-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz CsodaPOK #3400 üzenetére
szerintem a bolton múlik... ha rendesek, akkor a papírmunkával tudnak annyit variálni, hogy neked jó legyen, de ha g*cik, akkor nem->akkor mindenféleképp hétfőn be kellene vinned, hogy a 3 munkanapban bennelegyél :S ismertem anno olyan boltost, aki gari lejárta után még hónapokkal később is képes volt elintézni sokmindent az ügyfél érdeke miatt... (...de ritka az ilyen)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
CsodaPOK
senior tag
-
Csaba_20_
őstag
válasz CsodaPOK #3402 üzenetére
A 2000 Ft-os kis hangszóróra nem kötelező jótállást vállalni, így amennyiben nincsen jótállási jegyed, akkor a 3 munkanapon belüli kötelező csere sem él. Szóval ha nem vállaltak jótállást, akkor mehetsz csütörtökön is. Ellenben ugyanúgy kérhetsz kijavítást, vagy kicserélést. Ha kicserélést kérsz, akkor ő mondhatja, hogy inkább javítja, mert az neki kevesebbe kerül. Az autókázós részt nem igazán értem. Csütörtökön stoppolsz majd a 160 km-en, hogy ingyen megúszd? Bár azt hétfőn is meg tudod tenni ugyanúgy...na mindegy. A PTK 309.§ (1) értelmében amúgy:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek — ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket — a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.
Tehát mindenképp beszélj velük, hogy milyen módon juttasd el hozzájuk a terméket. Jogilag véleményem szerint megilletne, hogy a szállítás költségeit ők állják, de tartok tőle, hogy ezt nem kapod meg tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
CsodaPOK
senior tag
válasz Csaba_20_ #3406 üzenetére
Mire gondolsz?
Van olyan, hogy termék név, mennyiség, garancia: 12 hónap, cseregarancia: nem.
Aztán apróbetűvel az alján sokminden. Ami ide vonatkozhat:
nettó 1000 ft alatti termékekre nincs gari (nettó 1000 felett van)
a garancia a telephelyen érvényesíthetőEzen kívül van még pár dolog, de az talán nem számít most (összesen 9 pont).
-
Csaba_20_
őstag
Nem. Akkor az lenne odaírva a jogszabályba, amit te írtál, vagy ahhoz hasonló. Nem véletlenül írtam, hogy mindenképp beszéljen a bolttal, hogy milyen módon juttassa el a terméket hozzájuk. Ha állják a taxit, akkor azzal, ha csak egy szimpla futárt, akkor azzal. A hogyant eldönthetik, de a költségeket nekik kell állniuk.
-
mephi666
nagyúr
válasz CsodaPOK #3411 üzenetére
a 4. pontba szerintem bele lehetne kötni fogyasztóvédelem oldaláról... nem lehet ilyenre kötelezni a vásárlót, hogy gariidő végéig mindenféle dobozt őrizgessen... fene tudja, mennyire veszik ezt adott helyen komolyan, de akkor sem szép...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Jason28
újonc
Üdv!
MSI laptop garanciális javításánál kikerülhetem a kereskedőt? Nem pocsékolnám az időt azzal h pestre küldjem. Fehérvári vagyok, helyben van az Albacomp szerviz. Ha jól tudom itt javítanák. Plusz még 1 kérdés: Ipon Comp-ról friss tapasztalata van valakinek a garancia ügyében? Olvastam régi hozzászólások között, hogy rendelésenként csak egyszer jön ki a futár ingyen, ha garanciáztatni kell. Igaz ez?
-
Csaba_20_
őstag
válasz Jason28 #3415 üzenetére
151/2003. (XII.22.) Korm. rendelet:
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a javítás módját,
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.Tehát ha a jótállási jegyen szerepelnek javítószolgálatként, akkor viheted javíttatni hozzájuk egyből. Kicserélési igénnyel viszont kizárólag csak a forgalmazóhoz fordulhatsz.
-
tlac
nagyúr
Tényleg meg is volt egy hét alatt a Crucial gyártói garancia érvényesítése.
Múlt héten pénteken adtam fel postán (ajánlott elsőbbségivel) UK-ba a memóriakitet és tegnap (pénteken) már hozta is a futár az új ramot.
Jobb, mint a magyarországi bolti garancia...[ Szerkesztve ]
-
Eszeveszett
csendes tag
Sziasztok!
Az alábbi kérdések merültek fel bennem!
Szerdán DU 4 kor vettem egy 1 Terrás samsung vinyot.Annak rendje és modja szerint Péntek este meghalt....
Arra lennék kiváncsi, hogy a 3 munkanapot hogy számoljuk?
Mindenhol azt olvasni hogy a !!!vásárlás napjától!!! számitott 3 munkanapon belül.
Mert ha szerdán vettem akkor pénteken lejárt a 3 munkanap. Azonban ah 72 órát veszünk akkor még nem járt le , és igy hétfőn még vissza vihetem?!Valamint ha vissza vihetem akkor miket kérhetek? Kérhetem-e a készülék azonnali cseréjét,vagy visszakérhetem a teljes vételárat?
Előre is köszönöm.
-
Eszeveszett
csendes tag
Még 1 kérdés!
Az asus 8800gtx em is garis ügyintézés alatt áll!Szinte biztos h nem fognak tudni nekem egy másik 8800GTX et adni.Ebben az esetben a bolt milyen megoldásokkal állhat elő?
-A vásárlás értékét vissza kérhetem? ( 94k )
-Vagy majd felajánlanak egy hasonló tudású terméket 9800gtx ( ami most 30 körül mozog ) , és ha ezt teszik akkor köteles vagyok elfogadni?Mivel ezzel nem sokat tudnék kezdeni mert a 8800gtx SLI be van kötve, és ugye csak az egyik ment tönkre.Köszi
-
Csaba_20_
őstag
válasz Eszeveszett #3419 üzenetére
A 3 munkanapba nem számít bele a vásárlás napja.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Eszeveszett #3420 üzenetére
Jogszabály szerint nem vagy köteles elfogadni mást csereként. Ha te cserét kértél, akkor azt módosíthatják kijavításra és akkor 15 napjuk van megjavítani. Ha se cserélni(ugyanolyanra), sem javítani nem tudják, akkor árleszállítást kérhetsz, illetve ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor elállhatsz a szerződéstől. Neked vissza kell szolgáltatnod a kártyát, nekik meg vissza kell adniuk a vételárat.
A gyakorlatban ezt kizárólag csak peres úton fogod tudni kiverni belőlük. Persze mehetsz békéltető testülethez, meg előtte megpróbálhatod meggyőzni őket, de balkánon vagy...itt nem ismerik a jótállást és annak lényegét. -
Eszeveszett
csendes tag
-
Gyuri27
félisten
válasz Eszeveszett #3423 üzenetére
A levásárlást szeretik. Ha rá is fizetsz mégjobban.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Eszeveszett #3425 üzenetére
1 gtx volt 94k? Nem tudom mi ment rajta tönkre de javitani javithatnak.
Leírták már. Vagy csere ugyan olyanra, javitás, pénz vissza.
Alternativ megoldás. levásárolod bár erre nem kötelezhet. Vagy okosba megbótolsz velük valamit ami erősebb mint a 8800 gtx sli, esetleg két 9800-t kérsz (mivel kell az sli).
Ezeket a kollega nem emlitette hiszen a tövény nem így szól. Viszont az élet itthon mást diktál.Amd - Radeon - Ryzen
-
Eszeveszett
csendes tag
válasz Gyuri27 #3426 üzenetére
Megmondom öszintén nekem az is jó ha kiegészitem a 94k t 120 ra és veszek náluk egy 295-t a másik 8800gtx meg Physx vagy eladom.
De olvastam tegnap egy esetet az A4Team nél, hogy ugyancsak tönkrement a gyereknek a 8800gtx e de pénzt nem akarták vissza adni semmi féleképpen sőt közölték hogy a 94k s ár már nem aktuális ezért anyiért nem vásárolhat.Vagy adnak 1 9800gtx et vagy levásárolja annak az árát ami 34k.....
Nagyon kiváncsi leszek hogy itt mit tudok intézni... (hardverker)
-
Gyuri27
félisten
válasz Eszeveszett #3427 üzenetére
Azért ez nem müködik. Ha már a pénzt nem adják vissza (ami a törvényes) legalább levásárolhatná.
De ilyen helyeken nem kell vásárolni!Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3426 üzenetére
Gyuri27: Kíváncsi vagyok mennyit kell ráköltenie az illetőnek, ha a 94e Ft-os videokártyát 30e Ft-nak ismerik el. Az emlegetett 120e Ft-os kártyából valószínűleg elengednek 30e Ft-ot, vagy legyenek nagylelkűek és akkor 50e Ft-ot és a többiért tartják majd a markukat. Ha pedig az is tönkre megy jótállási időn belül, akkor újra eljátszódik ez a kör. Tök jó, hogy az üzleti kockázat egy jelentős részét áttolják a fogyasztókra és ezt hívod te életnek.
-
tlac
nagyúr
válasz Eszeveszett #3427 üzenetére
Nagyon kiváncsi leszek hogy itt mit tudok intézni... (hardverker)
nemrég gariztattam náluk egy memóriakitet, rekordidő alatt elintézték, 1 nap alatt, és ugyanolyat is kaptam, mint ami volt
persze ez így nagyon szép lenne, de használt ramot kaptam, se jegyzőkönyv, se új garanciajegy...
ha ez ott helyben történt volna, akkor ezért szóltam volna, de mivel futárral kaptam, messze vannak és szerencsére a ram tökéletesen működik, így rájuk hagytam...de vettem tőlük régebben egy dobozos procit, mivel 3 év garral csak kevés helyen lehet kapni
vicces garanciajegyet adtak hozzá, mert én nem találtam rajta semmiféle sorozatszámot, amivel lehetne azonosítani a procitszerintem ha erőltetni fogod, hogy ugyanolyat kapjál, előtúrnak egyet vhonnan
egyébként a 9800gtx + 8800gtx sli működhet, a 8800gtx szinte ugyanaz, mint a 9800gtx[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #3414 üzenetére
minek az?
A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek — ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket — a kötelezettet terhelik.
én eddig úgy tudtam, ha nem helyben vettem vmit, az az én problémám, én költségem
miért terhelné ez a boltot?
tehát szerintem az, amit te mondasz, akkor úgy lenne fogalmazva, hogy a továbbítási költség helyett szállítási költség lenne -
Csaba_20_
őstag
Hogyhogy miért terhelné a boltot? Azért, mert hibásan teljesítette a szerződést. A hibás készülék kicseréléshez továbbítani kell a terméket a fogyasztótól a forgalmazóig a terméket és vissza ahhoz, hogy kijavítsák, vagy kicseréljék azt? Egyértelműen igen. Ez költséggel jár? Igen. A hibás teljesítés kötelezettjének kell állnia a szerződésszerű állapot megteremtésével járó költségeket? Igen. Akkor ezt a költséget is? A törvény szerint ezt a költséget különösen nekik kell állni, igen. Nincs ez rosszul leírva.
-
04
tag
Szép napot uraim!
Arra lennék kiváncsi, hogy van egy ASUS 8600GT 256MB VGA-m, ami nagykerben lett vásárolva, csak azt nem tudom hogy mennyi garit kellett nekik adni erre a vga-ra?
Mi a lényeg az, amit a nagyker mond vagy az ASUS???
Azt hiszem nagyker 1 év, ASUS 2 év???
Hogy van ez, segítsetek már?
-
mephi666
nagyúr
ahogy tudom: lényeg, amit a nagyker mond... hiába reklámoz egy cég örökélet garival 1 terméket, ha a nagyker csak 1-2évet ad rá... ha az lejár, akkor intézd magadnak a gyártóhoz való visszaküldést :S azért csinálják, mert x év múlva nem akarnak szívni rég kifutott termékek gariztatásával...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3430 üzenetére
Nézd tudatosan kellene vásárolni. Most mivan? Ahol olcsóbb 2-3k-val oda megyünk vásárolni. Tudomásul kéne venni, hogy ez ember nem egy pohár vizet vásárol hanem egy terméket és szolgáltatást.
Tehát először meg kéne nézni a bolt megadja-e a gyártói gart. Azután van-e lehetőség, gari időtartamára csere terméket kapni. Majd szétnézni mit írnak a volt vásárlók. Azután pedig az árat.
Én kb így szoktam. Meg mondjuk ha van 30k-m akkor inkább egy jó helyen pl veszek egy 4770-t, mint szar helyen egy 4850-t.
Nem véletlenül dolgoztak olyan áron annó a mustár, meg a kék hal.
Szóval akinek 2-3k-t megér ez az egész az vásároljon ilyen helyeken. Aki meg okos jó helyen vásárol!Amd - Radeon - Ryzen
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Van egy Logitech Classic Keyboard 200 billem. Kb fél éve vettem meg, 3e Ft volt nagyjából, ennyiért számítottam rá, hogy nem egy csúcsot veszek meg, de hogy ennyire rosszat, arra nem. Az a baj , hogy a billentyűk iszonyat idegesítően (nincs rá jobb szó) klattyognak. Közben a Logi kiadott egy javított verziót , de ugyanezen a néven megy, se rev.2 , se refresh, semmi. A boltot megkérdeztem , ők nem tudják (vagy nem akarják) kicserélni , mert ez nem garis probléma. Ez oké is, de én meg itt szívok ezzel, és mivel kijött egy jobb eladhatatlanná vált emberi áron. Mit tudok tenni szerintetek? Mik számítanak garanciális problémának?
-
mephi666
nagyúr
szerintem annyit tudsz, hogy megpróbálod eladni és lenyeled a különbözetet :S van bolt, ami kicserélné, de ha tényleg ilyen ramaty ez a változat, akkor nem szívesen szenvednének vele szerintem ők sem (érthető is valamilyen szinten a dolog a szemszögükből nézve)
garanciális probléma az, ha mondjuk nem működik, vagy bizonyos gombjai szórakoznak... elrontásra meg hadd ne adjak már tippet, mert ez szerintem nem etikus dolog én próbálnám inkább eladni..."Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Eszeveszett
csendes tag
Nah! Iponban kicserélték a vinyot ( vagyis majd holnap ).
Viszont hardverkerben kb nem hagytak szóhoz jutni megakartam tudni mivan ha nem tudnak szerezni másik 8800gtx et de nem sikerült.. amikor elkezdtem rögtön hogy biztos biztos....
Aztmondták hogy van hátul egy max odaadják azt.. de nem hinném h az bontatlan új.Arra lennék kiváncsi hogy köteles vagyok elfogadni használt terméket csereként?
Illetve aztmondák ha nem is ASUS de valamilyen lesz... közöltem hogy SLI ben van erre azta választ kaptam hogy az nem baj ha másik gyártótól van az SLI ugyan úgy menni fog ez igaz? -
Gyuri27
félisten
válasz Eszeveszett #3439 üzenetére
Igen az slinek nem feltétele az azonos gyártó. Ha nem akarod elfogadni a cserét (abban az esetben ha nem pont ugyan olyat kapsz) ne fogadd el. Használtra nem cserélhet.
Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz Eszeveszett #3439 üzenetére
Használtat nem vagy köteles elfogadni.
Más márkát se, de ha nem valami ultragagyi márkát akarnak adni neked akkor illik elfogadni, mert úgy korrekt.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Gyuri27
félisten
-
Csaba_20_
őstag
A konyhabútorok esetében is így van ez. Ha nem tudnak ugyanolyat adni, de ugyanannyi fiók van benne és ugyanannyi ajtós, akkor illik elfogadni. Igaz, hogy nem ugyanúgy néz ki, de a forgalmazói profit sokkal előrébb való.
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3441 üzenetére
Mi az, hogy illik elfogadni? Barátnőd megveszi nagy álmát, egy piros kisautót. Hibás. Nagyon hibás. Cserélni kell. Felajánlanak egy másikat, kicsit még jobb felszereltségű is, de nem piros. A barátnőd pedig pirosat akar. Nem érdekli a fenékvakarós ülés, ha kék a kocsi. Illik elfogadnia? Kétlem. Ha én azt a márkát akarom, akkor minimum, hogy azt adja a boltos. Ha meg konkrétan azt típust, akkor adja azt. Vagy vissza a pénzt. Olyan egyszerű ez, miért nehéz megérteni ezt kis hazánkban?
Ja, korrekt az, ha a szerződő felek teljesítik kötelezettségeiket. Az ügyfél fizetett, az ő része letudva. A bolt meg hibásan teljesített és ilyen olyan módon ki akar bújni a teljesítés alól. Hol is van itt a korrektség szerinted?
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3444 üzenetére
Ez teljesen rossz példa ide.
Egy VGA-nál nincs szín, szag, íz, mittudoménmi. Teljesítmény van, a többi nem látszik.
Srácnak van egy SLI rendszere 2 kártyával, amiből az egyik meghalt. Hogyha felajánlanak neki egy olyan kártyát, ami:
- Ugyan olyan teljesítményű
- Ugyan úgy működik SLI-ben
- Mindent tud, amit az ő előző kártyája tudottAkkor mondja azt, hogy nemjó, mert mondjuk nem X hanem Y márka?
Mert ha tudni lehetne Y márkáról, hogy rejtett hibái vannak (mittudomén szar hűtés pl.) akkor rendben van, de két gyk. egyforma kártyánál ahol valóban csak a szín a különbség... Ez nem korrekt, mert jól megszopatod vele a boltot. Ami még hagyján lenne akkor, hogyha azért tennéd, mert te roszabbul járnál, ha nem tennéd. Viszont mikor neked tökmindegy akkor miért szivassuk egymást.Ilyesminél már csak azt tartom unkorrektebbnek, mikor valakik vesznek 3 év garira 100.000-es kártyákat, amik 2,5 év után kipusztulnak és akkor az aktuális topkártyára szeretné kigariztatni vagy pénz vissza. Na az a legundorítóbb.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3445 üzenetére
Tévedés. A vevőnek szíve joga ragaszkodni egy adott márkához, ha ő abban bízik. Innentől kezdve nem igaz az állításod, hogy mindent tud, amit az előző kártyája, ugyanis nincs meg benne a bizalma, ami egy vásárlásnál nagyon fontos. És mielőtt azt mondod, hogy ez érdektelen, azért gondolkodj el azon, hogy miért is vannak márkák, amik önmagukban dollár 100 milliókat érnek. Megvan? Ok.
Ismét kérdezem, mivel is szopatom meg a boltot??????????? Azzal, hogy az én hibátlan teljesítésemmel szemben hibátlan teljesítést várok el? Na ne szórakozz. Ha másfajtát akar adni, akkor adjon kedvezményt. Na az korrekt! Érzed a különbséget? Az egyik esetben én alkalmazkodok a bolt érdekeihez, miközben esetleg azt érzem (lásd első bekezdés), hogy az a márka nem olyan jó. Ez nem korrekt. A másikban kompromisszum van felajánlva. Ez korrekt. És még ezt sem vagyok köteles elfogadni. És erkölcsileg sem tartom problémásnak, ha valaki nem fogadja el.
Miért is unkorrekt, ha a 3 év gari lejárta előtt meghalt kártyának visszakéri az árát? Goto első bekezdés. Azért vette azt a kártyát, mert 3 év rá a gar, és ezt (a 3 év gart) ki is fizette*. Nem 1 és nem 2 év, hanem 3 év. Érted? Ennyi erővel minden bolt vállalhatna 5 vagy 10 év gart is, hiszen kötelezettséggel nem, vagy csak csökkentettel járna. Ez korrekt? Nem igazán.
* közkeletű tévedés, hogy a garancia ajándék. A garanciát a vevő ugyanis kifizeti, vagyis megveszi, az keményen része az árképzésnek. Ha tehát nem megfelelő a gar ügyintézés, az önmagában is hibás teljesítés az én olvasatomban (Ariadne, hm?).
mod: ja, és ha már azt emlegetted, hogy "két gyk. egyforma kártyánál ahol valóban csak a szín a különbség... ". És ha nekem átlátszó plexi házam van és a dizájnhoz az a színű nyák kell? Akkor mi van? Ha annyira érdektelen lenne a szín, akkor a gyártók nem játszanának a lapok színével! Hoppá.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3446 üzenetére
A törvény jó. Csak hiányos. Ugyanis ilyen esetben nem a gyártón csapódik le a szar!
Az user vesz egy 25k-s vga-t. 2,5 év után meghal. Sajna gyártásban már nincs ilyen (hiszen számtech cuccoknál ez egy nem szokatlan). A kisker megy a nagykerben. Ott nem (sok esetben) az árat nézik. Hanem a teljesitményét és adnak egy másik (kicsit jobb teljesitményű) vga-t. Miért? Mert pl az asus 1 darab olyan vga-t nem fog legyártani amit nem gyártanak egy éve. Azt nem nézik, hogy az a vga annó 100 euró volt és egy mostani 100 eurós vga-t adnak. hanem ők is adnak teszem azt egy 3850 helyett egy 3870-t. Ez megérkezik az user felé. Ezt ugye törvényileg nem köteles az user elfogadni. Nem is teszi. Hiszen annó a 3850 30k volt. Most a 3870 22k és a 30k-ból 4770-t vesz. Ami nem baj, de hangsúlyozom nem a gyártó van szopatva. Mert a kisker cserél és marad neki egy 3870-ne. Amit 22k-ért nem fog senki megvenni, hiszen ennyiért 4830-t kapni. Egy ilyen jelentéktelen országban pedig a nagyker, disztributor verheti a blattot az asusnál. Kb mint elefántnak a bolhacsipés.
Ezért kéne az usernek sem nyerészkedni, hanem örülni, hogy 2,5 évig használt egy vga-t. Azután kapott egy újat amire van 3 év gari. Persze a törvény betűje szent (legalábbis a kisembernek). De a jogalkotó alkothatna jogszabályt, hogy az ilyen cégeknek legyen rendes magyarországi képviselete. Aki ebben az esetben megnézi mennyiért vette a nagyker a vga-t és ad árban egy megfelelőt az userrel egyeztetve. Ez lenne korrekt.
Tudom van az üzleti kockázat. De ha egy kisker belaszalad 2-3 ilyen bukóba az komoly pénz. A szar meg nála fog meggálni, mert ha se a gyártó, se a nagyker nem vállalja neki kell. Szóval ide kellene törvény.
Mert ez 2 dologhoz vezethet. A kékhal és mustárféle megoldáshoz. Szépen megszünnek a vagyont kimentve és az usereknek gari nyema. Másik út a kisker max középkategóriás termékeket fog forgalmazni. Akkor aztán lehet ábrándozni a 4890-ről mikor a kisker csak 4770-t árul, azt is csak 1 év garival (vagy csak simán mindent egy év garival árul).[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #3447 üzenetére
Ez már milliószor ki lett itt vesézve. A kisker-nagyker valamint a nagyker többiek kapcsolatokat részletes, sok oldalas szerződések szabályozzák. Tessék a kiskereknek nem egymás torkát cincálni, hanem összefogni, és megfelelő szerződést kötni a nagykerekkel. És akkor ott csapódna le a szar, amit jobb eséllyel tudna tovább tolni a gyártóhoz. Végül is ő adta a hibás terméket. Miért nem fognak össze a kiskerek? Hm?
Amúgy van egy olyan fogalom, hogy céltartalék. Ha már képtelen egy kisker megfelelő szerződést kötni, mert a többiekkel nem közösködünk ám, akkor képezzen tartalékot a problémás esetekre. De inkább fogjanak össze.
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3448 üzenetére
Igen ezt könnyű mondani.
Persze az user cseppet sem felelős. 2 ezerforintal olcsóbban megveszi a 3 év gari helyett a 1 évvel a procit. Meg oda megy vásárolni ahol jó olcsó lásd, a halasok, mustár. Tehát először az usernek kellene megfelelően vásárolni. Akkor a rendes szatócs nem menne tönkre. Aki még mondjuk csere cuccot is adna a garizás idejére.
De én ezt itt már leírtam. A vásárlónak csak joga van. Ami nem baj. De legyen már kötelessége is.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3446 üzenetére
Azt, hogy miért szopatod meg a kiskert leírta az előttem szóló. Ha nem érted meg az nagyon nagy baj.
Hogy miért korrekt elfogadni egy felajánlott cserét? Egyrészt mert te már nyertél rajta. Azt, hogy X évig használtál valamit, az tönkremegy és kaptál egy újat, amint újraindult a garancia. Másrészt, mert nagy a valószínűsége, hogy nem tudják neked megoldani úgy a cserét, hogy pont ugyan olyat, pont újat kapj.
Ezt az egy verziót el tudom képzelni, hogy egy tunningőrült gépébe pont piros nyák kell kék ventillátorral. De mást nemigen.Azzal megint nem sokat tudok kezdeni, ha azt sem érted meg miért unkorrekt egy 3 éves árat visszakérni. Azért, mert az akkori top kártya ára mára már töredékét éri. Korrekt ember ilyenkor azt mondja, hogy 3 éve vettem egy kártyát, aminek a teljesítménye 100 pont. Mostmár nem tudnak nekem ugyan olyat adni, de felajánl a bolt egy olyat, aminek a teljesítménye 130 pont, ingyen és bérmentve csere alapon. Ezt ilyenkor elfogadom, nem próbálok nyerészkedni, hogy adják vissza az árát mert abból jobbat kapok..
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...