Új hozzászólás Aktív témák

  • sucec

    csendes tag

    válasz sucec #3185 üzenetére

    És most jöjjön ugyanennek a programozós vetülete:

    - mindig tanulgatni kell az új dolgokat, soha nincs megállás
    - nagy a mozgástér:
    - lehet maszekolni, kiscég, közepes, nagy, multi, stb...
    - a fizu ha "rabszolgaként" dolgozol sehol sincs egy jól fizetett repülőséhez képest. Ha ügyes/szerencsés/ötletes/nagy felfedező vagy, akkor akár sokkal többet is kereshetsz egy repülősnél, ha mondjuk Te alapítod a következő generációs "gugli"-t akkor akár még milliárdos is lehetsz. Ebből a szempontból info szakmában erre tul. képpen nagyobb esélyed van, mert repülésben önerőből nagyot alkotni, nagyon nehéz :)

    Én a "rabszolga" kategóriába tartozom, azaz sajnos nem én leszek a következő Bill Gates :)

    Viszont:
    - az infonak viszonylag sok alterülete van. Ha nagyon gáz az egyik, nem túl nagy ráfordítás árán átnyergelhetsz egyikből a másikba (lehetsz: programozó, rendszergizda, menedzser, tesztelő, eladó, stb, stb, stb...)
    - sok terület határos a "hétköznapi" területekkel, ami szintén lehetőséget ad arra, hogy átnyergelj máshova. Pl. ingatlan irodában dolgozol rendszergazdaként és egyszercsak elkezdesz ingatlanokkal foglalkozni, majd egy idő után abból élsz meg.....

    Ha magánból akarod megtanulni a repülést akkor az biztos hogy:
    - a PPL 1,5-2 (mire oda jutsz) 2,5 milla
    - évente X órát repülni kell, hogy ne vesszen el, illetve ha nem repülsz, nincs is sok értelme (ezeket a repüléseket szintén ki kell termelni). Ezt vagy a fizetésedből csinálod, vagy máshogy, de más ezt neked NEM fogja fizetni (ez biztos).
    - lehet ilyen "vadorzó" módon repülni, hogy alapvetőleg szimulátoron, és évi 5-10 órát repülsz valakivel aki enged vezetni. Így élményhez is jutsz és még a gagyád sem megy rá (ezt csinálom én, többek között mert nincs is annyi időm a repülésre mint szeretném)

    Az info-ban megtanult dolgokból nagyon sok alkalmazható a hétköznapi élet során is.

    Az infosok azért néha:
    - túlóráznak/éjszakáznak/nagy hajtás van/nincs karácsony :) persze ez munkahely függő, de azért vannak ilyenek (persze nem kötelező ilyen helyre menni.....)
    - viszont adott esetben a munkaidő is rugalmas (pl.: egyik nap 11-re jössz 4kor mész, de cserébe van hétvégézés, stb....)

    A gépekből néha nekem is elegem van, de ez már csak ilyen. Az infos élete a "szívások és "workaround"-ok körül telik, míg a repülősöké a szabályok pontos/precíz betartásában.

Új hozzászólás Aktív témák