Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Megkérdeztem a szervizt hogy megfordíthatom-e a tagot, azt mondták nyugodtan, HA belefér a vázba, mondom ne viccelj simán belefér, a szemmértékem tökéletes.
    Erre kiderült, hogy a fox és a berga olyan okosan összedolgoztak, hogy 2 mm miatt nem fér be :U 2 napja fejjel lefele áll, kiengedtem a levegőt, és időnként megnyomkodtam, hátha visszafolyik od az olaj ahova való, most kíváncsi vagyok hogy az első úton megint épp csak szötyörög majd, vagy egyből ugyan úgy ereszti majd mint előtte.

    Ha valakit esetleg érdekel mit NEM szabad / érdemes venni, az ez: Fox Float CTD Evolution (mondjuk azt meg kell hagyni hogy mind 3 állás működik, de ettől még nem ajánlott szerintem, RS kevesebb pénzért is ugyan ennyit tud)

    (#134055) bringasisti
    Ammá szép :C Remélem 96 éves korodban is lesz még erőd és kedved bringázni!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #134066 üzenetére

    Szóval a fejjel lefele tárolás után mentem 40 et és így néz ki.

    Fene tudja mi történt vele, de a két kamra között úgy látszik könnye átszivárog az olaj, ezért ereszt, ez most töredéke annak ami az utolsó utamon kifolyt.

    --

    (#134174) Hasaggymeg
    Ennyi. Persze ehhez még kell egy olyan szervezet ami segít lebontani a vacak kajákat is, és nem büntet azonnal, de én is pont így próbálom egyensúlyba hozni a mozgást és a táplálkozást.

    Mondjuk most még valami nem okés, mert két nap alatt szoktam menni kb 100km/1000m -t és ez valamiért annyira lefáraszt hogy utána már nincs sok erőm napokig. Írtátok többen hogy ilyenkor kiizzadunk sokféle hasznos ásványi anyagot is, amit mindenféle tablettákkal érdemes pótolni már az út alatt. Holnap vennék egy ilyen port a dekából, erősítse már meg valaki, hogy ez nem csak placebo franc, hanem tényleg segít majd 1 picit, hogy a hazafele utat is élvezzem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    6030D Írtad régebben hogy a légzésre is lehet / kell figyelni, ez mit jelent pontosan? Mikor kell ráfigyelni, ha nagyobb tempót mész, mászás közben ?

    -

    Olvastam egy érdekes pulzus mérési módszerről, szeretném megkérni azt akinek van rendes mellpántja, csekkolja már le, mennyire pontos.
    Kösz előre is.

    2-5 percnél hosszabb intenzívebb mászás vége felé, mikor indokolt hogy kilépjen a pulzusod az elfogadható értékből, egyik kezeddel a nyaki ütőéren, stoppert indítva a km órán 15mpig, számolod hányad üt a szíved, majd az értéket beszorzod 4-el. Ez elméletileg pontosan kiadja.

    Mellpántos mérőt biztos hogy nem veszek sosem, kényelmetlen lenne, ezért arra gondoltam, megpróbálnám megtanulni érezni hogy mi az a pulzusszám ami még normális, pl 140 körül van, és mikor lépem túl mondjuk a 160 at.
    Ha sikerül, elég lesz a nyakamra tenni az ujjam, és érzem majd hogy túl erősen indítottam, kicsit vissza kell venni, ha idén eljutok pár versenyre, még akár hasznos is lehet, de inkább csak azért érdekel, hogy ne legyen annyira unalmas a mászás.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bringasisti #134240 üzenetére

    A csuklós tetszene, de ahogy most és már régebben is írtátok, még a high tech erre kitalált órák sem pontosak, talán az apple órája komolyabb, de az meg 1 bringa ára, és nem is vagyok fanboy, tehát felejtős.

    Csak annyi érdekelne, hogy ha az én módszeremmel mérve 140 a pulzusod, akkor az valóban 140? És igen, tudom hogy ettől nem leszek sokkal okosabb, de mint leírtam, ez inkább csak érdekesség számomra.

    -

    "Zsírlimitet szét is csaptad ezzel ;] :C egyik este kb ezt vacsiztam, csak kenyér helyett főtt tojás" én ilyen erős korlátokkal nem tudnék élni :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #134257 üzenetére

    Rule nr 0 Ha otthonról melózol, nem pörgeted az oldalt, mert sosem végzel :P

    A lufi fújdogálás nem túl izgalmas, főleg h könnyen meg is fejelheted utána a földet, ha hirtelen felpattansz :)) Az úszás nem egy jobb alternatíva?
    Tehát akkor a szájon be és ki, az még akkor sem megengedett mikor túltoltad, és próbálod visszatornázni a pulzust kicsit alacsonyabb tartományba?
    Utolsó kérdés, az izmok savasodását, az okozza, ha magas pulzuson tekersz, tehát a tüdődet terheled túl, vagy az ha lábból akarod megoldani, és nehezebb fokozatban mászol? Ha jól értettem amiket olvastam tőled, akkor pl versenyek elején szokás ezt csinálni, és olyankor akár 30+ perc is kellhet amíg az izmok összeszedik magukat.

    Az általam felvázolt pulzus mérős technika pont azért jó, mert a bringán haladva, csak 1 kézzel is le lehet mérni, km órán meg a stopper mutatja az időt. Engem csak annyi érdekel, hogy tudjam, ez egy viszonylag pontos értéket ad, és amennyire lehet megtanuljam milyen sűrű a pulzus 140 körül.

    jjeahh
    Láttam a bevásárló listádat, hallod, én ennyi cuccot széthúztam volna 3 hónapra legalább, és kihasználom az új mindig jobb, illetve az ezzel járó motiváció és placebo előnyöket.

    Te most egyszerre váltasz, 2BLESSre, SPD -re kezdesz el kesztyűt használni, teljesen új markolattal... Ezt külön bontva, sokáig el lehet lenni az új dolgok tesztelgetésének pozitív hatásaival. Persze tudom hogy egyben olcsóbb megrendelni őket, csak azt mondom, hogy ez annyi újdonság lesz, mintha kicserélted volna a bringád.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tiltakozásképp, senki sem mehet tekerni, amíg újra szép idő nem lesz (nálam ;] ).

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #134388 üzenetére

    "én már el sem tudom képzelni, hogy miért akar még bárki is belsővel menni terepen."

    Szerintem egyszerű a válasz. Mert sokaknak semmi nem alkalmas a bringán a váltásra, a másik amit meg nem is értek, hogy itt sokan írták, hogy annak ellenére hogy váltottak, ugyanúgy hurcolják a belsőt magukkal?! Na most akkor ez kicsit fura, mert leegyszerűsítve nem könnyítesz sem a táskádon, sem a szükséges szerszámokon.
    Pumpa kell, belső kell, ehhez nyilván gumileszedő kanál is, folt helyett meg az a kukacos marhaság.
    Miért kell belsőt vinni?

    Egyetlen előnye hogy a kis tüskék nem kárhoztatnak teljes megállásra, elég párszor utána fújni, és elméletileg jó lesz, de ugyanúgy meg kell állni pumpálgatni, nem?

    A bringám TR gumikkal jött de a felni nem támogatja (SUN RINGLÉ INFERNO 25, 29", DISC, EYELETS, 32H), tehát nem foglalkoztam vele gumicserénél. Ha most mégis vennék rá pl 6030Dáltal javasolt mitast (mert az ikon nekem sem tetszik aszfalton) akkor a nem TR felnire, fel lehet imádkozni, vagy esélytelen hogy jó legyen?

    Engem is lapos kerék fogadott tegnap reggel (mondjuk hazahozott és csak éjszaka rohadt le), nem értem miért ilyenkor kapjuk a sok defektet, tavaly is így volt, aztán nyáron kb 1 volt összesen 3000km alatt, pedig ugyan ott jártam végig.

    (#134390) jjeahh
    Kissé hihetetlen hogy neked 1 szezon bírnak a gumik, nekem az RK hátul, már túl van 5000-en, és szinte alig kopott a profil magasság, persze a szélük már 1000 alatt "kicsorbult" de a profil magasság még lazán kibír 1 teljes szezont aszfalton/terepen.

    Én arra következtetek, hogy neked azért kopik a gumi, jobban mint másoknak, mert 1 baron használtad/od :)))) és a sokkal nagyobb felületi tapadás miatt, hamarabb megeszed őket.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #134452 üzenetére

    Na Hello, jól összecsaptál Runner_fxr-el, egy olyan dolgon amit te sem úgy gondolsz ahogy írod :)) Most érkezik meg a 2bless rendszered, és mégis azon vitáztatok, hogy megéri-e arra váltani ha a bringán semmi sem támogatja :P éreztem hogy azon kaptad fel a vizet, hogy kijelentette, ez annak való aki hardcore zúz lefelé a hegyről és mivel mi bikeparkba, vagy akár épített pályákra kb soha nem jutunk el, ezért talán még igaza is van, nem gyűrjük olyan szinten a gumit.

    Én csak azon lepődtem meg, hogy azt hittem ha valaki száműzi a belsőt a 2bless rendszer miatt akkor az el van felejtve ennek ellenére, pl egy elég friss BKXC videóban is, szinte sík terepen kapott egy olyan defektet amit még a kukac sem fogott meg, tubeolitot kellett használjon... de ha 6030d belső nélkül jár, és nincs gondja, akkor valószínűleg nekem is elég lehet, max nagyobb túrákhoz kötelező darab.

    Azt h Runnernek 1500km-t bír egy gumiszett nem is értem, nekem akkor bírna ennyit ha blokkolva jönnék le a hegyről, Hasaggymeg és 6030D szerintem valósabb képet tudna adni, ők már elkoptattak jó pár szettet, én xc-ben 5000 fölé tenném ezt az értéket.

    a 2013as trekkemben van TL felni, a 2015ös bergamontban meg nincs, mindkettő (gyári) TLR gumival jött, közép kategóriás alkatrészekkel, szóval ez csak az elmúlt pár évben lett kötelező tartozéka az új bringáknak.

    Na de nem osztom itt tovább az eszet, mert van más dolgom is... megyek vissza gumit foltozni :B , mert ez elmúlt 2 hétben valamiért rám jár a rúd :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki így keni ezt a sportot, annak elhiszem hogy 1000-est mennek hátul a gummák :)

    Ha kedvet kaptál hogy nagyon arcoskodj a köv utadon, nézd meg ezt is... első ami feltűnik a karja, szóval maradjon mindenki a korlátain belül, 1 kis adrenalin fröccs nem ér meg 2 hónap kényszer pihit.

    Jó h alátámasztotta más is 5K teljesen alap egy XC guminak, és mivel nekem a legolcsóbb conti van, az lehet a keverék miatt eleve nem is tapad annyira tehát lassabban kopik. Toljad a km-ket a mitasba, ha váltanom kell, én is kipróbálnám azt a márkát, főleg hogy elérhető országon belül is pillanatok alatt.

    6030D, én eddig azt hittem aszfalton marja leginkább a felület a gumimat, emelkedőn még hallom is a sok kis gumi molekula sikolyárt (ahogy morog, miközben kapaszkodik felfele).

    Minél lazább a föld annál kevésbé van mi koptassa a futófelületet, nem ez a normális?

    Meghallgattam ezt az előadást a frissítés fontosságáról:
    Ez a flat cola, azt hittem egy marhaság... tehát ha hosszabb túrán vagyok, és elfogy a víz, érdemes, 500ml kólához 500ml vizet önteni, és azt inni, mert akkor lesz a legjobb a hatásfok? Vagy ez csak azokra igaz akik hajtják magukat, aki csak túrázik, annak elég a sima víz is?

    Az előadásban szó esik arról, hogy a só milyen fontos, és a sós ropi bizonyos helyzetekben hasznosabb mint egy édes energia csokiszelet. Nagyon komplex tudomány ez, lehet lassan kiderül hogy azok csinálták jól akik már eddig is túra felénél megálltak 1 kólára és toltak mellé egy kis pufuletet :))

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mentem egy kört a saras erdőben, csuszkálni... kidobtam a farát, hogy drifteljen a hátsó kerék a sáron, ez amúgy jó érzés, pont a tapadás határ felett kanyarban fordulni. Aztán az egyik olyan jól sikerült hogy megindult az eleje is, és mint a salak motorosok, balra fordított kormánnyal csúsztam balra az árok fele, már felkészültem a zakóra, mikor az eleje betapadt és visszahoztam. Utána már nem kísértettem a szerencsém, de furán érdekes volt, pont abban a pillanatban voltam mikor esés előtt kicsit belassul az idő érzeted, és van időd azon agyalni hogy is lenne a legkevésbé fájdalmas elesni.

    (#134574) Runner_fxr Elhiszem, viszont örülök, hogy a többi xc-s is igazolja hogy nekünk normális az 5000km, ha évente 5x kéne gumit cseréljek, addig hajtanám mindent amíg le nem foszlik a felniről, persze gondolom te nem tekersz ennyit egy szezonban így nem kell 4-5x40 eurót eltapsolni csak a gumikra.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bulikavagyok #134597 üzenetére

    Emmá jóféle guruló! :C Sok örömöt hozzá, mondanám a hátszeles marhaságot is, de ott a boost mód, akkor meg minek a széllel foglalkozni, nem?

    Az egyetlen hibája, azt leszámítva hogy fox van rajta RS helyett ;] (persze te lehet nem vagy elátkozva, és hamarabb eladod minthogy köhögni kezdjenek a telók) erre nem fér már fel a kulacs tartó. Tehát ilyen bringához kötelező a hátizsák? Nem akkora áldozat, de azért ha kissebb karikákra mész, és elfelejted...

    Azt elárulod, hogy teljesen zárható-e mindkét teló, merev farúvá válik-É és aszfalton kikapcsolt rásegítéssel, sikerül-e 25 körül tartani a tempót, síkon 20+ percen keresztül?

    Következő kép sáros legyen :P vagy legalább is az eredeti "élőhelyén" készüljön.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #134603 üzenetére

    Öhm, akarod mondani hármat (2 fox float tag, 1 talas teló), még ha csak 1 lett volna :N . Nem passzol a kisugárzásomhoz a róka, ez van :)

    De azt nem mondtam hogy szar, vagy hogy nem jól mozog, mondjuk a minimális eltéréseket a RSel szemben szerintem maroknyi ember veszi csak észre. Csak ahogy mások is kiemelték, szervizigényes, és ha ezt elmulasztod vagy nem olyan helyen laksz, ahol értenek hozzá, hamarabb köhögni kezd.
    Brassóban van a mi Dr.Bike szervizünk, ők a legjobbak, de amíg a mostani 1 gombnyomásra merev farút varázsol a bringából, addig nincs akkora gond.

    (#134609) Runner_fxr

    Azt nem is lehetne élvezni, hogy minden tekerésnél a bringát féltve vállalsz be bármilyen neccesebb részt, ha már valami törik az inkább a bringa legyen, és olyankor nem azon kell matekozni, hogy ez mennyibe fog fájni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #134635 üzenetére

    Én nem vagyok ebben expert mert sosem vol 11 és 9 sebességes sorom, viszont fordítva értelmezem. A 11 sebesség, szélességben több kell legyen mint a 9, és ha tied mindkettővel kompatibilis, akkor a hézagoló a 9 hez kell, hogy meglegyen a kellő szélesség, és szoruljon az egész.
    Azt nem gondolnám hogy a DT Swiss annyira felelőtlen lenne hogy olyan hibás terméket enged ki, amin kotyog, zörög, csörög a sor, ez még a legolcsóbb alivionál sem elfogadható.

    Érdekel majd hogy sikerül a 2Bless rendszeres átalakításod, ott neked sem TLR felnid van, csak a gumit támogatja, mondjuk a felnik újak és minőségiek, szóval nem lehet gond.

    (#134624) Hasaggymeg + (#134623) 6030D
    BP tényleg fele annyi táv mint Brassó, de országhatáron keresztül postázni ki tudja mekkora macera és ahogy mondtam, erre többet nem költök, amíg megy használom, ha megkotlik rajta a zárt állás, veszek egy RS-t.

    (#134643) Csokicsibesz
    Na pont ezt a fajta kísérletezést nem szeretem, Runner levezette, hogy milyen egyszerű meg minden, de ha olyan válogatja össze a cuccokat aki ilyet még nem csinált, és a gumi nem megy a felnihez, v a felniszalag valamiért nem szereti azt a felnit, akkor akárhova viheted sehol nem tudják majd megoldani. Ettől még nem mondom hogy nem okos dolog a váltás, de sokkal nyugodtabb lennék ha gyárilag lenne ez előkészítve.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #134655 üzenetére

    Pontosan, és ha már mindent megszereltél a ház körül, de még maradt egy kis kraft a csavarbehajtóban, akkor meg felpattintod a bringára, és meg is van a shimano bosch fúzió :C

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bringasisti #134645 üzenetére

    +(#134651) 6030D

    A gyártót érdekli, egy már rég nem forgalmazott 2015ös modell? Szerintem annyira nem, pénzt nem lát már tőlem, miért foglalkozzon a problémámmal.
    Amit leírtál azon túl vagyunk (szimering csere, haver, majd helyi szerviz által, hibát egyik sem talált) a tag működik, csak ereszti kicsit olajat.
    És akkor ezt a témát szeretném lezárni, nem kell rá többet reagálni, mert már elengedtem, nincs miért teleszemetelni vele a topikot.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bulikavagyok #134705 üzenetére

    Az nem csak hátsó tagnál jön elő, telóban sőt, dropperben v akármiben amibe pumpával fújsz ez lesz, DE azt nem abból az értékből veszíti amit neked kiírt!

    Ha felfújod 120ra, leveszed elszisszen, az a csőből jön már ki, ha egyből rádugod megint, 120psid lesz, VISZONT ha nem fújsz rá a második alkalommal, csak felcsavarod majd lecsavarod, akkor ami a teló/tagból levegő kijött és elért a nyomásmérőig a csövön át, kb 10psi, na az elvesződik.

    Tehát ha pontosan akarod belőni, egy utóállításnál, ereszd kicsit vissza a nyomást, és pumpáld fel a kívánt értékre, így biztos annyi marad benne levétel után, amennyit neked mutatott.

    (#134704) jjeahh

    Felesleges kiadás, majd ha tag, és droppered is lesz :K , akkor esetleg megéri egy fancy pumpa, addig meg, jó az ami van, ha a kívánt érték megvan, azért csak le lehet olvasni hogy kb mennyi is az, most a 93 és 96 között nincs különbség szerintem, ezt megjegyzed, akkor bármikor be tudod állítani.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Toobee #134744 üzenetére

    Ez miért kamu? pár száz méteres szakasz 2 secel gyorsabb, ez még azért hihető.

    Mellesleg a szabályzatban benne van hogy ne készíts rövid szakaszokat, mert nem lesz pontos a mérés.
    "Make your segment at least a few hundred meters long. The intricacies of GPS make short segments (like those that can be completed in less than 60 seconds) hard to time perfectly. You’re a rapidly moving object receiving a signal from another rapidly moving object orbiting around in space… tricky business for tiny distances."

    1km-nél rövidebbet nem lenne szabadlétrehozni, szerintem, de ami a legveszélyesebb és kicsit fura is hogy nincs megtiltva, hogy városban is bárki létrehozhat szegmenst. Ezek 100% hogy kereszteződésen és lámpán vezetnek át, ami azt jelenti hogy a legjobb idő érdekében szabálytalanul kell haladj, veszélyeztetve, magad és más testi épségét.
    Drónoknál is van no fly zóna, ahol a gps nem engedi fel sem szállni a gépedet, itt is elég egyszerű lenne tiltani minden városon belül a szegmens létrehozását, senki ne arcoskodjon ott ahol mindenki közlekedik, ahogy elhagytad a város határait, már lehet csapatni, jóval kisebb és kiszámíthatóbb forgalomban.

    (#134748) bulikavagyok
    Elméletben meg lehet jelölni, illetve a profilodon be is írhatod a bringád (nevét) ahol mellérakod h Ebike, de a strava téged is listáz majd.
    Engem amúgy érdekelne, hogy ebikal, mennyire vagyok lemaradva v éppen gyorsabb mint a legjobb, viszont én sem tartom korrektnek ha ebike viszi a KOMot. Külön listázás kellene, mint ahogy a csajok is mehetnek az összetett eredményért, de van saját listázásuk is, ahol csak a többi lánnyal versengenek, és ott is plecsni jár az első 10nek.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bulikavagyok #134811 üzenetére

    Ha pénzt akarsz belőle csinálni, menj még pár kört a cubeal, majd add el nekem, féláron. Egyből visszajön a befektetett összeg fele, tehát ott a pénz, illetve jól is szórakoztál 3 napig, én meg csak találok egy helyet annak a szörnynek a csinos analóg gurulóim mellett :K

    6030D:
    Jaj, ne vegyél már CX-et hallod. Mi lesz ha rákattansz, kiderül hogy sokkal nagyobb Májer :B , vagy aszfalton, és áttérítenek? Pont most akartam kérdezni hogy merre mész majd idén versenyezni, stb, te meg éppen készül lekattanni a montis veretésről :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #134835 üzenetére

    Persze, de én is azt írtam, hogy mi van HA jobban tetszik majd :P A versenyeket átnézem majd de a 05.27 Szilvásvárad, jól hangzik, meg arról tudom is hol van és milyen a terepe arrafelé.

    A gyalogos az ösvényen témára,
    Az itteni túrázási hajlamról sokat elmond hogy kis túlzással nekem akkor volt ilyen élményem, mikor Szilvásváradon jártam, kölcsönöztem egy bringát, és a srác mondta hogy kerüljem el a jelölt turista ösvényeket, ez sikerült is egy darabig, aztán mikor aszfalton elindultam felfele és eljutottam a Millenniumi kilátóig, találtam egy single tracket lefele, addig még sosem mentem ilyen úton, többször átnéztem de sehol nem tiltották egyértelműen a bringások behajtását, mondjuk valamiért éreztem hogy nem lenne szabad (pl csak lépcső volt lefele) de úgy voltam vele, hogy ki tudja mikor jutok ilyen tiszta/kiépített/érdekes ösvényre ismét, azt is bevállaltam hogy az aljában esetleg valaki megbüntet... mondjuk lőttem egy képet arról ahol bejöttem, és ott hiányzott a ne biciglizz it te gyökér tábla.
    Féltávnál találkoztam egy családdal, akik félreálltak, de a kislánytól hallottam amint kérdezi a szülőket, "de hát ő nem tudja hogy itt nem szabad biciklizni?" Kicsit rossz érzés volt, de az az ösvény nagyon tetszett lefele!

    Itthon én többször futottam lovasokba(mint túrázókba), akik alatt a ló minden alkalommal megijedt, na az nem szerencsés, ez 1-1 ig kanyaros részen történt, azóta kerülöm ezeket a helyeket.

    (#134842) Hasaggymeg
    ..ami ugyanakkor nem is biztos mindenkinek olyan katasztrófa mint nekem,aki kerékpározni leginkább azért megy,hogy ne láson már végre embert. :U

    :)) Gondolom ez nem volt még szempont mikor egy 2 millás fővárosban verted le a sátradat :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #134902 üzenetére

    Én a helyedben a füves részen gyakorolnám ezt a majd megszokom h állok meg dolgot, ott mégsem fáj annyira ha eldőlsz.

    Viszont ez a 2bless rendszer nekem is érik, a héten minden nap belsőket foltoztam mert esett, erre mind a 4 gumim ereszt :))))) úgy gondolom 3 a mágikus folthatár, mindegyiken 4 van és valami nem ok.

    Meddig fújtad fel a gumit h rápattanjon? Nekem a trekken az első TL felni TLR gumival, de kész horror helyre pattintani a külsőt, csak szalonnazsírral nem kentem be, de így is 4.5 barig fújtam, és csak akkor pattant be mikor 1 percig egy bottal vertem a gumit, felülről :B

    -

    Ma sikeresen eláztam, idén először, és remélem utoljára, villám zápor, megdörrent mögöttem, nem akartam elhinni, megnéztem a radarképen narancs felhő már az ártándi határnál van, sprint a civilizáció felé, és ahogy lenni szokott az utolsó kb 700 méteren a legdurvább zuhéba bele, alig 1 percet tekertem benne, mire fedél alá értem már enyhült(normális hogy nem előbb), és 10 percig óvatosan szemetelt, de hogy azon a 700 méteren miért kellet szénné ázzak :C
    Gondoltam rá hogy viszek esőkabátot, de mióta kijelentettétek hogy a nehezebb táskától nem leszek erősebb, soknak érzem azt a buta dekás kabátot.
    Az erdőbe már nem mertem visszamenni, 2016ban ugyan itt kapott el, akkor még bátor voltam, ez lett belőle, agyagos föld egyből rátapad a gumira, pár m alatt leblokkál a kerék, és lefele sem tudsz gurulni, eső után csak az aszfalt a barátom :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #134916 üzenetére

    Lassan mi maradunk ketten akik még belsőt használnak, és nem pattan a talpuk alatt semmi, mikor elkezdenek tekerni... spd nem való nekem, de az állandó defektek már kezdenek zavarni.

    (#134911) jjeahh

    Még nincs vélemény, mert ebben van belső is, csak azért írtam, hogy nekem rendes felnin mekkora kínszenvedés helyre robbantani a gumit...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #134943 üzenetére

    Azért igen csak furának tartom hogy a 2bless rendszert kényelmetlennek tartod. A nevében is benne van, hogy az inkább áldás, mint átok.
    Ha arra nem is elterjedt a sok szeder inda, ami megszáradva legalább olyan mocsok mint a királydinnye, akkor is elég nagy az esély hogy kiszúrja valami, az évi 5-7000km alatt amit letaposol és sokkal nagyobb macera állandóan foltozni, mint 1x megtölteni és egy évig nem foglalkozni vele.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #134974 üzenetére

    Sajnálom hogy ennyire rossz tapasztalás az spd, kicsit megnyugodtam viszont hogy nem maradok le nagy dologról, nekem is van problémás térdem, én sem kockáztatnám hogy odaverem csak azért mert esetleg egy picit hatékonyabb lehetek.
    Ha terepen nem érezed jónak próbáld aszfalton használni úgy is szoktál ott edzeni, habár állandóan váltogatni sem okos dolog.

    Én most arra lennék kíváncsi hogy ha visszaváltasz a HT pedálra, azzal mennyire tudod "húzni" a pedált? Én hazafele mikor fáradt vagyok aszfalton szoktam próbálgatni, és elég érdekes, hogy kicsit más izmokat használok, és nem figyelek annyira a fáradtságra.

    BTW nem tudtam hogy neked átütőtengelyes felnik jöttek, elöl hátul ilyen? Jól emlékszem h kb 200 euró volt összesen?

    (#134964) Hasaggymeg

    Fura ez ez érvelés tőled, pont ebben a témában. Pl egyből itt egy ellenpélda jjeahh, akinek elsőre sikerült pedig nem TLR felnije volt, 1x sem kérdezett itt, nem nyafogott hogy így folyik meg úgy ereszt, ahogy megjött felrakta és használja.

    Abban egyetértek, hogy pl neked és nekem is illetve akiknek régebbi, NEM TLR felnije van, illetve sokat volt gyepálva feszegetve, lehet nagyobb szenvedés lenne az átalakítás, ezért tartok tőle én is, de még ha így is van, 1-5 nap szívást nekem megérne, hogy ebben az évben többé ne kelljen foltoznom, sőt még csak aggódnom sem amiatt, hogy gond lesz, ha nem a tiszta ösvény választom.

    A belső szerintem és 6030D szerint is csak ott ajánlott ahol komoly sziklás rézre tévedsz, és kivághatja valami a gumit, ha eddig nem volt ilyen gondod, ezután miért lenne?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Valaki hackelt már meg ilyen régi rs maxel első tengelyt? Már eleve úgy kaptam hogy el volt nyalva, visszaegyenesítettem, de puha aluból van, és a sok defekt miatt egyre nagyobb kínszenvedés a becsavarás.

    Nem vagyok hajlandó 40 pénzt fizetni egy újért, főleg hogy szándékosen gyengére tervezték a gyárit, hogy muszáj legyen újat vegyél, horror áron.

    Valami gyűrűt nem lehet oda befaragni, hogy ne engedje elnyalódni olyan könnyen azt a hártya vékony élt?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #135028 üzenetére

    +1

    jjeahh

    Ugyan ezt akartam írni, csak lusta voltam :P Hasonló stílusban tekerünk, velem is ritkán fordul elő, hogy elindulok, és hazáig nem állok meg 1x sem, ráadásul én sokszor járok elhagyott ösvényen. Ide dosztig elég egy jóféle taposó, és kényelmes cipő.
    Szóval az spd nem hiszem h nekem(d) való, azok alapján amit meg leírtál, az életben nem vennék ilyet montira :F :) Remélem mire igényelném azt a kevéske előnyét, addigra kitalálják ezt rendesen, és egy tökélyre fejlesztett magped féle terméket vehetek meg.

    Viszont az is igaz, hogy minél később váltasz, annál nehezebb lesz az agyadnak átállni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Látom felmerült a foltozás téma, pedig azt hittem, ez innen már szinte senkit nem érint. Viszont ha mégis akkor megosztanám a tavalyi találmányomat :)

    Először is, már öntapadós foltokat érdemes használni, olcsó, hatékony, végleges megoldás, és GYORS.

    Két típust használtam eddig(de ki merem jelenteni hogy mind egyformán jó), ez a BBB a helyi boltból, ez pedig park tool valamelyik webshopból, nevetséges áron hajítják utánad, annak ellenére hogy mindenben jobb mint a hagyományos folt. Sok defektet javítottam már terepen, elég pár mpig rászorítani a lyukra, és már mehet is vissza minden, természetesen előtte muszáj letisztítani a felületet csiszolópapírral amit adnak is mellé.

    Az igazán nagy előnye, hogy pici, és akár zsebben is elfér, sosem zavar, habár én ezt nem szeretem mert el lehet felejteni, szerintem a pumpának a foltnak és a gumileszedőnek a bringán a helye, mert akkor sosem ér meglepetés.
    Sokan használtok bringa táskát, ami nagyon sokat ront a bringa összképén, van aki felkötöz mindent a vázra, de ez is rombolja egy jó kép összehatását, vagy csak szimplán nem olyan jó érzés ránézni a vasra, szóval a leg optimálisabb hely ahova ezt fel lehet pattintani, ami amúgy minden bringán szinte pont ugyan olyan, a nyereg alsó része.

    Én a park tool dobozkáját ajánlom, mert nagyon pici, és tényleg bárhova felragasztható, érdemes kicsit kísérletezni a pontos pozícióval, hogy ne akadjon bele az ujjad ha mozgatod nyeregtől fogva a bringát.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki követi a gmbn-s videókat, segítsen már letisztázni, hogy Neil, azért hajtja azt a csodaszép Lux xc gépet mert a canyon az egyik fő szponzoruk, vagy mert tényleg egy jó gép?

    Ők szinte adásról adásra cserélgetik a gépeket, az a lux viszont jó ideje szolgálatot teljesít alatta. Az annyira jól sikerült modell lett, sehol máshol nem találkoztam vele csak nálunk... mondjuk ez elmondható majdnem minden canyon modellről is, aki vett egyet nem akarja eladni, és nem is posztol róla sokat :))))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A leg zsiványabb bringa az Uráltól nyugatra :K .

    Összefutottam egy ismerőssel , és kölcsönkértem a fotóaparátusát, mert ő meg kattogtatni szeret hobbi szinten. Az optika és géptest, amivel a kép készült, alsó hangon is 4x drágább mint a bringa és ő még mindig csak egy amatőr fotós aki nem csinál pénzt a képeiből...

    Itt van még néhány kép, amire jó ránézni, mert érződik rajta hogy az obi ami btw kb 1.5 kg volt szemet gyönyörködtető képeket készít, még egy utca közepén is egy teljesen átlagos témáról.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A sarazós embereknek:

    Gratula a teljesítéshez :C illetve nem vagytok teljesen normálisak!

    Agyagban tekersét nekem is volt szerencsém kipróbálni, annyi különbséggel hogy nekem van pici sárhányóm, és 2 m után blokkol az első, nem tudja leszakítani, mert annyira csúszol, hogy már nincs tapadásod hogy erőltesd. Igaz én nem versenyen voltam, de a hátamon cipeltem végig az agyagon, és kézzel, gallyakkal, pocsolyában mostam le annyira a gumit, hogy elforduljon, majd az avar közé hajtva felvittem rá egy réteg levelet amire legalább már nem tapadt egyből a sima sár.

    Azért én azt a becsúszót félteném, a legdrágább alkatrész a bringán a váz után, megkarcolja egy kő, onnantól a levegőt is ereszti, és a kosz is bejut, KO. Persze lehet azt is mondani hogy ha már nem csak a versenyzés öröme a cél, akkor inkább hátráltatott volna ilyen sárban és bukod a 6. helyet.
    MITáSZ-óltak a gumik a sárhoz? leginkább a hátsó scyla érdekel, az kb annyira el lehetett veszve mint a rk, nem?
    nem voltak komoly esések? Ti egyszer sem csúsztatok el?

    (#135224) bringasisti:
    Viszont ehhez v fék kell, neki meg már tárcsa van :P Én utoljára mikor felraktam a gumit és megpörgettem nagy 8ast láttam benne, nem volt egyértelmű hogy mi okozta, ezért kötegelő helyett csak az ujjamat tartottam oda a váz és a gumi széléhez, a körmöm néha beleért, és kiderült h a felni a hibás.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Wombath #135245 üzenetére

    Ez egy tank, még a kamuflázs is megvan hozzá :)) Sárban ez kebésbé táncol? Mondhatni repültél vele?... amíg a kerék nem kezdett blokkolni.

    Ezt élte át a láncotok +2 x4 -7 és az egész a négyzeten :DDD

    (#135239) xy.zsolt

    Legrosszabb esetben cipőfűző is jó: [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Benyaltam egy kullancsot a hétvégén, ami fura mert 5 évig nem fordult elő egyszer sem, pedig sokszor járok birkák mellett, között, után stb.
    kb 24 órát bennem volt és azután is véletlenül vettem észre, mert 1 csepp vért sem tudott lecsapolni :)) olyan kicsit volt, hogy a spéci patikai csipesz meg sem tudta fogni, ügyeleten valami mentás balzsammal kenték óramutató járásával ellentétes irányban de nem reagált majd csipesszel kijött szépen. Kinevettek mikor felvetettem hogy hoztam dobozt amibe bele kellene tenni, hogy ha esetleg... azt mondták nincs semmi jele hogy gond lenne. Elhittem, kidobattam a vértestvérem.

    Most picit viszketni kezdett és fél körömnyi részen piros a csípés területe. 24 órája vették ki, nem szakad bele semmi.

    Tudom hogy volt már erről szó régebben, akinek volt hasonló esete, mennyi idő alatt kell elmúljon, és mi az amikortól már komolyan kell venni?
    Tegnap semmi jele nem volt hogy gond lenne ezért el is felejtettem megkérdezni, annyit mondtak hogy forduljak orvoshoz ha nagy területen kezd pirosodni, de arra nem tértek ki hogy mennyi idő alatt.

    Illetve meséltek valami ultrahangos riasztóról, nyaklánc v karperec féleség, ilyet próbált már valaki?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #135355 üzenetére

    Ez nem is csoda, azok után ami északon történt, itt az ideje hogy elvonuljon végre a tél :))))
    ha lemaradtál volna GoT MEGAspoiler aki nem látta a s8e3-at

    https://media2.giphy.com/media/PijQYJbk0NJgygGYgg/giphy.gif?cid=790b76115cd11d97572e39334d08f0e1&rid=giphy.gif

    Többen írtátok, hogy keményre fújjátok a gumit, majd mikor terepre értek engedtek belőle hogy meglegyen az ultimate setup aszfaltra és erdőbe egyaránt.

    Azt kell hogy mondjam amatőr emberek vagyok, kézzel szisszentgetni állandóan :Y mikor ezt automatizálni is lehet. Íjuk is be gyorsan egy újabb előnyt a belsős setup javára.

    A lényeg hogy össze kell szedni egy olyan pici lyukat a belsőben, ami pont ezt a lassan de biztosan állandóan ereszt hatást kelti.

    Tehát itthon feltolom 2.5 re, kb 1 órán keresztül 2 barra ereszt le, és minél jobban fáradok, azaz veszítek a koncentrációs készségemből annál alacsonyabb lesz a nyomás, tehát javul a tapadás. :C kivel is kell egyeztessek a MacArthur zseni díjjal :B kapcsolatban?

    Igazából kvára elegem van már a defekt javításból, és ahelyett hogy megint foltozgatnék, inkább megideologizáltam hogy miért is jó nekem így :) a szar helyzet, csak hozzáállás kérdése :K

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #135383 üzenetére

    Egyik ismerősnek ez van SR Suntour SF18 AURON RC2 PCS, mikor láttam hogy mennyi az ára, leesett az állam. Pff rettenet teló, egy kalapot sem ér, nem hogy a belevalót.

    Lassú, túl puha v túl pattogós, nincs olyan hogy jól mozog, vagy állandóan felüti vagy annyira kemény hogy csak ugrásoknál mozog. Egyáltalán nem szereti, én csak párszor próbáltam, de akkor még azt hittem valami olcsó bóvli, szóval nem is figyeltem rá nagyon, elfogadtam h szar, és én egy REBÁHOZ viszonyítom, nem egy top FOX Factoryhoz.

    Én biztos hogy nem szívatnám magam ismeretlen v mondjuk úgy nem elég népszerű alkatrészekkel, amiket úgysem tudnék szervizelni.
    RS hez mindenkinek van alkatrésze és mindenki ért is hozzá, olyan mint a dacia, vagy most már inkább opel astra, bármi baja van, tele a roncstelep alkatrésszel, és egy félnótás szerelő is megjavítja mert naponta megfordul a keze alatt.

    Szerintem az ilyen drágább cuccoknál érdemes felmérni azt hogy merre laksz, és mi lesz ha szervizelni kell, pl a telót és tagot ugye akkor is kell ha nincs baja, tehát hiába vennél egy zsivány modellt, ha azt a környéken v esetleg még az országban is alig ismeri valaki, rá fogsz fázni.

    5-8 éve volt egy Tamron teleobim, amit megkoccantottam, egész pestig kellett menjek hogy valaki egyáltalán ránézzen, még ma is megvan h 1 órát bolyongtam valahol a pillangó téren zugló környékén, mert nem válaszolt senki a telefonszámra, és még nem volt okosteló, meg mobilnet...

    Ezt nem csak neked írom, szerintem más számára is érdemes ezt átgondolni, mielőtt nagyon egyedi és drága cuccra költené a pénzét.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kis ellenállást éreztem az első kerék tengelyénél kézben forgatva, miután belsőt cseréltem... ezúttal nem defekt, a michelin airstop belső 1.5 év után szétkopott, pontosabban berepedt rengeteg helyen, víz alatt nem eresztett látványosan, de napok alatt össze rottyant.

    Shimano deore agy, kellett egy 22es kónuszkulcs, helyette vol 13 meg 14 szóval tolómérővel lemértem a csavart, ráhelyeztem a 13-as kulcsra, megjelöltem, majd szépen kireszeltem 22mm-re kb amellett hogy 5 percig tartott, 14 eurot spóroltam :K 17-est is hasonlóan, illetve kellet még 1 sima 22 kulcs, az meg volt.

    A tengely megbontva meglepődtem, annak ellenére h még az eredeti átlátszó zöldes shimano zsír van benne (tehát sosem volt tisztítva) egy porszem nem volt benne, és nyilván az zsír sem színeződött a kosztól.

    Szerintem azzal hogy kibontottam, több trutyit juttattam bele mint eddig összesen. Az felső porfogó alatti koszt kitakarítottam, és mindent hagytam a régiben, kár volt hozzányúlnom, de legalább tudom, hogy ezt sem a téli havazásom nem hatotta meg, sem a tavalyi közepesen saras tekerések.
    Ismét kiemelném, hogy ez egy alap deore agy, sima golyóscsapágyakkal.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Elvitték a Trekket :O Szinte egyből, drágábban mint ahogy vettem... ez egy kva jó bringa volt.


    Utolsó kép a járgányról.

    Egy kissrác vette meg, aki dekás bringáról váltott, majdnem átesett a kormányon, mikor mondtam hogy próbálja ki a fékeket, kell-e vlamit állítani :C (elixir 1, örök kedvenc).

    Szar érzés eladni egy bringát, főleg ami szép is, jó is, rendben van minden szempontból, nem kívánom senkinek et az érzést, ragaszkodjatok a kétkereküítekhez :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha szarul indul a reggeled, mert mondjuk 1 hete esik az eső, és sansztalan hogy a közeljövőben terepre mehess, gondolj arra hogy legalább nem Ő vagy :C

    6030D h áll az outis projekted? van már új gép, v lemondtál róla?

    Olvasom itt a horror sztorikat, hogy kinek mekkora kár keletkezett a bringán a sáros verseny után, esett is az eső, vagy a sár simán csak felverődött?
    Én is elég sokat járok sárban, persze nem verseny tempóban, de nem értem nektek hogy ment tönkre pl az első hátsó agyban a csapágy, középrész, stb, nekem 1 szem por nem volt az első agyban pedig még eredeti zsírt találtam benne.
    Ennyit számít hogy sáros esőben tekersz v csak simán sárban?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Beszéljünk a squirt kencéről.

    Van pár nagy imádója a csoportban, és tőlük szeretném megérdeklődni, minden rossz indulat nélkül, hogy ők hallás károsultak, állandóan csoportban esetleg fülessel tekernek?

    Én eddig poros körülmények között használtam 20km aszfalt, 20-30 terep. Az elején csendes ahogy kell, de hazafelé (30-40km), már a csontomig hatolt a lánc nyikorgása. Szó szerint rossz érzés volt tekerni, mert olyan hangot adott ki mint azok bringák amelyek sosem láttak olajat.

    Kérdezném tehát, hogy biztosít ez a trutyi kenést, ha 500 méterről hallani a láncomnak a csörgését? Szerintem egy bringa akkor van rendben, ha aszfalton a gumi morgása az egyetlen zajforrás.

    Így néz ki, miután megszáradt aztán gurulok vele egy 50-es kört poros terepen, és majdnem ugyan olyan tiszta. Ami nyilván jó dolog, tényleg nem lesz tőle koszos a hajtás, de csak nem értem, hogy miért gondoljátok, hogy ez valóban kenést biztosít, mikor csörög tőle a lánc, kb 30-40km terep után.

    It vannak akik 100 ast is letekernek egyben, én ezzel 60 at mentem max, és 55 után, ahogy írtam, szégyelltem tekerni a városban a bicikli úton.

    A legkisebb 15ml csomagot vettem, német felirat van rajta, és az h original, csak nem kaptam valami bóvli másolatot. 1 napig száradt az első tekerés előtt, volt h 2x is megkentem, de ugyan úgy 30 után zajolni kezdett, és 40 felett már hangos és zavaró volt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #135668 üzenetére

    "ja,nyilván a mindenki más a hülye"

    Nem írtam olyat hogy aki squirtöt használ mentálisan instabil lenne :P , csak azt nem tudom elképzelni, hogy nektek, ez még a belefér kategória. A videó a szélzaj miatt nem túl hasznos, de ez 30 km ASZFALT után cserreg így.

    Ma saraztam, ezért lemostam, megszárítottam, újra kentem az ujjammal bizgerálva, úgy bántam vele ahogy az igazi squirtel szokás :B . Holnapig szárad, megint megyek egy 40et aszfalton, és kiderül.

    "hangos nem egyenlő kopikkal,halk meg nem egyenlő nem kopikkal."
    Szerintem meg azért csak ki lehet ebből indulni, egyébként honnan tudod mikor kend újra a lácnot? Autónál sem egészséges ha fura hangok jönnek a motorból, ami zajol az általában okkal teszi.

    "van nekem is olajom,[link],de azt csak extrém esetekben használom,már teljesen elszoktam a lepotyogó,majd mindehol szétkent zsírsártól"

    Azt írtad nem használod a squirtöt, illetve nem is olajozol, még a gyári zsírt is gyűlölöd de akkor mivel kened a láncodat?

    (#135671) xy.zsolt

    Erről van szó?
    Ezt próbáltad már?

    Mert nekem ez is tisztán tartotta a láncot csak épp lekopott 30 km után 20 ha poros terepről volt szó.

    Mondjuk ez pont annyiba kerül mint a squirt, lehet nem véletlen? :) ha elfogy mindenem, kipróbálom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #135716 üzenetére

    Az ilyen sprayes megoldásokat nem csípem, nem túl környezetbarát, és pazarlásnak is tűnik, nem megy mind a láncra.
    Illetve hogy véded a hátsó tárcsát, hogy nehogy összeolajozd? Mindig dobsz rá 1 rongyot? Ha a rongyot 1x fordítva teszed rá, akkor a külseje ami már nem kevés olajat kapott, hozzáérhet a tárcsához... vagy minden olajozás után féktisztítóval nekimész a tárcsának is, azt azért nem gondolom, megint csak pazarlás lenne, ha sokat tekersz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Pfáj gyerekek, hát itt senki nem tekert a hétvégén? úgy lemaradtam hogy már bele sem kezdek visszaolvasni.

    Annyit láttam hogy 6030D megint oktatott a sárban!? (még az ő beszámolóját sem tudtam átnézni), előző nap még sarazásra készült, neki gratula, bárhogy is jött össze a dobogó.

    Itt majd 1 hét eső után, a hétvégén szép idő volt, kimaxoltam a lehetőségeket, napi 2x mentem tekerni, reggel aszfalton, délután erdőben/sárban, este bringát mostam, másnap ugyan ez elölről csak fordítva, délután 1 kiló sárra a bringán, aszfalton még toltam egy PR-t is, mert arra készültem hogy mától esik, és majd kipihenem, erre bónuszba ma is sütött a nap, szóval "muszáj" volt menni egy kört, már alig állok a lábamon :D

    Találkoztam pár érdekes bringással, sok mindent megtudtam, felét most sem hiszem, majd feldobom itt is. pl nem tudom tudtátok, de a sram váltó szar, és hülye aki olyat vesz, ezt egy szervizes mondta akihez jár EGY srác aki havonta visszaviszi a GX-et mert nem pontos :C

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Wombath #135899 üzenetére

    Én is most néztem meg... de ez valóban ingyenes pálya? pl elég sok híd van rajta , meg végig van gazolva, ki és miért tartja ezt karban, ha nem kell érte senkinek sem fizetni?

    Vannak ilyen helyek nyugatabb országokban, ahol csupán jóindulatból v a sport szeretetéből emberek önkéntesen több 10 km terepet karban tartanak? (én legalább másfél hónapja ötletelek, hogy tudnék egy gereblyét kivinni 30kmre innen hogy letakarítsak egy pár száz méteres technikás szakaszt) ilyen hosszú pályákat nem is értem mivel tartanak karban, atv-vel járnak ki?

    Tegnap az egyik úton bedőlt egy fa keresztbe, letörni nem tudtam, ezért összeszedtem a nagyobb rönköket, és építettem belőle egy kis rámpát, mondjuk föld és sár nélkül nem annyira stabil, de technikás részt varázsolt az unalmas leejtőből.

    Az egyetlen megoldás a gereblyére (ha vesszőseprőnek összefogott ágaknál komplexxeb megoldás kell) hogy találsz egy olyan gereblye fejet ami belefér a táskádba, viszel 1 vékonyabb szeget, kerti kesztyűt meg egy kést/bicskát.
    A helyszínen pedig keresel egy nyélnek megfelelő ágat, majd belefaragod, és egy kővel beütöd a szeget. 2016-ban találtam ki, akkor egy egész készletet kihordtam az erdőbe, majd mivel hetekig dolgoztam, minden alkalommal elrejtetem az avarban, és igazából csak egyszer szállítottam a szerszámokat.

    (#135911) Hasaggymeg
    Dacból nem méred telefonnal? Van sok más app nem csak strava... ha ennyire nagyokat tekertek, nincs nálad navi, nem hiszem hogy minden erdőt ismernél? komoot egy remek app, 2 év után most kaptam Bihar felfedezője plecsnit, ez pl hasznosabb mint a strava, bármerre mész írhatsz véleményt, megjegyzést a szakaszról, illetve nyilván látod mások megjegyzéseit is, ez a túrázásról szól, nem frusztrál teljesítmény adatokkal ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz itouchfan #135922 üzenetére

    Komoot, pc-n tervezed, appon, végignavigál, net nélkül is akár. Weboldal

    Ha sosem akarsz net nélkül sem eltévedni maps.me, egész ország térképet letölthetsz rá, nagyon részletes, sosem kell hozzá net.

    Locus map, egyetlen jó tulajdonsága, hogy rétegenként rá tudsz dobálni gpx-ket, (de ezt nem tudja színezni, legalább is nekem nem sikerült) de a lényeg, hogy előző túrákat is össze tudsz kombinálni, mondjuk szerintem ez nem annyira hasznos, főleg aszfalton, ott előre meg tudod tervezni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az úgy volt hogy szétkapom a gépet és ránézzek az utolsó forgáspontra amit eddig nem volt időm/kedvem szétszedni... másfél órával később pedig ülök a dugóban, és csapágyakért rohangálok :C Senki se szedje szét a bringáját, olyan jól működött, most meg mint egy robbantott ábra :(

    Runner írta még régebben hogy az ő rombolójához egy gyári csapágyszett talán 70-100 euro, nem is értettem, na most az én bringámhoz csapágyboltból, minőségi japán csapágyakból ennél több lett volna mindent cserélni, mikor mondta hogy 1 db csapágy 3500ft, és az ennél jóval kisebb és keskenyebb pedig 7000 beestem a pult alá.
    Van 2 ami cserés, a többire azt mondta hogy csak kiszáradt... mossam ki benzinnel, és fecskendővel feltöltött zsírral toljam tele. (a benya a legjobb megoldás erre? nem fog ott maradni a nagy része, és kimosni a zsírt?)

    Amúgy ennek az egész csapágy mizériának van bármi értelme ? A bringám mozgása tökéletes volt, nem kotyogott semmi, most kicserélem mert szar idő van, és úgyse tudnék tekerni, de van ember a földön aki észreveszi, hogy 1 csapágy kicsit darál, ha a tag be van építve?

    (a bringa szervizes srác aki kiütötte, meg majd bepréseli a csapágyakat, azt mondta ha kínai szart veszek, ő biztos nem rakja be nekem, mert az 1 hónapot sem bír ki, és kb 5 mosás után cserélhetem megint. :DDD jó arc volt)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Wombath #135984 üzenetére

    Kis méretű, ami belefér egy vázba :( Szinte hihetetlen, de a két recsegő csapágyat, féktisztítóval lecsutakoltam, kiszáradt, bezsíroztam, és olyan mintha új lenne, VISZONT a 2 csapágy ami a hátsó támvillában maradt, és ezért csak 1 oldalt tudtam lepattintani a porfogót, na azon csak rontottam a zsírozással :W :W :W Az egyiken még próbáltam a féktisztítót, a másikat csak simán telenyomtam zsírral, de mindkettő darálósabb lett.
    Tehát az a 2 csapágy amiből rendeltem újat, helyre jött, a másik ami jó volt, és nem rendeltem, mert kva drága volt, na azt meg kicsit elrontottam. mekánik of the year

    Runnernek köszönöm a tippet, ha ezt hamarabb tudom, nem kezdek ebbe bele. Annyi kérdésem lenne még, hogy a két kiszedett majd megtisztított csapágyat, vissza lehet/szabad tenni? kalapáccsal szedték ki, de tökéletesen mozognak, tiszta állapotban úgy pörögtek mint egy fidget spinner.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #135996 üzenetére

    Szerintem meg, amíg nem vágsz ki fákat, és fúrod össze a törzseit, nyugodtan gereblyézhetsz és 1-2 érdekesebb döntött kanyar v földből és lehullott ágakból tákolt ugrató sem teszi tönkre a természetet. Csak a nép, aki összegyűl ezeket a helyeken, és elfelejti haza vinni amit kihordott magával...

    Egy Crossmotor, már csak azzal hogy áthalad az erdőn nagyobb kárt tesz, pl az állatvilágban mint amit te bringásként egy év alatt el tudnál követni.

    Normális helyeken a turista ösvények is ki vannak építve, lépcsőkkel, kötelekkel, v láncokkal, korlátokkal, stb nem értem miért lenne kártékonyabb a természetre nézve a bringásoknak készített singletrack.

    tétlen kezeknek...
    Nem azért szedtem szét a bringát mert nem volt jobb dolgom, hanem mert próbáltam egy nyugatibb mentalitást követni, és nem várni addig amíg tönkre megy, ami rossz volt megjavítottam, ami meg jó volt, kicsit rontottam rajta, hogy meglegyen az örök harmónia :U

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Toobee #136002 üzenetére

    Nem mindenki tudja Runnerhez vinni, vagy hozzá hasonló szakemberhez, de ha még az egyszerű dolgokat is nézed, amit bármelyik szerelő megold, akkor meg ott az idő,miután indul a szezon, átlagban 1 hetet várhatsz a bringádra, még akkor is ha valami viszonylag egyszerű és gyors beavatkozás kell.

    Illetve Hasaggymegnek is igaza van, mikor már több mint 100 dodó értékbe összevakartál mindenféle szerszámot, akkor a hosszú esős napokon, jó érzés kicsit törődni a bringával, mondjuk ha az éppen nem igényelné, ahogy esetemben, akkor többnyire csak ronthatsz rajta :K

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Ákkk #136041 üzenetére

    Hétvégén volt erről egy vita a helyi bringások között, és elég hülyén éreztem magam, mert mindenki azt állítottam, hogy a shimano kuplung rendszere csak annak kell aki csapatja lefele, mert amúgy rengeteget ront a váltáson, mind pontosságban mind sebességben. Tehát szerintük, csak akkor kapcsold be ha sokat mész lefele.

    Én tudom, v legalább is remélem hogy nem így van, habár volt egy 2013as xtr váltóm azon még arany pöcök volt a kuplung állításnak, viszont tény, hogy mikor bekapcsoltam, akkor sokkal nehezebb volt hüvelykujjból a váltás, és nem szerette annyira pl terhelés közben, mászásnál, ha váltogatok, (sokkal nagyobbakat pattant )még úgy sem hogy nyilván tehermentesítettem 1 mp-re.

    Csak remélni tudom hogy a mostaniak ennél okosabbak.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #136066 üzenetére

    Azért van a pöcök, hogy le tudd venni normálisan. Sramnál nincs ilyen, ott úgy oldották meg ahogy mondtad, erős rugó, és 1 gombbal ki tudod akasztani, de ahhoz erdőből el kell tekerd.

    Netto marhaságnak tartom hogy shimanonal állítgatni keljen, de ezért kicsit elbizonytalanított mikor 4 dh arc is azt mondta... mondjuk ők csak lefele hajtanak bringát, mit tudhatnak a mászásról ;]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Véget ért a csapágy mizéria, mint Mátyás király meséjében hallgattam is Runnerre meg nem is (ha nem kotyog recseg ne piszkáld, ha már belekeztél mindent cserélj egyszerre). A kiütött csapágyakat, olyan jól sikerült megtisztítani féktárcsa tisztítóval, majd újrazsírozni, hogy jobb mint az úk, szóval lemondtam a rendelést és visszarakattam. Sajnos kifele és befele is kalapáccsal kínozták, ha ez egy carbon elem lett volna, bezuhanok az asztal alá a látványtól, így viszont csak olyan ideges voltam, a sok szinte feleslegesen elpazarolt idő miatt h csak szabadulni akartam.

    Ma pedig nekiálltam visszaépíteni a farát a bringának, mert így, azt leszámítva hogy kevesebb helyet foglalt, nem mutat olyan jól. A helyére rakva kicsit röcögtek a kiütött csapágyak, de mikor visszaépítettem a vázba már szépen mozogtak, mint a vaj. Viszont ami meglepett, hogy a középső háromszöget beépítve és meghúzva, nagyon darabosan mozgott (ezt már tavaly is éreztem mikor szétbontogattam, de mivel akkor egyenként bontottam az elemeket, azt hittem az összes csapágy miatt érződik)

    Szóval itt a tengely nem volt elég hosszú, és azt hittem hogy nagyon összeszorítja a két csapágyat, azért szorul meg. Áthívtam egy havert, aki a város hackmestere, és ő észrevette, hogy nem a tengely hossza a gond, hanem hogy a váz, és a 3szög közötti 2 gyűrű lötyög picit jobbra balra, és mikor rászorítom a csavart, akkor ez feszíti meg rossz irányba a csapágyakat és ezért mozog nehezen.
    Nagyon nem hittem neki, aztán meggyőzött, találtunk egy pont oda illő alátétet aminek a szélessége is megfelelő volt, és így passzentosan ment a helyére, rendesen megszorítva is szép puhán mozog, nem akadozik, és főleg nem szorul. A német mérnököknek a bergánál van 1 fekete pontjuk (az amúgy sok piros mellé :R ), ez gyárilag volt szar, csak nekem most tűnt fel mikor atomjaira lett bontva.

    Újra harcképes a gép, és remélem többet nem kell ennyire szétbontani, saras szezon után kiütöm valahogy a középrészt, és idén meg is vagyok minden szükséges rosszal.

    Jóccakát!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    :DD Mekkora kép, és milyen igaz

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák