Új hozzászólás Aktív témák

  • bencze

    senior tag

    válasz parandroid #37004 üzenetére

    A V fék pedig teljesen jó egyik leghatékonyabb. De arról volt szó outi, biztos nem patkófék?
    Tárcsafék felesleges csak bonyolultabb szerelni.
    Nekem V fék van az egysebességesemen, egész vállalhatóan meg lehet vele állni. A keskeny slim gumik (28-as conti sport contact) ami miatt nem állok meg olyan rövid távon ahogy lehetne.
    A kormány normál fogása felül történik, de meg kell tanulni fékezni. Minél lennebb húzod annál jobb természetesen, kinyújtott kézzel érdemes.

    A specialized gravel bájkomon nagy a fék- váltókar (Shimano tiagra) és emiatt vagy nem tudom miért de elég szar fékezni vele, erősen kell húzni (pedig az tárcsafék). Az egysebin sokkal kisebbek a fékkarok (régi shimano 600) annak meg kb tökéletes a fogása, nekem nincs nagy kezem, legjobban felülről tudok fékezni vele. Alulról jobban rá tudok markolni de felesleges annyira nem rángatom csak a bowden bánná.

    Ott vagy rosszul van beállítva vagy nem tud fékezni, az utóbbi a valószínűbb. Előredőlsz a hátsó fék kb dísznek van, meg kell tanulni elsővel fékezni, igazából lehet mindkettővel de ha jól csinálod a fékhatás 70-80%-át az első fék adja. Nem tömegben kell begyakorolni hanem üres aszfalton, parkolóban stb. Az ember negyedóra alatt megtanulja mennyire tud és mer fékezni, hogy vészfékezéshez is elég legyen. Elég fontos skill, hisz balesetet vagy szakadékot kerülsz el vele. Csak meg kell szokni, hogy az ember kitámassza erősen a karját, ébn is estem át a kormányon balfaszságból mert összecsuklott a karom, mindenki megjárja.

    videó
    kicsit maximalisták persze de a koncepció megértéséhez érdemes megnézni 1-2-x.

    [ Szerkesztve ]

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

Új hozzászólás Aktív témák