-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
astreno
csendes tag
válasz hp1950 #19854 üzenetére
Szia!
Mondhatni én is ebben a cipőben vagyok. Ugyan még nem próbáltam feldolgozni a képeket LR-mal, se mással de egy ideje követem a fórumot. Ebben az esetben a Capture One képfeldolgozót szokták javasolni a kedves fórumtársak. Tervben van, hogy én is megpróbálkozom vele, de igazság szerint piszkosul meg vagyok elégedve a fényképezőből kikerülő jpg-kel. Szóval Capture One, aki meg többet tud róla, az meg kommentelhet nyugodtan.
-
madgie
titán
válasz hp1950 #19939 üzenetére
Gyári, komolyan. Akár a sima, nem S verzió. Nekem van két Patona, két NP-W126 meg két NP-W126S, a Patonák nem lineárisan merülnek, lemegy egy csík, majd nemsokára mutatja, hogy kaputt, kikapcsol a gép. A gyáriak szépen, kiszámíthatóan merülnek, a két Patonát csak akkor használom, ha muszáj.
Persze ez csak a T2-re vontakozik, régebbi Fuji vázak nem terhelték így meg az akkukat, azokkal a Patona is pont úgy merült.
-
Gondwana
addikt
válasz hp1950 #19955 üzenetére
Az eredeti 126s-t rendeltem, a szerbiai 65€/db is magasabb.
Az eddigi hasznàlat alapjàn nekem nagyon kell a VPB marcsa a fogàshoz, de majd, ha kitermeli. Ugyanìgy a fixek is megvàrjàk, hogy a két zoom összekattogja az àrukat.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
KuZo
tag
válasz hp1950 #19953 üzenetére
Én pl. a világhírű (bár pont itt írt róluk valaki, hogy jók) Intensilo-kat rendeltem INNEN. Teljesen meg vagyok elégedve, pedig darabja 3000 pénzre jön ki, ami kb. semmi... Mondjuk most váltottam T20-ra T10-ről, tehát majd meglátjuk az új géppel mennyit bírnak. Mindenesetre nem halok bele a költségükbe.
-
Alabástrom
senior tag
válasz hp1950 #19939 üzenetére
Nekem 4db Patona Premium van bő fél éve, igaz, X-T1-ben használom és hobbyzni, de eddig maximálisan elégedett vagyok. Én sosem nézegetem, hogy mit mutat a gép aksiszintnek, portrézok, és ott nem kell gyorsnak lenni, bármikor tarthatok egy perc szünetet aksit cserélni.
Van egy gyári aksim is, ugyan pár hónappal öregebb és fej-fej mellett nem hasonlítottam össze őket, de többször az volt az érzésem, hogy a Patona Premium tovább bírja...Minden esetre ha nem vagy nyomás alatt, hogy bármelyik pillanatban képeket produkálj, és nem csak egy szál aksival indulsz útra, akkor nem biztos, hogy a gyári megéri a többszörös árat...
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
cousin333
addikt
válasz hp1950 #22410 üzenetére
Véleményem szerint ez egy optimális összeállítás.
Felvétel: 4K 29,97 FPS - ez elég jó minőséget ad, nagy bitrátával, ha kisebb felbontás kell, van miből konvertálni.
Képstabilizátor nincs, zoomolni úgysem fogsz, a csellista meg egy helyben ül, úgyhogy használj állványt, és állíts be manuális fókuszt olyan mélységélességgel (rekeszértékkel), amiből nem mozdul ki.
Záridő legyen 1/60s vagy 1/30s attól függően, hogy mennyi a fény. Szerintem ISO800-at nem kéne túllépni, ha egy mód van rá.
Színprofil és a beállítás ízlés kérdése, talán érdemes valami "laposabb", nem túl kontrasztos beállítást használni. Nekem beltérben emberi arcokra a ProNegStd vált be, +1 színnel, de mint mondtam, ízlés dolga.
Ha tudsz, használj külső mikrofont. Nekem egy Rode van: +20dB-es előerősítéssel, miközben a mikrofonbemenet erősítője 1-es (legkisebb) állásban van.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz hp1950 #22421 üzenetére
A 4K videó bitrátája 100Mbit/s, azaz a kártyának olyan 15MB/s-el kell tudni írnia.
Az még kimaradt, hogy az X-T2 videózás közben kb. 15%-ot levág a normál látószöghöz képest. Ezt bele kell kalkulálni, amikor beállítod a kamera távolságát.
Ha nincs külső mikrofon, akkor arra figyelj, hogy ne legyen túl halk a felvétel, de ne is legyen túlvezérelve. Egy szem cselló azért nem olyan hangos. Meg persze arra ügyelj, hogy ne takard el a mikrofon rácsát...
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
válasz hp1950 #22440 üzenetére
Igen, az egy jó páros. A nagy érzékelő, a remek objektív, a Fuji színvilág és a felbontáshoz társuló nagy bitráta szinte garancia a kiváló képminőségre. Még az X-T20-nál is, az X-T2 pedig még jobb a downsampling miatt. Csak győzze az ember tárhellyel. A hátsó kijelző inkább csak jelzés értékű, még a fókusz sem könnyen ellenőrizhető.
Az adott szituációban és kombóval ráadásul elkerülted a problematikus részeket. Az autófókusz egész jó, de bizonytalanabbnak érződik, mint akár a telefonom, akár a régi dedikált videokamera. Főleg a régi objektívek elég hangosan fókuszálnak, és nekem zoomoláskor néha felvillanó fekete képkockáim vannak.
Előrelépni elsősorban a hangban lehet, érdemes beszerezni egy külső mikrofont.
"We spared no expense"
-
madgie
titán
válasz hp1950 #22461 üzenetére
Nekem mentek ezek, de amúgy nem nagy kaland, a fókuszt rögzítheted, mielőtt feltekered a szűrőt, fényt is akkor mérsz, majd rászámolsz 10 FÉ-t. Na ez sem bonyolult, vagy a gépen tekersz el annyit, kiszámolva, vagy bepötyögöd a telefonod számológépére, hogy mondjuk 1/200 (legyen ennyi a záridőd szűrő nélkül), egy osztva 200-zal az 0,005, odébb rakod hárommal a tizedesvesszőt, 5 másodperc kell a 10 stoppos szűrőddel.
-
papaya
senior tag
válasz hp1950 #22466 üzenetére
User error lesz pedig, nekem is van ND1000 szűrőm (B+W), és nagyszerűen teszi a dolgát, sőt nappal vagy felhős időben még a fókuszt sem kell babrálnom felrakás előtt, csak át kell kapcsolnom a exp. preview. módot (amit én előre raktam a vázon gyors gombnak) és mehet a fókusz / expo.
[ Szerkesztve ]
-
centrino
aktív tag
válasz hp1950 #23664 üzenetére
Igaz, hogy elég speciális eset, de nekem sötét színházteremben változó fényviszonyok között táncosok fotózásánál, az X-T2 (markolattal) és 50-140 kombó nagyon szépen működött. Nem is feltétlen kell választanod az átfogás és fényerő között, mert a gyári 1,4X telekonverterrel tiéd a döntés szabadsága.
50-140/2.8 az 1.4X konverterrel használva nem vettem észre fókuszbeli (gyorsaság, pontosság) vagy képminőségbeli különbséget. Nagyon ajánlott vétel. Persze 55-200 lényegesen kisebb, könnyebb, olcsóbb, de az 50-140 egy külön kategória...
2X konverterem még nincs, azzal nincs személyes tapasztalatom, de fórumokat olvasva 50-140-el igen szépen működik, 100-400-ra már határeset, oda 1,4X jobban passzol.[ Szerkesztve ]
-
Balinov
félisten
válasz hp1950 #25521 üzenetére
meg tudom erositeni, O12-50 kis kitobi m43-on eppen eleg volt a pomeradrol, Sammi 7.5/F.3.5-el operaltam inkabb. Kar, hogy akkor meg nem volt meg az O12-40Pro
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
centrino
aktív tag
válasz hp1950 #26086 üzenetére
Ha nem nagy ráfizetés akkor érdemes lecserélni sztem, max azt is tudod később cserélni XT3-ra. Ha valóban nem lesz benne IBIS, akkor megmarad még a kereslet a H1-re is, nem feltétlen fogja a használt piaci árát annyira visszavetni.
Mennyire használnád ki az IBIS-t?[ Szerkesztve ]
-
Alabástrom
senior tag
válasz hp1950 #26089 üzenetére
Én ilyen helyzetben az X-T3-ra szavaznék.
Ha nem filmezel, akkor gyakorlatilag csak a stabi miatt lenne jó az X-H1 és igazán csak az 50f2-nél. Ezért én még akkor sem fizetnék 150k-t, ha az lenne a leggyakrabban használt obi. Sanszos, hogy a T3 több pluszt fog nyújtani számodra.Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
DonRazzino
senior tag
válasz hp1950 #32559 üzenetére
Volt nekem is gond vele, hirtelen eldobta a kapcsolatot és azt jelezte, hogy mindkét markolatban lévő akksi fullra le van merülve és persze nem ment más sem. Egyszer haverom megpuccantotta 96%+ alkohollal a gépem és a markolat érintkezőit, azóta egyszer sem jött elő a hiba.
Más: Van esetleg fővárosi vagy Buda közeli topictárs, akitől kölcsön tudnék kérni egy XF 1.4x TC WR-t? Most tervezek venni (úgyhogy, ha valaki épp megszabadulni tőle, akkor ne kíméljen privátban írni), előtte szívesen kipróbálnám. Cserébe szívesen ott hagyok valamilyen obit. Ugyanitt szívesen fogadok tapasztalatokat is a cuccosról. XF50-140-nel és XF100-400-al használnám.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!