-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz jjeahh #216401 üzenetére
Igen az, és úgy is van használva....
Mondjuk ez volt a 3. kinti tekerésem vele... egyszer mikor megvettem, meg most 2x-r, de friss tejjel, és lehet csak rá kell tölteni... mert a "rendes outi" DT kerékszettből a hátsó teljesen elengedte a levegőt, boltban felfújták tej nélkül mindkettőt, az első most is kemény, de a hátsó 1 nap után full leeresztett...
most várok, hogy mikor tudjuk összehozni a hidrós Tiagra rendszert, mert még nincs hátsó fékcső... aztán azzal együtt összerakatom a DT kereket tejjel...
de most ünnepek lesznek, a Boltos srácnak mindenperces a Felesége---> tejfakasztó... , utána hét Asszony születésnapja ...utána 28-án céges tavaszi "évzáró", és 30-n céges Ultrabalaton...
Szóval sűrű a program....[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fulton
addikt
Sziasztok
A véleményetek szeretném kérni. Lecserélném az ülésem a kerékpáron (jelenleg ez van), mivel ilyen hosszabb (40-60km) utak alkalmával azt tapasztalom hogy kényelmetlenül fészkelődöm, mintha picit nem az ideális lenne, plussz, ott lent középen is el el zsibbad, beleértve a férfiasságot, bocsi de nem tudom szebben fogalmazni.
Szerintetek érdemes lenne egy kicsit szélesebbel, és középen kivágottal próbálkozni? mik a tapasztalok ezekkel a középen kivágott ülésekkel.
Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #216398 üzenetére
1ütt kell venni csapágy szettet, a zero stack [link] csapágyakat kell keresni. Ritchey csapágyak nagyon jók, pontos leírással, rajzzal stb.
Ami a gumit illeti ne ijesztgessetek mert figyel egy pár ilyen [link] barna oldalfalú a fiókban nálam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz Hasaggymeg #216404 üzenetére
Az első adag tej eltömíti majd a pólusokat, aztán utána majd a második adagtól jó lesz....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fulton
addikt
válasz fulton #216403 üzenetére
Még valami jobb rezgés elnyelős nyeregcsövet vennék, de nem tudom mit lenne érdemes. Elég merev a kaszni ha mondjuk 30 al repesztek, szeretem felpumpálni a kereket 6 bárra. Tudnátok ajánlani? a rugósról nem jókat hallok, állitólag nem igazán jók. a mostani 26mm átmérős
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz fulton #216403 üzenetére
Első lépésben fogd ezt a nyerget és dobd el messze...
Komolyra véve, a párnázás miatt zsibbad a cerka és fészkelődsz sokat, meg amiatt hogy nem nézted meg az ülőcsont távolságod és nem ahhoz vettél nyerget.
Furcsán hangzik, de a vékony és kemény nyergek szoktak inkább jók lenni.
A trükk a gatyában van (ez lesz a házipornóm címe is ), abból kell egy jól szabott, jól párnázott darab és nem fog fájni a nyereg. Rugós nyeregcső sem kell, egy rendes, rád méretezett nyereg (pl. Fizik Antares) és egy jó minőségű gatya, mondjuk valamilyen Castelli. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #216405 üzenetére
Pórus az te!
fulton... pedig a 26 elég vékony, és ha ki is van húzva eléggé rezgésnyelő szokott lenni. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz zsocy #216407 üzenetére
Meg fogom mérni, csak még keresem rá a módot miként, mert ez a párnás papirom nincs.
Ha meglesz az eredmény, akkor abból miként induljak el? egyébként ilyen a pozicio a kormanynak az üléshez képest.
[kép]
De sokszor van hogy amennyire tudok felegyenesedek hogy még a kormányt azért érjem ujbeggyel:)[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz fulton #216410 üzenetére
A puha nyergekkel az a baj, hogy nagyon belesüppedsz, és az ereket elszorítod, ami miatt zsibbadni fog mindened.
Ülőcsonton kéne lennie a súlyodnak. Bár tudom a bringás világ 3/4-e szivacsos nadrágot hord, de ha van egy jó nyerged, jól beállítva, 5-6 órás utakon semmi szükség rá, a végén se lesz kényelmetlen. Eleinte egy jó nyereg-beállítás párossal is érezni fogod a segged, de azt megszokod. Nekem idén az első hosszabb tekerések után fájt a seggem másnap, pedig tavaly ugyan ezen a nyergen, ugyan így beállítva mentem 5 órákat is néha különösebb gond nélkül.'92 Honda VFR 750
-
fulton
addikt
válasz bardi #216411 üzenetére
5-6 órás út után sem kényelmetlen??de jó is lenne
Ha meg kemény a nyereg az sem jó, legalábbnis nekem nagyon kényelmetlen a kemény ülés.
mindneképp valami kivágott kéne, mert mikor ezen is felülök, rögtön érzem hogy ott középen nyom. Kényelmetlen..
Mondjuk egy ilyen, ahogy látom ez valami géles lehet ülés pozinál.[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz fulton #216412 üzenetére
A középen kivágás, mélyedés mindenképp hasznos.
Nekem ilyesmi van, nem pont ez, mert az már kifutott modell. Egy kis párnázás van rajta, de nem annyi, hogy zsibbadjak tőle, legalábbis ha újra visszaszokok rá
A kemény ülés lehet azért volt kényelmetlen neked, mert vagy nem volt jó méretben, vagy rosszul volt beállítva. Van olyan nyergem itthon, ami pl montira nem jó, de országútin kényelmes volt, eléggé számít a testhelyzet is a nyeregválasztásnál, de általános jó nyerget nem lehet ajánlani, elég egyedi dolog.'92 Honda VFR 750
-
fulton
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #216404 üzenetére
A Specialized nem valami informatív ami az oldalfal, szövetrétegeket illeti, csak annyit írnak, hogy 6o TPI . Szerintem ebben nincs semmilyen védelem, de ha kivágod, kiderül. Az anyagkeveréket elvileg ugyanaz a muksó tervezte, aki a Schwalbe Addix keveréket vagy Continental Black Chilit. 2.3" létére jó könnyű.
Kormánycsapágy: annyiféle van, hogy még nem volt türelmem kibogarászni, milyen kéne nekem .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sepyi
aktív tag
Szép Napot!
Megnéztem egy csomó videot. Ennek ellenére a két külső gumi csere két óra alatt sikerült. Közben eltörtem három műanyag leszedőt. Valamit biztos rosszul csináltam.Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
andrisbandi
őstag
Endura Padded Clickfast bike24
- Betétes alsó gatyó.
A rendszer kipróbálásához ez is egy lehetőség, sima naci alá.----------------- ez egy állat
Tegnap jött hozzám egy jófej csóka, kipróbálni az eladó kisbicót.
B4sszus, 28 évé BMX-ezik Élőben látni egy mestert egész más mint a Youtube-on... elbizonytalanodik az ember, h ez most a valóság? - Földobta a napomat, meg a járókelőkét is【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #216420 üzenetére
Decathlonban is van ilyen amúgy. Nekem van ilyen Endura is, az a véleményem, hogy nagyon kényelmes hosszú távon is, de picit lehetne vékonyabb, jobban szellőző anyag és egyetértek a bike24-en az első kommentelővel, az Endura rövidnadrágom túlméretezett, az alsójuk meg alulméretezett .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz fulton #216410 üzenetére
Ne hidd el, nem feltétlenül a vékony nyereg a jó. Nekem volt olyan, hogy szinte beült az ülőcsontjaim közé, iszonyatosan fájt, vallatni lehetett volna vele. Az ülőcsontjaidnak megfelelő szélességű a jó, relatíve "kemény" nyereg.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #216416 üzenetére
113mm ülőcsonttávolsághoz szerintem jó a 175mm nyeregszélesség.
#216419sepyi...na ezen jót mulattam!🤭 Hacsak nem valami tényleg nagyon merev és nehezen kezelhető gumi az mint pl. a CST Salvo High Protection, akkor a felni közepére, a mélyedésbe húzva egyik peremét, a másikat aránylag könnyen le kell tudd fejteni, illetve fel kell tudd tenni a kerékre.
#216417jjeahh...Zoliwrc ajánlotta, tetszik a mintája, gyors és aszfalton sem traktor, nem túl nehéz, elfogadható az ára, végül meg ez (2,35") lehet kábé a max ami bemegy normálisan vázamba és a tetőszállítómba...na meg barna az oldala, amit nejem pont azóta sirat amióta lecseréltem az eredetit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
modflow
veterán
Vann egy ilyen Cube Aim EX-em:
Télen is mentem vele, így a bringa a teraszon volt, mindig ugyan úgy, azaz mindig ugyan az az oldala volt a fal felé, a másik meg mindig az udvar (nap) felé.
Most vettem észre, hogy a neonsárga felirat kifakult azon az oldalon, ahol a nap érte, így tök más színű a két oldal. 😭
Ekkor láttam, hogy ez nem is festék, hanem matrica.
Hol lehet ilyet matricát venni?
(Mondjuk feltenni is gondolom művészet lesz...) -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #216423 üzenetére
nekem a tanwall tufo ugyanolyan nehéz, mint a fekete, szóval nem minden esetben kikönnyített a bézs színű külső.
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #216426 üzenetére
Ezt nekem szántad?
Csak mert a kérdésemhez nem igazán passzol ....- Hol lehet ilyet matricát venni?
- Amilyent csak akarsz.
🤔[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Hasaggymeg #216408 üzenetére
Ja tényleg, azt akartam írni, csak a bor...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
senior tag
válasz Hasaggymeg #216423 üzenetére
113mm ülőcsonttávolsághoz szerintem jó a 175mm nyeregszélesség.
Ezt biztos így akartad???szerintem a 113 mm hez inkább a 140-145 mm-s ülések passzolnak, azt olvastam több helyen is, hogy ülőcsont távolság +kb 20-25 mm a 175 nagyon soknak tűnik...
Az Ergon üléseket én is tudom javasolni, montin nekem is az van ...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #216404 üzenetére
már akartalak kérdezni, amit levedlettél a bringáról, és barna oldalfalú, de nem TL ready, az nem eladó-e, de csak brahiból. igazából kábé ugyanolyan gumijaim vannak, mintázatra és méretre is, szóval semmi előrelépés nem lenne, csak a móka miatt, hogy nekem is tetszenek, és szerintem működnének tejjel.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz modflow #216427 üzenetére
Lehet nem neked szánta, gyári matricát nem lehet venni, de dekorosok tudnak csinálni bármilyet. Esetleg a kínaiak, aliexpressen több féle matrica szettet is láttam már.
Leszedéshez és felrakáshoz is kellhet a profi segítség.
Én lehet nem szórakoznék vele, tárold most egy évet fordítva és egyformára fakul majd :)Tobee, én azt a Castelli gatyóm szeretem amiben géles(nek mondott) betét van, montin is azt hordom alsógatya helyett. Mindenkinek más a jó, van aki azt szereti ha jó kemény, van aki azt ha kicsit puha
[ Szerkesztve ]
-
sepyi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #216423 üzenetére
Nem tudom minek számít. Micheli dynamic classic. 28x622 drótperemes. Agyonszappanoztam az újjaim meg így is fájnak. Cipész maradj a kaptafánál! Viszont húsvét utánra kaptam volna időpontot a szervízbe, de a rajta lévő gumik peremesek lettek és már féltem, hogy mikor robbannak le a felniről. Viszont ezután biztos nem vetemedek bringaszerelésre.
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
AXisBOLD
addikt
válasz Hasaggymeg #216362 üzenetére
Köszi, keresgéltem, én is sokallom. Elengedem.
Más, feleségem 178cm magas, hosszú derékkal, pont ezért néztük ki a fenti KTM-et is, hogy szinte egyenes derékkal tudjon tekerni. Ez lenne a cél.
De kicsit el vagyok veszve a bringa méretezésekben.
51-es 28" és 41-es 27,5" között nagy a különbség? Helyesen írhatták le a méreteket? Az első szám a váz, a második a kerék méret? 41-es még jó lehet 178cm-es magassághoz?Csak ilyen kérdéseim vannakAurea mediocritas
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #216421 üzenetére
Melyik van neked? Nekem 2 Endura QuickFast linerem van, az egyiket külön vettem, a másikat Humvee 3/4 nadrággal jött. Teljesen más a kettő. Amit külön vettem az boxer féle, a Humvee-hoz ami jött az rohadt hosszú (kicsivel térd fölé ér) viszont sokkal vékonyabb és szellősebb anyag.
Kormánycsapágy: Igazából bonyolultabbnak néz ki mint amilyen valóban. Én is pont tegnap nézegettem őket, mert a Trek az összes "nem a legdrágább" felszereltségből kizsidózta a zárt kormánycsapágyat és loose ball van bennük. o.O Na nem mint ha én jobban jártam volna a zárttal.
Dióhélyban kb annyi a dolog, hogy lehet external (EC), internal (ZS) (más néven semi-integrated) és integrated (IS).
Van egy egész jó szemléltető kép: [link] bár a fogalmazás kicsit fura és
- External (EC): Képen "Standard" ahol a csapágy maga a vízon kívül van
- Integrated (IS): Csapágyfészek a vázból van kimunkálva
- Internal/Semi Integrated (ZS): Csapágyfészek bele van préselve a vázba.Ha megnézed a képet amit csináltam akkor látszik, hogy nekem ZS van, az alu vázba bele van préselve egy fészek. Neked szerintem IS lesz, de ha tudod a váz évét és pontos típusát akkor le lehet nyomozni. (Néha amúgy keverik, felül EC, alul IS, stb.) Onnantól már csak a méretet kell tudni és megvagy. Nekem például a fejcső átmérő 1-1/8" fent, 1-1/2" lent, (44 és 56mm) és alul-felül ugyanolyan semi-integrated, szóval fent ZS44, alul ZS56. Mondom én, hogy nem olyan nehéz. Park-tool-nak amúgy van egy nagyon jó leírása.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #216436 üzenetére
Hummvee féle van nekem .
A kormánycsapágy dologra annyira nincs türelmem, hogy gyakorlatilag ezért nem cseréltem ki eddig, unok utánnanézni, túl bonyolultnak tűnik. Amúgy golyóskosaras, ennyit tudok . Majd egyszer én is kinyomozom, ha addig el nem adom a bringát.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #216380 üzenetére
Na egy ilyenre egy egyensúly vesztésből spd-vel csak eldőlni.... se a csípő, se más testrész nem kívánja.
-
cekkk
veterán
Sziasztok!
Kicsit elveszve kérdezem, hogy kinek mi vált be a lánc tisztítás és mivel olajozza a láncot? Olyan sok mindent találtam, az interneten, hogy mi a jó és mi a nem.
Köszönöm a segítséget. -
werszomjas
őstag
Na most le fogok bukni, hogy fingom nincs a váz geokkal kapcsolatban, de nem értem, mi a különbség a
Nuroad
és az
SL Roadközött. Leszámítva a kormányt. A nyeregcső alatt látok még eltérést, az mit takar?
Melyik a kényelmesebb geo? Tartok tőle országútihoz képest ezek sem kényelmesebbek.Úgy tudom, hogy az SL Road egyenlő az országútival csak egyenes kormánya van a Nuroad meg egy gravel, amivel elvileg le lehet térni terepre is.
Országúti mellé szeretnék egy másik kerékpárt túrázáshoz, hosszabb kiránduláshoz (+80km) ami nem csak aszfalt lenne. Elsődleges szempont inkább a kényelem és a max 13 kg.
MTB nem opció, volt, eladtam, nem használtam ki, élete 90%-ában lockolva volt a teló, csak sima döngölt földutakon lenne használva, semmi terep durvulás. (Volt 220 km-es Balaton köröm 2,3-as MTB gumival )
Ezekről vélemény esetleg? Jó vétel lehet valamelyik?
Specialized Crosstrail Elite
Merida Crossway 100
CANNONDALE QUICK DISC
Specialized Sirrus X 2.0
Radon Scart Light 8.0üdv
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #216423 üzenetére
Rendben koszonom. Akkor bevallalok egy ilyen nyerget. Jókat is írnak róla.
----[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz werszomjas #216442 üzenetére
Az a Sirrus így upgradelve elég jó vételnek tűnik
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
J.C.G.
aktív tag
Napokban néztem mi a különbség lánc és lánc között [KMC] oldalán. Az alap modellekre ír 3500+ kilómétert, míg a drága modellekre 10e + km. A leg tartósabbnak az E bike láncokat írja, ami még meg is érheti, ha ajánlott analóg gépekre is. Aztán jön az SL változat ami egyel viszább vesz tartósságból, de drágább mint az alap E bike változat. Kinek mi éri meg jobban árban, gyakrabban cserélgetni vagy ritkán.
Más.
Nagy genyó a Cube, mert a [Kathmandu pro] változatnál a felnihez csak ennyit ír CUBE ZX20, 32H, Disc
Aztán a drágábbik [EXC] modellnél már CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready felnit ír. Kb. ennyi a fejlesztés és az első agy + 1-2 apróság mint lámpa, mindezt + 127000 Ft. cserébe.
Aztán tegnap lefényképeztem az olcsóbbik felnin lévő matricát és mit látok Tubeless Ready felirat van szinte láthatatlanul feltüntetve a ZX20 felni matricáján.
Ebből adódik a kérdésem. Szerintetek [ebből] a gumiból a nem Tubeless Ready változat működhet tejjel? -
andrisbandi
őstag
válasz J.C.G. #216446 üzenetére
Esetleg a Connex SX verziót is nézd meg.
Tavaly olvasgatva a teszteket, nagyon dícsérték. Drágán vettem is 11-re, de kipróbálni már nem sikerült... Pont tuningoltam 2x11-ről 1x11-re, és rövidebb kellett végül...más
I9.hydra.12x142_DTswiss.350.15x100_Race.Face.29.40mm.32hole
Össze írtam mennyibe fájt drága kerékszettet fűzetni.. nagyon..
[kép] [kép] [kép]【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
arcitec
addikt
válasz J.C.G. #216446 üzenetére
Bocsi de ne mértem miért nem jó a belsős + tej kb 100ml + örök defektmentes élet?
Szerintem nem lesz sokkal nehezebb mint a tubeless, ki tudja mit bíró gumival, sok tejjel mindig után töltögetve. Persze kinek mi, de nekem pláne trekkingre nem kéne tubeless. Amúgy játszani jó lehet, ha te azt szereted..[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz andrisbandi #216447 üzenetére
Ránézek erre is, bár a 40 eurot picit emésztem még.
Ja nézem, hogy álltalában 114 szemesek a láncok, de pl nekem 48-36-26 elől és 11-34 hátul ehhez meg mintha 116 szem kéne nem?
#216449andrisbandi
Köszönöm.
#216448arcitecSokkal "tisztább" a rendszer. Amikor defektet kapsz nem a két gumi közé folyik a tej. Jártam úgy montival, hogy a tej elfolyt a gumik közé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen