-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz sebgutkopf #215334 üzenetére
Nem terepezek, csak ritkán, mutatóba, de nekem az SX is bőven megfelel, pedig használtam én országútin tourneytől ultegráig mindent, meg shimano oldalon is szinte a teljes palettát. Hétköznapi mtb-sként abszolúte nem érzem rosszabbnak, mint a 12-es Deorét.
Nekem valahol Acera/Alivionál van a határ, meg országúti oldalon Tiagra alatt, amin érzem, hogy gondok vannak a minőséggel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
jjeahh
nagyúr
Last... (nyálcsorgatós smiley)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz nagylaci6417 #215353 üzenetére
Ijj, ezt a lancot ki rakta fel? Azt ott nem jo oldalon van kerem.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #215351 üzenetére
Konstrukciós eltérések alig vannak, kivitelezés, anyag és súlykülönbség lehet amibe különböznek leginkább.
...és a Shimi
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagylaci6417
aktív tag
cubu boltba ahol szervizelnek is.mi a baj vele?
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #215356 üzenetére
Nem egy generaciobol linkeltel.
nagylaci6417: Azt a lancot rosszul fuztek ra a valtora. Szerintem vidd vissza, es mond meg nekik, hogy menjenek inkabb peknek, de elotte ezt tegyek rendbe.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Because
őstag
válasz nagylaci6417 #215357 üzenetére
akkor vezesd el innen nézve előtte a láncot és máris jobb lesz. többé ne vidd oda szervizeltetni
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #215328 üzenetére
szerintem te 11-es kis lánckerékkel számolhattál, az úgy tényleg nem jó :P
A 30/11 is minimálisan könnyebb áttétel a 28/10-nél, de észre lehetett venni..Hasaggymeg: a "nagyjából mindegyik ugyanúgy néz ki" alapon tényleg nem lennének különbségek ;)
Csak tipp, de a józan ész azt súgja, hogy ilyen mecha rendszerekben van jelentősége a gyártási pontosságnak, az nem látszik képen.
Meg minél hosszabb bowdenhúzás állít minél kisebb úton hátul a váltón, annál pontosabbra lehet csinálni, szóval koncepció kérdése is.
A magyar fórumokon is sokmindent olvasni, nekem az volt a benyomásom, hogy ami 11-es rendszerben nekem tök elég (Sram GX), az 12-esben valahová feljebb tolódhatott, habár csak NX kazettával próbáltam GX váltót, jobbal nem.. valaki meg a GX kazettáról is azt írta, még nem az igazi 12-esben, pedig afölé árban már tuti nem megyek, így jobb kompromisszumnak tűnt a 11-esre visszatérni. km adataim még nincsenek :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nagylaci6417 #215353 üzenetére
Nem kell leszedni sem láncot, sem váltót, kicsavarod az alsó görgő csavarját, kiveszed a görgőt, meglazítod a felső görgő csavarját és elfordítod egymástól a váltókanál 2 lemezét annyira, hogy a láncot ki tudd buktatni az a kis behajtott fül mögé, vagyis a képen nézve látszódjon végig a lánc.
Szerk...ja, hogy ezt szerelő csinálta?! Akkor vidd vissza, megtörténik, benézte. ...a nagyobb baj az, hogy nem vette észre mielőtt kiadta.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagylaci6417
aktív tag
válasz Hasaggymeg #215362 üzenetére
ok köszi szépen
-
Jester01
veterán
válasz Hasaggymeg #215362 üzenetére
Azért ha patentszemes a lánc akkor az gyorsabban megvan mint ez a szerelgetés.
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nagylaci6417 #215363 üzenetére
Ott az a fülecske ami mögé neked befűzték a láncot.
...nekem amúgy többedjére is sikerült oda fűzni( ), valahogy adja magát, csak hát amint megforgatod azonnal látszik, hogy valami nem kóser.#215364Jester01...az attól függ, van olyan patentszem amit marha nehéz szétszedni, majd összerakni, főleg ha még fogód sincs hozzá, vagy esetleg Shimano.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagylaci6417
aktív tag
-
Beri
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #215367 üzenetére
He-he, tényleg érdekes
kazetta= fogaskeréksor
angolból fordítva; Cassette Sprocket= Kazettás lánckerékszabadonfutó= kazetta test ebike.hu
- ezt még sose láttam így leírva (eddig csak freehub-ként gondoltam rá)【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...mert tudod a kazettás sort is kazettának hívják ott pedig a kazetta, ami tulajdonképp különbözik a menetestől, az a szabadonfutó ami egy külön egység. Végül persze mind1 is, a hajtómű csapágyat is bottom bracket-nek hívják.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz nagylaci6417 #215366 üzenetére
Csak nem a Nemes utcai Speedbike szerviz? Nekem egy hibás első váltót nem ismertek fel.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Beri
addikt
-
fulton
addikt
Sziasztok
Van egy Shimano alivio TC4060 26 36 48T hajtóművem. Ha jól látom én ezt variálhatom, valamiféle csavarral vannak összefogva a lánckerekek. Azt szeretném kérdezni ha egy ilyet vásárolnék: SHIMANO ALIVIO FC-M445 MTB ELSŐ LÁNCKERÉK, 44T, 104 MM, 9S ezt rá tudnám tenni igaz?(lecserélve a 48T sajna sok nekem a hátsó kerekekhez). Előre is köszönöm.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #215374 üzenetére
Aha....arra számíts, hogy az első váltót újra kell pozicíónáld a nyeregcsővázon (gondolom bilincses, lentebb kell engedni), bowdenjét újra kell csípned lentebb a vége felé, meg majd a láncon rövídíts egy kicsit...ez utóbbi nem feltétlenül muszáj, de nem árt. Na meg a láncvédő (ha van) meglehet nem fog felmenni az új nagy tányérra.(közben meg is néztem, másik, kisebb kell rá...vagy semmi, olyant a muglik hordanak. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Hát, ezt nem egészen értem. Gyorsan nem ismerték-e fel? Nem, beállították, majd azt mondták, semmi baja. Azért vittem, mert képtelen voltam beállítani jól. Máshol viszont azt mondták, hogy meg lett ütve, cserélni kell, csak nekik nincs alkatrészük. Végül rendeltem egyet külföldről, kicseréltem, s az új váltót gond nélkül be tudtam állítani. Jobban megnézve aztán kiderült a réginél, hogy meg van repedve a lemez, meg el is deformálódott.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215341 üzenetére
Akkor az ütést jól sejtettem, az akkor így nem akkora para.
Viszont én nem akarok semmit se leszedni, se 10 másodperc alatt se sehogy. Ők akarnak nekem egy drágább terméket eladni, oldják meg, dolgozzanak rajta még picit a mérnökök.
Tukmálnák az axs reverbet (még 2 akksi), meg a flight attendent (ismét 2 plusz), a végén összesen 7 egymástól független áramforrás van a bringán.
Pedig már van egy szép nagy 630-as akksi benne, többel nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Jól néznének ki az elektromos autók is, ha külön kéne tölteni a kormányszervót, a klímát, a fedélzeti elektronikát, a multimedia rendszert is a hajtásról gondoskodó fő akksitól.Tudom... kezem bilibe lóg.
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #215377 üzenetére
Az a baj, hogy amit mondasz, ahhoz szukseges a kabelezes. En orulok neki, hogy nincs kabel. A Shimano fele Di2 hulyeseg is ott bukik meg. Egy marhasag, es a Sram megoldasa egy elavult vacakka teszi azzal a sok kiegeszitovel, ami szukseges a mukodesehez. Mar evek ota minden wireless, beleertve egy jobb telefontoltot is, ezek meg junction box -al dobaloznak, meg tobb meter kabellel.
En orulok, hogy nem a bringan kell radugni az akksira.
De ugye masok vagyunk.En analog bringaban gondolkodok, eszembe nem jutna konnektor melle rakni, mert kenyelmesebb kiszedni, es a gep mellett bepattintani.
Engem ez a flight attendent nem gyozott meg. Mert bar volt lehetoseg Jeffsynel a full AXS bringara, egyszeruen csak a hibaforrast lattam benne. Na meg kicist dragabb lett volna, attol fuggetlenul, hogy boltbol olcsobb beszerezni azt a tagot/telot, mint egy Factorys Foxot.
Ez az egy felelmem is a valtoval, mennyire lehet tartos, hosszutavon.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #215377 üzenetére
Van ráció abban amit mondasz, ugyanakkor azt érzem ez inkább a kerékpár gyártók sara, vagyis lehetne azon az aksin egy-két dugalj amire aztán rácsatlakoztathatnád amit akarsz mert amúgy célszerűbb egy kipattintható áramforrás mint egy kerékpárt odatolni mindenestül egy dugalj mellé, ami tárolóban, garázsban, lépcsőházban, vagy pincében macerás lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #215379 üzenetére
Drága sornál biztos számít. Nekem NX a sorom is, de ha egs XX1 lenne fent, nem spórolnék a láncon. Mondjuk már egy NX is vagy 13 ezer.
https://barbieripnk.hu/
-
FRIZ 22
senior tag
válasz sebgutkopf #215379 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz Toobee #215381 üzenetére
2-3 hete vettem a dekarol 10-ért NX láncot, miután se bikeinn-en, se bike24-en nem volt készleten és május végi dátumot írtak az új készletre, az ebike.hu meg szeptemberit!!
Aztán valaki linkelte itt a chainreaction-t, most ott kb. 9300ft a GX lánc.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz FRIZ 22 #215382 üzenetére
pont akartam írni, volt erre számolás.
Csak a kicsit drágább lánc kicsit jobban vált, a kicsit mégdrágább jobban néz ki, aztán jobban ellenáll a rozsdának, a 4. szinten könnyebb, és végülis sokkal drágábban vettünk kicsit tartósabbat, ha tartósabb egyáltalánTávol áll tőlem, hogy elektromos váltásban gondolkodjak, de meg tudom érteni, hogy az egy igény, hogy akkor legyen már letisztult... igaz, elektromos vezetékeket könnyebb elvezetni kacskaringósan is, mint bowdent, na de kormányon belül, meg mozgó hátsó villán keresztül.... ehh.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215378 üzenetére
A váltókarban a gombelem 2 év az még ok, a kapcsolat maradhat wireless, akkor letisztult a kormány. Viszont a motort is tartalmazó egység (váltó) az egy ebike esetén igazán kaphatna egy tápellátás előkészítést a fő akksiból, amire csak rá kell dugni a váltót a láncvilla portjába.
Grammosoknak meg pluszban a váltón lévő akksival csökken a rugózatlan tömeg is.Tartósság kapcsán arra gondolsz, hogy a motor hogyan viseli hosszabb távon a komolyabb rázkódásokat, mivel még a rugózatlan részen van és telibe kapja a büntit?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #215380 üzenetére
Az akksin csak 1 fő csatlakozó van, amivel az azt vezérlő elektronikához kapcsolódik, abból mennek a kábelek össze vissza a motor, kijelző (kijelzőből a vezérlő) felé. A kijelzőn egyébként még van 2 plusz port, amiből az egyik valami lámpa vezérlő/tápellátó, a másik meg a di2 (ez a shimano rendszer). Nyilván nem onnan érdemes tápot leszedni, hanem közvetlen az akksi vezérlő elektronikáról, viszont az látszik, hogy már gondoltak további fogyasztók tápellátására.
Azt jól látod, hogy ehhez közös akarat is kell a hajtást, bringát gyártók között. Mostanában viszont több helyen feljött a pletyka, hogy lehet a sram is készít már egy saját motort. Akkor meg a saját rendszerrel megvan az a szabadsága, ami az általam feszegetett témára elegánsabb megoldást adjon ebike esetén.
Eléggé az elején vagyunk még ezeknek a sztoriknak, sokat fognak fejlődni az elkövetkezendő években. -
andrisbandi
őstag
válasz Toobee #215381 üzenetére
Ha cserélnéd drágábbra, utángyártottban is van jó cucc.
https://r2-bike.com/Mountainbike-Cassettes__12-speed-SRAM-Eagle
Shimihez még újonan cseréltem a sort Garbarukra.
(Így talán megéri, kb félárban lesz.)
Frankó, és könnyű.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215381 üzenetére
Bizony egy x01 lánc meg 60€ (xx1-et meg hagyjuk), ami jóval olcsóbb mint itthon megvenni, de így is fájdalmas.
Tudom hazai ár külföldi ár örök téma, és ezért rendelünk kintről mindannyian. Egyszerűen brutális az árkülönbség, hogy itthon egy GX sort is 90k-ért adnak, kintről meg kb 20k-val olcsóbb. -
Toobee
veterán
válasz andrisbandi #215388 üzenetére
Én már kiválasztottam a következő soromat, kerékszettemet. Gyűjtöm az energiát hozzá:
ZTTO XD-s sor
Elite Wheels kerékszett - YT-ra elég szerintem az XC 36x24 Asymmetric fantázianevű
Vagy fűzetek, de felniket nem néztem még, csak agyból találtam szimpatikusat:
GOLDIX 240 EXPhttps://barbieripnk.hu/
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #215374 üzenetére
hátul nem tudom hány fogtól kezdődik a sorod és mennyire tudsz keresztbe váltani, de konkrétan melyik áttét hiányzik?
ha pl. 11-12-14-gyel kezdődik a sorod, akkor a mostani lánctányérokkal az áttételhez tartozó arányok az alsó három fokozatban:
48T: 4,36 4,00 3,43
36T: 3,27 3,00 2,57új tányérral:
44T: 4,00 3,67 3,14melyik áttétet keresed pontosan?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FRIZ 22 #215382 üzenetére
Hát itt pont nem azt írja mert bár lehet az XX1 gazdaságosabb az éppen fölötte levő X0-nál, de az összes tartóssági (vagy hatékonysági) teszt bajnoka tulajdonképp felső kategóriás lánc. Ami még érdekes, hogy a Sram a vitathatatlan tartóssági bajnok, míg a Shimano ugyanaz, de hatékonyságban, vagyis úgy tűnik valamit valamiért, ha tartósat akarsz és hatékonyat leginkább egyik valósulhat meg.
#215390sebgutkopf...egy biztos, éspedig ha analóggal versenyzel és minden fél watt számít akkor Shimano lánc kell, ha meg e-bikeod van és a watt töredékek irrelevánsak akkor a tartós (és drága) Sram.
#215392 Toobee...az kemény, hogy bevállalsz egy olyan kerékszettet.🤔...vagy olyan jók a vélemények agyról, felniről, stb? ...és a sor, az is faxán műxik 12-es rendszereken? Mert amúgy vonzó úgy ára mint kinézete, elérhetőségről nem is beszélve, úgy kell vadászni az alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #215394 üzenetére
Gondoltam leszek tesztalany. Sorról találtam már pár véleményt, Speci Enduron használja egy forma, arról videó is van, szóval maximum a kerékszett a kérdéses. De karbon létére elég nehéz, szóval annyira nem tartok ettől sem. Az agy teljesen lutri, de DT 180-240 között van valahol tömegben, emiatt nézegetem.
https://barbieripnk.hu/
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #215394 üzenetére
Azzal a tesztel csak az a baj, hogy mára már elavult .. (több éves) hol van már a tavalyi hó ...
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #215394 üzenetére
Kicsit árnyalnám a képet. Az oké, hogy a csúcs technika a felső polcon van, nem véletlenek a különböző coatingok, ötvözetek, miegymás, és nyilván ezt meg kell fizetni, mert egyrészt pénzbe került a kifejlesztés és a gyártás, másrészt akkor senki nem vinné az olcsót.
Az már a 11-es rendszernél is köztudott volt, hogy egy waxolt xx1 lánc xx1 soron megfelelő időben cserélve rengeteget elmegy, de baromi nagy a "rezsi" költsége. Aki megteheti, annak nincs mese, probléma megoldva.
Az érdekes itt azon van, hogy megfelelő időben cserélve. És itt jön a képbe, hogy egy outi lánc azért megy el sokat, mert gyakorlatilag mindig tisztán fut, magas pf számmal, de mi van, ha a monti lánc kap sarat, és abban megy még 3 órát, gyötörve, 50-es pf-on váltva? Nyilván gyorsabban kopik. Na most ha ez a határon lévő xx1 lánccal van, akkor az szépen eszi a sort is, ami viszont nem GX ár, hanem XX1. Vannak szép anekdoták a saras verseny utáni szervizszámlákról (aminek egy része nyilván nem a verseny függvénye, mert a sort úgyis kellett volna cserélni, csak mondjuk előrébb jött az időpont fél évet).
Illetve egy (analóg) versenyzőnek azért fontos, hogy sokat bírjon a sor/lánc, hogy ne kelljen minden hétköznap vagy köztes hétvégén ilyenek cseréjével is foglalkozni.
Szóval ez a matek mindig is a pénztárcáról fog szólni, hogy ki mit engedhet meg, és után jön a hatékonyság, meg a tartósság.
Még a 10-es rendszernél, ahol 5e Ft volt a Deore lánc és 8e az XT, ajánlották nekem a Campa Record láncot a monti hajtásra, mert az sokkal többet elmegy, és a végén megtérül a 13e Ft-os beker ár. És ha sarat kap? Ja, akkor nem.Dobok még árakat az első fejezethez (11 sebesség), csak hogy jobban látszódjon a matek. Legyen 1 évben egy sor és 3 lánc (~6000 km):
GX: 3x26 + 111 = 189
XX1: 3x45 + 282 = 417
Tehát egy teljes évnyi GX hajtás a kérdés.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #215397 üzenetére
Biztos, hogy a felhasználói szokások a legnagyobb ismeretlen tényező az egészben hisz úgy a kenőanyag mint a kenés minősége és mennyisége, a felhasználási mód és terep, a sorok, hajtóművek minősége és állapota, a felhasználói szokások és igények stb.-stb mind számottevő tényezők annak meghatározásában, hogy végül melyik is a legköltséghatékonyabb választás.
Ahogy írtad, ha egy sáros versenynek nézel elébe és nem vagy milliomos (mondjuk még a szponzorok sem ingyé adják neked a láncokat), akkor aligha költséghatékony a legdrágább lánccal nekifutni melyet utána valszeg. kukázol. Egy ugyanakkor biztos éspedig, hogy ha megengedheted magadnak (tényleg keresel nettó 2-3 ezer eurót havonta, vagy esetleg nem, de te mégis erre költöd minden pénzed) akkor nagy valószínűséggel a drágábbat fogod mindenből vásárolni magadnak."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #215392 üzenetére
Az ilyesmikről, ha lesz időd-türelmed, beszámolhatsz majd, engem nagyon érdekelne minden ami kínai alternatíva. Velobuild cuccokon nem agyaltál? Minden van EU raktáron is és elképesztően olcsó, pedig elvileg jó cuccok. Allítólag azért lehetnek ennyire olcsók, mert "open mold", szal ha jól gondolom nincs ezeken semmi egyedi technika-tervezés, mint pl. egy igényesebb Specialized vázon, ezekkel a formatervekkel bárki gyárthat vázat, kerékszettet. Elvileg bérgyártók, ugyanazon a gyártósoron nagy neveknek is gyártanak vázakat, szal kíváncsi lennék mennyire megbízható. Tegnap kiszámoltam, hogy 1300 eur-ból talán lehetne építeni egy full karbon merev xc gépet Rebával, tehát a váz, kerékszett, kormány, nyereg, nyeregcső, még a kulacstartó is karbon lenne és valszeg megállna 9kg körül . Itt pl egy érdekes cikk pár márkáról: [link] . Nem tom az olcsóbbak milyenek lehetnek valójában, de az a Yoeleo, Winspace pl. 100% nem lehet rossz szponzorált csapattal. Bevallom, én félek a kínai karbon alkatrészektől, de utánnaolvasva lehet, hogy alaptalanul, csak körültekintően kell vásárolni, normális gyártótól. Van egy olyan érzésem, hogy a PlanetX bringák is open mold kínai vázakra épülnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...