Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz arcitec #192866 üzenetére
Leggyakrabban az elállás szavatossági jog/ jótálássi jog érvényesítésekor kérhető, abban az esetben ha a vásárolt termék hibás (hibás teljesítés).
Ha neked nem felel meg a termék, pl. rossz hosszúságú kábelt vettél, de maga a kábel jó, tehát működik rendesen, nincsen hiába, akkor a törvény (Ptk.) szerint nem gyakorolható szavatossági jog. Mivel nincsen hibás teljesítés.
Ebben az esetben a kijavítás értelmezhetetlen, a kicserélés már jó lehet, utána következne az elállás és az árleszállítás (lásd Ptk.). Az, hogy egy cég a Ptk-nál kedvezőbb gyakorlatot folytat, a Te példádban az OBI 30 napos visszavétele (feltétlezem elállási jogra vonatkozik) az a bolt saját döntése. Ezt a törvény erejével nem lehet kikényszeríteni.Ez a sima standart eset amikor bemész egy boltba fizikailag, ott megkapod a terméket, haza viszed, kipróbálod, és neked nem felel meg a termék (nem hibás a termék) és visszavisszed.
Az már egy speckó eset, hogy megrendelted a terméket, még nem jött meg és te ilyenkor állsz el. Ez nem szavatossági jog érvényesítése. Itt lényegében függésben van egy adásvétel. Polgári jog szerint akkor lehet egy szerződéstől elálni, ha az eredeti állapot helyreállítható (in integrum restititio). Ha senki nem fizetett senkinek, nem vett át semmit, akkor ennek nincsen jogi akadálya.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen