-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
BlacKSouL
addikt
válasz zsole84 #47137 üzenetére
Ez így tévedés. A 0w40 hideg azaz 40 °C-on mért viszkozitása kb. 75 cSt, míg a 0w20-é 42 cSt.
De bármely hőmérsékleten alacsonyabb. 100 fokon 13,5 és 8,9... De mínusz 20ra is találhatsz korábbi értékeket.
Vagyis nem csak üzemmeleg állapotban, de minden hőmérsékleten takarékosabb vele a motor. Persze csak amelyik eleve megfelelő konstrukció. Hideg állapotban azonban a kopás is csökken általa.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
Én pénteken mostam le. Tegnap reggel elvitték tesómék (renaultjuk van, ami épp motorgenerálos, a zsiráfon lóg az 1.5 dci), így lemostam, kitakarítottam belül, meg tele tankoltam 100 -as shell nyállal.
Tegnap pedig a mocit mostam, waxoltam. Nagyon csecse lett!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
tag
válasz zsole84 #47153 üzenetére
Kiváló a táblázat, köszi!!
Most már csak azt nem értem, ha az Eneos 0w20 ennyire pöpec olaj (legalábbis a leírt paraméterek szerint), hogy a fenébe adják ennyire jó áron... (TypeV Lacitól kértem 4l Motul 0w30 econergy-t (14.900 volt), 4l eneos premium ultra 0w20 pedig már 8-9000-től kapható....)
Amikor októberben megvettem az első Hondámat (9.5 Civic, 1.8i, 5D), a korábbi 1.6-os szívó benzineshez képest eléggé sokallottam a fogyasztást. A Corollát 14 évig hajtottam új korától, és végig egyformán fogyasztott, nem volt olyan, hogy bejáratás után csökkent volna a fogyi.
A Civic viszont felbosszantott. Ugyanazon az útvonalon (rövid városok közti és városi szakaszok napi szinten többször is, 50-60km) az első adatok (board) 7,8l-t mutattak, és a valós is 7,6l volt. 3000km-ig 1-2dl csökkenés összejött, nyilván én is megszoktam az autó karakterét. Ekkor olajat cseréltem benne (Motul 0w30 econergy). Az első változás, hogy 3500-4000 rpm felett lényegesen csendesebb lett a motor, addig bőgött, most sokkal kultúráltabb. A másik a fogyasztás... jelenleg 7000km van benne, és (városi-elővárosi forgalommal, sok hidegindítással) a board szerint 6,7-6,8l, a valós 6,3-6,4l.
Nem tudom, mennyit játszott az olaj, a motor összekopása, vagy az én vezetési stílusom változása, esetleg mindegyik egy kicsit, de egyelőre itt tartok. Ez számomra teljesen elfogadható egy 1270kg-os autótól ilyen használati körülmények között.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
30km a legközelebbi OMV kút, más nincs, max mol vagy még valami noném szutyok. Ennyit nem kerülök tankolás miatt.
Talán a 100 -as shell a legjobb mi adható.... (ja nem, az a legtöbb! )Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #47165 üzenetére
persze hogy nem... meg azzal a papás stílussal ahogy én zavarom, nem is jönne ki!
Inkább a tudat, hogy lehetséges hogy némileg jobb a benya összetétele! Na ez az igazi placebo!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Jaffa75 #47167 üzenetére
Szívómotornál amúgy sem hoz sokat a magasabb oktánszám magasabb kompresszió tűrése. Az adalék meg azonos a 95-98-ban. Szóval kb nettó pénzkidobás ezen a téren.
A kérdés az, hogy az ecu-d felismeri-e és az előgyújtást hozzá tudja-e igazítani vagy sem.De lehet teszek egy próbát majd én is kísérleti jelleggel ezzel a 98-assal.
mod:
martillo: Ooo, azt hittem csak 8 Ft/l a kedvesség. Akkor mehet a MOL is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz martillo #47168 üzenetére
Most megnéztem prémiumból ad -15 Ft/l-t a simából csak -5 Ft/l-t ad.
Akkor marad az Auschan/Avia. Ez nem az az autó amibe prémium kell.
mod:
demars: Ártani nem árt kivéve ha vmi öregebb autó ahonnan kitudja mit old ki és juttat bele a rendszerbe.
Viszont arra nem árt figyelni, hogy alapbenzinbe tedd az adalékot. Ki tudja az eleve a benzinbe kevert adalékkal milyen kémiai kölcsönhatásba lép az utólag hozzá adott adalék.
Ez él az olajra is, adalékolt olajhoz pl xadot tenni...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
martillo
tag
A netriskes 10 FT/L-t ad, nem ugyanaz a kedvezmeny midnegyik green card-ra, mert fugg a partner altal tovabbadott kedvezmenytol.
[ Szerkesztve ]
-
burjois
csendes tag
válasz demars #47170 üzenetére
Egy időben használtam utcai változatú spurit, aztán a díler árat emelt, így már nem érte meg anyagilag.
A gyakorlat azt mutatta, hogy az alsó fordulatszám tartománynál érezhetően nőtt a teljesítmény, a motor járása halkabb lett és a fogyasztás is csökkent, de minden tényezőt összegezve sajnos nem érte meg az árát......gusztus dolga.
-
BlacKSouL
addikt
Én annyit vettem észre, hogy alacsony fordulatokon kevésbé kínlódik vele a motor. Szóval hogy 2000-2200 helyett már 1800-as fordulatnál is használható, jobban nem megy tőle, csak mintha jobban tűrné az alacsonyabb fordulatokat. Illetve mintha kifinomultabbnak tűnne a járása bizonyos tartományokban. De minimális a különbség, szinte alig észrevehető. És amúgy se érdemes túl alacsony fordulatokon szórakozni a kis olajnyomás miatt. Mindenesetre városban sík vagy 1-2%-os lejtőn 50-55 között is elmegy 5-ben, míg normállal 58 alatt már muszáj 4-be visszatenni.
És ezért én azt szoktam csinálni, hogy úgy 1-2 havonta kb. fél vagy 2/3 tank 95-höz teszek 4-5 liter prémiumot (98-100), és annyi. De már 50-50%-nál sincs nagyobb hatás, ezért tiszta prémiummal sem.
Szerintem, annyi, hogy az összességében 96-97 körülre emelt oktánszámnál már a max.95-re beállított kopogásérzékelő-előgyújtás mátrix még valami véletlen oktánszám-"csökkenés", esetleg az alacsony fordulatnál előforduló véletlen kopogási hajlam esetén is a maximumra tud kompenzálni, míg sima 95-nél muszáj alá bemennie.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #47175 üzenetére
Aham, hát 2000 rpm alatt amúgy sem szeretem járatni viszont a család hölgy tagjaiba belevésődött a minnél előbb váltsunk fel szlogen, így 50-nél 1500-on teker szegénykém.
A másik gépbe meg min. 91-es az előírás abba már a 95-ös is prémiumnak számít.
martillo: Jaa, Netrisk, ez megint másik. Mennyi féle van...
#nincsbennetarcsi
-
-cobra-
aktív tag
Üzemanyag adalékokkal (injektor/szelep/egr tisztító) kapcsolatban mik az általános tapasztalatok?
Sokat járok városban (Accord, R20), nem tudom hogy néha érdemese lenne-e valamit használni.
A Wynns-t sok helyen látom, és van a Petrol Clean 3 /EGR Clean 3 termékük, amit elvileg 10.000km-enként ajánlott használni.
Viszont valakitől meg azt hallottam, hogy felejtős milyen ilyen, mert leold olyan dolgokat is amik nagyobb kárt tehetnek (pl. eldugítják az injektort).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nem is konkrétan a ccm-beli különbségre gondoltam, inkább az a furcsa számomra, hogy ugyanolyan mindkét motor felépítése, működése (pl. a dupla gyertyás cucc is megvan mindkettőben), mégis a Honda az egyikhez prémium benzint ír elő, a másikhoz nem.
Mondjuk a német piacos dologban lehet valami...Azt pedig tudom, hogy oktánszám növelése nem hoz önmagában teljesítménynövekedést.
-
Solidaudio
csendes tag
Sziasztok. Van egy Honda Accord Hatchback 1985 3 ajtós autóm, és kiment a csomagtér ajtó teleszkópja nem tudna valaki segíteni, hogy hol tudnék bele szerezni.
"Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Solidaudio #47185 üzenetére
Honda bazár vagy a csepeli Honda bontóból pl.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
DeathAdder
veterán
Ma felkerültek a nyári gummák, és meglehetősen zajosak a téli után.
Hiába AD08R eskü ez nem ilyen volt. Mi lehet? futómű, vagy centírozni kéne?
Nemrég cseréltem az első gátlókat és a maszak szerelőm utána állított futóművet is. De ha azért van ez akkor miért nem lett egyből zajos már téli gummáimom is?
Egyébként tavaly voltam Szegeden direkt egy futómű bevizsgáláson, de nem kellett állítani semmit, minden rendben volt.
Vagy az is lehet hogy 3 év után már úgy elkeményedtek ezek a gummák hogy ilyen zajosak lettek?
Úgy tettem fel őket ahogy tavaly levettem, illetve csak a nyomást ellenőriztem, egész télen egy szobahőmérsékletű helyiségben tartottam őket egymás mellé felsorakoztatva úgy mintha az autón lennének (tehát nem fektetve). -
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #47187 üzenetére
Vagy az is lehet - kezdetű gondolat a jó irány..
Ezek a mai gumik kb ugy vannak legyártva mint az autók a kornyezetvédelmi tesztprogrammal.
Rohadt jók úgy 1 évig, halkak, teljesítenek, de a 3. Évtől már vasig kopnak és hangosra kemenyednek. Nekem a szuperkiraly premiumcontact5 mar a 3. evben bugott, most meg mar bubog. Igaz, csutakra is kopott...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
JoolsNOS
veterán
válasz -cobra- #47177 üzenetére
Nálunk a szerelők mind azt mondták, hogy az összes adalék aminek van valami előnye annak van hátránya is. Pl amitől halkabb, egyenletesebb lesz a motor abban általában teflon van, ami viszont rontja a hőleadást ezáltal jobban melegszik a motor.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #47188 üzenetére
Szomorú ha így van.. egyébként lehet tavaly már ilyen volt, csak napi használat meleltt kevésbé tűnt fel.
Na de bele kell törődnöm, cserélni ezért nem fogom a 17" -os gumikat, azért elviszem egy futóműveshez (de kizárt hogy a futómű legyen az oka, akkor a télivel is már búgott volna)[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #47190 üzenetére
Nekem két garnitúra nyári szett is elbúgósodott az egy téli mellett. Pedig kb. azonos távokat futottak. Egyszerűen a téliek kevésbé öregedő keverékek. Én is mindig csapágyra tippeltem a nyáriaknál aztán felkerült a téli, és elcsendesedett.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
zsole84
senior tag
válasz BlacKSouL #47192 üzenetére
A 8 éves gyári nyári szett (Michelin) nagyon gáz volt, megkeményedett, csapágy hang... ( ezzel vettem a kocsit ). A téli 16-os Barum sokkal jobbnak tűnt, most viszont lecseréltem 17-es új nyárira ( Szintén Michlein ). Ezzel patent a kocsi, sokkal közvetlenebb, meglepően jobb.
-
tboldi
nagyúr
Tud valaki egy jó klímatisztító helyet Mosonmagyaróváron vagy Győrben?
Bár nincs semmi szaga, elővigyázatosságból azért megcsináltatnám szezon előtt.Ja, és valószínűleg holnap megjön az új fék.
-
z123456789
addikt
Zsamo!
Ma reggel láttam fb csoportban. 280 Le. -
BigBlackDog
veterán
válasz z123456789 #47196 üzenetére
11 éves roncshalmaz 3M Hufért.
-
demars
addikt
válasz JoolsNOS #47189 üzenetére
Olvasni érveket mellettük és ellenük is.
Csak egy gondolat: teflon csökkenti a súrlódást, tehát nem melegszenek úgy az alkatrészek (akkor most mi van?)
Használt kocsinál meg ugye ki tudja, hogy az előző gazdája mit tett bele?!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
z123456789
addikt
válasz BigBlackDog #47197 üzenetére
280 LE első keréken. Bohóckodás.
-
nagyúr
válasz z123456789 #47199 üzenetére
Mér, a 9g typeR is 300le, oszt mégis elég jó köröket ment a ringen
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest