Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #48613632 #36836 üzenetére

    Igazából a Witcher 3 csak a legelső verzióban tartalmazott GPU-s PhysX-et. Egy elején kiadott patch-ben kivették, amivel gyorsultak is a GeForce-ok 10-15%-ot. Azóta CPU-n megy.

    Egyébként tök hasztalan ma már a társkártyás PhysX. Eleve az új PhysX környezetek nem is támogatják, még akkor sem, ha GeForce mellé rakod. Ezért sem fejlődik a hibrid PhysX csomag, hiszen már maga az API nem támogatja a tárkártyás megoldást. A legújabb verziókban pedig a CPU-s kód annyira gyors, hogy a GPU-s kódot játszva lehagyja, illetve ezek a verziók már nem is CUDA-t használnak, hanem DirectCompute-ot. Viszont a fejlesztők nem építik be őket a játékokba, mivel nagyon rövid lett a PhysX életciklusa. Az NVIDIA rendre lövi le a supportot a nemrég megjelent verziók mögül, ami miatt például a Warframe is arra kényszerült, hogy dobja a PhysX-et. Nyilván az NV láthatóan nem akar erre költeni, egy játékfejlesztőnek pedig baj, ha van egy bug a rendszerben és nem tudja hova jelenteni, így le is váltották a rendszert. Több fejlesztő megragadt egy elég régi verziónál, ahol még volt lehetőség a forráskód megszerzésére. Azt nem valószínű, hogy frissítik, mivel az újabb verziókhoz más licenc tartozik, ami kisebb kontrollt ad. Ennek az egésznek úgy lenne értelme, ha az NV fejlesztené és támogatná is.
    Az egyik jó megoldás az lenne, ha az NV kihúzza a supportot egy verzió mögül, akkor hozza nyilvánosságra a forráskódját. Az sokat segítene, de igazából az NV-nek különösebben nem számít, hogy csak korlátozott ideig működnek az effektek a játékokban, főleg úgy, hogy a működésük nekik folyamatos költség.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák