-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz LonGleY #32849 üzenetére
látom kell kötözködnöd. de a tény az tény és a szabály az szabály.
1: nem előzünk jobbról semmilyen mozgó járművet!! azt ELŐRESOROLÁSNAK hívjuk és két különböző fogalom. Előresorolni csak kizárólag álló járműveknél lehet.
Ebből következik, hogy a bringás volt a szabálytalan, de a cserbenhagyás, az cserbenhagyás.
Még valami:
Ha lettek volna normális fékjei meg tudott volna állni időben ~30km/h-ról 20-ra, hogy elengedje a BMW-st. Hallani 0:09-nél, hogy fékez, de a szarja nem lassul.Nyilván a tükröt használhatta volna a BMW-s is és akkor el lehetett volna kerülni a balesetet. Indexet se használta a BMW-s, csak kihúzott egyből. Mindkettő hibás volt.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Because
őstag
válasz imyourfriend #32853 üzenetére
lenne egy oldaltávolság is gyalogos és kerékpáros mellett egy autó széllesség, de így nagyjából megbénulna a közlekedés, főleg ha tudnánk azt is, hogy a záróvonal mire való
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #32853 üzenetére
Jah, de épp arról beszéltem, hogy ha a sávhatáron mész, akkor nincs senki előtted. Előzni meg előzöl. Ha valaki mögött mész, akkor tartani kell, persze - mindenki a saját fékhatása és reakcióideje alapján. De itt nem arról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz ludsimon #32851 üzenetére
Neked van igazad, itt a balesetért teljes mértékben a kerékpáros felelős, nem értem, mire számított. A BMW-s meg joggal gondolhatta, hogy egy szélső sávban álló jármű elé simán besorolhat. Pláne, hogy az ütközés pillanatában a kerékpáros ugyanabban a sávban volt, mint a Bömös, tehát egyértelmű, hogy a bringás a hunyó. A BMW sofőrjére csak a cserbenhagyás húzható rá, de szerintem simán nem vett észre semmit, annyira nem lehet hülye senki, hogy egy kék villogó fénnyel álló rendőrautó előtt fellökjön valakit, aztán meg lelépjen...
Nem védek én senkit, meg mentegetni se akarok senkit, de itt a mi emberünk volt most a béna. A saját videója pont ellene lesz bizonyíték.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #32855 üzenetére
A sávon belüli előzést nem nevezném párhuzamos közlekedésnek.
Ludsimon-nak van igaza. Mozgó jármű mellett elhaladni a videóban látható módon szabálytalan.(#32856) LonGleY
A sávhatárt értelmezi egyáltalán a Kresz?
Persze nincs kizárva hogy egy jogász elő tudna kotorni vmi apró eldugott poros rendeletet, de Kresz könyv és oktató nem tárgyal ilyen életszerűtlen kifacsart szituációt.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32858 üzenetére
Bizony ám. Ott kezdődik, hogy egy autót nem kerülök ki a saját sávjában, itt is ez történt, át kellett mennie a másik sávba. Hogy ment át? Körül sem nézett, a kamera a sisakján volt, egyszer sem nézett oldalra, csak behúzta a bringát a másik sávba úgy, hogy ott haladt a forgalom, már eleve ez szabálytalan, aztán meg rohadtul nem fogott a fékje, mert nem volt akkora a sebességkülönbség, hogy ne tudott volna lefékezni ha normális fékjei vannak. Hallani, hogy a fékek sisteregnek a felniken, lassulás meg nulla. Így jár az, aki szar fékkel meg figyelmetlenül belemegy ilyen helyzetekbe. Balek.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32859 üzenetére
Már hogyne kerülnél ki autót ugyanabban a sávban. Bringázol te a városban? :] Az autók is ugyanabban a sávban kerülnek ki, ha éppen leelőznek. Na, mindegy... AAz autósnak ugyanúgy kell számítani a jobb és bal oldalrólközlekedő bringásokra is - mindig. Mivel ezt nem teszik, de még indexelni is basznak, máris elkövették a hibát. Meg a bringás is, aki erre nem figyelt. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32860 üzenetére
Igen, egy nyomon haladót a saját sávjában ki lehet. De nem egy Mercedes Sprintert. A két nyomon haladót nem előzheted vagy kerülheted ki a saját sávjában, még akkor sem, ha Te egy nyomon haladó járművel közlekedsz.
Bringázok-e városban? Ezt tőlem kérdezed? 3 évig voltam kerékpáros futár, 25 éve bringázok, 20km-re van a melóhelyem, ahova bringával járok keresztül a városon nap mint nap, télen-nyáron, 23 éve van jogosítványom, van még kérdés? Vicces fiú...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-
TayRol
veterán
pár hete nem ültem a courier dt-n, ám ma reggel hirtelen felindulásból azzal mentem. hazafele kezdett bennem tudatosulni, hogy embertelenül tekerek, de alig haladok (a gumit mindig megnézem, most kicsit puha volt, de nem vészes). gyorsan megálltam Újpesten egy bringás boltban, kértem pumpát, és láss csodát, a 8baros gumiban 4 volt. én hülye.
nagyon észrevenni tekerés közben, és eléggé elfáradtam. -
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32859 üzenetére
Egyetlen egy kivétel ez alól a balra kanyarodó autó ami balra sorolt a sáv szélére. Ilyenkor lehet jobbról kerülni, de nem veszélytelen. Sokszor nem belátható hogy kikanyarodik-e vki az alsóbb rendű útról a balra kanyarodó előtt és így keresztezheti a kikerülő jármű útját. A minap is belefutottam ebbe munkába menet, persze mivel mindenki kövér gázzal húz el a balra kanyarodó mellett, ezért szerencsére már a kikanyarodó is erre szocializálódott és megadta az elsőbbséget megállva a kereszteződés közepén.
Motoros oktatáson éppen e miatt alapvetés az, hogy kereszteződésben nem előzünk sehogy se. Se balról előzési manőverrel, se jobbról kerülve. Persze csak akkor csesztek le ezért, mikor lendületből mentem el az első ilyen szituban forgalmi órán.
Nem is értettem akkor mi a baja ezzel az oktatónak, hisz a Kresz lehetőséget ad a jobbról kerülésre.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32862 üzenetére
Igen, nyilván megelőzöm. Csak ezt a szitut még egy kontrással is le tudtam volna reagálni úgy, hogy nem törlöm fel az aszfaltot, pedig az enyémen csak hátul van fék. Emberünk az összes hibát elkövette, amit városi bringázásnál el lehet, figyelmetlenség, helytelenül megválasztott sebesség, szabálytalan közlekedés, szar állapotú kerékpár... ennyi bőven elég egy pofára eséshez.
Teasüti, ez kicsit ellentmondásos, mert balra indexelő, bekanyarodni készülő, tehát álló járművet kikerülünk, nem előzünk. Előtte meg azt írtad, nem előzünk kereszteződésben. Persze, hogy nem, de kikerülni ki lehet... Akkor van gáz, ha a bekanyarodni akaró kiengedi a kikanyarodni akarót, résen kell lenni...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32865 üzenetére
A legnagyobb hiba amúgy megelőzni egy kocsit arról az oldalról, ahol szabad mellette a sáv (ez most mindegy, hogy a jobb vagy bal oldal). Én mindig úgy szlalomozok, hogy ez ne forduljon elő. Ha kell, akkor bemegyek a záróvonalra, vagy tartom valamelyik kocsival a tempót és mögötte haladok. Közöttük csak akkor, ha nem "foghíjas" a sor, mert oda mindig átvághatnak.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Maximum1 #32855 üzenetére
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Igen, de irányjelzés nélkül (feltehetőleg) vágott be a bringás a belső sávba, és onnan akarta kikerülni a külső sávban parkoló rendőrautót.
Ez már sávváltás.. vak aki nem látja:
tatabike:
"Így jár az, aki szar fékkel meg figyelmetlenül belemegy ilyen helyzetekbe. Balek."
+1[ Szerkesztve ]
undefined
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32869 üzenetére
Előtte is ugyanezen a nyomvonalon haladt a bringás (esetleg 10-20 centivel jobbrább), szóval nincs itt semmi látnivaló. Főleg nem részéről sávváltás. Előtte sem a járdaszegélynél gurult, mert annyit nyilvánvalóan látott, hogy kerülnivalója lesz. Nem kiflizett, ami nagyon helyes.
Különben te mikor jelzel biciklivel akkor, amikor nem a kocsik közé "vágsz be", hanem csak a jobb oldalukra sorolsz be? Mert ha jeleznék, azt hihetnék, hogy tényleg át akarok húzni a bal oldali sávba vagy valahova, de itt ugyebár nem az volt a cél.
Szóval ez a bringás-irányváltás-jajnemjelzett itt egy jó nagy hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32871 üzenetére
Jó ne jelezzen, én speciel szoktam, legalább a kézfejemet kibillentem a mutatóujjamat kinyújtva, és érdekes, mindig tudják, mit akarok, senki nem akar elütni. Így kerülöm ki az úthibát is, látják, hogy nem jókedvemben húzódok befelé, vagy mert részeg vagyok, sőt, utána a jobb kezemmel még meg is mutatom, mit is kerültem ki, ahogy a stéherező oútisok is mutogatják az mögöttük jövőknek az úthibákat.
Amúgy meg ezt a szitut úgy kellett volna abszolválni, hogy felveszem a belső sáv ritmusát, körülnézek, besorolok, aztán mikor elhagyom a furgont, visszasorolok, nem megpróbálom felöklelni az előttem haladót...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz ludsimon #32872 üzenetére
Te most komolyan a fehér vonalon való konkrét átgurulást veszed alapul? 20 centi az egész. Eszerint akkor járok el helyesen, hogy amikor 10 centiket ingázok jobbra-balra, és átlépem így valamelyik vonalat, akkor minden alkalommal jelzek, mint valami táncos bohóc?
Nem akarom őt ennyire védeni amúgy, le is írtam, hogy mi lett volna az én megoldásom: besorolok a bmw mögé a kellő pillanatban, esetleg a mögötte haladó autósnak egy kézlendítéssel jelezve, mert akkor már illett volna (és olyankor már én is szoktam). De ha a közelebb húzódása miatt elkezdi lengetni a karját, szerintem hülyének nézik - és a bmw-s ugyanúgy bevág elég - szóval ez a bringás-kézjelzés dolog a baleset szempontból teljesen irreleváns.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz LonGleY #32874 üzenetére
Közben szerkesztettem, olvasd el azt is amit a kép alá írtam.
Én egyszerűbben oldottam volna meg, nem megyek ekkora sebességkülönbséggel egy ilyen szituációba.
Max, nagyon max 10km/h-s difivel megyek, hogy fél méteren belül lassítani tudjak.
De véleményem szerint egy rendes fékkel még ekkora különbséggel is meg lehetett volna állni állóra, annyi hely és idő volt, csak nem fogott a szarja.
Sokszor az előre gondolkodás célravezetőbb, mint kierőszakolni az elsőbbséged. Jobb ha nem húzod a rövidebbet az 1,5 tonnás járművek csúnya sérülést okozhatnak.[ Szerkesztve ]
undefined
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32874 üzenetére
Azt veszi alapul, igen, mert megtörtént a (teszem hozzá, teljesen szabálytalan) sávváltás a kerékpáros részéről. Nézd meg a videót, még csak körül sem néz, hanem ott tolakszik a bal oldalán haladó, telített forgalmi sáv szélében... ilyet nem szabad csinálni... Bár mindenkinek szuverén joga, hogy hol és mikor hal meg, ez vitathatatlan...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
LonGleY
veterán
válasz tatabike #32876 üzenetére
Én csak azt mondom, hogy ha a kocsisor lassabb, az út jobb oldalán, a járdaszegély mellett az ember ugyanúgy csinálja nap mint nap, különben nem haladnál semmit. Ha nem ott, akkor a két kocsisor között. Csak itt az akadály miatt ez a szél beljebb tolódott, és itt jönnek képbe az elkövetett hiba: hogy nem számított az akadály előtt felszabaduló luk kihasználhatóságára. De attól még nem látom magában a koncepcióban a hibát (mármint hogy a kocsisor bármely oldalán elhúzz).
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz ludsimon #32848 üzenetére
Ez segítségnyújtás elmulasztása. A cserbenhagyás az amikor nekitolatnak a parkoló autódnak és elhajtanak Az előző sokkal súlyosabb vétség.
Endoban ha manuálisan megadom egy workouthoz az átlagpulzust és a maxpulzust ő a workout alatt elért max. pulzusomra vagy a személyes max. pulzusomra gondol?
Lehet-e annak valami ésszerű magyarázata hogy egy kvázi vadonat új hajtáslánc megugorjon? 500 kilométer sincs benne, és ma egyszer amikor nekiléptem megtette az aljas.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
LonGleY
veterán
Mármint a hajtásrendszer, nem a lánc. Így ok. Akkor marad a minimális összekopás vagy az összeillőbb, minőségibb alkatrészek hiánya.
Sokat kísérleteztem a 115 kilómmal, hogy mi az, ami tartja magát (rendszeresen 2-3 hónap alatt szakítottam minden mást, vagy ugrottak hamar). Nekem a HG-61 sorok váltak be Ultegra/XT (CN-HG93) lánccal. 8 ezer km-t is elmennek, így egész jó a biztonság/ár/érték arányuk.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz LonGleY #32877 üzenetére
Valóban így csináljuk nap mint nap, csak van aki tudatosan és körültekintően, nem meglepődve azon, ha bevágnak elé. Aztán van, aki azt se tudja, h épp szabályt szeg aztán meg sértődötten anyázik.
Ha ő tisztában lett volna vele mit csinál és/vagy lenne kellő forgalmi rutinja, akkor minimum egy menekülő útvonala lett volna kis előre látással, de ha hosszú ideje bringázik (mármint nem csak a boltba járva, hanem szert tesz technikai tudásra is), akkor reflexből is lereagálja.
Persze leírni könnyű. Az is meglehet, hogy végig a kocsira fókuszált, hogy itt bizony baj lesz és neki is ment, ahelyett hogy menekülő utat keresett volna.(#32880) Solad
Idézd kérlek az idevonatkozó Kresz szabályt![ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz LonGleY #32877 üzenetére
Igen, csinálja, én is, de ha elcseszem, nem sír a szám, hanem befogom, mert én vagyok a hunyó. Nap mint nap a felezővonalon megyek végig a Méta utcán, mert mindig beáll a buszgarázs előtt lámpa miatt, de minden pillanatban azt lesem, hogy mit csinálnak az autósok, elég, ha valamelyik csak kidugja az orrát, hogy megnézze, mi van elöl, miért cammognak lépésben. Én is azt írtam, hogy nincs a videón lévő szituban semmi extra, csak nem ilyen eszetlenül kell megcsinálni, mert ez lesz belőle, és a bringás lesz a hunyó, teljesen egyértelműen.
Ha beugrasz a kerítésen egy zárt telekre, számíts rá, hogy a seggedbe harap egy kutya, és Te leszel a hibás...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Solad
őstag
válasz Teasüti #32882 üzenetére
Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam.
A kreszből kibogarászni a vonatkozó részt max vacsi után kísérlem meg
(#32881) LonGleY: Lehet én vagyok a suta, de nálam a hajtásláncnak minden olyan szerkezeti elem a része amin keresztül a kifejtett teljesítmény a kerekekre adódik
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Halkan megjegyzem, azért remélem van mindenkinek felelősségbiztosítása, aki dinamikusan közlekedik a forgalomban! Akkor lenne csak igazán anyázás a videóban, ha a bömös megáll és kártérítést követel a kocsin lévő horpadás/fényezés miatt.
Sztem nem csak én nem szeretnék kifizetni egy bmw fényezést, ha esetleg egy gyengébb napomon épp telibe kapnék egy Z4-est a saját butaságom miatt. -
ludsimon
veterán
válasz Teasüti #32885 üzenetére
Más szabály vonatkozik a kerékpárosra, más a motorosra, más az autósra.
Amennyiben nem tér ki külön a kerékpáros kerszben rá, úgy az általános az érvényes.De ebben az esetben kitér, méghozzá: [link]
Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”[ Szerkesztve ]
undefined
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #32891 üzenetére
Előztem már bringával autót.
Nem az a lényeg mikor lehet ezt megtenni, hanem az, hogy ami a videóban látható, azt nem szabad megtenni.
Éppen azok a feltételek miatt, amit te is írtál.A kép és a rövid szöveg felette meg erre kontrázik rá:
"Az egyik, vizsgára készülő tanulmányom tabletjét kezembe fogva és egy kresztesztet végigcsinálva mély nyomot hagyott bennem pár hónapja egy erre vonatkozó képes kérdés, amire hibásan azt válaszoltam, hogy nem előzheti meg az egy nyomon haladó jármű sávon belül a két nyomon haladót.
Abban az esetben ha az ATI által a nebulók rendelkezésére bocsátott tesztprogramban lehetnek hibák, úgy nincs igazam."Értem?
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32892 üzenetére
Szerintem azon van itt a félreértés, hogy az egy nyomon haladó jármű előzése akkor is sávon belülinek számít-e, ha a két nyomon haladó előzés közben a bal oldali kerekeivel átlóg a másik sávba, a jobb oldala pedig marad az előzött sávján belül? Mert szerintem az is sávon belüli előzésnek számít, hiszen nem hagyja el teljes terjedelmével a sávot. De viszont két nyomon haladót egy nyomon haladóval sávon belül előzni talán nem tilos, de szerintem meg nem is lehetséges, mert nem lesz meg az oldaltávolság. Max. egy félig a padkán vánszorgó lovaskocsit lehet sávon belül megelőzni bringával.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
syl5
őstag
válasz anorche1 #32837 üzenetére
Szar ország, szar emberek, szar élet... Ez Magyarország, jól mutatja a mindennapi közlekedés, és a kommentelők, ami a munkahelyeken folyik, stb.
Természetesen tisztelet a kivételnek!Felelős volt mindkettő, pont.
Viszont, rohadtul nem úgy kellene az utakra kimenni, hogy az erősebb bika baszik. Ezek az autóból azt se tudják, hogy mi az a 30-40 km/h, rohadtul nem tudják, hogy az elég nagy tempó, mert az autóból nem érzik. Azt se tudják, hogy hiába széles az út (ha széles), és elmegy melletted 30 centit hagyva sávon belül +30-40-el, akkor te kb ott szarod össze magad az úton, mert megijedsz.
Minden nap történik valami az úton, úgyhogy nekem senki ne mondja, hogy a biciklisek a szemetek. Balra kanyarodok, jobbról megelőz, és behúz elém balra kanyarodva. Kanyarodik az út balra, jobbról belecsatlakozik egy másik út, gyakorlatilag egy Y alakú kereszteződés. Én megyek egyenesen, tehát a balra kanyarodó úttal, paraszt mit csinál? Megelőz balról, majd bevág elém jobbra. Megyek felfele jó 15 % dombon, szűk egyirányú úton, ahol természetesen mindkét oldalról parkoló autók szűkítik meg jobban helyet. Már csak pár tíz méter a kereszteződésig, paraszt mit csinál? Dudálva jön a seggembe teligázzal. És benézek az autóba, egy jól szituált feltételezhetően családapa ül benne. Mit csináljak, hova a faszomba húzódjak le? Persze nem az út közepén megyek, de ha szűk az út nem lehet mit csinálni.
Ha járdán mész az a baj, ha az úton mész az a baj, akkor hol menjen a biciklis? Nemhogy örülne a sok idióta, hogy egyel kevesebb autós, aki miatt később ér haza...
Múltkor megyek a járdán - mert máshol nem tudok -, full kussba, ha ki tudom kerülni az embereket kikerülöm, ha nem akkor toporgok a hátuk mögött. Nem csengetek, mert nem is mehetnék ott, kivárom a sorom. Csöves megy előttem, persze az út közepén (mint minden gyalogos), kivárok, egy szót se szólok. Pár pillanat múlva észrevesz, jaj biciklis, tessék. Kussba eltekerek, utánam szól Megköszönni ki fogja? Nem szólok, faszkalapozik. Ki kérte hogy elengedjen? Ha elenged, mit kéri ki magának, akkor szopasson be, és ne engedjen el...
Rakpart bicikliúton állandóan futnak, pedig ott van mellette a 2 méter széles járda, Margit híd budai hídfőjénél, állandóan ráállnak a barmok a zebrára, bicikliútra, pedig egyértelmű a kresz, ha nem tudsz kimenni a kereszteződésből megállás nélkül, akkor nem mész bele.
Múltkor telizöld nekem is, szemben is, megyek egyenesen, szemből nő indexel balra húzódik, mondom szokásosan mintha nem is jönnék, út közepén megáll, aha persze, majdnem elcsapott az idióta. És mit csinál, int mintha megköszönte volna hogy elengedem...hihetetlen.Kb 3000 km-t letekertem Pesten, de egyre több félelem van bennem. Félek állandóan nehogy valamelyik balfasz letaroljon.
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32893 üzenetére
Maradjunk annyiban, h nem lehet.
(És eddig csak én mutattam forrást, így ellenkező véleményt a továbbiakban csak forrással együtt fogadok el.)Amúgy meg ha átmész a másik sávba, akkor az már irányváltás.
Hogy megtörténik-e a sávváltás ténye, azon kár rugózni, a lényeg, hogy kirakja az irányjelzőt és kimegy a másik sávba amennyire kell. Félig, vagy egészen, részletkérdés csupán.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Nyugi, én cirka 200ezret tekertem le Pesten, és még élek, Az a 10-12 baleset sem tudott megtörni, szóval toljad nyugodtan... Amúgy az van, amit leírtál kábé, de azért legyünk őszinték, arányaiban a kerékpárosok között több közlekedni nem tudó, vagy éppen nem akaró gyökér van, mint az autósok között. Ha annyi hülye autós lenne mondjuk ezer közül, mint ahány hülye kerós van ezer közül, már nem beszélgetnék itt Veled, de lehet, hogy Te sem velem...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #32896 üzenetére
Én mögöttem csak kb 100 ezer kilcsi van Budapesten. Még sosem ütöttek el, de árokban már landoltam teherautó, személyautó, sőt busz miatt is. Ezek nagyobbik hányada szándékos lenyomás volt olyan helyen, ahol csak úttest van, még járdára sem lehet menekülni. Na és persze olyan hely, ahol nincs gyalogos, nincs tanú. Az előnyömről 10-ből 8-szor lemondok, jól is teszem, mert különben már nem élnék. Szóval, 13 év alatt egyszer, nem tévedés, egyszer fordult elő, hogy a durván szabálytalankodó gépkocsi utánam eredt ( már markoltam a pumpát némi bunyóra számítva), mellém lassított és pironkodva elnézést kért.
1X 13 év alatt
Pacifista vagyok, sosem verekszem, inkább odébbállok. Nem vagyok híve az általánosításnak sem, azaz a bringásoknak utálni kell az autósokat és fordítva, de....keserű tapasztalataim vannak.
Szóval erősen túlzásnak érzem, hogy a szabályokat nem ismerő, nem betartó, figyelmetlen, arrogáns, agresszív, genya alakokat magunk között kéne keresnünk.
Jelenleg az autósok szemében a bringás ellenség. Ez pedig nem szükségszerű, lásd Ausztria, Németország, de pl. Szlovákia is.
Ezt az autós morált pedig nem tudom másnak, mint korlátoltságnak tartani.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Én nem azt írtam, hogy magunk között kell keresni. Hanem köztünk arányaiban több van.
Nekem van sok autós ismerősöm, rokonom. Mondjuk 10 autós ismerősből 2-ről tudom, hogy gyökér módon vezet, de 10 bringás ismerősből 5-ről meg sajnos azt tudom, hogy nem ismeri a Kreszt, minden piroson áthajt, vagy éppen a járdán riogatja az embereket. Ez a baj.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
razzorr
őstag
De a bmw-s hogy a lópikulába nem vette észre,hogy valaki lekoccolta?! Ordított a zene? Mert ha ennyire vakon közlekedik valaki,akkor egy pár hónapig pihenje ki magát jogsi nélkül. Elhiszem,hogy a parasztja azért nem indexelt,mert kielőzve a yardot,nem számított arra,hogy valaki akár jöhet a sávban, de akkor is meg kellene tanulni indexelni,mert ez agyrém ami Mo.-n zajlik. A bicajos meg mire számított!? Miért fájt volna neki besorolni a belsőbe!? Egyértelműen hibás volt.
Most megint az fog folyni a média szennyből,hogy bujkálnak és száguldoznak a biciklisek.
Pesti ismerősöm mondja mindig,hogy gyűlöli a bicikliseket,holott tudja hogy mennyire szeretek tekerni. Hogy őt mindig feltartják és kacsáznak előtte meg átmennek a piroson. Én meg erre annyit mondok,hogy ha majd te is betartod a 30-as táblánál a sebességet, ha majd nem telefonálsz vezetés közben, ha indexelsz elinduláskor...akkor megtanulsz végre szabályosan közlekedni, akkor majd beszélgethetünk a közlekedésről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest