-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #35867 üzenetére
Max a csomagban nincs leírás, de mivel az Sp Racing F3 a Cleanflight referencia boardja. (mint a nexus az androinak), ezért a net tele van hasznos infókkal róla. Pl: Cleanflight wiki vagy a hivatalos manuál
Nekem is van, meg sok embernek még itt. Szal kérdezz bátran![ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #35867 üzenetére
Hat az Falconom 180 SP F3-al szerelt. Mazsolazz kedvedre.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #35911 üzenetére
inkább így próbáld: Seriously Pro F3 (SP3) Series - Overview and firmware installation vagy a hivatalos doksi 8 oldala.
Lényeg: nem kell boot pin, cserébe kell Manual baud rate 256000.[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #36334 üzenetére
Hat valszeg ezert van sikere a KISS cuccainak. Keep It Super Simple.
Nyugi, a az X1 projektemet vagy 3X akartam a kukaba vagni. Es olyan dolgokat tanultam meg, amire az eletben soha nem votlam kivancsi.
Mondom akkor habropcsi. Az nyugis. Itt meg a kulonbozo muanyag es ragaszto kombokat tanulgatom, meg javitasi technikakat. Ha igy folytatom elmehetek muanyagos maszeknak.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #36551 üzenetére
Ez tipustol fugg. A sima 6 DOF SP F3 koppintas OSD nelkul, de ublox 7 GPS-el nekem behal az USB 2.0 porton. Pontosabban brown-outol, elindul, de aztan befagy, igy a fogyasztasa biztos nagyobb 500mA-nal. Oscarliang szerint a micro minim OSD barmit zabalhat 100 es 500mA kozt gyartotol fuggoen.
A micro SP F3-am meg ugyanarrol a USB portrol rohogve viszi ugyanazt a GPS-t, pedig 10DOF.
Magyaran ampermero a baratod.
Amugy, ha nem surgos, vennek egy jo 3-4A-os UBEC-et es a problema megoldva.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #36841 üzenetére
Nincs behalva a BEC? Falconokon egy 7805 IC van. Egyik labon az akku, masikon fold, harmadikon +5V. Ha ez nincs, onnan lehet kezdeni kutakodni.
Nincs osd az uart1-en?[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #36911 üzenetére
Az i6 hogy nem működik az új CF-el?
Amúgy ja, ahol a CF megy, ott megy az iNAV is, de az F1 boardok herélve vannak funkcionalitásban.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #36923 üzenetére
Én inkább beírom, hogy "dump", a kimenetet elrakom egy TXT-be, majd "full erase"-el frissítek. Aztán a fontos dolgokat visszarakom a dump-ból, vagy cseszek rá és végigkattintgatom a CF-et. Mikor már 10X csinálod, szinte reflexből megy. De, mivel figyelmetlen vagyok, mindig kimarad valami.
Amúgy a PWM vevőkkel elég mostohán bánnak, én is szívtam vele az X1-nél - amíg nincs az összes AETR csatorna bekötve, nem hajlandó az FCB venni az első négy csatorna jelét. Az AUX-okat meg igen.
Az újabb FCB-ken meg már PWM bemenet sincs.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
vandor01
őstag
válasz kriszbon #37097 üzenetére
azaz amit irsz... kerdes mi a szitu? mirol es mennyirol van szo?
a tovabbiakban a te dontesed mi eri meg?
a 13$ vagy mindenkepen vissza akarod kuldeni mert....![ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #37260 üzenetére
Csak dugaszokban kulonboznek. A TN azert jobb, mert klasszikus dupont dugaszokat hasznal, igy egybol fel lehet szurni egy serial-UART atalakitora es allitgatni aztan egybol mehet a Naze32-re vagy vagy az SP F3 UART1 / UART3 tuskeire.
Ha CC3D-re vagy az SP F3 oldalso portjaira akarod feldugni, akkor JST-SH dugaszt kell nezned.
Fejbol most nem tudom a kiosztast, de kapsz hozza papirt, amin rajta van h melyik szin milyen portra csatlakozik.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz kriszbon #37448 üzenetére
A 250 gr nagyon sovány. 160mm/13xx felett nem nagyon tudsz alatta maradni
Kamerával már az XK X251 is átlépi a határt, pedig az full műanyag és csak 13mm-es motorokkal van szerelve...
Egy konyhamérleg bárhol elfér, ha kimegy rád a yard, akkor nyilván lesz náluk az is.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
vandor01
őstag
válasz kriszbon #37448 üzenetére
senkit nem fog érdekelni kint a határban hogy 250 vagy 300 vagy 500 gramm.... az elején tuti nem a kérdés akkor jön elő ha valami gubancvan?! es szagértő megmondja hogy jatekbol volt vagy meg extran meg is basszhatják a delikvest..... aztan majd lehet késöbb lesz drone kommando es patika merleggel uldozik a határban a kaloz dronosokat!!
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
tupacamaru
veterán
válasz kriszbon #37484 üzenetére
Nekem Naze32 DOF6 rev6 van. Vettem egy GPS rendszert amiben van magnetométer is (HMC5883), és külön vettem egy MS5611-es barométer modult hozzá. Bekötöttem a GPS-t a helyére, valamint a magnetométert és a barométer párhuzamosan a I2C portra. Mind a két eszköznek van SDA, SCL lába. Külömböző eszközök lehetnek egy porton. Akkor lenne baj ha a vezérlőn is lenne magnetométer vagy barométer, mert akkor bezavarnának egymásnak. iNAV meg csak kiválasztottam hogy milyen tipusúak az eszközök és azt állítottam be.
Más: A giroszkópnak es a gyorsulásmérőnek meg kell tudnia tartani a gépet egy helyben?
[ Szerkesztve ]
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
Teréz Atya
senior tag
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #37596 üzenetére
No, varjal. UART3-at akarod hasznalni, amikor PWM vevot hasznalsz? Ez nem fog menni, mert SP F3-on ugyanazon a kabelon van az UART 3 amelyiken az egyik PWM bemenet, igy logikus, hogy bezavarnak. Vagy at kell tenned a GPS-t UART1 vagy 2-re vagy PPM / serial vevot kell hasznalnod. Habar serial vevonel megint buksz egy serial portot. Ha UART1-re teszed a GPS-t vigyazz, mert le kell majd huznod, ha USB-re csatlakoztatod a gepet.
Ha elfogytak az UART portok, hasznalhatsz meg un. softserial-t GPS-re, de tudd, hogy ez elegge lassu, elegge eszi a procit es ugyanugy nem hasznalhatsz PWM vevot.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #37631 üzenetére
Joshua baratunk dicseri a Racerstar Blheli_S ESC-eket. Sima vagy V2? A v2 megy DSHOT600-on is, a sima valamivel lassabb. Ha nem vagy legy sztem eszre sem veszed a kulonbseget.
Csak en vagyok igy, vagy mar a racer gepeknel is kezdunk a Gamer! egerekhez kozeledni? Mindenhol mikroszekundumokat faragnak le. Mondjukra a LED-ek mar megvannak!
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #37666 üzenetére
100 euros tetel felett mar nem szokott akkora difi lenni, minwl nagyobb a dolog, annal kisebb. Meg kell nezni az uzlet ertekeleset es az alapjan rendelni. Putri, megbizhatatlan uzletet messze elkerulni, de errefele is van jo, azt meg kell becsulni.
De volt, hogy kabelt es mas filleres baszt is olcson vettem odahaza. Azert vegyuk mar eszre, h olyan h free shipping nincs, benne van a termek araban. Ha sokat rendelsz, akkor olcsobban jon. Aztan van a banggood-nak viszonteladoi programja is, igy meg olcsobban kapod a cuccokat. Az afaval varazsolasrol meg ugy hallotam, hogy magyarhonban nepszokas, hat igy lehet olcso a kamera.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Geller72
veterán
válasz kriszbon #37798 üzenetére
Főleg akkor halál, ha nincs jól belőve. . De ne szarassuk be, reméljük nem lesz semmi gond. A csipogó nélkül mondjuk nem biztos, hogy elengedném. . Ha elszáll, az alapján meg tudod keresni, de semmi más támpontod nem lesz, ha tőled több szár méterre zuhan be valahova.
-
syler123
veterán
válasz kriszbon #38131 üzenetére
Hát a gépen nekem is kb csak egy drót van Annyi hogy kicsit bogárosítottam a formáját
Lehet még el is vesz a jelerősségből Ez egy vékony zsugorcső, de szükség volt rá, mert máskülönben bedarálta volna a prop. Nem lett rámelegítve, mert a tövénél kitömtem, így nem hagyom el a csövet és minden maradt eredeti állapotában.
-
syler123
veterán
válasz kriszbon #38138 üzenetére
Köszi!
Akkor így marad, sok lehetőség amúgy sincs Remélem így már kibír pár repülést a VTX, most pl nem is kapható Banggood-on az eredeti, szóval jó lesz ha bírja, mert nincs tartalék. Bár amikor tönkretettem az a rossz akku miatt volt, mert nem akart szállni a gép és mindig a földet súrolta, azóta lekopogom csak felszálláskor és landoláskor érem a földet.
-
Geller72
veterán
válasz kriszbon #38971 üzenetére
Akkor zsákutca. A megoldás az lesz, hogy ha megjön a kollégától az XT30 to XT60-as adapter, akkor rá tudom rakni a B6 minire, mert ugye a B6 mini csak balanszer csatin keresztül meg nem foglalkozik vele. .
Amúgy a gyári töltőn a tüskénként (cellánkénti) fesz 3.63-3.64V. A két cellánál ez ugye összeadódik, azaz 7.26V-nak kellene lennie, eddig tudnia kellene tölteni a töltőnek mindenképpen. Viszont az XT30-as csatin az össz fesz csak 6.98V. A B6 mini akkucsekkje szerint is valid a cellánkénti 3.63V feszkó. Addig ok, hogy a B6 mini csak balansz+XT30 csatin kersztül hajlandó tölteni, no de a gyári töltője csak 2S-es. És nem tölti. A töltő csatiján ott a fesz, pin-enként. A fali feszmérőm mégsem mozdul ki a 0.00W-ról. -
vandor01
őstag
válasz kriszbon #39229 üzenetére
varhatolag hasonlo adottsagokkal fog birni mint a gyari x251?
eredeti karok, motorok, propellerek, a suly meg kb annyi mint mikor
a gyari 210grammra rapakoltam kamcsit, tartot +kis aksi.....tegnap 11-re lettem kesz vele a hétvégén meghajtom
a labak nekem se tetszenek de elég praktikusnak tunnek
elfér kozé kenyelmessen az aksi és van mire landolni
a szin? valami heli alkatresz? van meg sárga! de fekete az nyema
sulya a 4db 12gramm... és elég sok femcsavart használtam
lehet párat ki lehetne valtani műanyaggal? de 235gramm!
első nekifutásra elég lesz!attol félek, hogy az also karbonlap ami amugy egy felső
csak 2mm-es! talán kevés lesz? HA törik?
akkor egy rendes 4mm-es alsolaprol levagom a labakat!mindezert egy zsir uj szinte 0km-es x251-t bontottam szét
mivel az egyik labtartoja eltört amugy is fel kellett nyitni[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Teréz Atya
senior tag
válasz kriszbon #39448 üzenetére
Jaja, ismerős a módszer, de az is ismerős, hogy milyen szarul néz ki és milyen sokáig tatrt, amikor kézzel fűrészelek, így inkább maradok a gépesítésnél. Már minden megvan.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Baku
aktív tag
válasz kriszbon #39448 üzenetére
Nekem van egy gyanúm: A szénszálak szétroncsolásának (szétcincálásának) elkerülése érdekében szerintem a magas fordulat, kis előtolás módszer tűnik járhatónak, tehát a vasfűrészes módszer - tartok tőle - nem igazán ideális. Azt hiszem, ha majd egyszer odajutok, flex-szel próbálkozom majd, 110x1mm- es tárcsával ....
Még az sem elképzelhetetlen, hogy a magas fordulat, és a kis előtolás miatti relatíve hosszabb vágási idő megolvasztja a műgyantát, és a vágási felületet az olvadt műgyanta befedi, igy talán utólag nem kell.kezelni .... (persze ez csak elmélet....) -
SpydeR3412
aktív tag
válasz kriszbon #39688 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy a propeller felfogatás más...
Akkor ha nem jön 'okosabb' ember nálunk, nem marad más, mint a próbálgatás.
Bár az is igaz, hogy 60mm-t írnak a 2435-öshöz. Az neg 2x akkora, mint a 30xx. Szóval lehet csak a számozás más. Viszont az is igaz, hogy 110es gépet említenek... -
SpydeR3412
aktív tag
válasz kriszbon #39693 üzenetére
Motor felfogatás: amit linkeltél propeller az menetes tengelyű motorra való és úgy szorítja rá a sapka (ha jól látom). A Racer130éban, meg lyukak vannak és csavarok szorítják a motorhoz.
Azt a táblázatot már régebben is néztem és feltűnt rajta, hogy az utolsó előtti oszlopban 1-2s lipo-t irnak...
-
syler123
veterán
válasz kriszbon #39817 üzenetére
Persze, ismerem azt a vázat, Martian II. Kövi gépem szerintem arra fog épülni. És nem fele annyiba, hanem nyolcad annyiba kerül, 130 dollárért nekem benne vannak a motorok, flight controller meg a 30A-es ESC-ek. Nem mondom hogy ugyanaz a minőség, de nem is töredékét éri. Na mindegy ár / értékarányról még tuti nem hallott.
[ Szerkesztve ]
-
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #40249 üzenetére
Rosszul írtam, mert Vbat az eredetin sincs, hanem egyéb más csati is hiányozhat, a többit jó figyelni, mert még a feliratok sincsenek rendben (UART vs. USART meg a szitázások formája stb.).
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest