Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Same old bullshit.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
KillerKollar
őstag
"Egyébként nem kell aggódni, emiatt az NV hozni fog egy 12 GB-os GeForce-ot. Kvázi egy olcsóbb 3090-et"
Igen, gondolom legalább 1000$-ért... Szóval a legolcsóbb NV kártya amin ki tudod majd maxolni a játékokat 1000$ lesz? Kétlem, hogy a fejlesztőknek érdeke legyen ilyen játékokat fejleszetni PC-re... biztos lesz kivétel, de nem sok. A Godfall is HA az lesz (majd meglátjuk, valójában hogyan fut 3080-on) akkor azért lesz az, mert AMD-s cím. Ott van a Cyberpunk 2077, open-world, az egyik legszebb játék idén és mernék fogadni, hogy 3080-on nem fut ki a VRAM-ból 4K-ban max grafika mellett sem (az, hogy meglesz-e neki a 60 fps RTX mellett már másik kérdés, szerintem még DLSS-el sem biztos). Miért vagyok ebben ilyen biztos? Mert Nvidiás cím.
Amúgy a legutolsó pletyka szerint 20GB-os lesz a 3080 Ti, de már annyi pletyka volt, hogy teljesen fölösleges bármelyikre is hallgatni... majd lesz valami valamikor.
-
arn
félisten
Jo, de ettol a hwes szuk keresztmetszetek es az elerheto mennyisegek elteroek a ket platformon. Ha egy pct nezunk 10g video memoriaval, es min 16g rammal, vs 16g van mindenre. Szvsz nem veletlenul pakoltak epp annyi ramot a 6800ra is, mint amennyi epp a konzolokban van, lehet pazarlobb (pcn mindig ez megy), de biztosabb modja, hogy sose fordulhasson elo, hogy vmit lassabban ernek el, nvidian meg majd menedzselik ahogy tudjak.
Eddig az amd nem igazan hasznalta ki, hogy ok gyartjak a konzolos apukat, pedig teljesen logikus lenne, hogy az nv alkalmazkodik ebben a helyzetben, es nem ok diktaljak a piacot ugy is, hogy kozuk nincs a konzolokhoz. Az amdnek nincs olyan sok ideje, mert eddig ugyan nem volt sikeres, de azert egyre erosodik a felho alapu megoldasok szerepe itt is, es ott az nv eleg jol keveri a lapokat.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
KillerKollar
őstag
"Egyébként pont az AMD mondta a Radeonokra vonatkozó deep dive előadásokon, hogy nem véletlenül raktak mindhárom kártyára 16 GB-ot. Még a legkisebbre is. Eredetileg úgy számolták, hogy 12 GB elég lesz a következő egy évre, de aztán látták a tavaszig megjelenő konzolos címeket, és a mostani szimulációik alapján még a 16 GB-hoz is komolyan optimalizálni kell a PC-s portot."
És az Nvidia ezt nem tudta? Értem én, hogy nem Ők csinálják a konzolba a hardvert, de nehogy már egy ekkora cégnek ne legyen rálátása arra, hogy mi kell majd a játékoknak JÖVŐRE... Az más kérdés, hogy ha kijön majd a Hopper 2022-ben akkor lehet, hogy azon valóban több memória lesz már és az Ampere sz*rul fog öregedni, az NV meg elengedi a kezét, de az, hogy a JELENLEGI generációs 700$-os, Jensen által "flagship"-nek nevezett kártyájukon ne lehessen kimaxolni olyan játékokat amik kevesebb mint 1 évvel a megjelenése után érkeznek, úgy hogy még akkor is ezek lesznek az aktuális kártyáik, az nem tudom elképzelni...
És akkor a 8GB-os 3070-ről, 3060 Ti-ről meg az alájuk érkező kártyákról már ne is beszéljünk... Vagy azokról a milliónyi játékosokról akiknek nincsen és az elkövetkezendő 1 évben nem is lesz jelen generációs kártyájuk... A legtöbb kártyán 8GB memória van, RTX 2080 Super,RTX 2080, RTX 2070 Super, RTX 2070, RTX 2060 Super, GTX 1080, GTX 1070 Ti, GTX 1070, RX 5700XT, RX 5700, RX 5600XT, RX 5500XT 8GB, Vega 64, Vega 56, soroljam még... a legtöbb ember 8 gigás kártyát használ és ha 10GB nem elég ahhoz 4K esetén kimaxold a játékot akkor 8GB se lesz elég 1440p-re ami ezeknél a kártyáknál a legnépszerűbb felbontás.
-
KillerKollar
őstag
És a tavasszal fél éves 3080-al, 3070-el meg a még fiatalabb 3060 Ti-vel mi lesz? Azokat már nem is fogják árulni? EOL? Mi lesz a marketing? Elég a VRAM ezeken is? De akkor minek adják ki a nagyobb VRAM-os változatokat? Mégsem elég? Akkor ezeket miért adták ki fél éve? Miért lehet őket még mindig kapni? Mit vegyek, egy lassabb 3070-et több memóriával vagy egy gyorsabb 3080-at kevesebbel?
Nagyon nehezemre esik elhinni, hogy egy piacvezető, nagy múlttal bíró cég mint az NV ilyen szarvas hibát követne el, hogy olyan kártyákat dobna piacra ami fél év múlva ki fog futni a memóriából, ahogy azt is nehezemre esik elhinni, hogy a játékfejlesztők ezt hagyni fogják. A legtöbb ember még mindig Nvidiát vásárol, az átlag PC gamerek egy része nem is nagyon van tisztában vele, hogy az AMD gyárt GPU-kat is. Ha több generáción át hasonlóan versenyképes termékeket dobnak piacra mint amilyennek az RDNA 2 ígérkezik akkor ez megváltozhat, de egyenlőre az NV a piacvezető így a legtöbb játékot úgy fogják optimalizálni, hogy az Ő termékeiken is jól fusson max grafikán is. Lehet, hogy ez visszafogja majd a részletességet, de szerintem meg fogják oldani, hogy PC-n is hasonló szintű legyen mint konzolokon, legalábbis max grafikán.
-
KillerKollar
őstag
"A marketing az lesz, hogy fél éves frissítés, még jobbak lettek a VGA-k. Amikor itt a frissebb sorozat, akkor olyan mindegy, hogy mi lesz a régivel."
Azoknak akik megvették a mostani kártyákat marhára nem mindegy és ezt az NV is tudja... ha kegyetlenül kib*sznak a vásárlóikkal akkor ezt meg fogják jegyezni, eddig lehet, hogy megtehették mert az AMD nem volt túl erős konkurencia így tudták, hogy nincs nagyon más választásuk, legközelebb is NV kártyát vesznek majd. De ha meg tud erősödni az AMD a piacon akkor a csalódott NV vásárlók akik úgy érzik, hogy fél év alatt elavult a kártyájuk legközelebb mennek majd a piros csapathoz. Ezt biztos, hogy nem hagyná az NV, nagyon sokat ártana a brandnek, ami így is meg lett most szépen tépázva hála a készlethiányoknak.
"az NV felmérése szerint a játékosok döntő többsége eleve be sem megy az options menübe, tehát különösebb bajt ez nem okoz, a játék beállítja a pont jó minőséget. Tehát jól fog futni, csak nem biztos, hogy maxon"
De nem azok akik 700$-os (jelenleg annál is jóval több, de ez más kérdés) "flagship" GPU-t vesznek. Azok azért veszik, mert maximum részletesség mellett szeretnének játszani, még legalább 1-2 évig a kártya megvételétől számolva (persze aki 1 héttel azelőtt vesz kártyát miután jön az új széria az más kérdés). Ezt az NV is tudja. Meg a fejlesztők is.
-
KillerKollar
őstag
"Olyan kevesen vették meg a hiány miatt, hogy nagy bajuk ebből nem lesz."
Egyenlőre kevesen vették meg, de nagy rá a kereslet, sorban állnak a várólistákon a népek, hülye lenne nem eladni nekik a kártyákat az NV és mire jön is egy frissített széria addigra azért elég sokan megveszik majd ezeket a kártyákat.
#52109 TESCO-Zsömle:
"Crysis óta szerintem megszokott, hogy fullmax beállítások mellett a játékoknak legyen elvárása a tulajdonosok gépével szemben és ne a tulajdonosoknak a játékkal szemben."A Crysis egy elég nagy kivétel ilyen téren, ráadásul már 13 éves. Kevés olyan cím volt azóta, aminél több generációt kellett várni, hogy végre ki lehessen maxolni. Azzal egeyt értek, hogy a játéknak max beállítások mellett lehet elvárása a tulajdonos gépével szemben, csak szerintem egy 700$-os "flagship" kártya ami a "csúcs" (legalábbis desktop gamer PC-kben) GA102-es lapkára épül és alig 10%-al lassabb az 1500$-os 3090-nél szerintem ki kell, hogy elégítse ezt az elvárást.
-
Locutus
veterán
Onnantól, hogy eddig minden játék beérte még 4K-ban is 4-6GB VRAM-mal, igen. A 10GB fölé ugrás egyszerűen csak túlskálázás, egy valószínűleg láthatatlan "eredményért", vagyis inkább szponzorált elvárásáért cserébe.
De amúgy te tényleg azt szeretnéd elhitetni, hogy konzolon natív 4K-n ezzel a 12GB feletti textúra igénnyel fog futni az a játék? Mennyivel, 15fps-sel?
A DX12-t (vagyis a lowlevel apikat) is az AMD kezdte el nyomni, aztán ezzel szemben évekbe telt, mire egyáltalán 1-2 játék van, ami rendesen kihasználja. És még mindig sok, ami DX11-en jobb élményt nyújt, vagy minimum ugyanolyat. Ez a VRAM ügy megint olyan dolog, amit az AMD nyom mesterségesen most, mert ebben látják a felülkerekedés lehetőségét. Csak aztán majd a valóság elhúzza ezt évekre, ahogy szokta, de addigra az nvidia is felpattan a vonatra - akkor, amikor szükség lesz rá. Nem előbb.[ Szerkesztve ]
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
KillerKollar
őstag
"És rosszul járnak akik megveszik? Visszakapcsolnak ultra textúrából high-ra, és játszanak tovább. Ez nem egy harakirivel felérő kompromisszum."
Persze, nem muszáj ultrán játszani, de ha nem ragaszkodok az ultrához akkor nem 700$-ért veszek kártyát, hanem mondjuk 500$-ért 3070-et. Ja, de azon már csak 8GB VRAM van, az a high-ra se elég, lehet mediumon is játszani, de akinek elég a medium az nem 500$-ért vesz kártyát és így tovább... érted mire akarok kilyukadni A kártya ára és pozíciója a piacon nincs összhangban azzal, hogy fél év múlva butítani kelljen a grafikát és ez nem csak a 3080-ról szól hiszen az alatta lévő kártyákon ennél is kevesebb a VRAM.
"Az RDR2 alapvetően egy igencsak jó minőségű port. Persze megterhelő, de a belerakott minőség miatt, nem azért, mert rosszul van optimalizálva."
Az is csak 6GB-ot eszik 4K-ban max grafika mellett, pedig szerinted is jó minőségű
Tudom nem "next-gen" de jövőre sem lesznek még igazi "next-gen" játékok hiszen a multiplatform játékok 99%-a ki fog jönni PS4/Xbox One-ra is, ezek pedig vissza fogják fogni a minőséget.#52113 TESCO-Zsömle:
Ha a DLSS minőségromlás nélkül képes lecsökkenteni annyira a VRAM használatot és megdobni annyival a teljesítményt, hogy 4K szintű grafikát kapjak megfelelő teljesítménnyel, akkor innentől fogva engem már nem is érdekel, hogy nem natív a felbontás, ez is egy megoldás lehet a VRAM kérdésre hosszú távon, azokban a játékokban, ahol nem elég natív felbontáson a VRAM implementálják a DLSS-t"Szerintem egy grafikára gyúró AAA játéknak pont arról kéne szólnia, hogy beletesznek mindent, ami technikailag lehetséges, optimalizálják amennyire lehet, aztán majd jön valami, ami képes is az összes effektet egyszerre kitolni."
A játékosok nagy része, főleg azokat akiket tényleg érdekel a játék, a megjelenéskor megveszi a játékot, azzal a hardverrel tolja ami épp van neki, játszik vele amíg meg nem unja, aztán uninstall és jöhet a következő. Az, hogy majd 2 év múlva jön egy kártya ami már elég ahhoz, hogy kimaxolja rohadtul nem fogja érdekelni, mert azóta kijött 15 új játék ami érdekli és azokat fogja már tolni, azok meg már high-on is szebbek mint a 2 éves játék volt ultrán. Utána már azt fogja nézni, hogy a 15 új játék hogy fog futni a még újabb kártyáján ultrán.
#52117 Raggie:
Az árával semmi bajom sincs, viszonylag korrekt áron vettem (360k), lesz majd olcsóbb is, de nekem ennyi felárat megért az, hogy hónapokkal tovább élvezhetem a kártyát. Ha 400 fölött lett volna nem vettem volna meg. Fejleszteni mindenképp a Cyberpunk 2077-ig akartam, igaz azóta eltolták de jelen állás szerint még így is ki fog jönni idén. NV kártyát a DLSS és az erősebb RTX teljesítmény miatt vettem, mindkettőt támogatni fogja a Cyberpunk és a legutóbbi álláspont szerint megjelenéskor csak Nvidia kártyákon lesz bekapcsolható az RTX. És ahogy feljebb írtam, én is úgy vagyok a Cyberpunkkal, hogy a megjelenés napjától szeretném agyonjátszani lehetőleg max grafikán és nem várni még fél évet, mert jövőre majd lesz valami kártya amin több a VRAM[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
"Hosszabb távon jobb lesz a helyzet, de már készül olyan cím is konzolra, ami 16kx16k texeles textúrákat használ, amihez 16 GB VRAM is édeskevés lenne, oda majd kellenek az újítások, amiket a Microsoft tervez 2022-től a PC-be. "
Meg tudod súgni melyik? Sony vagy Microsoft exklúzív, esetleg multiplatform cím? Érdekelne a cégek grafikus motorjai merre/milyen téren fejlődnek, és túl kevés az infó
-
szmörlock007
aktív tag
Köszi! Remélem is, hogy kihasználják. Nagyon várom mit fognak mutatni 2 év múlva. Amúgy az a sonyt nem fogja vissza ilyen téren, hogy most mondták 2-3 évig ps4-re is jön a legtöbb címük? Ugye amelyik jön (pl horizon 2) az elvileg ugy van tervezve hogy a hdd-n is fusson nem? Vagy felesleges emiatt aggodni?
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
-
KillerKollar
őstag
"A textúrák benne vannak, csak nincs a VGA-n 8 GB-nál több VRAM, így nem tudja betölteni mindet. Ilyenkor visszaskáláz."
Akkor a 24GB-os RTX 3090 esetében miért 6.5GB dedikált és 7.5GB allokált memóriát ír az Afterburner?
-
Yany
addikt
Hát a BF után nekem erről a dologról a "Radeonon ez pont fordítva van" helyett valami egészen más gondolat jut eszembe. És emlékeim szerint nem csak a Battlefield volt az egyetlen, aminél jobb nem bolygatni az explicit apikat és maradni DX11-en. Persze erre is lesz magyarázat, de a lényeg, hogy nem ennyire fekete-fehér a szitu, mint aminek hangzik ismét. De amúgy meg köszi a magyarázatot, jó azért, hogy valaki képben van és tájékoztat is...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
paprobert
senior tag
"programspecifikus optimalizálásokra is lehetőséget ad, amelyek a szimpla resizable BAR mellett nehezen kivitelezhetők"
Gyorsabb lesz, vagy mit kell érteni specifikus optimalizálás alatt?
Ha tempóban ugyanaz, akkor felhasználói szemszögből igazából mindegy hogy driverből kerülgetik a Windows-limitációt, vagy BIOS-ból.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
arn
félisten
Ha ez igy van, akkor az eleg szivas... az is 300w korul van, aztan majd 3000es fordulaton mennek a ventik, es ugy is meleg.
Kontra: a tuningolt 6800ra eleg jo hofokokat irtak.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
boogie84
veterán
-
nagyúr
Arról van infód, hogy miért lett divat kihozni / bejelenteni úgy termékeket, (kb ide vehetjük a 8/9xxx intel procik startját, és most az NV/AMD karikikat, és procikat is) hogy kb nulla készlet van belőlük a startkor, vagy ha van is akkor kb kérészéletűek a készletek?
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Yany
addikt
Fejlesztőként értem, amit mondasz. Vásárlóként viszont nem érdekel igazából. Megvárom, míg lecseng a "most akarom" őrület és megnézem, hogy amikor kaphatóak a kártyák (3080 vs. 6800xt) a zsebemben található pénzért melyik ad robusztusabb élmény mellett több fps-t. Azt fogom venni. Ígéretekből már nem csak tele a padlás, de a fele már le is szakadt...
Amit én látok:
- Konzolok ide vagy oda, de specifikus optimalizálásra lesz szükség AMD oldalon is.
- Nincs DLSS vs van DLSS.
- Raytrace performance deficit AMD oldalon, amit csak tetéz az előző pont)
- Godfall "meglepő" módon 10 GB-tal is megelégszik.
- Ugyanúgy kamu MSRP árak mennek mindkét oldalon.Lehet, hogy az a beharangozott meglepődés az RT teljesítmény tekintetében érdeklődés hiányában elmarad? ...mindjárt kiderül, az a gyanúm. Persze a jövőben majd de jó lesz a 6800 is, de megint előre megvenni egy kártyát, hogy majd(!) jó legyen, de addigra meg már lassú lesz... köszi, inkább nem, szóval bízom azért, hogy a jelenben is letesz valamit most ez a generáció, mert ígéretre én nem leszek az emberük.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Jack@l
veterán
Ezek szerint nem váltotta be a reményt a dxr 1.1 47 vs 26 fps
https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_rx_6800_xt_review,27.html[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
torma1981
veterán
Ohh értem. Akkor jó lesz ez. Ha erre fognak fejleszteni.
nkaresz1976
4k-ban kb 5%-kal lassabb. Az nem sok. Sőt. Ki tudja a customok milyenek lesznek. Jó lesz ez.[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
Igen nyáron senki nem hitte volna.
Pont előbb hozta le a Prohardver ezt a csúcs cikket.
Szoktad olvasni ezt az újságot?
"2650 MHz-et a VGA a fennálló fogyasztási limit miatt nem tudta konzisztensen tartani"
Ahol a CPUt Nitrogénezték a GPUt NEM!
A Power tablet piszkálták de sima léggel ment a GPU.
Itt nálunk a szobába Laja Powered 2600 fölött volt már majdnem beállította ezt tegnap csak ugye neki nincs Nitrogén. Nem is értem hogy lehet nitrogén nélkül élni Ehhez képest..."The video starts almost immediately with overclocking. The Red Devil has very adjustable frequencies. With some that manual overclocking ExtremeIT was able to achieve 2750 MHz Game and 2800 MHz boost clock, according to the GPU-Z monitoring software." LINK
VIDEÓN
(Malibutomi linkelte)[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
Abu arról tudunk valamit hogy 5nm a TSMC-nek mi a célja, hány wafer per month lesz? Ugye 2019ben volt 70-80k, ami 2020 H1-re ment fel 140 ezerre.
Ezen gyártják most jelenleg a 2 konzol APU-ját, az AMD szerver procijait, az AMD konzumer (desktop+notebook) procijait/apuit és az AMD VGA-jait. Látjuk, hogy ez rohadt kevés. Ha 2021 végén - 2022 elején jönnek az új VGA szériák 5nm-en (és van egy olyan sandú gyanúm hogy Jensen okult a Samsungos tanulópénzből), miközben ezen lesz gyártva a Zen 4 is és az Apple ÖSSZES chipje... Nyugtass meg hogy jóval több wafer lesz 5nm-en mint 7nm-en. Gondolom a TSMC-nél se számítottak rá hogy a Samsungra ennyire nem lesz kereslet. Reméljük ez így is marad, és a Qualcommon kívül nem nagyon lesz partnerük (akinek nincs igazán nagy vetélytársa ezért a kedvezőbb árért bevállalhatja hogy nem leading edge 5nm technológiát kap).Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
arabus
addikt
Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
A win 2004 verziótól támogatja.
De az amd drivere még dxdiag-ban sem.
Az Aida meg olyan amilyen inkább hagyjuk.Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Petykemano
veterán
Ez miért történik így?
...Így amikor ennyire hiány van az új termékekből...?A navi10 250mm2 7nm szilíciumot jelent. Nem tudnak 250mm2-nyi lapkaterületet hasznosabban felhasználni? Ebből talán kijön egy PS5, vagy feltehetőleg kb egy Navi22 is. Az nem jelentene nagyobb bevételt? Nem tudom, mennyiért lehet eladni jövőre egy bányászatra szánt navi10-et?
Vagy valami logisztikai kérdés ez? A vevő egyben rendel, egyben fizet, egyben szállít? Nem kell hozzá a disztribúciós lánc, minden zseton az AMD-hez megy?
Vagy ennyire sok a szabad wafer, hogy a többi termékkel megcélzott marzs mellett több nem adható el (árat kéne csökkenteni, az viszont rontaná a marzsot, vagy bizonyos piacokon már nem nagyon lehet hová csökkenteni, mert a kereslet nem reagálna rá rugalmasan), helyette viszont itt van egy teljesen másik piac, amit a fölös waferből le lehet fedni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
Mért nem szabvány? Gondolom tömérdek játék fog rays 4.0-t haszálni 5 éven belül...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
+Cifu
Igen, rémlett valami ilyesmi, hogy nem ő volt a vezető tervező a Zen esetében, de hogy egyáltalán nem foglalkozott vele, érdekes. Mert ugye az volt mondva, hogy tuti jó lesz a Zen, mert Keller dolgozik rajta. Jó is lett, de akkor nem Kellertől.
Egyébként érdekes lett volna a közös platform/foglalat egy x64 és egy ARM megoldással (Skybridge).
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
félisten
Szerintem ezen csak a Chiplet vagy az Intel/ Apple féle legós megoldás tud majd segíteniahol modulokat tudnak ennek szentelni A nagy probléma hogy jelen állás szerint Nvidia következő generációja nem Chiplet lesz és szerintem AMD nél sem ahogy olvasgatom az ellátási/ gyártási gondokat, maximum professzionális szintre vagy lapsokba. Ha Intel beáll a gyártásával akkor viszont ők meg tudják fogni ezt a vonalat mert nem bérgyártatnak. Érdekesen alakul a jövő.
Amúgy elég sok gúnyolódás volt a traversal co-processzorral zöldekről , aztán a végén mégis csak igaz lesz, valamit talán sejtettek már 1 évvel ezelőtt?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
Az első bekezdést nem tudom mire vélni, de nem is kívánok fennakadni rajta.
Az eddigi víziókkal szembeni erős kontraszt viszont ledöbbentett, ezért gondoltam hogy illik ide.Összefoglalva, a flexibilisebb DXR1.1 sem elég flexibilis azokhoz a szoftveres változtatásokhoz, ami a kívánt RT eredmény eléréséhez szükséges lenne.
Ha pedig a hardver is bővül új feature-rel, az API végérvényesen túl merevvé válik, vagyis megy a kukába kompletten.Egyáltalán nem lep meg hogy nem sikerült első alkalommal egy ~20 évig jól skálázódó utat találnia a gyártóknak, és hogy hard break van.
Utóbbit egyébként lehet úgy átlapolni, hogy a felhasználó upgrade-ként élje meg, nem pedig átverésként.640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
A Spiderman DXR teljesen más alapokon fekszik, persze hogy nagyon jó, mert nem köti se a Windows és így a DXR sem sem, egy sokkal alacsonyabb rétegben dolgozik. Konkrétan egyetlen hardverre van tervezve amit kihasználhat maximálisan: értemen én hogy ez tuti jó, csak hogy nekünk PC-n ilyen nincs,( illetve lehetne, de az nem lenne szabványos) abban kell gondolkodni ami van és az a DXR 1.1 egyelőre. Tehát attól hogy Microsoft így gondolkodik a traversalt úgy kell megfogni ahogy jelenleg a Windows 10 és a PC hardverek engedik mert azt szeretné hogy ez menjen egy közös felületen, PC / Xbox. Lehet álmodozni a Playstation szabadságáról, de az egyelőre nem elérhető PC-n, sőt szerintem Boxon sem, és maximum majd a következő generáció teljesítménye révén bruteforce lehet azt hozni.
Abban a formában a traversel talán nem menne, de chipletben működhetne a GPU magokban beépített részegységként aka. RT Mag, Persze deikált formában. GRID funcióban is működhetne ha lenne megfelelő sebeségű busz például az Apple féle sok magos koherens megoldással. Persze szerintem csak nem értek ilyen mélyen hozzá de az Apple szerint baromira célfeladatra programozható a új felépítésű moduljuk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
A részemről vásárolhattok early access hozzáférést ezekhez, csak legyetek tisztában azzal, hogy bármikor jöhet egy hard reset.
Ez nem early access, hanem simán csak használjuk a hardware-t, ha akarjuk.Nem ez az első eset, hogy egy technológia jön, aztán jön majd helyette egy újabb. Miután az RT opcionális jelenleg, konkrétan van választási lehetőség. Ha érdekel, akkor olyan hardware-t veszel, ami tudja, és használod. Ha nem érdekel, akkor vagy nem is érint, hogy az adott hardware-ed tudja, avagy legfeljebb nem kapcsolod be.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Jack@l
veterán
Ugyanez a rizsa ment 1 éve a DXR 1.0-nál, hogy majd az 1.1 megváltoztat mindent. (IS) "Lehet kukába dobni az 1.0-s hardvert"
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
félisten
Aki tehát vett DXR 1.0/1.1-re hardvert, most fizette azt az R&D-t, amitől az RT majd jó lesz két-három év múlva, de semmit sem tud majd belőle élvezni a traversal shader érkezésével, mert a hardveréből eltűnik a traversal unit, és RT shadernél jó eséllyel a textúrázó is. Ez nagyon early access szagú.
DXR 1.0, alias Turing: Amikor a Turing RTX széria kint volt, konkrétan az volt a csúcs hardware. Ha nem volt RT támogatva a játékokban, akkor is tök jó sebességet nyújtott. A PH! tesztjei se mutattak mást. Az RT egy extra feature volt. Ahogy a DLSS is.
DXR 1.1, alias Ampere / RDNA2: Per pillanat nem is lehet olyan hardware-t kapni ezekből, aminek nincs RT támogatása. Milyen Early Access az, ahol az adott opcionális feature nem opcionális, mert benne van az összes adott hardware-ben?A kompatibilitást már az első frissítés megtörte, majd a másodiknál kiveszik a rendszer alól az erre tervezett hardvereket. Ez nem stratégia, ez kőkemény kapkodás.
Megkérdezhetem, hogy mit takar az, hogy az első frissítés megtörte? Van olyan DXR 1.1 játék, amely alatt nem megy a DXR 1.0 hardware? Mármint a DXR 1.1 miatt, nem amiatt, mert a fejlesztők más okból letiltották a hardware-es RT bekapcsolását.
Fordítva biztos működik, hiszen az RDNA2 féle Ray-Tracing is megy a Control, Battlefield 5 vagy a Shadow of the Tomb Raider alatt, amelyek az első komolyabb RT támogató játékok voltak...Értem az állításod, mely szerint a TS megelenésekor a DXR 1.0 és DXR 1.1 hardware elvben megy a levesbe, csak kétkedve fogadom, hogy ez így fog valóban működni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom mobilszolgáltatások
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Házimozi haladó szinten
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- OLED TV topic
- Autóhifi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest