-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
andorra
őstag
Nos, Gizmo, AirBooms figyelmébe elsősorban:
A C meghajtómon default 4 giga virtuális memória volt, automata módra volt állítva.
Az ajánlott virtuális memória 6 Gigabyte, de ez a beállítás sem segített.A megoldás:
Egy másik meghajtóra is definiáltam egy min 12giga max 24 giga virtuális memóriát.Teljes siker!
-
vzsolo2225
tag
Sziasztok!
Megpróbáltam magamnak magyarra lefordítani a PMDG MD-11, és a DA Fokker 70/100 oktatórepülését. Aki igényt tart rájuk, megtalálhatja ITT. -
fatal`
titán
válasz vzsolo2225 #3155 üzenetére
Köszi!
-
cintula187
addikt
-
nagyúr
válasz andorra #3145 üzenetére
De kis goni vagy. Amúgy volt izgalom, például be kellett kapcsolnom a prog. taxiwayt - szokásom ellenére - ugyanis majdnem eltévedtem a gurulóutak dzsungelében. Aztán Schipol-ra való érkezéskor kicsit elszöszöltem a süllyedést, így 300 kts IAS fölött estem be 2000-re, 2800-as V/S körül, úgyhogy toltam egy slip-et a nagymadárral. (Majd teszek fel róla képet, sajnos nem volt se naplemente, se narancssárga felhők.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz AirBooms #3160 üzenetére
pár napja én is néztem nagyot, amikor megláttam, hogy 90% felett jár már a winyóm zsúfoltsága... el is gondoltam egy másodikon, és akkor arra mehetne akár külön is az FSX, esetleg még win7 is.... de mostaninál alább nem venném a méretet, az meg azért elég nagy.... szóval egyelőre marad minden a régiben...
Jorus: ejnye, 10.000 ft alatt 250 a max... holding, vagy ilyesmi... vagy előbb a sebességet csökkentsd, aztán a magasságot.... pár tíz óra wilco a320 után már nem lesz ilyen gondod
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Korcsii #3161 üzenetére
A gond az volt, hogy valahol MUC után elmentem zuhanyozni, és így nem kezdtem meg a süllyedést időben, de már késésben voltam a randiról, így nem volt idő holdingolni, még egy kört menni, vagy egyéb, életszerű megoldást alkalmazni.
Egyébként már jó ideje nem él az említett korlátozás, legalábbis a valós repülésben. Sokszor eleve az irányítás utasít magasabb sebi tartására. Nálunk jelenleg 5.000 ft alatt jelent FOQA event-et a 250 kts IAS feletti sebi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
-
nagyúr
válasz Korcsii #3163 üzenetére
Departure speed-et szokták a helyi hatóságok limitálni a zajterhelés miatt, illetve általánosságban ez a korlátozás a bird strike-ok miatt (is) lett bevezetve. A forgalmasabb reptereken (FRA, AMS, LGW), standardnak számít az irányítás által előírt 265-270 KIAS FL100 alatt. Ez egyébként országonként, hatóságonként, irányítási körzetenként változik. A kanadaiak pl. épp most vezették be a 250-es limitet, szintén a bird strike-ok miatt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #3165 üzenetére
nézőpont kérdése
amúgy kösz az infót....
-
Gizmo94
veterán
válasz andorra #3145 üzenetére
Te is Degec község lakója vagy...
Egyébként köszönöm a megosztott felfedezést, alkalmaztam és a helyzet jobb lett. Jelentősen visszaesett a memóriaterhelés, de még hosszút nem volt időm repülni sajna,hogy kipróbálhassam. Így csak remélem, hogy hatásos lesz.
Jorus: Ismét szép képek, habár mindenféle (természetesen 100%-ban giccsmentes) akciófilm-hatásokat nélkülöznek, ennek ellenére is. Sőt, én a felhőkkel is ki vagyok békülve.. Mondjuk, lehetne rajtuk egy kis birdstrike, egyéb engine failure, netán földrengés, lángoló erdő, gépről csüngő, majd zuhanó ninják, vagy egyáltalán bármi egyéb apokaliptikus effekt, esetleg egy olyan ótvaros nyomi tűzijáték, mint ami Kai-Tak-on cselezhető elő..
Ha legközelebb mindezt prezentálod teljesen naturálisan, giccsmentesen, mondjuk BW módban, akkor biztosan Andorrának is tetszeni fog.
[ Szerkesztve ]
-
Nemesys
tag
Üdv újra!
Jó képek eszembe juttatja életem első live repülését utasként (hogy máshogy ) LGIR-re, egy hét nyaralás és ismét út haza! Amennyire rajongok, annyira félek is a repüléstől. Azóta próbálkozok igazán az FS-el... De az első repülésemet még talán komolyabban el tudnám mesélni mint akármelyik Stand-Up Comedy-s figura... Remélem lesz végre melóm és tudok csinálni valami gépet ami számomra is elfogadható módon viszi az FS-t. Addig is üdv egy offline rajongótól!
Érdeklődés! Rég szeretnék eljutni a millenáris parkba, beülni a szimulátorba. Él még? Mikor a legjobb menni? Annyira kíváncsi vagyok, hogy milyen jó lehet! Van valakinek tapasztalata?TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
andorra
őstag
válasz Gizmo94 #3167 üzenetére
FS9 telepítés esetében ajánlatos ezen felül alkalmazni: (!!!)
Ne legyen az FS9 a program files\..\.... almappában, hanem kerüljön a rootba !
A 4gb patch-et érdemes használni, ha min 4Giga RAM van
Ne legyenek üres Texture könyvtárak az addon scenerykben!Érdemes a 24giga virtuális memória részére létrehozni, egy külön particiót, ami csak erre a cálra szolgál. Ha fizikailag több wincseszter van, akkor előnyös lehet, ha a program és a virtuális memória nem ugyanazon vannak.
-
Nemesys
tag
2005.09.08-án érkeztünk. A fényképező dátuma szerint...
TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
Falconer
aktív tag
válasz andorra #3169 üzenetére
Na jó, de ez a 24 gigás virtuális mem a probléma szőnyeg alá söprése, egy baromság magyarul. Normális vram mellet sem kéne, hogy oom error legyen. Tehát tünetileg lehet, hogy kezelted a dolgot, de még mindig valami rohadt nagy bug van valami telepített addonban (vagy valami komptaibilitási gebasz van). És azon kivül a tul nagy vram meg épphogy lassítja a dolgokat, eleve a méretéből adódóan.
Konkluzio: Qrvanagy vram csak utolsó megoldásnak. -
Gizmo94
veterán
Sokmindent a netről is meg lehet tudni, ha ismered a társaságok járatait. Még többet egyes társaságok adatbázisából. .... De nyilván nem, az, mert akkor a munkája miatt kevésbé repkedne gyakran. Javaslom a topikban fellelhető hsz.-ok olvasását.
Tájékozódni pedig pl. ITT is tudsz.
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Last Flight: 25/10/2009 az a vicc, hogy azóta úgy 10-20 órát ment az fsx, csak épp nem repültem, csak tesztelgettem... most perpill nem sok időm van rá, mert összejött egy csomó dolog a suliban, meg pont 25-én van még egy angol szóbeli érettségim... szóval arra is készülök... de csütörtökön ELTE-IK nyíltnap, szóval lehet holnap repülök, ha már nem kell tanulni másnapra mondjuk abban is elbizonytalanodtam, hogy hová kéne menni (eddig BME infó volt a cél)... most képbe jött nyíregyháza is, mert vonz a téma, a gépekből meg már egy kicsit kiábrándultam az utóbbi időben... csak oda meg bekerülni szinte lehetetlen... meg mondjuk nem tudom, hogy hogyan lenne jobb, egy közlekedésmérnöki diploma, és aztán repülés, vagy BME és aztán valahol magán úton megtanulni... és akkor van egy másik diplomám - csak épp ez a szakma, ami rengeteget változik pár év alatt, szóval... nomeg nyíregy free, ha bekerül az ember, egyébként meg jó pár milla.. ajh... lehet inkább maradok a szimulátornál (végleg?)... de azért álmodozni lehet
[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
válasz andorra #3177 üzenetére
Akárhogy van megfogalmazva, így van. Az oom error megoldása meg a saját config fájlaidban és addonjaidban keresendő, amit neked kell megtalálni, nem egy olyan hiba amit feldobsz egy fórumra és megmondják. De legalább ilyen hülyeségeket ne terjessz, hogy az FS9nek ajánlott 24giga vram...
-
sucec
csendes tag
válasz Korcsii #3182 üzenetére
Szia Korcsii!
Annak idején én is elgondolkozdtam, hogy valami repülős suliba megyek, de végül az info pályát választottam. Most programozóként dolgozom.
Tapasztalataim:
- annak idején azért nem választottam a repülős sulit mert:
- nagyon nehéz bekerülni
- az ott szerzett tudás elég speciális, illetve a papír is. Ha el tudsz helyezkedni a szakmában (ehhez ismeretség kell, nekem nem volt) akkor isten jó. Ha nem, akkor viszont gáz, mert van egy olyan papírod, amire mindenhol azt mondják, hogy "jó és?.."
- ismerek olyat aki ott végzett, és most szív mert nem kap melót a szakmában. Olyat csinál, amihez kár volt ennyit tanulni
- a repülős ipar nagyon gazdaság/multi függő:
- nem tudod csinálni maszekban
- ha válság van, akkor a repülés nagyon megérzi (lsd. malév leépítés, csődök, stb...)
- ha mondjuk el is helyezkedsz egy állat jó cégnél (ismersz valakit, szerencséd van, stb...) utána nem nagyon van nagy mozgásteret: értsd: valami miatt nem érzed jól magad, váltani szeretnél, nem igen van rá lehetőségA kérdés amit mindig feltegyél magadban:
"Tudnám én ezt napi 8-10-12 órán keresztül csinálni mondjuk 30-40 évig?" -
sucec
csendes tag
És most jöjjön ugyanennek a programozós vetülete:
- mindig tanulgatni kell az új dolgokat, soha nincs megállás
- nagy a mozgástér:
- lehet maszekolni, kiscég, közepes, nagy, multi, stb...
- a fizu ha "rabszolgaként" dolgozol sehol sincs egy jól fizetett repülőséhez képest. Ha ügyes/szerencsés/ötletes/nagy felfedező vagy, akkor akár sokkal többet is kereshetsz egy repülősnél, ha mondjuk Te alapítod a következő generációs "gugli"-t akkor akár még milliárdos is lehetsz. Ebből a szempontból info szakmában erre tul. képpen nagyobb esélyed van, mert repülésben önerőből nagyot alkotni, nagyon nehézÉn a "rabszolga" kategóriába tartozom, azaz sajnos nem én leszek a következő Bill Gates
Viszont:
- az infonak viszonylag sok alterülete van. Ha nagyon gáz az egyik, nem túl nagy ráfordítás árán átnyergelhetsz egyikből a másikba (lehetsz: programozó, rendszergizda, menedzser, tesztelő, eladó, stb, stb, stb...)
- sok terület határos a "hétköznapi" területekkel, ami szintén lehetőséget ad arra, hogy átnyergelj máshova. Pl. ingatlan irodában dolgozol rendszergazdaként és egyszercsak elkezdesz ingatlanokkal foglalkozni, majd egy idő után abból élsz meg.....Ha magánból akarod megtanulni a repülést akkor az biztos hogy:
- a PPL 1,5-2 (mire oda jutsz) 2,5 milla
- évente X órát repülni kell, hogy ne vesszen el, illetve ha nem repülsz, nincs is sok értelme (ezeket a repüléseket szintén ki kell termelni). Ezt vagy a fizetésedből csinálod, vagy máshogy, de más ezt neked NEM fogja fizetni (ez biztos).
- lehet ilyen "vadorzó" módon repülni, hogy alapvetőleg szimulátoron, és évi 5-10 órát repülsz valakivel aki enged vezetni. Így élményhez is jutsz és még a gagyád sem megy rá (ezt csinálom én, többek között mert nincs is annyi időm a repülésre mint szeretném)Az info-ban megtanult dolgokból nagyon sok alkalmazható a hétköznapi élet során is.
Az infosok azért néha:
- túlóráznak/éjszakáznak/nagy hajtás van/nincs karácsony persze ez munkahely függő, de azért vannak ilyenek (persze nem kötelező ilyen helyre menni.....)
- viszont adott esetben a munkaidő is rugalmas (pl.: egyik nap 11-re jössz 4kor mész, de cserébe van hétvégézés, stb....)A gépekből néha nekem is elegem van, de ez már csak ilyen. Az infos élete a "szívások és "workaround"-ok körül telik, míg a repülősöké a szabályok pontos/precíz betartásában.
-
sucec
csendes tag
És persz ha igazán király akarsz lenni, akkor beiratkozol az infos suliba, elvégzed (lesz papír + tudás), majd bejutsz az NFTC-re, ott szétrepülöd az agyad és 35 -40 után "nyugdíj", át info pályára és milliomos leszel
Bocs a hosszú post-ért, de tudom milyen nehéz dönteni, ezért próbálok másnak segíteni, hogy minél több oldalát lássa a dolgoknak....
Üdv
sucec[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz Falconer #3183 üzenetére
Próbálj meg pontosabban értelmezni !
Nem mondtam, hogy az FS9-nek 24 giga vram kell.
Nálam az OOM hibát semmi mással nem tudtam eddig megszüntetni, csak ezzel.
Ezt írtam le. Mások is kipróbálják majd, ha szükségesnek látják, semmilyen kárt nem fog okozni.
Halmozz el minket más, jobban használható tanácsokkal ! -
sucec
csendes tag
Bocs még pár dolog:
- a repülés eléggé egészség függő, azaz ha bármi van, ami akadályoz, akkor vége....
- amíg nem leszel szenilis addig tul. képpen az infot lehet csinálni ( ha meg jól tudod titkolni, még utána is...- az infos egész nap egy irodában ül, amit ha izgalmas a munkája (élvezi) annyira nem érez szenvedésnek ( a kívülállóknak jobban feltűnik hogy már 8 órája csak melózik, mint neki
- a pilóta elvben világot lát, a gyakorlatban azért ez nem mindig igaz, mert hiába repülsz X-be, nincs időd várost nézni / fáradt vagy, alig várod hogy ledőlj... (persze azért eljutsz 1-2 helyre, de nem úgy mint sokan gondolják hogy kirepülsz valahova és akkor hawai van...)
- a világ nagy cégei között az egyik legjobb munkahely a google bejutni nem könnyű, de ha bejutsz, isten vagy. Akkor már simán kicsengeted a PPL árát
-
Gizmo94
veterán
válasz andorra #3189 üzenetére
Egyelőre annyit tudok mondani,hogy megcsináltam ezeket a beállításokat, repülök vagy két és fél órája EDDF-LAX vonalon, mellette megy minden, firefox, letöltés, stb. Amikor eszembejut, variálom összevissza a nézeteket direkt ahogy csak bírom, ennek ellenére a memóriahasználat visszaesett 79-98%-ról 38-56%-ra és NEM LÉP KI memory outtal az FSX...
Tehát lehet,hogy ez az összes mind egetverő baromság, de engem ez egyáltalán nem érdekel, ha hasznos. Márpedig igencsak úgy tűnik, hogy az....
-
Korcsii
őstag
igen, kb mindent összefoglaltál, amire én is gondoltam
igazából nem esik nehezemre mondjuk 8 órát gép előtt ülni, és kódokat bámulni szerkesztgetni (php)... pontosabban nem esett, amikor volt hozzá kedvem, új volt nekem, mert akkor tényleg repült az idő - ma meg én repülök, és rá nem birok nézni a php kódokra (nah jó, kicsit túlzás, ha kell valakinek segítség - kizárólag barát - akkor ráveszem magam, de az mondjuk csak pár perc, max egy óra)...
de amúgy jah, egyszerűbb egy infós egyetem/állás (és remélhetőleg jó fizu) után megtanulni repülni, minthogy állás nélküli pilótaként mást csinálni... mondjuk ha utána beüt a krah, és egészségileg már nem repülhet az ember, akkor megint ott van a "bepótlandó" jópár év, amit kihagyott az infós szakmából... persze ha valaki csak hobbiból repül, akkor nem esik ki a másik szakma életéből... csak ez nem olcsó hobbi, bár fizetésfüggő - meg a hobbinál nem is annyira érzi az ember a súlyát... hivatásosként legalább fizetnek is érte, mondjuk meg is dolgoztatják érte az embert rendesen... a karácsonyi túlóra meg mind a két szakmára jellemző szerintem (bár inkább szerencse (vagy kapcsolat?) függő)...
vadászpilóta meg nem igazán szeretnék lenni...
nah irány valami harmadik pálya inkább
és sry az off-ért, bár valamennyire ide tartozik...
Gizmo94: szép gép... 777? és kitől? és milyen livery?
amúgy a virtuális memória növelése meg a végülis jobb a semminél, mert legalább valahol tárolja a szükséges adatokat... bár ez a 24Gb nem kevés[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
válasz andorra #3189 üzenetére
"FS9 telepítés esetében ajánlatos ezen felül alkalmazni: [...] Érdemes a 24giga virtuális memória részére létrehozni, egy külön particiót," Na mind1...
A kár az csak annyi, hogy egyrészt, fogy a vinyón a hely, másrészt meg sokkal lassabb lesz a memória kezelése (textúra, egyebek) az FSnek. Ha nincsen bug, akkor elégnek kellene hogy legyen a fizikai ram, és abba írhatná/abból tölthetné a szükséges dolgokat, a vmem meg csak ott lenne a háttérben készenlétben. Amikor már oom van nagyon nagy vmem nélkül az azt jelenti, hogy elfelejteni üríteni a memóriát, a fizikai memória betelik teljesen, és ezért a vinyót használja a fizikai memória helyett (a sebbeség különbséget gondolom nem kell részleteznem). Tehát még mindig fennál egy elég jelentős probléma.
Más:
Annak mi az értelme, hogy root könyvtárba rakod az FSt, és nem a Program filesba? -
Gizmo94
veterán
válasz Korcsii #3194 üzenetére
Igen, a gép valóban egy 777, közelebbről egy B777-200ER GE a Project Opensky-től. Normál körülmények között-mint az összes Posky gép- csak FS9 alá létezik, de sikerült megoldani az FSX alatti tökéletes működését is.
A livery pedig fictional, közelebbről Wings Of Silence , amely egy Flight Sim közösség a neten.
A virtuális memória növelése számomra is furcsa megoldásnak tűnt, eddig fel sem merült bennem a gondolat, de Andorra példáját követve kipróbáltam és eddig bevált. Valóban nem kevés a hely amit elfoglal, de van 2 T. helyem amelyből közel a fele szabad, így nem számít sokat,hogy ennyit elfoglal. Ha hosszabb távon beválik, akkor nagyon elégedett leszek, mert rengeteg bosszúságot okozott az állandó memory out.[ Szerkesztve ]
-
sucec
csendes tag
válasz Korcsii #3194 üzenetére
- ha repülgetsz akkor nyílván mellé az infot néha nézegetni kell, de mondjuk az NFTC-t direkt azért írtam, mert alapvetően úgyis az elején van sok repülés, akkor még úgyis benne vagy az info-ba, utána meg már siman van időd hetente 5-10 órát rászánni, ami arra kell, hgoy ne ess ki nagyon.... Mondjuk ha nem gondolkozol katonaiaba, akkor ilyenről kár is beszélni
Azért nem csak a PHP létezik a világon... Ha érdekel az info és még nem dolgozol, illetve a suli végén jársz, akkor célszerű mindig azzal foglalkozni, ami érdekel és érdekesnek találod. Ha még az info elején jársz, akkor rengeteg "felfedezetlen terület" van előtted, amik megismerése nagyon izgalmas és érdekes tud lenni... Néha csinálj más is ne csak PHP-t, mert akkor valóban megunhatod könnyen. C#, .NET, linux, AD, java, esetleg kezdj el valami MCP-s vagy más papírt csinálni. Ezen rövidítések mögött annyi érdekesség rejlik, hogy hihetetlen....
Na ténleg fejezzük be, mert kibannolnak a sok off-ért
Ha esetleg még érdekel valami a "valós programozós" világból írj és válaszolok.
Üdv
sucec -
sucec
csendes tag
válasz Falconer #3195 üzenetére
Régen voltak ilyen ingyenes memória takarító progik. Esetleg ilyesmivel próbálkoztatok?
Egyébként ez számomra is fura, hogy hogy tud ennyi memóriát zabálni....?
Egy komolyabb linuxos szerver több alkalmazással 4 giga fizikai mem. esetén 0 byte-ot swap-el, akkor nehogy már egy FSX-nek 10-20 giga swap kelljen.....
Üdv
s -
lesaux
veterán
Király, csak így linkeljünk, ha szabad kérnem.
http://www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Boeing-737-8Q8/1560732/L/
Ahogy kéri is az Airliners.net. Így ugyanis hozzáadódik a fotós nézettségéhez, statisztikákban is megjelenik stb. -
Gizmo94
veterán
Próbálkoztam, többfélével, nem ingyenesekkel is, nem sokat értek. Nálam a 4GB kapcsoló pl. egyáltalán nem működik, a 32 bites XP csak max 2.5 G ramot lát a négyből, ha megszakadok, akkor is. Win7 alatt nincs gond, de inkább XP alól szeretem játszani.
A furcsa számomra leginkább az,hogy a közismerten lassú swap ellenére nem lassult a textúrázás... Kicsit érthetetlen az egész, de egyelőre műxik..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...