-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Törzsfőnök
tag
Te láttál már olyat a valóságban, ahol billentyűzettel vezérelték a repülőgép kormányszerveit? Használj valami jobbfajta joystickot erre a célra. Ezt nem arcade programnak szánták, hanem szimulátornak. Hosszabb utakon egyébként se te vezeted a gépet, hanem az FMC - Flight Managment Computer. Szimulátorozni egyet jelent a repülés szeretetével. Tehát nem ökörködésre való.
-
Geryson
addikt
Jó lesz ez, csak szerintem direkt butítottak el vagy éppen fogtak vissza dolgokat a demo-n. Gombbal mondjuk tényleg katasztrófálisan irányítható, de igaz, ami igaz, 10 éve nem repültem gombbal FS-t, csak most ezt a demo. Magam is elcsodálkozom, hogy anno hogyan voltam képes rá...
Felbontás? Én sem igen találtam ilyet, de lehet nem voltam elég türelmes. Azért a víz elég kemény kinézetű lett.Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
lesaux
veterán
Érdekes dolgokat produkál az FSX. Hogy tegnap csak ablakban volt hajlandó futni, az a program szeszélyének tudható be, ma már futott teljes képernyős módban. Viszont szerintem ugyanolyan lassú 800x600-ban, mint nagyobb felbontásban, úgyhogy gyakorlatilag nincs értelme.
Még régebben feltelepítettem két új gépet, egy Malév 737-est meg egy Qantas 747-est. Nem tudom, hogy ezért vagy nem, de csinál hülyeségeket. Pl. kirak kb. 60 méter magasra a kiffutópálya fölé. Ahogy gázt adok, és elkezdene gurulni, persze lezuhan.
Meg a kifutópálya közepére teszi ki a repcsit, onnan indul a játék. Naná, hogy nem tudok felszállni. Ráadásul ez egy elmentett játék, és mégis minden betöltésnél középről indultam. Aztán a program újraindítása segített.
Más: ha sikeresen bezoomoltam a ó betűvel, melyikkel zoomolok ki? -
Geryson
addikt
Úgy érted, hogy hogyan állítod be az ILS-t? Megszerzed valahonnan a frekvenciát és a course-ot (pl. LHBP 31R = 310 fok és 109.5 Mhz). A course-ot a course helyére betekered, az ILS frekit a NAV1 rádióba. Autópilóta bekapcs, megközelíted az iránysávot (tehát rárepülsz, de ne a reptérre hanem úgy, hogy kb. 10 mérfölddel a pálya előtt keresztezze az iránysávot (ebben az esetben ugye 310 fok) a te repülési irányod. Ha megfelelen keresztezed, akkor a korábban benyomott "APP" gomb (szintén autópilóta funkció) miatt a gép szépen ráfordul az iránysávra és onnantól akár le is rakjta, pl. Autoland 2-3 esetén. Fontos, hogy az iránysávot mindig alulról keresztezd! Magyarul LHBP ugye 495 láb magasan van és ehhez húzz egy 3 fokos emelkedőt, ami kb. 2.500 - 3.000 lábat jelent 10 mérföldnél (picivel többet, de alulról keresztezd mint mondottam). Az autópilóta szépen egyenesen repül a ráfordulás után és csak amikor keresztezi a siklópályát, akkor kezd el süllyedni is. Vannak még finomítások, de kb. ennyi. Kérdezz nyugodtan!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
A magasságot az ALT helyre tekered be, az emelkedést vagy dőlést meg a VERT helyére (ha éppen szükséges, tehát ha a beállított magasság alatt vagy felett vagy).
Repül ő a GPS szerint is, csak a NAV gombot kell benyomni és a NAV/GPS kapcsolónál GPS módba kell váltanod (hiszen most nem iránysáv szerint akarsz repülni, hanem GPS irány alapján). Melyik géppel próbálkozol? A Learjet nagyon jó kis tanulórepülő!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Tutorial sokat segít, amúgy meg 737-el vagy 747-el totál felesleges gyakorolnod (pedig mindenki szeret azzal kezdeni, jómagam is így voltam) Szóval ezek túl nagyok, lassan fordulnak és túl gyorsak (pl. leszállásnál először jobb a lassú gép, a legjobb egy kis Cessna lenne)!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Mi az, hogy nem 100%?
Tuti, hogy megy akkor is, mert nekem vásárolt, 2 haveromnak meg virágboltos és most hétvégén is repültünk. Simán "connect directly" és ott megadod az IP-t, amin vagy Te vagy a haverod csinál az egyik gépen egy host-ot.
Szerintem amúgy gyenge, pontosabban nagyon körülményes. A másik személy csakis ugyanolyan időben és hasonlókkal vehet részt a multiban, mint amit Te beállítottál. Ezenkívül ha a host kilép a másikat is dobja meg egy csomó felesleges dolog szerintem. Régebben jobban tetszett...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
nagyúr
F/D: flight director. A két kis lila pilinszka kereszt mutatja a követendő, beállított irányt (FMS, LNAV, VNAV, HDG, stb.)
Az A/T nem függ össze az autopilot-tal, mivel manuálisan is irányíthatod a gépet, míg az A/T-vel szabályozod a tolóerőt, hogy tartsa a beállított sebességet.
APP: auto approach. Leszálláshoz beállítod az ILS frekit, de ehhez DC kell, tehát mindkét NAV panelen be kell lőnöd a pálya ILS-ét, és mindkét robotot is be kell kapcsolni. Az irányítás rávisz a pálya irányadóra, a localizer-re, ott megnyomod a VOR/LOC gombot, így a gép ráfordul a final-re,megkéred a clearence-t, és ha megvan, megnyomod az APP gombot, mire a gép az ILS jelei alapján szépen leteszi a gépet.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Sorry! Egyébként azt elfelejtettem odaírni, hogy ez Boeing NG-knél van így, LearJet-et nem ismerem közelebbről, ellenben, mivel 747-est linkeltél, gondoltam leírom, hiszen ott hasonló az eljárás, csak a linkelt 747-es képen VOR/LOC helyett a BC-t tudod használni, ami az ellentétes irányú pálya adója segítségével lövi be a pálya localizer-ére a gépet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
DC itt is Dual Channel, azt jelenti, hogy mindkét robotpilótacsatorna működik, de mint mondtam, LearJet-nél sajnos nem ismerem a pontos eljárásokat, cockpitot, stb. tehát B737 NG-ről beszélek tisztelettel. A Radio Stack-on 2 navigációs adót tudsz beállítani, és auto approach-hoz mindkettőbe be kell állítanod az ILS frekijét, ahogy a képen is látszik egy 747-es rádió pultján. A 747-esekben (és a 767-esekben is) 3 robotpilóta van, ahogy a képen is látszik az MCP jobb oldalán, míg a 737-esekben 2, kisebb madarakban pedig rendszerint csak 1.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Geryson
addikt
Csatlakozom, amúgy Learjeten valóban csak 1 csatorna behangolása szükséges a leszálláshoz. APP = nagy valószínűséggel azért kapta fel az orrát és viselkedett utána furcsán, mert nem jó szögben repülted meg a siklópályát/iránysávot. Ahogy már korábban írtam ezt mindig alulról kell, de nem túlzottan alulról. Azaz ráállsz egy bizonyos magasságra és megcélzod az iránysávot de fontos, hogy itt még a siklópálya magasabban legyen mint Te vagy. Először a gép az iránysávra fog ráállni, azaz befordul (de ez a forduló ne legyen több 40-45 foknál maximum, majd amikor a siklópálya keresztezi függőlegesen a Te magasságodat (azaz felülről "bejön"), akkor szépen elkezd a gép süllyedni is.
Ruczi barátom oldalán van egy régi kis repülés Debrecenből Ferihegyre. Az eljárás nem igazán használatos már, de repüld meg többször is, garantálom megértesz majd egy csomó-csomó mindent a műszerek közül!
A sebességkülönbség abból adódik, hogy a géped valószínüleg IAS-t (Indicated Air Speed = levegőben mért sebesség), az információssáv meg GS-t mutat (Ground Speed = földhöz viszonyított sebesség). Aztán lehet, hogy pont keverem most, de a lényeg, hogy ha mész 100 csomóval a levegőben akkor ehhez hozzájön még hát vagy szembeszél és így jön ki a GS, tengerentúli járatokkal simán fel lehet így menni 1000 km/h óra fölé úgy, hogy Te nem is nyúlsz a gázkarhoz. Amúgy az irányításnál sokszor megkérnek arra, hogy egy bizonyos sebességet tarts vagy kérdezik, hogy mennyivel robogsz. Ilyenkor úgy is kell válaszolni, hogy pl. "220 knots indicated", azaz mindig a mutatott sebességet kell betartani vagy beolvasni, mert majd az irányító kiszámolja ebből a GS-t hiszen ő tudja a legjobban az aktuális szélsebességeket.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Bluegene
addikt
Vista alatt lassabb
főleg földközelben érezhető vista alatt manőverezés közben diavetítés, XP alatt azért érezhetően jobb, grafikailag ugyanaz
más: online pilóta lehetek? rendes járatokkal stb
kell ehhez havidíjat fizetnem?
úgyhallottam már van virtuális légiflotta, hobbi légiirányítókkalSiemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Bluegene
addikt
igaz nem mértem meg, de éreztem, szal érzésre(ultra fokozat)
az is igaz h 4850-esem van amihez nincsenek jó driverekáltalánosságban igaz h a vista lassabb játékokban
egyébként a DX10es effekteket nem találtam hol lehet bekapcsolni
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Geryson
addikt
Na, ezt én is megtaláltam, de ez valóban zoom, vagyis amikor közel vagy akkor kijön ez a számomra hülye "halszem" effektus. FS9-ben simán mehettél közelre, távolra az tényleg csak a kamera pozícióját változtatta, a látványt soha.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Eagle16
addikt
Ha rátolod a 100%-os tolóerőt, akkor elvileg be kell kapcsoljon magától is. Megmondom őszintén, én nem igazán szálltam le vele, csak föl Még egyszerűbb gépekkel is meggyűlik a bajom Amúgy ha jól emlékszem, kell lennie hozzá egy útmutatásnak, általában minden géphez adnak egyet. (legtöbbször pdf formátumú és mindig jól eldugják...)
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
tomi_mod
aktív tag
FS2004-ben csak bemásoltam amiket leszedtem és ment minden, persze mindnek megvolt a saját cfg-je..., én egy helivel szívok (EC135), hiába stimmel minden beállítás, nem jelenik meg. Pedig elméletben ha van egy önálló modell akkor azt mappástól be kell tenni az aircraft mappába oszt kész, akkor kell variálni ha nincs panelje, vagy effekjei, de az is csak annyi, hogy a cfg-jében be van írva hogy pl "777 panel= 747 panel" durván szal nemértem
-
Geryson
addikt
-
nagyjani
csendes tag
Én a PMDG 747-el jártam így, hogy sötét volt a virtual műszerfal, soha nem is lett jó, akármit tettem vele. Egyik ismerősöm ausztriából 20 euróért eladta az sajátját és azzal egyszerre működött minden. Szerintem nem a Microsoft hibája, hanem a kiegészítőket gyártóké, de mint látni nálam is a gyári dobozossal nem lehet gond, meg van hozzá támogatás is.
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
Ez konkrétan melyik Airbus? Egy netről szedhető okosság? Merthogy akkor bizony lehet benne száz meg száz hiba is bár meg kell, hogy mondjam, hogy a fizetős PSS-Airbusban is anno találtam egy csomó hibát és hallottam hasonlóakat másoktól is. A tolóerőre így pontosan nincs megoldásom, de egyre még emlékszem hosszú évek távlatából, hogy az Airbus throttle konzolja úgy működik, mint autóban egy automata váltó, azaz fokozatok vannak (taxi, climb, cruise, descend meg ilyenek) és ő ezen belül változtatja az aktuális igénynek megfelelően a tolóerőt. Ha jól emlékszem, akkor vagy a Num Lock-os 7/1 vagy a 3/9-el lehetett "kategóriát" váltani de azt is bevallom, hogy vagy 3 éve nem repültem vele már és nem is olvastam az anyagot.
FSPASS-t én nyomom, 2.800 órám van, szerintem nagyon király. Most, a következő hetekben akarom megvenni az FSPASSX-et, hogy folytathassam az ezzel történo repülést.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
tumite
csendes tag
őő Bocs, de ezt nagyon is cáfolnám, mien lenne már az ha majdnem eléred a repteret és akkor véletlen férrenyomsz azt egyből érzékelné a gép, egy repülőgéppel nem úgykell bánni mint a need for speedben egy kocsival.. ha óvatosan vezeted és figyeled a műszereket akkor rendesen eltudsz igazodni és egyébként ha legközelebb kipróbálod akkor asszem valahol belehet állítani az options.ba hogy ne legyen ilyen cucc benne
-
Gizmo94
veterán
Hát, bevált módszer nincs, egyszerűen addig görcsölök vele, amíg jó nem lesz. Vagy nem lesz jó és akkor kivágom. Melyikkel szívsz konkrétan és milyen hibával küzdesz?
Nem kell ahhoz hülyének lenni, a Posky gépeket nehéz átrakni. Overland gépek nem tetszenek? Szerintem igényesek és azokat kicsit könnyebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//