-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
papaya
senior tag
Teljes rendszer csere (Canon 6D) után tegnaptól Fuji X-T2 tulaj lettem. Főként hobbi fotósként, illetve pár megbízás, portré, esküvő videó téren.
Egyelőre ismerkedem a Fuji világgal, több éves Canon rendszer használata után nagyon más.
Volna pár (láma) kérdésem:
1. Lehetséges, hogy normál módban laggol a kereső, pl ha egy tv-n lévő adás képét nézem rajta ? Az tűnt fel elsőnek, hogy nem bírja rendesen követni az adást, de lehet csak vmi eltekert beállítás miatt volt mindez.
2. Naivan azt hittem, hogy amit az EVF-ben vagy a LCD-n látok az lesz a képen is, azonban ez nem így van, este pl kivilágosítja a szobát a kijelzőkön, de az elkészített kép persze tök sötét lesz. Amúgy hol lehet látni az expozíciószintet? 6d-nél mutatta, ha alexpos, vagy túlexponált lesz-e a kép egy adott beállítással, itt viszont folyamatosan 0-t mutat az indikátor.
3. Videó módban, rálehet valahogy bírni, hogy kiírjon infókat a felvétel közben is, mint pl iso, és rekesz érték, vagy expo szint ?
4. Ha Fine + Raw-ban használom, akkor melyik képet látom vissza a kijelzőn ?Ami feltűnt, hogy azért iso 3200-on zajosabb mint a 6d volt hiába a sok marketing blama. Valamint, hogy a wireless mód ritka gyenge, canonhoz képest, 5x megszakadt az applikációval való kapcsolat, valamint piszok lassú.
A menü viszonylag jól átlátható, és kezelése gyorsan megtanulható,
Az AF, és az egész gép összeszerelése nagyon kafa.[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz madgie #16590 üzenetére
Köszi a választ.
Sajnos a 2. ponttal vagyok még mindig nagyon meglőve, pedig már 5x pontról pontra átnéztem az összes beállítást. Tehát a záridőt, és az isot is átállítom pl iso 200 és 1/8000-re, a rekesz f4, de mind az evf, mind az lcd világos marad, az elkészített kép persze teljesen sötét lesz, de ezt sehol sem jelzi előre, hogy nem lesz jó, a hisztogram is azt mutatja amit az lcd/evf.
Amúgy amit írsz az a screen set-up > preview exp/wb in manual mode lehet de arra sem reagál semmit sem.Amúgy videó módban viszont jó, tehát ott ha ezeket a beállításokat használom sötét képet is mutat alapból, de amint visszalépek a fotó mód valamelyikére, megint megvilágosítja..
-
papaya
senior tag
Adott egy X-T2, 18-55 kittel, melyet bővíteni szeretnék egy fényerősebb obival. Jelenleg a 35 1.4, és az 56 1.2 között megy a vari. Kérdésem, hogy a 35 1.4 @ 1.4-en is megfelelően éles-e , mert az 56-ról tudom, hogy az. Valamint, hogy van-e a két obi fókusz sebessége, és pontossága között különbség teljesen nyitottan használva?
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Érdekes kérdés a színvilág, mert ő azt írja, hogy van ahol csak classic chrome-ot tolt +4-et a color set-re. Amúgy engem az érdekelt jobban, hogy a közép formátumban is ennyire megmarad-e a Fuji karakteres színvilága, de úgy fest igen. Mármint arra gondolok, hogy a mellékelt képeken is sajnos azt látom, hogy rendszeresen bebuknak a feketék, szinte 0 színátmenettel, ami persze jó kis kontrasztot csinál, de attól még nekem too much, pláne ha saját színvilágot akarok csinálni, ahhoz legalább rawban több játszótér kellene. Bár még új vagyok a Fuji használók között, de kicsit azt érzem, hogy itt van egy standard színvilág, amit RAW(RAF)-ban némileg befolyásolhatsz, és változtathatsz, viszont nem annyira rugalmas mint az a Canikonnál van. Fuji X-fotósok között is gyakran látom ugyan azt a stílust: képek 50% (vagy még több) fekete- fehér de a színesek is legtöbbször azonos színvilágúak. Én marhára szeretem rendesen meggyúrni a képet utóban, egyelőre tesztelgetem meddig lehet feszegetni, pláne a feketéket.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Kérdés: pár helyen olvastam, hogy manuál fókuszálni nem lehet olyan pontosan pár fix obival, mint pl. az 56 1.2 vagy a 35 1.4-gyel, viszont én videózni is tervezek velük ezért lényeges lenne. Ebből mi az igazság?
-
papaya
senior tag
Samyang obit vásárolnék. Szerintetek van előnye egy X-bajonettesnek, vagy vehetek Canonos verziót is egy átalakítóval? Utóbbi, egy esetleges jövőbeni eladás miatt lehet jobb vétel.
-
papaya
senior tag
válasz taranis #17469 üzenetére
+1 (bár csak 10 év, és már nem űzöm az ipart)
Amúgy így most tudom, hogy genyaság, de megnyugtatott a T20 féle linea skipping dolog, hogy jó döntés volt videós szempontból is a T2.
Most már csak az obikkal vagyok bajban, mert marhára kellene egy fényerős, gyors is, de ahogy olvasom teljesen letettek róla Fujinál.[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz madgie #17556 üzenetére
Csak a gyártó nem koncentrál rendesen pár dologra:
Pl. az "ultra" fényerős fixekre. Rengetegen váltottak át profik is mostanság full frameről aps-c-s Fujira, a kompaktabb méret, a jó színek, a jó minőség stb. miatt. Olyanok is, akik esküvő, portré fotósok.De ezek az f2 fényerős új Fuji obik sajnos csak f3 ekvivalens FF-en ha a DOF-ot nézzük, szóval nagyon hiányzik az a 33 f1.0 obi, vagy egy 35 1.2, esetleg 70 1.4, hogy a kedvelt mosoda hatás is meglegyen más tartományban is mint az 56 (85).Más: létezik már olyan stúdió vaku (360/600ws) ami tud HSS-be működni Fujival? Kültéri portréhoz kellene. ND filterrel nem akarok bajlódni. Cactus v6ii-t néztem, de ott csak rendszervaku támogatásokat ír.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz DonRazzino #17957 üzenetére
+1
Az a durva, hogy 2,3M Ft-ot így is nagyon sokan kinyögnek a világon, ahogy a facsés gfx csoportban látom..
Szerintem jó gép ez, de nem annyira sokoldalúan használható mint pl. a T2 Amikor photoexpon próbáltam a Phase one xf100-at, és néztem milyen képeket dobál ki, ott nagyon éreztem, hogy ez egész más szint, anélkül, hogy bármit is az LR-ben (c1) húzogatni kellett volna hozzá. Az eddigi netes tesztek alapján, ennél egyelőre nem egyértelmű nekem, hogy megérne-e +1 - 1,2M Ft-ot pluszban az 5dm4, vagy A7Rii árához képest. -
papaya
senior tag
válasz madgie #17965 üzenetére
A magyar árazással én sem értek egyet. Mindig azzal takaróznak, hogy itthon 27% az Áfa, csak éppen az árak nettóban sem egyeznek sehogy sem, akár egy osztrák árral sem.
Viszont, a szenzor mérete alapján kategorizálni szerintem meg baromság.
Azt kérdezed, miért kerülne ugyan annyiba? Anno a 6D-t olcsóbban vettem meg mint az X-T2-t tavaly. Jó jó, földrengés is volt azóta. De ha még mindig a szenzorméret lenne a lényeg, akkor miért olcsóbb most 100e-rel a 6D mint az X-T2? Tudod Te miért, és én is, nem kell magyarázni, de pont azért mertem FF-ről visszajönni APS-C-re mert már nem látok akkora különbséget, meg mert vhol rájön az ember előbb vagy utóbb, hogy nem ez a lényeg. Most, ott ahol a FF és a Fuji GFX szenzor közötti difi hasonló arányú, még is ezzel pedálozik mindenki, hogy de bakker, ez akkor is közééééép formátum. Erről amúgy ez jut eszembe. -
papaya
senior tag
Vettem egy Cactus v6ii-t, van egy Youngnuo 568ex II-m Canonos. Megpróbáltam a HSS-t de nem jön össze pedig a Cactus oldalán fent van mint támogatott vaku. Szóval remélem csak user error. Következőket csináltam:
Frissítettem a cactus firmwaret 1.1.007-re
Kiválasztottam a a kamerát Fujifilmnek
Kiválasztottam a vaku rendszert (Canon)
Megtanítottam a HSS-t 1/1000-en.
HSS mód normálon van.Kihagytam vmit?
Mondjuk örülök hogy 1/320-on még simán tolja alapból is, a Youngnuo 622 szépen át is viszi a jelet Cactus nélkül is.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
-
papaya
senior tag
válasz pethob #18543 üzenetére
Hát legalább lesz valami, mert az én tapasztalataim nagyon nem jók ezzel a cuccal kapcsolatosan. Amúgy a sok ígéretes netes írás alapján vettem meg, hogy majd csak tudok vele HSS-ben vezérelni egy canikon rendszerű vakut, de eléggé kiábrándító eddig amit nyújt. Egyelőre egy Yongnuo 568exII-vel próbálkozom (ez ugye elvileg támogatott a Cactus szerint), de nagyon nem stabil a dolog, azaz 10-ből legalább 4x nem süti el. Tervem az volt, hogy majd vmi strobe-ot veszek, de a facsén a Cactus kijelentette, hogy egyáltalán nem célpiac a strobe-ok támogatása... Ezért is várom, hogy a Godox végre kidobjon valamit Fujira. Addig meg marad a manual / ND kombó.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz madgie #18548 üzenetére
Persze, így csinálom, már legalább 5x betanítottam, meg mindig ügyelek a Force Hss On-ra.. Észrevettem, hogy a legkisebb elmozdulásra, pl. ha a vaku kicsúszik, és újra visszazárom már meghülyül teljesen. Dettó ez van ki-be kapcsolásnál is. Másik, hogy nekem marhára nyomja a homlokomat EVF használatnál, és hát nyilván azt használom többször.
-
papaya
senior tag
Más:
Pár napja írt a fb-on az x-t2 csoportban egy nő, hogy rekesz előválasztási módban Auto Iso-n és Auto zársebességnél, a gép felülbírálja a beállított zárseb korlátját ezért elmosódott a képek zöme (1/30, 1/15).
Persze a válaszadók többnyire a manual mód használatát, meg a user errort említették, de én kipróbáltam és valóban zavaros az ügy. Tehát, ha az iso, és záridő tárcsákat A-ra teszem, és beállítok korlátokat az Auto ISO módra pl. max iso800 és 1/60-ad zár, akkor ha ennél több fény kell, a gép a záridőt állítja az elégséges fényerőig. Valamilyen szinten érthető is, azért van A módban a tárcsa, de miért éppen a záridőt változtatja, és nem pedig az iso-t tolja feljebb, vagy miért nem figyelmeztet, hogy kevés lesz ez így, vagy miért nem lövi el alexpósan?[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz madgie #18618 üzenetére
Kösz, ezt most csak példaként írtam, az említett nő állította max iso 800-ra mert neki nem tetszik a felette lévő zajosodás, nekem is be van állítva de iso3200-ra. Viszont a 2-3. mondatod meg is adta a választ
Amúgy Te milyen módban lövöd az esküvőt pl egy bevonulásnál- kivonulásnál, csak nem teljes manuálban, vagy igen?
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz DonRazzino #18748 üzenetére
Meglep amit írsz, én pont a D750-en vaciláltam amikor rendszert cseréltem, de akkor ismét úgy érzem, hogy jó lóra tettem
Pedig X-T2-re érdekelne engem nagyon, sajnos nekem a 35 1.4 annyira azért nem harap, pedig próbáltam af-c, af-s, single point, zone meg az összes követő módot af-c alatt, igaz mindig teljesen nyitva, és iso 800 meg felette. Lesz egy pöttöm esküvőm nemsokára, amit már a Fujival kell megoldani, és hát a tervben szereplő kis kápolnában lesz max para, pláne mert valszeg kell vaku, és ott csak manual mode lesz.
6D-nél a TTL miatt legalább ezzel nem kellett különösebben foglalkozni csak a derítéssel. Igaz az meg aztán középső fókuszponti -3FE ide vagy oda, nyitva lőtt szanaszét hol a statikus téma elé, más üveggel meg mögé, hiába voltak natív obik, meg korrigált AFMA.[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Ma végre alaposan kiteszteltem az X-T2 + 35 1.4-et délutáni kinti fényekkel 1.4 1/8000-en és amit kaptam az valami fantasztikus.. Szokták írni, hogy a mai obik (pl art sorozat) hiába éles, de hiányzik a 3d hatás a képeken, hogy nem kerek ami kereknek kellene hogy legyen, hanem lapos. Na ha keresnék se találnék jobb példát a 3d hatásra mint amit ez a kis 35-ös obi művel.
Bocs, hogy ilyeneket ide írok, csak itthon hiába mondom miről van szó
[ Szerkesztve ]
-
-
papaya
senior tag
Hát én 6D-ről váltottam, a súly is mérvadó volt, a videó minőség pláne, de talán a leginkább a fókusz pontatlanság, azaz a natív üvegekkel is szanaszét lőtt hiába volt AFMA. A low lightos fókuszálásban tényleg nagyon jó volt a Canon, meg azért az ISO is mehetett bátran 3200-ig, ez a T2-n nyilván nem ennyire frankó, de nem rossz Aps-c létére.
Viszont összességében sokkal többet használom a gépet, és sokkalta jobban szeretem kezelni mint az elődjét.
Ha váltasz, kezdetben biztos, hogy nehéz lesz átszokni erre, de nem fogsz csalódni szvsz. Csak írd össze, mik a bajaid a 6D-vel, hogy ha később visszavágynál rá, legyen meg az iromány, hogy emlékeztesd magadat miért is volt a csere... -
papaya
senior tag
-
papaya
senior tag
válasz Zsolesz12345 #19284 üzenetére
Szerintem Te a gépet is megtudnád építeni pár hét alatt kompletten...
-
papaya
senior tag
–Ha a hobbid már a hóbortod, akkor inkább hagyd abba. Amikor már milliós a számla, amit kifizettél a bélyeggyűjteményedért, ha csak 300 ezer forintos objektívet bírsz venni a fényképezőgépedre, vagy százezreket költesz a horgászfelszerelésre, akkor ideje kijózanodni. Ez már nem hobbi, hanem hóbort.
Idézet a kiszamolo.hu-ról
-
papaya
senior tag
válasz DonRazzino #19776 üzenetére
Várom a tesztet az AD200-ról mert már ideje meg akarom rendelni.
Damien Lovegrove írt egy ilyet, GFX-en tesztelve:
"The Godox AD200 and AD600BM flash heads deliver the same exposure in HSS mode as they do in regular sync mode. There must be some magic going on because the exposures – 1/125th, f/11, ISO 100 using regular sync are identical to 1/4000th, f/2, ISO 100 using HSS. How cool is that! It means there is no benefit of shooting at normal sync speeds to get the most oomph from a flash head in bright daylight and consequently no need to use ND filters too."
Vagy azóta erről kiderült már, hogy baromság?
-
papaya
senior tag
válasz Zsolesz12345 #19823 üzenetére
Most őszintén, hogy nézne ki egy D810-zel a nyakában mint vendég..
-
papaya
senior tag
"Ha a gyári 30-40%-al kerülne csak több, akkor azt vennék, de nem ez a helyzet. Persze "Sánghájbó'' 2000 Ft-ért 3 darabot" én sem vennék, az már a másik véglet."
+1
Mint az fentebb írtam már, én is a Patona Prémiumát használom (4db), és maximálisan megvagyok vele elégedve, észre sem veszem melyik akksi van a gépben. Mondjuk én munkához markolatot is használok így nagyon nincs kockázat, hogy mikor merül le, mert először a markolatban lévőket meríti le, aztán jön a gépben lévő, így ha lemerül, lekapom a markolatot és felrakom tölteni, amire kifogyna a gyári akksi a gépben, addigra feltölti a markolatban lévőket. Igaz, eddig az 5 akksival simán végigtoltam egy napot 09 - 01 között, akár videóztam, akár fotóztam a T2-vel.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
válasz madgie #20200 üzenetére
Na jah, viszont mi az a szitu amikor kevés a fény (szerintem az legtöbbször beltér) és ott aztán a 90 f2-vel 1/200-as zárral lehet tekerni az egekbe az Iso-t, és kitudja mennyi hely van, míg az 56 1.2 teljesen nyitva 1/100-on még is csak előbbre van egy olyan szituban. Igaz, az meg nem talál be sokszor.
Szóval volna még mit fejleszteni Fujinak obi terén...pláne ha az az igény, hogy legyen egy ultrafényerős, gyors/ pontos fókusszal rendelkező objektív.
35 1.4 talán a legjobb mindenes (T2-n) ha a bokeh,és az AF is egyúttal mérvadó.[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Hát igen, de az fránya bokeh is aggasztó... f2, f2.8 az nem biztos, hogy elég, jó persze 140mm-en f2.8 stabival és jó AF-fel már frankó, de azt is kevés helyen lehet kihasználni. Nemrég szereztem be egy Canon FD 135mm f2.5-t, ami ha van elég tér, és sikerül betalálnom, azért tud rendesen hátteret leválasztani.
De maradva az 50-nél szemléltetve eléggé látszik:
50mm @ f2:
56mm @ f1.2:
60mm @ f2.4:
Szóval igen, nekem is nagyon kellene az az 56 egy jobb fókusszal.
[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Madgie, ezeket Te szoktad vágni, most találtam egy ilyen hozzászólást, ez szerinted igaz?
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!