-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
vandor01
őstag
válasz kriszbon #61376 üzenetére
na ezt jol tetted hogy vetted ennyiert jo arasitva van
en nem vennek mindent az egyben..... csak 1 elfossa magát?
lehet kezdeni elolrolha a raceresek el vannak 2 csavarral amibol a masodik csak a villa vegen tarto!
szerintem az ilyen koca reptetok mint pl én vagyok... nos annak orokélet+1nap....CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61378 üzenetére
INAV 2.0-hoz: Az attól függ mi van beállítva. Ha úgy van beállítva, hogy menjen az adott magasságba és jöjjön haza, akkor pont ezt fogja csinálni. Addig megy az korábbi irányba amíg el nem éri az kívánt magasságot majd szépen elindul haza.
Jól összefoglalja a kövi videó. Tudom repcsihez van, de attól még tanulságos, plusz vannak kitekintések a drónokra is: How to setup INAV on a flying wing - video tutorial - GPS, Baro and Compass
[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61387 üzenetére
PPM vagy ibus amin be van kötve?
Mert ez a FS-A8S-nek a klónja, amin elvileg csak ibus-nál van failsafe. Tippre azt jelenti amit mondta, hogy ppm-nél ismétli a végtelenségi az utolsó értelme értéket. Amúgy aszem nekem is van valahol egy, a hosszú hétvégén kipróbálom. De addig is, meg tudnád nézni, egy másik vevővel?infókat innen szedtem: Flysky micro receivers roundup
edit: azt mondjuk le tudod checkkolni, hogy a történik: Gép pcre dug, úgy hogy a vevő kapjon áramot (ha kell aksit is kell dugni a gépre) táv be kapcs, configurátorban nézed a receiver tabot, adsz gázt, majd táv ki kapcs. Ilyenkor mi történik? Minden marad ahol volt vagy visszaesik (kb) alaphelyzetbe?
[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61391 üzenetére
Sztem nem kell armolni (sőt nem is ajánlom ha pc-ra van dugva a gép), elég csak a receiver tabon nézni, hogy mi történik amikor elmegy a jel és failsafe-nek kéne jönnie. Bekapcsolt távnál szépen mozognak színes csíkok, ahogy a stickket mozgatot. Ez után a kikapcsolt távnál mit látsz? Marad az utolsó érték vagy visszamegy alaphelyzetbe? (én csak annyi terveztem megnézni, hogy kötök egy vevőt az FC, semmi motor, esc stb és fenti lépéseket végre hajtva kiderül, hogy mi történik ha menet közben kikapcsolód a távot.)
Plusz a képernyő tetején is látszik ha failsafe "mód"ra vált a gép. Ja jól rémlik akkor piros ejtőernyő ikon az aksi fesz alatt.[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61394 üzenetére
Pont ezt sejtettem, ezért nem érzékeli a failsafe-t az inav, mert teljesen valid és normális értékeket kap a vevőtől. Az még egy próbát megérhet, hogy throttle-t channelre állítasz egy -100%-t. De sok esélyt nem látok rá hogy ez lesz a megoldás.
Fs-i6 tud ibus-t, sbust nem tud. Nekem is van még fs-i6-om én az ia6c-t és az ia6b-t is ibus-szal használtam.
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61399 üzenetére
Akkor bekötés lesz a gond, mert uart/RX-re kell kötni. Nekem is ilyen vezérlőm van. Anno nálam az uart3 RX-én volt a ibus. Ránézésre sztem elég ha átdugod a másik oldalra a csati (ugyan az a gnd,vcc, jel sorrend) és uart3-nál kiválasztod a serial rx-t és utána állítod a serial based-et és ibust. Előbb rosszul írtam a sorrendet, bocsesz. Szal előbb a ports tab és serial rx, utána config tag és serial+ibus.
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61406 üzenetére
Áhhh... nem akar menni nekem ez az IBUS beállítás, hiába dugtam át a másik oldalra(IO2)lehúztam OSD-t onnan.
Meg hiába állítok bármit is a Port és Config oldalon, akkor sem működik.
SBUS esetleg nem lenne jó?
Csak mert azt sikerült behoznom.
És annál ha ott hagyom a kapcsolókat meg gázkart ahol álltak, és lekapcsolom a távot, igaz hogy ott is maradnak az állások ahol voltak, de kigyullad a piros kis ejtőernyő, tehát gondolom bekapcsolt az RTH?Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61408 üzenetére
Ha megy az sbus akkor sztem maradhat. Ha megy az rc input és failsafe is van akkor főleg
Azt tudom még elképzelni, hogy vevőn lehet állítani, hogy sbust vagy ibust adjon ki magából (vagy a távon). Régen volt már flysky a kezemben. Ha nem akarod minden lehúzni/kapcsolni az osd-t akkor, ki lehet rakni még soft serialra is.Nem ezeket a drónokat keresik!
-
-
Johnny_vT
senior tag
válasz kriszbon #61441 üzenetére
Amíg nem vettem észre a menetes szár alján lévő hasonló lyukat én is úgy gondoltam, hogy szorításra van ott a lyuk. Az igazság feltáratlan marad, mert a nagy magasságú propellervesztéskor végleg elveszett az egyik "kupak". (A propeller csodával határos módon meglett. ) Szóval én is arra jutottam, hogy jöhetnek az önzáró anyák!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61496 üzenetére
Pont tegnap/ma építettem be egy rc rankba egy ilyen vevőt, ez az egyetlen olyan vevőm amin van még pwm kimenet. Minden más sbus vagy ibus
Aszem ennek vevőnek első (pár) szériájánál volt valami gubanc a failsafe környékén.
Sztem egy próbát minden képen megér az ibus/sbus, annyi lehet segíteni rajta, hogy gáz csatornára (ch3 talán) failsafe-ra beállítasz -100%. Utána a korábbi pc-re dugós próba[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
ezoltan
tag
válasz kriszbon #61496 üzenetére
Valóban,ahogy fape is említette,volt anno valami keverés,de annak ellenére hogy a leírásban kizárólag pwm-re írja,X6B-n VAN FAILSAFE Ibus-on is.
Én is így használom.Távon is természetesen -100-ra van állítva a gázcsatorna (ch3).[ Szerkesztve ]
QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61512 üzenetére
Nahh.. továbbléptem a dolgon, és kivágtam a gépből az X6B vevőt, és tettem bele egy [ilyen] pöts kis vackot.
Megjegyzem a másik QAV XS 222 gépemben is ilyen van, amin a múltkori kínlódásom után SBUS-on lett Failsafe.
Az már nem csak gépre dugva táv kikapcs piros ernyős teszten esett át, hanem [élesben] is működött.Azért ennél a cserénél van egy érdekesség, hogy most nem SBUS-on van Failsafe gépre dugott állapotban, hanem IBUS-t kell beállítani, és akkor van.
Lehet a vevőn kellene valami gombnyomogatást eszközölni, de mivel működik így egyelőre nem érdekel.
Minden esetre érdekes egy dolog, de nem az egyetlen ezek között az utánzat alkatrészek között.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
syler123
veterán
válasz kriszbon #61517 üzenetére
Nem lehet hogy a távon nem állítottad be X6B-nél a failsafe-et? Mert ugye minden modellnél be kell állítani Flysky I6-nál. Nekem kettő különböző helyről van X6B, mindkettő Ibus-on működik és megy a failsafe. Ha a távon nincs beállítva akkor nem megy, de erről volt is szó.
Mondjuk nekem a két x6b között hatalmas range eltérés van, szóval tényleg úgy van melyik hogy sikerült...[ Szerkesztve ]
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61527 üzenetére
Hmm.. lehet még is csak visszarakom az X6B vevőt, mert annál a múltkor nem volt [jelvesztés], bár ez nagyban függ sok dologtól.
A mostani kis [vevővel] volt pár RTH kísérlet, még jó hogy az [irányítást visszaadja] ha van ismét jel.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61545 üzenetére
Frissült azóta a configurátorod? Bár a cli-t az sem magyarázza meg.
Küldesz egy version, feature és a feature list kimenetét a cli-ből.
Pl nálam:# version
# INAV/OMNIBUSF4PRO 2.0.0 Aug 19 2018 / 21:27:27 (dbdd1656a)
# feature
Enabled: VBAT MOTOR_STOP GPS TELEMETRY CURRENT_METER BLACKBOX AIRMODE OSD
# feature list
Available: THR_VBAT_COMP VBAT TX_PROF_SEL BAT_PROF_AUTOSWITCH MOTOR_STOP SOFTSERIAL GPS TELEMETRY CURRENT_METER 3D RX_PARALLEL_PWM RX_MSP RSSI_ADC LED_STRIP DASHBOARD BLACKBOX TRANSPONDER AIRMODE SUPEREXPO VTX RX_SPI PWM_SERVO_DRIVER PWM_OUTPUT_ENABLE OSD FW_LAUNCH TRACE[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
fape
senior tag
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #61564 üzenetére
Na megnéztem a inav wiki-t, elvileg olyankor van ilyen hogy boot után nem aktív egy feature ha összeakad egy már bekapcsolttal. Szal próbáljuk meg kikapcsolni azokat amik most be vannak, kezdjük a soft seriallal hátha a nélkül megy a led_strip. Ha kiderül, hogy melyik nem szereti a led_strippet, akkor majd gondolkodunk egy kicsit
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61571 üzenetére
És igen az volt a probléma, hogy a Soft Serial be volt kapcsolva.
Hálás köszönet a segítségért.Közben ahogy próbálgattam végig a dolgokat, eszembe jutott hogy eredetileg be volt kapcsolva, és lehet az végett gondoltam hogy kell.
Na meg ennél is próbáltam a PPM vevőt átrakni SBUS vagy IBUS-ra hogy legyen rendes Failsafe.
Csak aztán közben rájöttem hogy ahova lehetne dugni a másik RX porton a vevőt, azon ül a GPS már.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
Geller72
veterán
válasz kriszbon #61639 üzenetére
Hasonló nekem is volt, akkor zárlatra gyanakodtam. Mindenesetre ezek után mindig nylon csavarokat/anyákat, távtartókat, soft mountokat használok ilyen helyeken. Akkor ha jól emlékszem a spacer nem volt müa, hanem talán alu. Abban a gépben nekem is deluxe van 10dof. De nekem akkor megmaradt. A vtx antennám olvadt le.
-
Geller72
veterán
válasz kriszbon #61645 üzenetére
Nem mellesleg a deluxe van Eu raktárban 5-7 nap szállítással.
(Csak ne a B2C-t válaszd!! )
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz kriszbon #61652 üzenetére
Ma használtam el az utolsót, megkapta a "Falcon 180". Már ha lehet Falcon 180-nak nevezni, csak a motor maradt meg és a vtx De 180-as vázat vettem hozzá, szóval...
Ezeknél Betaflight OSD van, azt teszel ki amit szeretnél. Gondolom ugyanez van Inav alatt is.
[ Szerkesztve ]
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61655 üzenetére
De most csitt csak halkan, mert egy multkoriban tönkrement F3 Acro vezérlőbe próbálok lelket verni, és úgy látszik felmászott a legújabb iNAV.
Valami volt vele, már nem is tudom pontosan mi(talán 2x bootolt vagy nem tom) még a régi először megjelent 1.9.0 iNAV volt rajta, ami már elismerte/felismerte a hamisított magnetokat HMC helyett QMC-k az utóbbiak.
De ez még szerintem ilyen tesztpéldány lehetett, mert Teréz Atya mikor rábukkant hogy kiadták ami kezeli ezeket a Magnetokat, azonnal felraktam.
Azóta is az volt fent, de nem volt teljesen rendben vele minden.Aztán frissíteni akartam de nem engedte magát, majd nagy nehezen az Stm bevetésével ráment de úgy sem működött, mikor configurátorral nagy nehezen elindult a Flash, félúton megállt és attól kezdve tégla lett.
Vagy 2 napig küzdöttem vele, de az istenért sem lehetett vele semmit csinálni.
Így félretettem vagy jó egy hete, most hogy nem lett melóm a másik gond miatt, gondoltam előveszem.
Kapásból elsőre Stm indításával nyitottam, és láss csodát elsőre látta, majd felraktam az új progit vele, de azzal nem indult a Configurátor, így azzal is felraktam ami elsőre hiba nélkül sikerült is.
Ráadásul el is indult a configurátor, kíváncsi leszek meddig tartja meg a progit, mikor jelentkezik valami hiba.[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61661 üzenetére
És [Itt a másik] ahol az RTH is tesztelve lett.
Hála az itteni közösség tagjainak most már rendben működik ez a gépem is, nem csak kapcsolóra jön haza, hanem teljes jelvesztésre is, pl. lekapcsolt táv.
Ja meg ha földön van a gép már de áram alatt, és táv lekapcs akkor szépen elkezd csipogni is.Azért majd teszek bele egy új FC-t ha megjön, már úgy is megrendeltem EU raktárból vagy 2 hete biztos, csak még nem ért ide.
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz kriszbon #61662 üzenetére
Nagy bátorságomban ráraktam az [AVAN Long Range 6038] propellereket, de ezek nálam ehhez a vázhoz egyáltalán nem jönnek be.
A 250-es vázat 65-70Km/h körül már nagyon berázza. Most vagy azért mert az Arm csak 3mm a prop meg nagy, vagy nincs kiegyensúlyozva rendesen, vagy még az is lehet azért mert nagyon vékony hajlékony gyenge a prop vége. Lehet erősebb vázon nem viselkednének így, de olyanom nincs. Kemény propeller nem rázza így be a gépet [QAV250 Avan 6038 prop] .
Jut eszembe, hogy még [Ezek] az AVAN propok is berázzák kicsit, ezzeknek is nagyon hajlékony vékony a vége.
Ja igen, és elfelejtettem bekapcsolni a Flysky FS-i6 távon a Boostert, így valószínű az egy db gyári antennával repültem ami a fogantyúban van oldalt.
Pedig mióta tervezem hogy teszek előre egy visszajelzőt, vagy kapcsolót(vagy mindkettőt).Gondolom ha nincs áram alatt a Booster, a rajta levő antenna nem sokat ér(de ezt nem tudhatom).
Akkor vettem észre mikor leszálltam és kikapcsoltam a távot, meg gondoltam lehúzom az aksit mert merülni szokott jobban még úgy is ha a Booster nincs aktiválva.Ilyen szempontból azért elég jó a Flysky X6B vevő, még ha nagy és nehéz is elhelyezni.
[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz kriszbon #61678 üzenetére
Lehet elértél arra a pontra, ahol már károssá válik a dolog...
Bár én egy 130-as gépem kezdtem el megbontani, mert a RunCam Split bekerült a tartalék Wiz X220s gépbe.
Az épülő Novába meg megy egy úton lévő RunCam Split 2S. Kettőt meg "nem akartam" venni, és ez a legoptimálisabb (számomra) megoldás, mivel a kis gép úgyis elveszti erejének ~25% -át a Splittel, és úgyis két gépben van (volt).
A 3" gépekre meg már nem költök. Split kamerához nem elég a 1106 motor, hogy élvezzem is a lehetőségeket. Erre egy iFlight iX3 145mm vázzal szerelt 1106 600kv motoros gép ébresztett rá. Eszméletlen jól mozog a levegőben, míg a HD kamerás gép inkább csak jól mozog.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz kriszbon #61715 üzenetére
Csónakot beszerezni, és kavicsbányatóban meglelni szerintem annyira nem egyszerű.
Talán jövőre nekiállok valami kutatásnak. De kérdés, hogy megéri e a sok időt a két SD kártya, ami akkor még használható.
Ráadásul a helyettesítő géphez is már mindent megrendeltem, és sok alkatrész meg amúgy is volt idehaza.
Nem tartom valószínűnek, hogy megérné az időt elhasználni rá. Viszont sokat tanultam az esetből
Fáról bokorból, földről össze tudom kaparni, de vízből már más a helyzet.[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
fape
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen