Új hozzászólás Aktív témák

  • maci1234

    tag

    válasz blattida #61883 üzenetére

    Büdzsé erősítőnek nem csak az olcsó erősítőket nevezzük, hanem azokat is amelyek egyébként az árkategóriájukon nemileg túlnőnek minőségben és összességében kb. 200 font alatt vannak.Nézzünk néhány példát.
    A Nad 310-es és a Cambridge audio a1 mk3 SE(100 illetve 120 font) az mindkettő büdzsé, de a Nad 314-es 260-ért a minősége miatt igen, az ára miatt már nem. A 200 fontos Cambridge A500RC meg a kissé gyengébb minősége miatt marad ki.(a sima 500-as aztán később jobbra sikeredett, nekem is volt) Így tehát nem is mondjuk rá. A Sonynál nem létezik büdzsé, mert a már jó minőségű TA-F448BE már drága volt. (250 font) nem beszélve a kitünő TA-F3000ES-ről. (500 font)
    Denonéknál a 250SE (160font) az büdzsé, de a 350 fontos PMA 725R már nem. De rátérve az Arcamra ott kissé magasabban kezdődtek az árak. A 230 fontos Arcam Alpha One még talán-talán,(mert 230font) de az Alpha 8 vagy a 9 már nem nevezhető büdzsének. (350 és 500 font)
    Tehát nem a Nad mint márka a büdzsé, hanem (jó)néhány alulárazott példánya. Az itt említett készülékek abból az időből származnak, amikor a JPW ML 910. (16-18év) A CA - JPW párosításnál meg az a helyzet, hogy minden akkori és előtti CA valószínűleg kevés a JPW-hez. Tehát nem az hogy sok, hanem épp ellenkezőleg. Ha azonban az egyensúly mindenképp felborul, akkor az a kívánatos, hogy inkább az erősítő legyen minőségileg feljebb, mint a hangsugárzók.(lásd: David Vivian írását a 8000 fontos Chord erősítő és a 150 fontos Tannoy Mercury mx2 párosításáról, Hifi Chioce)
    Saját márkámat a Rotelt most elfogultság miatt kihagyom, de tény, hogy náluk volt egy-két gyengébb példány ami ára és minősége miatt nem lógott ki a sorból (felfelé). A Nadnál meg szinte minden példány túlmutatott az árcédulán minőségileg.
    Na ez az én sznobizmusom.

    [ Szerkesztve ]

    A zenéhez hangszer is kell!

Új hozzászólás Aktív témák