Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
A napokban lesz két éves a(z első) Teslám. Most csak rájuk számolok egy "cost of ownership" kalkulációt. Volt előtte is villanyosom, de részletes adatok hiányában nem tudok számolni vele.
Vételár(ak): 16,5M, majd 2M ráfizetéssel van most egy fél éves példány. Összesen 18,5M
Jelenlegi eladási érték 16,5M környéke.
Értékvesztés: 2000 e FtGumi:
Téli gumi: 150 e Ft
Nyári gumi: 0 Ft (van egy szinte null km-es garnitúra az autócsere miatt)
Cserék: 3x15 = 45 e Ft
Gumiköltség: 195 e FtSzervizek:
Nyest kábelrágás -> Erősáramú kábelkorbács csere: 0 Ft (első autón)
Dísztárcsa lazulás -> 4 új dísztárcsa: 0 Ft (másodikon)
Egyéb időszakos szervizek: 0 Ft (Teslánál nincs, ráadásul az új autóval úgyis minden új)
Szervizköltség: 0 FtÜzemanyag:
Ionity Pass 6500 Ft/hó x 7 = 46 e FtOtthoni töltés (nincs napelem):
'22.08.01 előtt: 9923 kWh x 1,1 x 33 Ft = 360 e Ft
'22.08.01 után: 4022 kWh x 1,1 x 71 Ft = 314 e FtNyilvános AC:
Nyilvános fizetős AC töltés: 515 kWh x 1,1 x 130 Ft (kb) = 73 e Ft
Ingyenes AC töltés: 50 kWh 0 FtDC:
Fizetős: 2892 kWh x 1,1 x 150 Ft (átlág kb) = 477 e Ft
SuC ingyenes: 4152 kWh 0 Ft
SuC fizetős: 81 kWh x 350 Ft = 28 e FtÜzemanyagköltség: 1292 e Ft
Mindösszesen: 3493 e Ft
Összes út: 110686 km
Km költség: 31,55 Ft.
Fogyasztás:
Összes energia (autó előtti veszteséggel): 23375 kWh
Összes energia (autó előtti veszteség nélkül): 21635 kWhAutók által kijelzett átlagfogyasztás:
első: 79450km-en 16,5 kWh/100km
második: 31236km-en 18,3 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás: 21,1 kWh/100km
Valós átlagfogyasztás (autó előtti veszteség nélkül): 19,5 kWh/100km
Láthatóan a régebbi nagyobbat hazudik. Jobb értéket mutat, pedig az új fogyaszt kevesebbet. A valós fogyasztás kb 20kWh és 19kWh Tehát az új alig hazudik (~5%)Konklúzió: Bármilyen öreg autómmal sem mentem még soha ilyen olcsón 110e km-t. (inflációval korrigálva)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen