-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #163141 üzenetére
Rájuk a böszmeség azért nem annyira jellemző mint Kurcsány Fegyencre,továbbá bár én egy Specialist féle WD40 -el kenem immár vagy 10 éve,azt egyelőre nem cserélném le semmi csodaolajra.
Teasüti...én meg sem számoltam,csak vigyáztam rájuk majd pakoltam a zsírba amíg kotöltötték a golyópályát...utána meg már volt elég tartalékkaviár is a széthullott korábbiakból.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #163149 üzenetére
A cube egyértelműen nem prémium márka. Ami mindenben eléggé ott van az a cannondale. Outiból inkább olaszok, szóval ilyen bianchi, colnago, de rosa, pinarello meg amúgy az olaszoknál baromi sok kicsi is van ami jó. Montiban szerintem ilyen kona, yeti, gt, trek stb. főleg USA ami kifejezetten menő névnek számít. Jó persze vannak még nagy gyárták bőven (pl. merida, giant etc.), de szvsz vevőt befolyásoló nevek inkább ez előbbiek lehetnek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Naaa srácok,igazán megvárhatnátok ezzel a kjúbnemalegeslegjobbavilágon dologgal amíg elmegyek lefeküdni!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #163144 üzenetére
Itt egy videó róla, hol olajos. Reggel szárazra volt törölve.
Ahogy nézem egy darab csavar nincs rajta, szóval ha ez nem áll el magától, amire ugye nincs sok esély, akkor kuka?Az előző hátsó fékemmel is ez volt, ugyan ez a bringán, de az már így jött a bringával együtt, ez meg 1 és fél évet bírt, és pont egy teljes olajcsere után kezdett el folyni, legalább estem volna egy kva nagyot, és akkor mondhatom hogy na inkább az törjön mint a karom, de így.
jjeahh, de az más féktest, olyanom nekem is van, ezen nincs mit elnyalni, alig kell kitekerni.
Zsohi, és megoldódott a féktest szivárgás is magától?
bardi, persze vettem még 100ml, és összeöntöttem a régivel, ami tavaly ősszel lett vásárolva, illetve ez nem romlik meg, szóval lehetetlen hogy az olaj legyen rossz.
Van rá esély, hogy a szürkés olaj, ami benne volt, eltömítette azt a kis lyukat ahol most szivárog, és az új tiszta folyadék meg simán kicsöpög mert nincs még benne fékpor, meg egyéb kosz darabkák?
szerk: Pont a fék lenne az utolsó amihez kínai szart vásárolnék, meg nem is hiszek a leírásban, de ezek szerint azt a kis dugattyút ki lehet cserélni mindben?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #163155 üzenetére
Ott biztos elszállt egy tömítés,de hogy ki kelljen dobni nem hinném!Szét kell szedni/szedetni és cserélni a tömítést.Nézz utána a neten. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #163137 üzenetére
Nem az enyém, nem volt beleszólásom a színébe. Egyébként fehér. De, azt javítgassa a szervíz, suvickolja a mosó!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
xy.zsolt
őstag
válasz vallas #163109 üzenetére
Na, srácok....azt gondolom 50 km tekerés után, hogy életem eddigi legjobb nyergét használom. Úgy száltam le a bringáról mintha csak a boltba ugrottam volna el. Már említettem itt a fórumon, hogy erős pofaszélben tekeréskor valamiért mindig lezsibbadt a tököm....na, most is erős oldal és pofaszélben tekertem egy 15km-es szakaszon és zéró zsibbadás. Szóval, ha rám hallgattok azt vesztek amit akartok, de én ezt a nyerget eddig nem bántam meg.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #163149 üzenetére
2006-os A klasse mercim volt....iszonyatosan rohadt. Soha többet mercedes!!!
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
trialboj
őstag
válasz xy.zsolt #163106 üzenetére
ok de mi a neve? Kulon mozog rajta a két fenék csont? 25 euro volt? az nem túl sok, kicsit nehezen hiszem el hogy annyiért lehet minőségi nyerget gyártani. 50+kmen próbáltad már?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
-
zsocy
őstag
válasz Napfénysüti #163161 üzenetére
Igen, a kínai karbonnal pont ez a baj hogy nem tudod mit bír. Szuper az ára, kényelmes is, de gondolj bele mi marad a töködből (ha már annak a zsibbadásáról írtál) ha egyszer egy tekerős szakaszon szilánkosan törik és belédáll.
-
nagyúr
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #163149 üzenetére
Nem tudsz meggyőzni, mert csak kitekered a mondandómat, nehogy már egy merci szarabb legyen mint egy közép kategóriás akármi. Minden elromolhat még a drága is és mindenben akad gyengén sikerült széria.- Hagyjuk is nem egy a nézetünk, jó hogy csak itt váltottunk pár sort. Azért még csak annyit az igazamra a Cube az egy jó márka , de TE mivel neked nincs is, csak lepozicionálod. Ez vagy TE... Hagyjuk ...
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz arcitec #163166 üzenetére
Szerintetek ehhez a külsőhöz kellhet -e defektvédő lötyi. [Schwalbe Marathon GT Tour] Ez elvileg 6-os szintű védelemmel rendelkezik. Eddig használtam defektvédő folyadékot és tökéletesen tette a dolgát, 3-as szintű volt az a külső, de jó pár defekt-től megmenekített a folyadék.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #163162 üzenetére
Hasonló a gyári Cube nyergem, én is imádom.
Szerintem 50km felett már a gatya is számít ki hogy szál le a 100adik km-nél.
Egy jó gatyában nem zsibbad a tököd, mert az véd makkig.arcitec én mindenbe teszek löttyöd
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz arcitec #163169 üzenetére
pontosan
A nyergem pedig egy Velo nyereg replika....annak az ára sem vészes kb 80 EUR...csak az a bajom azzal, hogy nem elég keskeny. Majd az idő eldönti megérte-e ez a nyereg az árát....68 kg vagyok....90 kg-osan nem hiszem, hogy bevállaltam volna a karbont.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hínár929
tag
Nemrég valaki említette a hervist-t.
Van aki vásárol ott bicajt?
A lehúzás és a p.vakítás nagymesterei a kamu leárazásokkal meg a nekik készült olcsósított KTM bicajokkal, mondjuk a KTM is csak lejáratja a márkát a hervis-el.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #163172 üzenetére
Országúton lehet próbálkozni,de terepen,ahol egy ki nem mozgott hupli az agyadig tolná a nyerget a seggedbe,már neccesebb a kici ócó karbon nyereg,nyeregcső.
Hínár...+2 Versenyhivatal?Fogyastóvédelem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz xy.zsolt #163106 üzenetére
Nekem is van/volt kínai karbon cuccom, kulacstartó, kis szarv a kormányon, és nyeregcső, ebből a szarvat leszámítva nem használom őket, de a közös az volt bennünk hogy egyiknek sem fekete, hanem fehér pora volt, ami azt jelenti hogy nem szén, hanem valszeg üvegszálból van, ami nem ugyan az.
A nyeregcsövet mikor méretre akartam vágni derült ez ki, azóta egy dobozban pihen, a kualcstartó jól bírta el is adtam egy bringával, az tényleg könnyű és strapabíró volt, a kormány szarv sem kell kibírjon semmit, az sem zavar, de semmi olyan alkatrészt nem mernék bevállalni kínából, ami ha eltörik, veszélybe kerülhetek.
(pl a kamu karbon pipák meg kormányok 15 dodóért, nem is értem, minimum börtön járna érte, ki tudja hány ember alatt törtek már el)A hervis az élelmes emberek boltja meg az enyém, én csak onnan tudok olyan ruhát venni ami jó rám onnan bringát venni csak úgy érdemes, ha gari lejárta előtt visszaviszed, és van pofád azt kérni hogy fizessék vissza az árát, mert feltörte a fenekedet, 6 hónap használat alatt.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
Hínár929
tag
válasz Hasaggymeg #163175 üzenetére
Gondolom megvan a trükk a büntetés kijátszására sajnos.
Na, egy hálásabb téma:
Ha már előkerült megint.
Beszálltam én is a wax-os csapatba Soudal-al. Még barátkozunk. A waxos bácsi videói alapján megadtam a módját a lánctisztításnak. Benzin, brigéciol, rázogatás-lögybölés és a végén denaturált szesz.
A brigéciol után még hagyott némi nyomot fehér rongyon a gyári kenőanyag maradványa, de a szesz után már makulátlan volt a rongy.
A kenés után 30-40 km-ig totál csendes, de utána már kicsit zajos, mondjuk a városi forgalomban nem nagyon hallani. Az olajt kb.150-200 kilométerenként használtam, ha már zajosnak találtam.
Ennél honnan fogom tudni mikor kell kenni?
(bocs, ez nem neked ment, te nem ezzel mész)[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #163175 üzenetére
Vagy a TLR gumi robban le a kerékről vagy a tökömet vágja szét a nyereg Viccet félretéve ezt a nyerget leginkább a méretének tesztelése miatt vettem.....nehezen hittem el amíg ma ki nem próbáltam, hogy kényelmes lehet számomra egy kemény 125mm széles nyereg. Mindemellett nehogy azt gondolja bárki, hogy a drága pénzért vett pl Prologo nyerge nem kínai....mivel szinte minden taiwani vagy kínai. Számomra egyedül a carbon sin tartóssága a kérdéses.....ha az pl titánium lenne akkor terveznék vele hosszabb távra. A nyeregcsüvem is karbon....100EUR feletti áron....de még az is kínai
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Dannyboy#1
csendes tag
Sziasztok!
Lehet hogy volt már, de én sajnos nem találtam, remélem valaki tud nekem segíteni.
Olyan szakembert keresek (lehetőleg BP vagy környéke) aki sérült karbon kerékpár vázat javít, lehetőleg nem aranyáron.Előre is köszönöm!
-
xy.zsolt
őstag
válasz Dannyboy#1 #163180 üzenetére
én pont a napokban kértem kontaktot egy szegedi profi szakemberhez....állítólag nagyon jól dolgozik. Elküldöm PM-ben az elérhetőségét
(Jut eszembe...majd viszem hozzá az eltört karbon nyergemet is )BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #163119 üzenetére
Shimano féket viszonylag egyszerű légteleníteni, nem kell fékkart lekötözni, pláne nem órákra úgy hagyni. Alulról átnyomod az olajat, felül a tölcsérben kijön, már ez általában elég. Utána alul elzárod, a fékkart forgatod 3 pozícióba, közbe pumpálod a kart, kijön a maradék bubi, aztán kész. Ha nagyon makacs a fék és még ezután is kicsit nyúlós, puha marad, akkor visszafelé is folyatod az olajat, tehát a tölcsérből, majd alul egy csövön át egy zacskóba vagy kis tartályba. Fékkar pumpálás és kész. Ha ereszti az olajat akkor azzal sok mindent nem tudsz kezdeni, fékkar vagy nyereg csere, ha minkét helyen ereszt akkor komplett fék csere. Shimano alapvetően megbízható fékrendszert gyárt, de ha elhanyagolják benne az olajcseréket akkor az megeszi a tömítéseket és tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #163184 üzenetére
Miért? Nem azt mondja, hogy fél millát ér a kerékpár, de most megveheted 200-ért, hanem azt, hogy náluk korábban volt fél milla ez a kerékpár. Azt vissza lehet nézni, és valószínűleg volt is ilyen időpont, akár csak egy óra is. Élelmiszer boltokban ugyanígy működnek az akciók.
Az milyen, hogy valamit meg veszel ebike-on 2000-ért, a boltban meg 5000? Az nem perelős? Ők is megvehetnék ebikeról, és tesz rá 50%-ot, eladja 3000-ért. De nem,máshonnan kell (vagy nem kell) vennie.
Én nem tudom sajnálni azt, aki bedől a fél áras hervis bringának. Ha valakit érdekel, mire költi el a pénzét, az utána olvas. Ha neki ez nem éri meg, akkor az legyen az ő gondja, de ezért ne a bolt legyen a hibás. 5 perc gugli rájönni, hogy mi a gyári katalógusos megfelelője egy áruházi márkás bringának. De ugyan ez van akár mosó-, mosogatógépnél is, amikor a gyári kód csak a tecsóra van, de egy másik kód ugyanaz. Azért, hogy ne legyen feltűnő, hogy ugyanaz.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163155 üzenetére
Amit linkeltél bizbasz 10 dollárért az egy főfékhenger és pontosan arra lesz szükséged, ha szivárog a fékkar. Nem rakéta tudomány, az a gumi karmantyú - vagyis az a kettő - végzi a munkát. Az első tartja a nyomást, a második meg csak tömít, hogy az olajtartály ne folyjon el, amíg behúzva van a kar. Az első karmantyú ilyenkor előre van tolva és lezárja a tartály kis furatát ami nyugalmi helyzetben átfolyhat a fékcsőbe. A két karmantyú közé elvileg csak ilyenkor kerül olaj, mikor be van húzva a kar. Az itteni szivárgás a hátsó kis gumiszoknya halálát jelenti, nem kritikus probléma, csak a tartályban lévő olaj lassan elszivárog. Viszont ha felépül a nyomás és behúzva tartja is azt (vagyis nem tudod szép lassan behúzni kormányig felkeményedést követően), akkor az első karmantyú ami a munkát végzi az ép.
Ami az állást követő nyúlósságot illeti az levegőre utal, ami üzemmelegen kitágul és vele együtt felkeményedik a fék is.
Ha sehogy sem megy a légtelenítés, akkor végső esetben a vákuum pisztoly lehet megoldás. Annak elvileg ki kéne szívnia minden beszorult apró bubit mindenhonnan.
Ha szakszerű légtelenítés után is levegősödik és nem forraltad el az olajat és szivárog a légtelenítő csavar, akkor ott komoly gebasz van.
Feltéve ha nem user error és kellően feszes a csavar, valamint nem sérült és nem szorult alá kosz. Elvileg tömítés ott nincs, legalábbis én még egyetlen járműnél sem láttam tömítést a légtelenítő csavar alatt. Elvileg a menetnél nem szivároghat olaj, az a csavar egy zsákfurat aljába ül bele és kilazításkor nyílik egy apró rés a furat és a csavar vége közt, ott tud átfolyni az olaj. Olajcserénél kivetted ezt a csavart? Tisztán tetted vissza? Sérülésmentes? Tuti nem csak azt az egy csepp olajat látod koszolni, ami a csavar belsejében maradt elzárás után? -
nagyúr
válasz 6030D #163185 üzenetére
De a Hervis rendszeresen játsza el hogy full kamu eredeti árat ad meg. Soha nem kerültek annyiba a bringáig mint amiket feltüntetnek akció előttinek.
És azért a laikusokat ezzel simán megtévesztik. Hidd el sokan nem értenek annyira a bringákhoz hogy ezt tudják.
Amúgy ez a gyakorlat szerintem a vásárlók tudatos megtévesztése kategória.Més que un club!
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #163187 üzenetére
Már rég beperelték volna őket, sőt, tuti meg is történt. Hidd el, hogy vissza tudják keresni, és megmutatni, hogy mondjuk csütörtökön 22 órától, péntek reggel 6-ig ez ilyen áron volt. És valahol ott van apró betűben, hogy a feltüntetett ár, egy korábbi ár, nem a gyártó/forgalmazó által javasolt ár.
Elhiszem, hogy sokan bedőlnek neki, az egész kereskedelem erről szól. Hogy idézzek egy ismerőst: A vevőt így is, úgy is átb@xod, hiszen ebből élsz. Az a lényeg, hogy ne érezze magát átb@xva, akkor boldog lesz a termékkel. Ennyi. Csak nézd meg, hogy mindenki addig boldog a bringájával, amíg ide be nem linkeli.
Illetve ehhez jön, hogy a magyar vevőnek még mindig az kell, hogy érezze, ő fogta ki az aranyhalat, és mekkora üzletet csinált, és ehhez kell az, hogyha nincs képben a piaccal, akkor boldog lesz, hogy ő nyert. És annyiért vett terméket, amennyiért akart. Egy off példa, most vett a cég kocsit: az egyik gyártónak olcsóbbak voltak a termékei listaáron, de csak 5 % kedvezményt adott, bármit csináltunk. A másik drágább volt, de 25 % kedvezmény lett a vége, és így is az első alatt lett a vételár. Érdekes volt, mert majdnem az első lett, de utánajárással kiderült, hogy a másodiknak nem a listaárból kell kiindulni, mert máshogy áraz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163183 üzenetére
Shimano alapvetően megbízható fékrendszert gyárt, de ha elhanyagolják benne az olajcseréket akkor az megeszi a tömítéseket és tönkremegy.
Nekem annó azt mondta egy szervizes, mikor még tiniként betoltam a bringát a boltba, hogy Shimano ásványi olajat használ és az nem eszi meg a gumit úgy, mint a DOT fékolaj.
Kérdeztem akkor cseréli-e, meggyőzött róla, hogy ha nincs vele baj, akkor nincs rá szükség.
Azóta is ebben a hitben élek és amióta nálam van a bringa (kb 7-8 éve) azóta ugyanaz az ásványi olaj van benne, amivel vettem. Jah és nem ismerem az előéletét, szóval még akár gyári olaj is lehet, amivel kigurult a boltból.
Őszintén soha nem volt vele gondom, csapatás közben se adta még a legkisebb jelét sem, hogy ne harapna. Szivárgás sincs, csont száraz minden a fék körül. Gondoltam már rá, hogy kéne egy olajcsere, de igazából nincs rá különösebb okom. Még a végén szar lesz az új olajjal, mint a kollégának.
Főleg, hogy engem is kísért vmi szerencsétlenség, hisz a motoron is teljesen felújítottam a fékeket: új tárcsák, fém fékcső, új főfékhenger, dugattyúk leszervizelve és szépen mozognak meg minden, új betét nyilván, magas forráspontú 5.1-es olaj. És háromszor estem neki lelégteleníteni, mire szép határozott fogáspontot sikerült kicsikarni belőle. Jah és szarabb, mint előtte: dörzsöli a tárcsát menet közben és visít fékezéskor. Persze harap mint állat, de a csereérett tárcsával és a régi cuccokkal is harapott és még kussban is volt. Nincs szerencsém a fékekkel. Vhogy az új sosem 100%-os nálam.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #163179 üzenetére
a Prologo (mint innen megtudtam) eleve csak a hangzásában olasz, az mindig is kínai volt ;)
Ma fűrészeltem Toseek nyeregcsövet, rétegezve vegyesen üvegszál és karbon. Engem nem zavar amúgy, az üvegszál is atom masszív.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hínár929
tag
válasz 6030D #163185 üzenetére
Az a baj a hervis-nél, hogy nem felárazzák egyszer kamuból 1 órára és utána pedig leviszik az árát, hanem pl. az 199.999 ft-os eredeti árnál úgy lesz az akció, hogy az új árcímkére ráírják 299.999 helyett most megveheted 199.999-ért mert hű de nagy akció van, közben arra sem veszik a fáradtságot, hogy a régi árazót levegyék, ott virít az új árcímke alatt. Jól látható, hogy sosem volt 299.999 hanem mindig is annyiba került mint az új akciós ár.
Azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy néha tényleg van jó áron bicaj pl. utólsóutáni darab.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ZolkoW #163190 üzenetére
Toseek-ről neked mi a tapasztalat?
Van egy kormányom tőlük, amivel idáig jó tapasztalataim voltak - bírt az mindent a csapatástól, a méteres letöréseken át a parkolós trialozásig (értsd: balfaszkodásig), de két kisebb esés után most egy pici kattogás van a stucni körül valahol, amikor ellentétes irányba hajlítom a két végén mondjuk kiállva tekeréskor. Leszedtem a kormányt és semmi sérüléset nem látok rajta, nincs repedés vagy vágás. Nyomatékkulccsal van lehúzva a stucni 5 Nm-re.
Fejcsőnél se látok repedést, a kormánycsapágy is feszes és van benne 14 üzemóra össz-vissz.
Nekem az az infóm, hogy ugyanaz az anyagminőség, mint a márkás társai, csak megbukott a méretellenőrzésen. Enyémen a kormányvég nehány tizeddel a névleges méret alatt van, vagyis alátéteznem kellett kb minden bilincset. Ezen kívül amúgy patent.
Viszont most ez a pici kattogás ez zavar, épp csak kezdtem bízni a karbonban és vadulni vele, erre most jött ez. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163189 üzenetére
Az biztos, hogy a DOT egy sokkal agresszívebb olaj, de az ásványi olaj is elkoszolódik idővel, megváltozik az állaga, ez pedig nem fog jót tenni a féknek. Sok mindenen múlik, hogy milyen gyakran érdemes olajat cserélni, de aki napi szinten használja a kerékpárt, ott azért 1 évnél tovább nem húznám a fékolajcserét, nem rendszeres használat mellett mondjuk 2 év. 7-8 év után nem tudom mi lehet abban a fékben. Fél max 1 év után már fekete olaj jön ki egy fékből ha kapja az ívet, mondjuk meredek terepen, azt el tudom képzelni, hogy normál, light használat mellett több év is eltelik mire elkoszolódik az olaj, de azért a 7-8 év nagyon extrémnek hangzik, senkinek sem ajánlom!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hínár929 #163191 üzenetére
Szerintem is noha mindenki a kötélen táncol a pofátlan átverés és a tisztességes kereskedelem határán,a Hervis kilóg pofátlanságával a sorból...legalábbis ami az ilyen kamuakciókat illeti.Ugyanakkor az időkkel változik a tisztességes fogalma is,és azért ami ma folyik fogyasztói társadalmunkban kereskedelem néven korábban kábé...halálbüntetés járt volna. Legalábbis ezt szeretném hinni...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163193 üzenetére
Ha elkoszolódik akkor már nem végzi el a feladatát, mint hidraulika olaj?
Erről mindig a motorolaj jut eszembe, aminek konkrétan az a feladata, hogy "koszos legyen".
Lehet holnap lepattintom a tartály fedelét és belekukkantok hogy néz ki egy érettségi előtti ásványi olaj.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163194 üzenetére
Ez miért akkora probléma amúgy, hogy milyen árat tüntet fel akció címszóval? Azt hinném ez a trükk már annyira benne van a köztudatban, hogy kb mindenkinek tudnia kéne jól, hogy az akciós ár az eredeti ár.
-
ggeleven
őstag
Kicsit hosszú lesz, de nem sokszor vannak említve, szóval később még jól jöhet. Biztosan lehetne jobban is/szebben is csinálni, de szeretek megtapasztalni dolgokat. Minden (akár negatív) észrevételt szívesen fogadok.
Adott egy Cube Nature 2019 (erre volt pénz, tetszik és kényelmes ) gyári CUBE SD20, 32H, Disc felnivel és szintén gyári Impac Streetpac, 42x622-vel.
Cipelt súlyok (elrémiszteni a grammok szerelmeseit ...de még mindig kocabringás vagyok, szóval nekem teljesen jó így és lásson a nép mást is, mint a 10 kg alattiak világa):
Alap:
- bicó 14 kg
- én 92-95 kg körül, de nagyon riktán mérem + ruha 1-2 kg
- belső+slime 60 dkg (2 együtt)
- aliexpresses nyeregtáska 40 dkg + aliexpresses váztáska 10 dkg
- ABUS 470/300 Granit Plus 1,3 kg
- kamera (mindig mindenhol) + külső akksi hozzá, lámpák, csengő, kulcs, kutyafüle 50 dkg
Munkába járásnál (7-8 km aszfalt útvonaltól függően):
- hátizsák laptoppal, irodista váltóruhával és kaja nyeregtáskában szállítva 6-7 kg (ma direkt lemértem)
Csak úgy tekerésnél (30-120 km, 90% aszfalt-10% döngölt földút/könnyű terep):
- 2 liter folyadék 2 kg
- kaja, pumpa, esőkabát, gyümölcs mittomén 0,5-1 kg (extra ruha nélkül)Ahogy látható min 110 kg-ot, max 117-118at cipel a bicó (azaz a pöttömnyi futófelület). A gyári külső max nyomása 4,5 bar volt, de gyakorlatban 4-4,2re fújtam. Volt, hogy lassúnak éreztem és útba eső kúton csak 3,5öt mértem benne. A minta 1500 km alatt a súlytól(?) és/vagy az erőteljes városban fékezésektől erősen elkopott és ki akartam próbálni egy magasabb nyomású köpenyt, így beszereztem egy pár Schwalbe Marathon GT Tour -t (valamint akkor már új belsőket is, ami Continental Tour 28 lett, bevált és nem drága). A felrakás a drótperemes kivitel ellenére egyáltalán nem volt nehéz (hasznos trükk, ha mégsem menne youtube-on). A felni tisztítás csaknem tovább tartott, mint a gumicsere. Nem vagyok jártas külső cseréjében (és lusta voltam utánaolvasni), szóval saját kútfőből (lehet, hogy rosszul, légyszi szóljatok, ha szarul csináltam) felrakás után ide-oda oldalirányban megmozgattam a külsőt, hogy rendeződjön a perem illeszkedése a felnivel, majd 1 bárra fújva ugyanez, majd 2nél is, majd 4nél is. Ezután hagytam pihenni másnapig (időhiány) és elvittem benzinkútra kompresszorral felfújni. Végül a max 6 helyett csak 5,5 bár lett, mert lerúgta magáról a kompresszor szelepét. Próbajáratra ez is teljesen megfelel úgy gondoltam.
Már az első pár km-en zongorázni lehetett a különbséget a két gumi között. Meggyőzött azonnal és egyből tudtam, hogy ezt a cserét nem fogom megbánni. 5,5re fújva mentem próba 20 km-et (munkába járós súllyal). Első észrevétel az volt, hogy csendes és valóban nagyon alacsony a gördülési ellenállása. Elég hosszan tudtam vele gurulni alig észrevehető sebességcsökkenéssel. Mikor kicsit meghajtottam (40 km/ó, ami nálam szerintem a max városban) akkor már lehetett hallani a hangját, olyan sípolós, visítós volt, de mintha elmúlt volna. Az út vége felé 35 km/ó környékén már nem hallottam (lehet, hogy nagyobb volt a forgalom körülöttem vagy lekopott valami réteg róla?). Gyorsítás rendben volt vele és fékezésnél sem csúszott meg. Könnyen lehetett tartani vele a tempót, nem éreztem hogy visszahúzna. A tartósságról, defektvédelemről és könnyű terepes menetről (Halmierdő, Római part talán) majd később beszámolok, ha lesz (elég) tapasztalat.
Egyelőre határozottan tudom ajánlani annak aki elvileg magas defektállóságú, elvileg tartós anyagú, alacsony gördülési ellenállású és csendes külsőt keres.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #163193 üzenetére
Ezt nem értem. Mi az, hogy DOT, meg nem DOT? A DOT anyagösszetételt és forráspontot jelöl. DOT3, 4, 5.1 keverhető, mert azonos az alapanyaguk (polietilén-glikol). Persze, nem ajánlott, mert különböző a forráspontjuk. A DOT5 más, mert az szilikon alapú. Nem csak keverni nem szabad, hanem használni sem olyan rendszerben, amit a másik fajtához gyártottak, mert megeszi a tömítéseket. Pl. A Harley fékolajtartályok fedelére rá van írva, hogy "use only DOT5". A bringa fékolajok miben mások?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arcitec
addikt
válasz ggeleven #163197 üzenetére
Én is tegnap raktam fel [Schwalbe Marathon GT Tour] gumikat. Itt korábban írták - nem tudom milyen méret volt -, hogy nehezen ment föl. Nem variáltam sokat, mint a videón annyi feszesség maradt az utolsó szakaszra. Kis sikosítót kapott a belső , kicsike levegővel és ment a helyére. A külsőt nem kellett lekötni a térdemmel rászorítottam és gumi leszedő szerszámmal 2-3 fogáson már bent is volt , mondhatni könnyedén. A külső mint katiban a gyerek nem kellett azt igazgatni felfújtam 5,5bar nyomásra - persze figyelemmel nincs-e gond- és kész is volt mindkettő így. A régi az Road Cruiser volt, azt simán vissza lehetett rakni kézzel, de hát az már nagyon régi volt. Ellenben bár a méret az adott és u.a mindkét gumi(régi -új) a sárvédőket főleg a hátsót azt állítani kellet mert beleért. Tehát kicsit nagyobb átmérőben mutatkozott, lehet a defekt védelem okán ,nem tudom. De a lényeg,hogy simán lehetett állítani a sárvédőn úgy, hogy most tökéletes az íve ,eddig olyan ortopéd is volt.
Csak próba út volt , eddig remek. Halkan siklik a gép - hiába Cube -, a hajtáslánc is valami fenomén halk.Még öntök azért a belsőkbe defektvédőt, ez nálam nagyon bevált.
U.I: Akár hogy is nézegetem mintha azért kicsikével ducibb lenne mint a régi u.a méretű gumi, de persze így ez nekem pont tökéletes. A gép patent felkészítve szalon állapotba, irány túrázni, a hétvégén megyek is... A guminak eleddig egy hátránya van, az ára... De tutira benne van ebben is 8 év - remélhetőleg....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Politika
- Dragon Age: Origins
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- alza vélemények - tapasztalatok
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest