-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rii
nagyúr
válasz beleszólok #34699 üzenetére
" ... Egy félhülye ... címadása. .... "
nem is a cím zavar ... de a matrica már annál inkább ... nomeg a kezdeményezés nehogy máshol is elterjedjen, és kötelezővé tegyék ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#48525824
törölt tag
pénzkérdés, nekem ellipse gyári kerekem van elől, az pl. iparis és nem döglik meg.
De komolyra fordítva a szót, ha most kéne összeállítanom 100-130 között egy bringát, akkor ha nincsenek extrém igényeim, akkor kerekek terén miche primato, hátul miche cog/kontraanya, locktite meg rotafixa, sosejönle, meg Ambrosio Excursion felnik, küllő DT vagy sapim, bár sapimot itthon már nem fogalmazzák ha jól tudom. Hajtás vagy Colossi C-Unit vagy ha olcsóbb kell akkor Prowheel Fixed vagy Solid, kb. kinézete más csak, lánc connex 100 v. 103/105 nem jut eszembe melyik a száma egyik fekete másik nikkelezett, stucni deda zero1, kormány deda rhm01, mikellmég, váz ha nincsenek extra igények csepel royal 3* bőven jó, picit nehéz, de úgyis meg lehet hajtani, sokan szarozzák, azok nem ismerik.
Kormánycsapágy sztem bőven jó a kosaras, de ha ugyanannyi az iparis akkor persze azt.
Kb.-ra nem számoltam össze, de ez kijön 120 körül szerintem.
Ja hajtás... ha van rá fölös 38 rugó, akkor SRAM S300, csőtengelyes.
-
Thome
addikt
válasz #48525824 #34703 üzenetére
Hú köszi, ez most sokat segített, van egy irány hogy mi. Semmi extrára nem használná. Csak tekerészne erre arra itt a kisvárosban. Utak szerencsére jók, s szerencsére minden vízszintes, nincsenek nagy dombok.
Nem kellenek fullos cuccok, a srác 75 kiló, és elég higgadt, elpuhult típus, ezért akar valamit csinálni már.
S szerintem 2-3 évig nem szeretne túlzottan rákölteni maximum a kopóalkatrészeket, de ez csak az én fejemből pattant ki, s nem az a lényeg hogy nagyon fullos legyen, csak kényelmesen használható és ne menjen szét alatta egyhamar.
Szerk, használt alkatrészekről beszélünk egyébként?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Van előnye az ovális lánctányérnak?
Més que un club!
-
fpeter07
veterán
Valaki írta, hogy ronda kormány volt az egyik bringán. Hát ez messze űbereli szerintem. [link]
-
nagyúr
-
rii
nagyúr
válasz Napfénysüti #34705 üzenetére
nagyon régen ... '94-95-ben ... mikor kimentünk unokatessómmal Egerből Kassára asszem ... akkor mondta h a térdnek kifejezetten rossz - de ez akkori, és lehet nem helyes információ
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz Napfénysüti #34710 üzenetére
Van, minimalizálja a holtpontot, ami a hajtókarok függőleges állásánál tapasztalható. De nem hiszem, hogy lenne látható haszna profi sportolókon kívül bárki másnál.
-
DigitXT
félisten
válasz venember83 #34712 üzenetére
Az enyém ilyen volt: Shimano Biopace. Elsőre azt hittem, amikor sok év
kihagyás után cserét kerestem, hogy eldeformálódott az évek során... -
nagyúr
-
syl5
őstag
válasz jackbacsi87 #34701 üzenetére
Rendkívül okos emberek élnek ebben az országban...
Ugyanezt kérdeztem én is, amikor meghallottam.Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
rii
nagyúr
válasz jackbacsi87 #34701 üzenetére
most jutott csak el az agyamig
kva jogos
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
-
beleszólok
senior tag
válasz jackbacsi87 #34701 üzenetére
Nincs minden bringán, ha jól tudom (teszkobájk?)
No meg a vázszám önmagában csak egy szám, ez meg egy regisztráció. Ha valahol megtalálják, akkor nem kell keresni a tulajt.Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
DigitXT
félisten
válasz LonGleY #34718 üzenetére
Nekem MTB-n volt gyárilag. 10 évesnél nem lehettem több: nem volt vele bajom.
(Mondjuk nem is tekertem egyszerre sokat.) Egy túrám a Bp-Zsámbék-Bp volt.
Nulla felkészüléssel, gyerekként. Barátom jött, hogy megyünk? Mentem. Végére
már halott voltam. De azért csak letekertük. Nekem anno már az nagy szó volt...Amit felraktam helyette, az egy sima kerék. Nem tudom, a különbséget, mert azt
sem sokat használtam, azóta: egy-kétszer pár km, a fizikumom nemigen bírta.
5 éve meg motorozom, bringa leginkább lelakatolva pihen... Barátnőm volt olyan
kemény, hogy Csillagvölgyin feltekert meg ilyenek, csak az övét meg ellopták. -
zoli03
őstag
Miért akarsz mindenből ipari csapágyasat? Amit te ipari csapágynak hívsz (egysoros mélyhornyú golyóscsapágy) csak az integrált kormánycsapágyas vázaknál van, én olyat még nem láttam olcsó csúszópapucsos vázban. Nekem is ilyen van a MTB-omon, sokkal jobban örülnék egy félintegráltnak. Ugyan úgy be kell őket állítani, a sima kormánycsapágy se áll sok alkatrészből, raksz bele zsírt, alig tart tovább összeszerelni.
"Illetve létezik olyan váz, melynek a hajtókarháza beütős ipari csapágyas"
Press Fit-es vázat szintén nem láttam csúszópapucsosban, de ha van is, szerintem nagyon nem olcsó. A monoblokkal mi a baj? Ugyanúgy ipari csapágy van benne. Ennyiből nehezen jön ki integrált hajtással.
-
Thome
addikt
válasz zoli03 #34722 üzenetére
Golyósokkal sok bajom volt, szétment a kosár, ilyesmi
Bár lehet ez a használat miatt volt, illetve a monoblokkos dolog régi truvatives tapasztalatok miatt. Zárt csapágyra gondolok nyilván, de mindenegyes alkaommal hosszú lett volna leírni, ipari csapágyként meg úgy is tudjátok mire gondolok.Szerk félintegrált szettet találtam, 10db ezres.
Maummamut: Köszi, akkor egész olcsón meglesz úszva a dolog, használt alkatrészekhez jó szaglóm van, bár középrészt újat teszek neki bele, azzal nem lehet baj.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
hoffman_
nagyúr
Bringát rajzolt a Strava-ra egy angol az edzésével
ez nagyon jópofa Sebinek ezennel kiosztom a feladatot, mielőtt leesik a hó
venember @ #34665:
á, megint benéztem nálad 3-ból 2-szer, ha linkelsz valamit (ami mindig jó), akkor az váz, én meg csak ránézek a gépre, és hüledezek, hogy ez a bringa most hogy a viharba 120k, vagy fsr esetén 170k, meg ilyenek. most is. egyszer majd csak megtanulom : )
és egy kis redbull rampage mára is, ennél a képnél azért lestem egy szépet.
katt
"L̶o̶v̶e̶ Szymon Godziek is in the air..."
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz #48525824 #34727 üzenetére
jól van, pihen a meleg szobában a szekrény tetején. időközben beköltözött a szobába a jelenlegi paripa is. átrendezés alatt van a lakás
sajnos-nemsajnos nem tudok rá pénzt szánni jelenleg. külföldi msc van tervben, az legfontosabb, nagyon sok minden kell még hozzá, egyszerűen nem tudom priorba rakni. 1-2 évet elvan ott fent. egy barátom kínált egy egyedi saját építésű xc gépet, aminek a születésénél asszisztáltam, fsa afterburner, 2x10es xt, avid sd5, manitou minute, mavic crossride, egyedi titán váz. fullos xc gép, kb félárban megkaptam volna, kevesebbe lenne, mint az épülő egysebi. arra se tudtam áldozni, pedig az nagyon karcos bringa, minden héten egyszer fájó fejjel is kelek emiatt. sajnos evvan.
a villa az majd valami alu nyakas karbon matt fekete lesz, hogy honnan, még nem tudom, a kormánycsapágy fsa-tól lesz, a stucni deda, ezt is kinéztem. a kerék- kormány - hajtás még kérdés a fejemben. valószínűleg integrált lesz, talán sram s300, a kerék novatec alapú lesz, szerintem magasperemes, talán gippieme. hátul 3x, előre radiált szeretnék, bár a topic rókái már külön-külön lebeszéltek róla fejben megvan.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
torzo
Ármester
válasz anorche1 #34724 üzenetére
Korábban már írtam, manapság a legveszélyesebbek a buszsofőrök. Nem tudom, mi az oka? Évekkel ezelőtt akkor voltam a legnyugodtabb, ha busz jött mögöttem, mindig vigyáztak. Most meg őrület, ami van. Ehhez képest az autósok smafuk. Nem akarok flame-et, de ha lenne kamerám, hetente tudnék hasonlókat megosztani.
-
Maximum1
őstag
Rövid a csavar és nem rögzítette rendesen a stoplit a cipőhöz.
Kiesett az egyik csavar és így elforgott a stopli a cipőtalpán, ezért nem bírtam kioldani csak csavarhúzóval otthon.
Sajna ma nem volt időm csavart szerezni,remélem holnap sikerül.
Ez a cipő az ami szívat.
cross x bike a "márkája"[ Szerkesztve ]
-
Mukorka
addikt
Én pont most vetettem be a hétvégén először a pedálom. Szombat délután mentem egy órát a környéken, ami annyit jelent hogy szoktam hogy hogy kell becsatolni és minden sarkon gyakoroltam a megállást. Ezt persze olyan környéken ahol kicsi a forgalom. Másnap gond nélkül mentem 65 kilómétert vele, nem estem el egyszer sem pedig esett is
Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"
-
-
hegyimorc
senior tag
válasz Kickass #34694 üzenetére
Tedd fel magadnak a kérdést, hogy ha a térdedet ütötted volna be, akkor most térvédőről kérdeznél, ha a sípcsontodat akkot sípcsontvédőről .... ?
Szóval ilyen alapon minden sérülés ellen vehetnél fel valamit csak annak az lenne a vége, hogy nem tudnád élvezni a bringázást.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Chappy
tag
Heló!
Nem tudom, hogy cseréljem-e a meglévő biciklim vagy inkább javítassam.
Most egy ilyenem van: bicikli külső Ez most meg nem mondom hogy 12 vagy 13 éves, de egy régi darab, még gyerekkoromban kaptam szüleimtől. Nagyon jól szolgált az évek során, főldúton és aszfalton is, viszont most már a fővásorban közlekedek vele. Tavaly nyáron volt rendbehozatva (fék, váltó, küllők stb majdnem minden). Most a gond az, hogy a kerekek már össze-vissza jártak, a szervizes srác (XI. ker Budafoki út) azt mondta, hogy kereket kellene cserélni, mert a felni is halott stb. Na most ez kb kerék+külső+ezaz ami még belejön ahogy néztem 20-25-be lenne. És akkor komolyan el kedtem gondolkodni azon, hogy inkább lecserélem.
Lecserélni mindenképpen olyanra cserélném, ami:
- egy gyors, megbízható közlekedési eszköz
- könnyebb mint a mostani, városi forgalomra tervezett, 100% aszfaltra való gumi (az idp 99%-ban aszfalton megyek, 1%-ban meg 10-20 métereket füvön/föltön) - tudom, hogy nem azért kell könnyű, főleg 100 kilónál hogy jobban haladjon, nálam amerre járok sajnos sok a lépcsőzés, nem tudom máshogy megoldani és ilyenkor ám sokat jelent
- legalább 3 fokozatú váltója van, de inkább az 1 fogaskerék elöl - 6 hátul megoldást preferálnám (elinduláshoz/gyorsuláshoz)
- jó állapotban van (elsősorban használtban gondolkodok, mert az új rettenetesen drága)
- rendesen lehessen haladni vele
- teherbírás: 120-150 kg - a mostanival is lehet ez a baj, mert én vagyok 100, néha van hogy +20 kg-ot viszek is
- 10 évig ne kelljen biciklit venni, és a bicikli felét 5 éven belül lecserélni
- 2 db V-fék, a kontrást utálom, a tárcsaféket meg nem tartom indokoltnak (nem lenne kedvem karbantartani meg fizetni többet nem is fizetnék érte)
- a kormánya egyenes vagy kicsit hajlított legyen, a "behajlított, amit oldalasan kell fogni kb mint egy dobozt" nekem nagyon szokatlan, kényelmetlen (és próbáltam rá szokatni magam anyáén de nem jött be)
- méretben 173cm magas férfi vagyok, tehát 26-28"-as kellene, amivel jobban lehet haladni (gondolom nem nagy az összefüggés a haladással)
- használati szempontból sajnos elég kíméletlen vagyok, tehát hajtom, megyek, valamint tárolni nem nagoyn tudom hol. Elég sokat fog esőben ázni (pl anyit, amennyit esik az eső/hó), szóval olyan kell ami ezt is bírjaSajnos pesten divat lett a bringázás, jól felmentek az árak, és vidéken is, úgyhogy fogalmam sincs hogy egy ilyen kiváló állaápotú bicaj mennyibe kerül. Azt, amit szeretnék úgy tudom elképzelni mint pl egy csepel a mostani kormányával és hátsó váltójával. Gondolom ha veszek használtat vagy olcsó és arra is rá kell költeni egy 20-30-at, vagy már nagyon drága. Ha egyébként súlyban egy használt nem tud kevesebbet mutatni, akkor nem tudom megéri-e venni, nem elég-e a kerék+gumiszettet lecserélni a mostanimon. Keretben azt tartom reálisnak, ha évente egy max. 10-est költök a biciklire, tehát 10 évre 100eFt, ebből 50eFt a bicikli, első 3 évben elmegy 10-e javításra, avalamint 5 és 8 év környékén még egy 20-as és 10 év múlva veszek egy másikat. Amikor ezt vettük, akkor azt mondták vidéken a boltban, hogy a 15ezres az 3-5 évig bírja, de a hauser az minimum 10 év (ez asszem 25 volt).
Köszi előre is a segítséget!
Üdv.
-
#48525824
törölt tag
válasz hoffman_ #34728 üzenetére
Hajtást én is s300-at tervezek, omnium nem ad annyival többet, mint amennyibe kerül, kb. mondjuk úgy, hogy az a fixisek filatáskája. Hajtás után nekem is vázakat kell nézegetnem, 8bar nekem is régi kedvencem, az új fajta amit kihoztak még árban sem olyan rossz vagy royal 4* lesz, bár az kicsit nehezebb, de az mégjobb áron van és crmo nem alu.
Villában meg ami jó árú és minőségű az szerintem vagy planetx-es vagy carbon columbus tusk light, ill. van pár típusa.
-
LonGleY
veterán
válasz Chappy #34738 üzenetére
Ez első ránézésre csere, nincs kérdés. Vegyél egy normális hasznát cangát! Sokkal nagyobb élmény lesz használni, nem mellesleg ekkora súlyhoz sokkal biztonságosabb is.
Árral nagyjából úgy számolj, hogy 100-120 körül fogsz emberi darabot találni, ami elbír téged (és akkor abban még lehet, hogy a teleszkóp gyengébb eresztés lesz hozzád mérten). Normális kazettás agy, erős felnik stb. A 15 ezres bringákat (amilyen a tied is) és a Hauser márkát mindenképp felejtsd el!
Amíg nincs ekkora kereted rá, nem tudom javasolni, hogy a régit élesben hosszútávon használd - a saját biztonságod érdekében.
Sajnos pesten divat lett a bringázás
Nem csak divat, hanem alapvetés szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Chappy #34738 üzenetére
Viszont ha esőben akarod áztatni, és az utcán hagyni (ezt csak most olvasom), akkor nem tudok mit mondani. Vegyél egy összehajtogatható camping-bicót! Egyetlen értelmes darabot sem tudok arra javasolni, hogy szétb*szasd az esőben, meg hogy ellopasd... Nincs olyan bringa / lezáró, ami ezeket bírja! Hol élsz te? Ha ez a célod, vegyél egy igénytelen autót vagy robogót!
Amúgy a tárcsafék abszolut indokolt, hiszen jobban megfogja a 100-120 kilót, kevésbé karbantartásigényes, időjárás-függetlenebb, illetve a tárcsás felnik erősebbek. De mindegy is, mert az utcára rozsdásodni a kontrás is megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
DeNOx
tag
Sziasztok!
Echowell BRI-8 kapcsán van valakinek valami tapasztalata, hogy milyen? Normálisan működik, megéri megvenni? Előre is köszönöm a válaszotok!
-
joeid
tag
válasz Maximum1 #34733 üzenetére
Ja így már érthető
Azért elég kellemetlen lehetett mezítláb, cipővel a bringán hazaballagni
A Mavic Cruize is hasonlóan néz ki, de a csavarok elég masszívan rögzíthetőek ... igaz lehet nem is a cipő volt a gond hanem a stopli csavar...
Ha valaki egyébként hasonló cipőt akar venni (és az árkategória is belefér, mert azért lehetne olcsóbb is) akkor én nagyon ajánlom a Cruize-ot, mert nekem legalábbis iszonyat kényelmes.
Elég merev a talpa taposó pedálhoz is , de nem annyira mint egy szénszálas csukáé (nyilván mivel MTB cipő).
Nem bántam meg, hogy ezt vettem meg első "rendes" bringás cipőnek. -
313313
addikt
Mi városunkba is van ilyen lehetőség. Ezzel a kerékpár lopásokat akarják visszaszorítani, illetve ha ellopják a gépet, akkor tudnak értesíteni akkor is, ha nem teszel feljelentést, vagy ha teszel is, de nem tudod a kerékpár vázszámát, ill nem volt neki olyanja
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
joeid
tag
Én küldtem is az indexnek gyorsan egy saját videót...felüljáró, záróvonal, előzni tilos tábla, felüljáró végén piros lámpa, még két busz is 15cm-re ment el tőlem...mindezt úgy hogy gyakorlatilag fel kellett mennem a korlátra, mint egy cirkuszi majomnak...kíváncsi vagyok kirakják-e...
Van már egy rakás hasonló videó, csak még nem volt időm felpakolni youtube-ra.
Amúgy a buszosok többsége normális, csak hát az az 1-2 idióta köztük elég ahhoz, hogy kinyírjanak...
-
-
joeid
tag
válasz Mukorka #34735 üzenetére
Ma reggel rászántam magam és mentem 3km-t vele
Tudom, hogy idióta vagyok de félig Körút félig kis utcák. Semmi probléma nem volt, kilépés-belépés, megállás stb. mind gond nélkül ment kopp...koppÉs már ekkora távon is azt kel mondja érzethő a különbség a taposóhoz képest...
Ma még megyek vele kb. 30 -at kicsit rázósabb terepen, szóval be lesz járatva.Még kis finomhangolás talán ráfér...erről jut eszembe nincs valami bolt ahol ezt pontosan betudják lőni ?
Vagy egyszerűen állítgassam érzésre ? -
Runner_fxr
Ármester
válasz Chappy #34738 üzenetére
Szerintem csináltasd meg a hausert, aztán jólvan. A XI. Budafoki út 41.-re gondolsz? Kalandsport? Jól ismerem a tulaját, rendes srácok, nem dolgoznak drágán, oda nyugodtan viheted.
Mint ahogy előttem is leírták, ilyen körülmények között, hogy utcán lesz lezárva, meg kapja az esőt, havat, felesleges új, értékesebb bicajban gondolkodni. A drágább bicaj precízebben működik, de törődést igényel, sőt, minél drágább egy bicaj, annál több törődést, mert precízebb műszer. Cserébe nagy élményt nyújt.
De ha nem fűtött helyen van tárolva, pláne télen, akkor az nagyon gyors állapot romláshoz vezet. Ázzon, meg rohadjon el inkább az a hauser az utcán, mint egy 150 ezres cross trekking. Nekem ez a véleményem.
Egyébként 50-60 ezerért újonnan kb egy ugyan olyan hauser színvonalat kapsz mint ami most van.
130-150 től indulnak az értelmesebb darabok. -
Kickass
őstag
válasz hegyimorc #34737 üzenetére
Kétszer törtem el ugyanazt a bokámat, mondhatni rohadtul nem érdekelt, a pofára esés közvetlen következményei sokkal érzékenyebben érintettek akkor és azóta is (törött orr miatti orrsövény ferdülés, kitört fogak miatti hercehurce fogorvosoknál, maradandó több kisebb sebhely az arcon).
Teasüti: a konklúzió akkor az: veszek egyet, kipróbálom mennyire macerás, ha túl a sok a nyűg vele akkor marad a nyugodtabb elővigyázatosabb biciklizés
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest