brutálisan jó
A geója egyébént annyira nem régimódi, inkább olyan két generáció közötti, sőt valójában csak a nyeregcső szöge az amit nem értek. Az a 76/75,7 fok mai mércével mostani szemüveggel kissé lapos, nem mászás orientált és ülve tekerve kicsit nyújtózkodós lehet, lévén a reach rétékek teljesen megfelelnak a mai elvárásoknak (nem a moondraker féle extrém forward), tényleg mindegyik vázméretben azt a reach értéket adja, amiket a tesztelők is említeni szoktak, hogy azt szeretik. A flip chip-el a fejcsőszög meglepő módon nagyon sokat állít (63,5/65), ebben lehetnének visszafogottabbak, egy 63,8/64,5 vagy 64/64,5 értékek talán középutasabbak. Így van egy nagyon aggresszív és egy 2 éve még szintén enduro-nak számító 65 fokos fejcső, de igazából ez se dreal braker. A hátsó hárömszög kellően rövid, így fordulékony lehet. Tehát geóban egyedül a nyeregcső marad furcsának, a hossza is vállalható, elférnek bele a hosszabb dropperek.
Amiről viszon nem tudok semmit, hogy milyen a felfüggesztés kinematikája és valójában ez a zsákba macska. Ha valahonnan görbéket be lehetne szerezni róla, akkor derülne ki, hogy igazán mire képes a bringa. Az igazi varázslat a felfüggesztésben van.Capra uncaged: geoban abszolút up to date, viszont már a yt-nél is látszik némi konzervativizmus. Nem szálltak fel az extrém hosszú reach, se extrém lapos fejcső vonatra. A gen3 capra-t (a full 29-est) enduro versenyre haszálható gépnek szánták, így a fejcső szögeknél az irányíthatóság szempont volt, ezért nem megy be 64 fok alá, a láncvilla szinte azonos a swoop-al és a reach értékek is rövidebbek, de ez tudjuk, hogy a YT másokhoz képest egy fél számmal lefelé méretez, tehát ami náluk M az másoknál olyan S/M méret, az L pedig M/L. A full 29-es capra és az MX verziónak viszont eltérő a felfüggesztés hangolása.
A 29-est keményebb pattogósabb platformot kapott kisebb progresszivitással, azért, hogy mindenhol jobban lehessen pumpálni, kanyar kijáratot megnyomni, sebességet lehessen generálni a pályán. Cserébe kicsit rövidebb a rugóútja hátul és a nagyon kemény sziklakertekben könnyebben elfogy a rugóút. .
Az MX verzió felfüggesztés hangolása pedig azonos a capra 2-vel és picit hosszabb a rugóútja mint a full 29-es verziónak. Az MX lényegében egy park gép, tehát brutál progresszív, kimondottan lejtő orientált, és minél keményebb a terep annál jobban érzi magát. Imád ugrani, a felfüggesztés aktívabban van hangolva, így valamivel több a pedál bobozás mint a 29-es esetében. A mullet felállás pedig szintén erről szól, hogy belátták elől csak a 29-es kerék létezik, de hátul a parkos felhasználásban van létjogosultsága a kisebb keréknek. Jól jön a nyereg mögött a plusz hely, hogy a 27,5-ös kerék később kezdi el a heréket ledarálni, ha nagyon be kellett űlni a nyereg mögé és még a felfüggesztés is dolgozik.
Ja igen a 3-as capra-ban van kulacsnak hely, ha ez szempont, szerintem nélküle is ki lehet bírni, de persze nice to have.Mondjuk YT-nél a szokásos helyzet van jelenleg nem elérhető, vagy várni kell, vagy egyáltalán nem rendelhető. A Radon meg ott van a polcon. Én ilyen megrágós vagyok kéne valami teszt, referencia a swoop-ról, mikori modell, így ez most aktuális, vagy várható idén/jövőre frissítés? Meg a legfontosabb milyen a kinematika.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #231300 üzenetére
Köszi! Pont ez kéne nekem még, valami ami nem téli és nem nyári. Most aláöltözőre veszek rövid mezt és a mezzsebben van egy tartalék széldzseki. Ezzel a kombóval sincs bajom, de egy hosszú melegebb mez elegánsabb. Bár lehet kompromisszumosabb is, mert ha felmelegedik az idő és le kell vetni, gondolom ez már nem fér el a mezzsebben. A múltkor pl. 23 fokban indultam, 9 fokban értem haza, de tegnap is csak egy közeli rövid körön 12 és 22 fok között volt minden. Ilyen 10-15 fok különbségeket nem lehet plusz felső nélkül megúszni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231245 üzenetére
Vannak egymásnak ellentmondó vélemények ezekben a bemutatókban és tesztek között, ebből is látszik mennyire szubjektív műfaj. Az teljesen egyértelmű, hogy mindenki szerint egy ár/érték bajnok és ennek figyelembevételével mondanak róla végszót.
Ami közös mindben, hogy egy könnyen és jól irányítható gépnek tartják, a platform stabilitása miatt pedig elég jól lehet vele pumpálni és ebből nekem az is következik, hogy ugrálni is jó. A stabil platform következménye, hogy a small bump (apróbb egyenetlenségeken) kevésbé érzékeny a felfüggesztés, ami mekkora meglepetés, minden nem lehet egyszerre (feszesség és lágyság). A pedál bobozás kisebb mint az előző generációnál volt és valakit meglepett a mászó tudása. Persze ezt érdemes annak tudatában értelmezni, hogy a rövidebb láncvilla és a maiaktól némileg laposabb nyeregcső, jobban a hátsó tengely fölé nyúló súlypontot okoz, ami alapján egy kevésbé hatékony mászó képességet várnék, de ezek szerint a kinematikából ezt részben kompenzálják, tehát jobban mászik, mint ami a számokból következne. A pedál bobozás mértékét és a felfüggesztés érzékenységét jelentősen befolyáolja a SAG beállítás, így érdemes azzal játszani.
A geóból nekem még az jön le, hogy az M és L méretekben jobban működhet mint az XL-es, mert a nagyobbaknál csak a reach nő, de a hátulja ugyan akkora, ami az M és L esetében jobb arányokat jelent, tehát a te cél méretedben kiegyensúlyozottabb a súlypont.
A saját kar és felsőtest hosszod alapján a nyeregcső szöge ha túl hátra megy a nyereg pozi előre tolásával részben, vagy teljesen tudsz kompenzálni, itt azért nincs extrém elmaradás a trendektől kb 1-1,5 fok.Stílusra ez alapján inkább a park, trail center, kanyargós nyomok, épített pályák, akár kimondottan nagy ugrók fekszenek neki, és nyújtanak élvezetes bringázást, mint a végtelen sziklakertek, vagy csak egyenesen mindenen át veretés.Egy nagyobb súlyú rider esetében egészen máshogy viselkedhez, a te súlyod esetében inkább egy feszesebb játékosabb több pop-al rendelkező bringa várható.
A súlyelosztása alapján sehol sem említik, hogy nagyon aktív rider stílus kéne neki, így mindenki számára, kevésbé gyakorlott bringásoknak is irányítható a gép.
Ez az utolsó paraméter nem sértés, mert pont idén voltam szemtanúja, amikor egyik bringás társ a figyelmezetésem ellenére megvett egy olyan bringát, ami nagyon nagyon jó gép, de csak bizonyos tudásszint és sebesség fölött működik jól, igazából pedig a versenyzők tudják a legjobban kihasználni a képességeit, mert ők tudják úgy terhelni és a gyártó is arra tervezte, optimalizálta. Talán mondanom sem kell, hogy esik kel vele, a régi bringájával jobban ment mint az új csodaparipával, pedig mentem vele tényleg egy szuper gép (nekem nagyon tetszett), csak neki épp nem működik.Olyat szándékosan nem írok, hogy én venném vagy sem, mert más cél, másik rider, nincs értelme a saját preferenciáimat rádhúzni.
Szóval a fentiek alapján értékeld magad, a felhasználási célt, hol használnád és próbálj meg dönteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231307 üzenetére
A Privateer-t is a helyén kell kezelni, nem való mindenkinek. Ahogy írják 20 EWS versenyzővel fejlesztették. Tehát a versenyzők igényei, tudása, tempóra és a verseny pályákon lévő fícsörökre van optimalizálva. Mondhatni úgy is, egy verseny gépet ha nem tudod elég gyorsan engedni lefelé (mint egy versenyző, vagy egy képzett, tapasztalt rider), akkor a kisebb tempóval a bringa egyszerűen nem fog működni, döcögni fog és egy küszködés az egész. Egy bizonyos tudás és tempó szint felett pedig pont ez a hangolás válik értékké és zseniálisan működik. Pont ahogy írod idővel és több tapasztalattal a privateer-ba bele lehet nőni. Viszont azzal is érdemes tisztában lenni, hogy enduro vonalon nagyon menni tud, de az közel sem garantálja, hogy egy bikeparkban és annak fícsörein is ez lenne a legjobb (bár ott is vannak eltérő stílusú pályák), tehát ismét felhasználás függő.
Ezért is írtam, hogy akkor választ valaki rossz bringát, ha túl, vagy alul értékeli a saját bringás tudását és felhasználását. Mindenkinek és minden tudásszintenk teljesen jó bringa nincs.
A radonra ahogy írják egy elég széles skálán kellemes gép, meg tényleg arra érdemes fókuszálni miben és hol jó, és az neked tetszik-e. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231749 üzenetére
Már szemezvem vele, hogy mióta hivatalosan megnyitott jó lenne megnézni. A videók még mindig nem tudtak teljesen meggyőzni, meg az se biztos mindenki végig megy rajta és melyiken.
Neked mi a benyomásod, vissza fogsz még menni?Mászó nyom (tekerhető) van? Ugye nem a pályán kell visszamenni?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231763 üzenetére
Ez egész kulturáltnak tűnik, ha van mászó, akkor ebike-al jól használható. Amit írsz az alapján érdemes megnézni és személyesen is megítélni.
Néhány videón nekem az a fura, hogy olyan mintha a semmiben lenne vége a pályának a susnyás közepén állnak meg, ahol utána se jobbra se bara, csak ahonnan jött. Azok vajon illegál bővítések, vagy nem befejezett nyomok?
Maga a pálya talaja milyen? Mennyire hajlamos a sárosodásra, meszes, agyagos, köves, homokos talaj van?
Gondolok arra, hogy télen használható, mint a Kevély, vagy esőzés után sáros inkább nem? -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231977 üzenetére
Köszi! Ez szuper, mert akkor a téli hónapokban lesz más alternatív helyszín.
Mondjuk előbb jó lenne, ha végre rendbe jönne a csuklóm (ínhüvelygyulladás). Már a vakolatot kaparom a bringás elvonási tünetek miatt.
Kompenzációként most még többet futok, állóképesség nem megy el, de ez nem tolja az adrenalint. -
-
Toobee
veterán
válasz Toobee #232612 üzenetére
Shimano AM9 cipő és Shimano PD ME700 remek páros, hibátlan volt, kellett volna vennem már korábban is. Kőszeg is patent, ajánlom mindenkinek, aki szeret lejtőzni. Mászás aszfalton, simán 2/3-ának érzed, mint mondjuk janihegy és környéke nehéz mászások terepen. Picit több szint lett, az első 80 méter mászás hiányzik belőle.
Kezd visszajönni az önbizalmam is, úgyhogy most nagyon szépen muzsikált az Izzo. Ugyan szinte mindig kimozogta a teljes útját, de sehol nem éreztem azt, hogy a 130/130 kevés lenne. Az első körök után fújtam 5 psi-t előre, 10-et hátra (már az ajánlott érték felett vagyok), úgy sokkal jobb volt. Kívánja a tempót és akkor jó a feszesebb felfüggesztés. Külön öröm, hogy mindent sikerült beugrani, ahol jártunk, G-Stone Flow Trail néven fut a kedvencem, ami azt hiszem a vörös kereszt.https://barbieripnk.hu/
-
varsam
őstag
válasz Toobee #232649 üzenetére
Nofene itt vagytok? Meddig maradsz?
Látom nyomtatok VK1-et (g-stone nevet sose hallottam ) Irányhegyet meg patkányt is. Mind nagyon jók. Sihaz felett még nagyon sok van, próbáljátok mind.
Én hétvégén voltam fent, szombaton nagy csapatos pálya takarítás volt, most minden levél mentes kb, szárazak a pályák, hibátlanok.
Ajánlom még Vk1 mellett a Ban2, kevésbé pc néven "N|gger" nevű pályát, nekem az az egyik kedvencem. Ez vk felső harmadában megy el egyenese (vk jobbra le). Illetve ha tudtok menjetek fel Írottkőre is, onnan először "unicum", majd "lócomb" aztán "borha bal" pályák. Trailforkson fent vannak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen