Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
korcsi
veterán
válasz fatallerror #6105 üzenetére
PowerColor Unleashes the Devil: World's First Dual-GPU Radeon HD 7990 Graphics Card Launched.
Nesztek!
referencia és MSI gaming X 5700(XT) plexi ARGB-s blokkok eladóak!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #6107 üzenetére
Azt nem értem, mi a bánatnak a dupla DVI... Ennyi pénzért végigrakhatnák az alsó sor 6db miniDP-al, és még adaptert is mellékelhetnének hozzá...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #6108 üzenetére
biztos h lesz benne d-sub adapter
mekkora baromság még d-sub kábelt meg átalakítót adni a kártyákhoz, csomó pénzt megspórolnának a gyártók... többe kerül logisztikailag beszerezni mint maga a kábel, adapterdon't tell me what i can't do!
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #6113 üzenetére
Felépítés-függő. Meg lehet úgy csinálni, hogy ne legyen gond. Ellenben iszonyú költséges, ha az vesszük, hogy egy rendes VGA-blokk újonnan 25-35k+posta.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz fatallerror #6113 üzenetére
Ne engem kérdezz. Soha nem volt és nem is lesz ilyen anyag a gépemben.
⭐ Stella
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #6114 üzenetére
pl beraksz 1 új vga-t akkor nem körülményes?
don't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #6116 üzenetére
Az attól függ, hogy a VGA-n van-e vízhűtés.
Mint mondtam, kialakítás kérdése. Aki gyakran akarja cserélgetni a cuccokat, annak olyan vízhűtése is van. És -értelem -szerűen- nem sima ház, hanem valami állvány-féle.
sz: És ha már ilyen jól áll anyagilag, akkor bedob a rendszerbe egy chiller-t, és mehet a teszt szobahőmérséklet alatt...
Vagy elfelejti a fullos blokkokat, és csak a GPU-t hűti vízzel. Akkor csak a RAM-ot és a VRM-et kell teleszórni sünikkel és megkínálni egy rendes ventivel, és el van intézve.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok jó poénok. Az Xbitlabs is csak ~26%-kal hozta ki átlag gyorsabbnak, de a konklúzió az lett, hogy nem mondható, hogy igazán erősebbnek a GTX 680-nál.
Igazából a fő problémát az okozza, hogy a tesztelők többet tudnak arról, hogy mi megy a háttérben, és nem tetszik nekik az AMD új vezetőségének az iránya. Elvették a gyártóktól és a marketingtől a pénzt csak azért, hogy belefordítsák a Gaming Evolved és a Fusion Fund partnerprogramokba. Ezeknek olyan eredménye lesz, mint a WinZip 16.5, vagy a VLC vagyis bizonyos programfunkciók csak AMD hardverrel mennek. Ezt azonban hangsúlyozza az AMD, hogy félreértik. Nem azért nem mennek a funkciók NVIDIA és Intel termékeken, mert az AMD fizetett, hogy ne menjen, hanem azért, mert az AMD két évvel a többiek előtt jár az OpenCL eszközök fejlesztésében. Nyilván az Intel zárkózik fel, de sok idő kell még nekik, míg az NVIDIA számára az OpenCL nem fókusz. Na most ezt nem hiszik el sem az AMD-nek, sem pedig a fejlesztőknek. A Corel is mondta, hogy a WinZip 17-ben lesz OpenCL támogatás az Intel és az NV hardverekre is, de ott vannak a kétségek. Pedig a Corel által felvázolt indok elég egyszerű. Az AMD OpenCL támogatására tudják rámondani, hogy működik, és mivel a fájltömörítés egy kényes folyamat, értsd nem árt ha az adatok tömörítve is épek maradnak, így nyilván egy cég nem vállalja fel annak a lehetőségét, hogy CRC erroros lesz az állomány. Szerintem ez tök érthető. Hiába a sebesség, ha rossz lesz a tömörített adat. Ha nem tudják garantálni a hibátlan működést Intel és NV hardvereken, akkor inkább ne legyen gyorsítás.
Szóval most az AMD az új sátán a média szemében, mert az új vezetőség a szoftverfejlesztésekbe öli a pénzt, ami szegmentálhatja a PC-t.
Egyébként ez a stratégia tényleg érdekes. Gondolom Rory rájött, hogy évek óta próbálják verni az Intelt a kereskedelmi láncokban, de soha semmit nem nyertek vele. Egyszerűen az Intelt előnyben részesítik a partnerek, még ha az AMD sok kedvezményt és támogatást is ad nekik. Az új stratégia tehát az anyagiak átszervezése. Elvonni a marketing- és partnerpénzeket, és belerakni a szoftverfejlesztésekbe. A Gaming Evolveden ez nagyon látszik. Nyilván ez egy kiépített partnerprogram, tehát már ott van a fejlesztőknél. Az egyetlen amit módosítani kell, hogy agresszívabbá kell válni az effektek beépítésénél. Amíg Richard Huddy vezette, addig az volt a szempont, hogy a piac érdekeit nézzék, és jól optimalizált játékok jöjjenek. Ez látható is volt. A DiRT 3, a Deus Ex: Human Revolution, a Civilization V, és az Aliens vs. Predator mind baromira jól optimalizált program, ami általában alap, de fontosabb, hogy semmilyen olyan effekt nem volt bennük, amit az NV-t negatívan érintette. Amióta elment Richard Huddy az Intelhez, megváltozott a szellemisége is az egésznek. Rory kiadta a parancsot, hogy nem a piac érdeke az elsődleges, hanem az ügyfeleké (vásárlók) és az AMD-é. Ezzel a szemlélettel született a Sniper Elite V2, a Nexuiz, a DiRT Showdown és a Sleeping Dogs. Mindegyiken látszik a változás. Erős compute shader használat, és komoly anyagi büdzsé rengeteg kulcs megvásárlására, így a nagyobb webáruházak ingyen adhatnak a Radeonokhoz játékokat. Egyes termékekhez akár hármat. Persze nyilván az AMD nem tudta előre, hogy a Kepler ilyen gyík lesz compute-ban, de ha már így alakult, akkor Rory szerint jöjjön a vérszem is ki kell használni. Emellett igen erős váltásokon ment át a R&D részleg. Mivel a DX11.1 még nincs itt, így a compute shader használatot korlátozza a mostani DX SDK-ban található fejlesztőeszközök gyengesége. Egy fejlesztőcégnek nincs ideje és erőforrása komoly compute shader effekteket csinálni, mert a debug és profilozó eszközöket egyszerű shaderekre szabták. A bonyolult effekteket nehéz optimalizálni, így rengeteg hand tune-ra van szükség. Az AMD-nek erre ideje és pénze is van, és a kész eljárásokat odaadják a fejlesztőknek. Nyilván a DX11.1 sokat segít az új tracer API-val, de amíg az nincs itt, addig a fejlesztők többsége nem tud bonyolult shader kódot írni. Nem azért, mert hülyék, hanem túl sok lenne a beleölt pénz és idő, és ott van az a tényező, hogy ha nem sikerül jól a kód, akkor az egész kidobott pénz. Nyilván ezzel az AMD is találkozik, csak, ha az effekt mondjuk nem gyors, akkor idő mint a tenger kutatni kell tovább, vagy elmenni más irányba. Nekik nem lebeg a fejük felett egy játék kiadási dátuma. Ezt ugyan el lehet tolni, de egy grafikai effektért ritkán hoznak ilyen áldozatot.
Ugyanez a helyzet a Fusion Fundnál. Ez csak az anyagi támogatásról szólt régebben, de Rory érkezése óta egy Gaming Evolvedhez hasonló infrastruktúra kiépítése zajlik. "OpenCL-t akarsz a programba, de túl nehéz? Semmi gond. Az AMD programozói angyalszárnyon érkeznek és megcsinálják helyetted." Nagyjából ez a fejlesztőknek az üzenet. Ez a része persze bonyolultabb, mint a játék, mert itt azért általános programokról van szó, ahol jóval specifikusabbak az igények, de nyilván a multimédiás programok esetében lehet találni közös pontokat, szóval ez a rész egyszerűen fejleszthető általánosan. Sok videós program van például, de egyik sem transzkódolja a videókat annyira eltérően. És hasonló példákat lehet felhozni a felskálázásnál, a képmanipulációknál vagy képszerkesztésnél, illetve a mondjuk az arcfelismerésnél. A fejlesztőeszközök is egész érdekes irányba fejlődnek. Amíg az Intel az OpenCL toolt teszi nagyjából használhatóvá, addig az AMD a CodeXL-t befejezésén dolgozik, mely az első olyan fejlesztőkörnyezet, ami kifejezetten a heterogén érához készült. Azt ugye az AFDS-en kihangsúlyozta az AMD, hogy az általuk kínált fejlesztőkörnyezetek nem tartalmaznak kizárást a gyártókra, vagyis működnek Intel termékeken is, ellentétben az Intel OpenCL tooljaival, de azt nyilván senki sem gondolja, hogy az AMD nem a saját termékeihez fejleszti őket. Persze még így is gyorsabb kódot csinálsz Intelre az AMD SDK-ival, de ez betudható annak, hogy az AMD az OpenCL projektet három évvel az Intel előtt kezdte meg.
Ezek miatt az AMD most az iparág új sátánja, mert Rory más stratégiát dolgozott ki, mint a korábbi vezérek, és az AMD jelenleg a saját igényeire formálja a szoftverfejlesztéseket. Itt tehát két álláspont ütközik. Az egyik az, hogy a szoftverfejlesztés a független fejlesztők dolga, és egy hardvereket kínáló cégnek ebbe nem szabad beleszólni, mert az semmi jóhoz nem vezet. A fejlesztőeszközöket fel kell kínálni, és a fejlesztők majd megoldják. Alapvetően ez az Intel álláspontja is. Az NVIDIA álláspontját korábbról ismerjük. Ők támogatják a fejlesztéseket, az eszközökön kívül is, mindenféle más erőforrással (legyen az anyagi, humán, meg még mit tudom én mi). Az AMD új vezetősége is ebbe az irányba fordult. Erős fejlesztői támogatás és pénzelés a Gaming Evolveden keresztül, illetve GE-szerű partnerprogram kreálása az általános szoftverek fejlesztőinek. Ez sok médiának nem tetszik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az egyik hozománya a marketingpénz elvonásának az AMD-nél. Ugyanakkor az NV számára veszélyesebb a Gaming Evolved ilyen mértékű erősödése. Nem tart sokáig, amíg feltűnik, hogy az AMD került vezető szerepbe a játékfejlesztések támogatásában. [link] - a HardwareCanucksnak már feltűnt. A Sniper Elite V2, a DiRT Showdown és a Sleeping Dogs mint erősen támogatott AAA címek csak a kezdetet jelentik. Jön a Medal of Honor: Warfighter, a Hitman: Absolution, a BioShock Infinite és az új Tomb Raider. Két meg nem említett AAA játékról is tudok (Total War: Rome II és Company of Heroes 2). Azért ilyen AAA felhozatalt a zsebben még a sokat megélt TWIMTBP programtól sem láttunk. És egyszer mindenki lecseréli a régi játékokat a tesztekben, akkor pedig az kellemetlen lesz a Keplernek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ricshard444
veterán
válasz fatallerror #6122 üzenetére
Megszokhattátok,Abu nem csak a levegőbe beszél,minden mondatának megvan a háttere.
Vannak dolgok...
-
fatallerror
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #6092 üzenetére
A teszteket már korábban megbeszéltük. Ahol nem írják oda, hogy milyen beállítások teszteltek, vagy nem írják ki pontosan, hogy melyik kártyához milyen driver volt az nem mérvadó teszt. Ezek alapinformációk. Persze lehet feltételezni, hogy max volt a beállítás, és a legújabb volt a driver, de semmi alapja nincs a feltételezésnek, mert nincs róla információ.
Ahol például a játék, a beállítások, valamint a driver megegyezett, ott az erősorrend is megegyezett a miénkkel.
Nálunk azért lett ennyire erős a GCN, mert most váltottunk az új játékokra, míg a régieket hagytuk. Számos teszt még régi játékokkal tesztel. Az pedig, egy érdekes gondolat, hogy "direktben olyan címek vannak kiválasztva, amik mondjuk a compute teljesítményre mennek rá". Ezzel azért lehet vitába szállni, mert Kepler megjelenése óta 7 DX11-es játék jelent meg. Ebből 5! (vagyis a jelentős többség) erősen használja a compute shadert, és ez meg is látszik a GCN teljesítményén ezekben a játékokban. Tehát ha az új címekből csemegézünk nem is tudsz úgy választani, hogy ne legyen a többségük compute igényes.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #6124 üzenetére
Ha az én véleményemre vagy kíváncsi, akkor szerintem most túl sokat költenek a szoftverfejlesztésre és túl keveset a marketingre. Szerintem nem az az ideális egyensúly, amit most látunk. De ez tényleg csak az én véleményem, és nem vagyok gazdasági szakember. Lehet, hogy a Rory úgy gondolja, hogy ezt az évet leviszik így, jövőre pedig az új generációnál előtérbe helyezik a reklámot, hiszen akkor már itt lesznek a támogatott programok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
ez is a marketingnek 1 formája hisz mi mással lehetne nyomatni 1 vga-t mint játékkal
csak azt nem tudom h mennyire zsákbamacska ez a gaming evolved, mert elképzelhető h a másfajta marketing jobban kidobott pénz mint ez. így szerintem könnyebb hatni az emberekredon't tell me what i can't do!
-
gyiku
nagyúr
-
nagyúr
ez nagyon érdekes volt, max respect a részletes kifejtésért
abban viszont azért kételkedem, hogy a tesztoldalak emiatt hozzák ki a 7970 GHz Ed elé a 680-at - ez még mindig kispályás sátánkodás az nVidia korábbi húzásaihoz képest. szerintem csak elb***ták az üzeneteket, nem tolták a tesztoldalak felé az új játékokat, + a mega szerencsétlenkedés a driverekkel, ami az első DX10-es kártyák legsötétebb időszakait idézi. ennyiből már kifőzhető az eredmény.
az alvó kutyákat pedig mindenképp megnézem, ha már fehér hollóként van hozzá demo
#6128: de ez most official AMD 7990 vagy Powercolor dzsungelharcos edisön?
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak szóban hozták ki kedvezőbbnek a 680-at, mert az eredmények világosak voltak. A GHz Edition gyorsabb. Az Xbitlabs azért merült fel, mert az ő eredményeit néztem. Ott 26%-os átlagos sebességelőnyre mondták, hogy nem lehet rámondani, hogy a leggyorsabb. Meg lehet nézni a tesztet. [link] - itt az összegzés. Ha számolsz, akkor átlag 26%-ot kapsz. Ez pedig a levont konklúzió: "It wouldn’t be correct to claim that the AMD Radeon HD 7970 GHz Edition is the fastest single-GPU graphics card available today because our tests do not show it to be overwhelmingly better than the reference GeForce GTX 680." Átlag 26% az ma már nem elég az AMD-nek, hogy gyorsabbnak mondják.
Az NVIDIA-nak már elfogadják. Az AMD-nek még nem. De ha ők is ezt csinálják, akkor az a piac szegmentációjához vezet, ami sokak szemében nem kedvező. Ez egyébként valóban gond. Gyakorlatilag ma már jobb aszerint dönteni, hogy mivel szeretnél játszani a PC-n is. Tiszta konzol beütés.
Ami nagyobb gond, hogy pár tesztelő kicsit a mellére szívja, hogy a Keplert agyondicsérte, amikor most kiderül, hogy jönnek a compute heavy játékok, és láthatóan nem acélos az architektúra ezekben a környezetekben. Sokan cikinek érzik, hogy nem látták előre, vagy legalábbis nem említették meg, minimum azt, hogy a Keplernek esetleg gondja lehet a compute hatékonysággal. Ezt médiában dolgozó ismerősöknél is látom. Pár tesztelő pipa azért, mert az AMD csak szintetikus benchmarkokon mutatta meg a GCN compute erejét, de nem hívta fel rá a figyelmet, hogy ezt idén még ki is használja nem is egy játék. Azért általában nem szokás a saját magad ajánlásának ellent mondani később. Persze szerintem közel sem ilyen drámai a helyzet. Az olvasók nem várják el, hogy előre lásd a jövőt, szóval kicsit tragikusan fogják fel ezt páran, mint ha a hitelük romlana tőle, pedig valójában nem tett senki sem rosszat, amikor a Keplert ajánlották. Mi is ezt tettük, még sem parázunk, hogy az új játékokban legyorsulja a GCN. Basszus ez van, eltelt 4 hónap megváltozott a helyzet. Nem először történik ez. Fless is változtatott az álláspontján a GTX 200 és HD 4800 időkben egy új teszt után. Még sem akasztotta fel senki, mert nem látta előre, hogy 4 hónap múlva más eredmények jönnek majd ki.A drivertámogatás módosítása jó döntés volt. Nem bírták volna a Win 8-ra való felkészülést havi frissítések mellett. Amint megvágták ezt és összevonták a fejlesztést rögtön beindultak, és elsőként kínáltak WHQL drivert a végleges Win 8 OS-hez. Ennek az OEM-ek nagyon örülnek, mert az AMD-s gépeket már elkezdhették végleges tesztfázist a Win 8 startjára.
Hát az alvó kutyák az valami fantasztikus. Szerintem mindenkit megleptek. És ha belegondolok, hogy ezt a játékot le akarták lőni.
Ez PowerColor magánakció. Más gyártó is csinál majd. De amúgy igazából ilyenek mellett szerintem az AMD átgondolhatja ezt a startot (én legalábbis ezt tenném). Igazából 800-1000 dollár környékén ennek nincs értelme. Ezen a szinten már a nagyobb OEM-ek sem gondolkodnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
a legtöbb tesztoldalon számokban mérve is gyorsabb volt a 680. lehet, hogy az xbit sem cherry picked kártyákat kapott
az, hogy nem havonta jön catalyst, az tényleg jó. viszont itt van már a 12.8, és még mindig tele vannak panasszal a 7700/7800/7900 fórumok. sztem ez katasztrófa.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nézegettem, és jellemzően számokban gyorsabb volt. Amúgy a cherry picked az jellemzően 3-5%-ot számít. A GCN nem itt szedi össze az előnyt, hanem a compute-on. Még az AMD-t is meglepte, hogy mit csinált az NV a Keplerrel. Abszolút nem erre számítottak a Fermi után.
Semmi gond nincs a driverrel, hibátlanul működnek a tesztekben is, és én is a 12.8-at használom. A használat módjával van gond. Sokan nem tudják megérteni, hogy az AMD nem adja oda senkinek a PowerTune specifikációját, enélkül pedig lehetetlen rá normális támogatást írni hozzá. Maga a Rivatuner fejlesztője mondta a Guru3D-n, hogy az AMD elzárta magát a 3rd party programoktól. Bárki telepíthet Afterburnert, az ATT-t, vagy más 3rd party cuccot, de elvágja magát a driver PowerTune rutinjától. Ez azt jelenti, hogy egy külön rutint kell az adott programnak betölteni, ami alapján a hardver működni fog, de mivel az AMD-n kívül senki sem tudja hogyan működik a PowerTune, így könnyen kitalálható, hogy ez egy elég nehéz feladat. A drivert megpróbálják visszafejteni, de ez nem könnyű, mivel a PowerTune-ra csak beállítások vannak, ami kódoltak, vagyis ha ez nincs meg, akkor a működés hibás lesz. A GeForce sokkal egyszerűbb, mert ott az energiamenedzsment és az órajel vezérlése még mindig a driveren keresztül megy, vagyis specifikáció nélkül is nagyon könnyen monitorozható, hogy mi történik, vagyis aránylag jó rutinok írhatók hozzá. Az AMD-nél a driver a Win indításakor elindít egy PowerTune profilt. A hardver ezt megérti, majd az alapján egészen az OS leállításáig dolgozni fog. A gondot az jelenti, hogy ez a profil a zárt Overdrive modulhoz kötött, vagyis ha 3rd party program órajelet akar állítani, akkor az első dolog, hogy ki kell ütni az Overdrive modult a driverből. De enélkül nincs PowerTune, vagyis nincs energiagazdálkodás, órajelváltozás, semmi. Tehát a 3rd party programokhoz vakon kell írni egy PowerTune profilt, a rendszer működésének ismerete nélkül. A GeForce-nál használt monitorozás sem segít, mert a PowerTune nem kér a drivertől engedélyt semmihez. A hardver dönt mindenről, és a változásokról ad a drivernek egy visszaigazolást, hogy x-y PowerTune szint bekapcsolt/kikapcsolt. Ez jó dolog, de a 3rd party fejlesztések a hogyanra kíváncsiak, és nem a visszaigazolásokra. Ezt azonban a szoftverből nem kapják meg, mert nem a driver dönt az aktiválásról. Az AMD arra egyébként már lehetőséget ad, hogy a 3rd party programok betöltsék a Overdrive modulját, vagyis ez a része már megoldott, csak ez magával vonja az Overdrive órajellimitjeit is a tuningnál. Ezért egyetlen 3rd party program sem használja a driver Overdrive modulját, ha a felhasználó tuningolni akar (szerencsére tuning nélkül már ezt töltik be). Ezt egyébként én is kipróbáltam, az ASUS progijával. Amíg nem nyúlok az órajelekhez hibátlan, de amint egy MHz-et is emelek jöhetnek a problémák. Ha ugyanezt az Overdrive modulban teszem meg nem történik semmi gond. A hibák egyébként képi villanásokban, és érdekes lagokban jönnek. Nem mindig persze, mert valamennyire már kiismerték a 3rd party fejlesztők, de nyilván a PowerTune egy eléggé komplex technika, szóval speckók nélkül nem sokra mennek.
A speckókat egyébként valszeg nem adják ki az elkövetkező hónapokban, vagy talán években, mert jelenleg mindenki PowerTunet próbálja másolni. Nyilván az AMD nagyon védi, hiszen öt évük ment rá. Szerintem alapvetően nem bonyolult a működés, csak trükkös, és gondolom, hogy ha publikusan specifikálva lenne, akkor könnyen le lehetne másolni. Az NV és az Intel addig, amíg nem alkotnak valami hasonló hardveres megoldást, addig az órajeljátékot és az energiamenedzsmentet többé kevésbé driverből oldják meg. Ennek egyébként igazi értéke a webböngészésnél van. A PowerTune előnye, hogy baromi gyorsan értékeli ki a hardver a szituációkat, vagyis bizonyos helyzeteket 10 ns-on belül lereagál órajelváltozással. Az energiamenedzsment pedig fél másodpercenkénti órajelváltásra ad lehetőséget, és 1 másodpercenként 1 MHz-es lépcsőkben is változhat az órajel. Ezért bírják az AMD IGP-s/GPU-s notebookok 1-2 órával tovább a gyorsított tartalmakon a webes terhelést, mint a konkurensek. Az NV-nél az energiamenedzsment 5-10-20 másodperces limitekhez kötött vagyis, ha beállt egy 3D órajel egy canvas kódra, akkor az minimum 5-10 másodpercig nem lehet újra köztes, vagy 10-20 másodpercig nem lehet újra idle (függően a hardvertől). És ha a leváltás megtörtént, akkor az idlet minimum 10 másodpercig tartani kell (Keplernél csak 5 sec). Mindebbe pedig be kell számolni a szoftver kiértékelését, ami 500 ms-os késleltetés. Az Intelnél az energiatakarékosság 2-4 másodperces limittel megy, vagyis aránylag elég jó, plusz a driver 500 ms-os késleltetése. A turbó az nehezebb ügy, mert az félig hardveres. De az engedélyt a rendszer a drivertől kéri, ami vagy engedélyt ad, vagy nem (általában igen, de vannak a driverben programokra profilok, ha az egy turbó tiltott exe fut, akkor a driver megtagadhatja a turbót). Mindenesetre a váltás az alap és a turbó között 2 másodpercen belül megtörténik, de a turbót addig kell tartani, amíg a driver nem mondja, hogy elég. Ezután még 10 másodperc az ütemezett leváltás, ami öt lépcsőben zajlik. Ezek a profilok egyébként azért vannak, mert a hardver túlbuzgó, és a flashekre, illetve a canvas tartalmakra nyomja a turbót rendesen. A canvassal nem lehet mit kezdeni, hacsak a böngészőre nem adod be a tiltást, de a flash az könnyebb ügy. A stage 3D-s flashprogramok, is jól profilozhatók. A canvas úgy van megoldva, hogy ha nincs aksin a noti, akkor a canvasra soha sincs turbó. A webgl az picit szopósabb. Oda sajnos néha nem ártana, de nehéz monitorozni, vagy mindenen megy, vagy semmin. Jelenleg a canvashoz hasonló a megoldás.
Ezek alapján érthető, hogy az AMD miért védi ennyire a PowerTune-t. Simán lemásolná mindenki, és akkor oda a webes üzemidő előnye.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
Nem lett volna ezekkel a kártyákkal semmi baj, csak Te és még jópáran úgy harangoztátok őket, hogy 1200MHz-re készült a GPU és a PCB, és csak a magas TDP miatt lettek lebutitva. Ezek után nem csoda, hogy mindenki nekifogott észnélkül tuningolni és jöttek a bugok, és a felháborodások, ami érthető is, mert aki ilyen kártyát vesz az nem veti meg a tuningot, mint ahogy a ph userek nagyrésze sem.
-
peterm711
aktív tag
válasz radi8tor #6135 üzenetére
És hogy csináltál az 1125 MHz catamax-ból 1200 MHz-et?
(#6137) radi8tor1: de-de Talán most már a GHz-edition biossal kitolható tovább, de nem vagyok benne biztos.
Egyszer még BMW kollégának sikerült kitolni a catamax limitet valamilyen úton módon, de ő sem tudta, hogy mi okozta persze non GHz-E biossal.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #6134 üzenetére
1400 MHz-re készültek, de más a terv és más a gyakorlat. Mindenesetre, ha csak 1 MHz-et is emelsz az órajelen, akkor minden esetben véget ér a gyártó felelőssége. Saját felelősségre megteheted, de ha baj van, akkor nem foglalkoznak veled, mert a tuningra soha senki nem vállal garanciát. Ez mindenhol így van, és sosem változik meg. Amikor telepíted az Afterburnert, vagy kilakatolod az Overdrive órajelállító felületét, akkor azt csak úgy teheted meg, hogy előtte elfogadod a feltételeket. Mindig benne van a feltételekben, hogy ha tuningolsz, akkor a gyártó leveszi rólad a kezed és a magad ura vagy. Ha hibád lesz csak magadnak köszönheted, hiszen olyan terepre léptél, amire senki sem mondta, hogy 100%-ig működni fog. Ezt persze nem kötelező elfogadnod, hiszen az OK gomb mellett van egy mégse is, de ebben az esetben az Afterburner telepítése nem folytatódik, illetve marad a lakat az Overdrive felületen. Úgy, hogy tudod a pró-kontra érveket a tuning kapcsán te döntöd el, hogy melyik utat választod. Amit egyedül nem tehet meg a user, az az, hogy felháborodik azon, hogy a terméke nem működik olyan beállítások mellett, amit soha senki nem garantált.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
Én ezzel tisztában vagyok, nem is tuningolok, kinőttem már belőle, max egy teszt erejéig.
Én csak azt mondtam,hogy mikor kijöttek a kártyák akkor még más véleményen voltál, egy szóval nem mondtad, hogy nehogy hozzázányljajatok az órajelekhez, hanem bólogattal te is, hogy igen milyen fasza tuningolható kártya ez, és ez nagyban hozzájárult ph-s userek felháborodásához. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #6141 üzenetére
Nem igaz. Ha olvasod az írásaimat sosem ajánlok tuningot. Maximum mint lehetőséget jegyzem meg, de minden cikkbe beleírom, amikor a lehetőségről beszélek, hogy a hibátlan működésre nincs garancia. Amit pedig a fórumon ajánlottam az az volt, hogy ha tuningolni akartok, akkor azt a Catalyst Overdrive menüjéből tegyétek meg, mert az biztos hibátlan PowerTune profillal működik. A 3rd party programokról lebeszéltem mindenkit. Illetve ha használják is, akkor se használják a tuning részét, hogy az Overdrive modul PowerTune profilját ne cserélje le a program. Ha csak a ventiszabályzáshoz nyúlsz, akkor az úgy megoldható, hogy ventit a 3rd party progi vezérli, míg a tuningot a Cata Overdrive. Az Afterburner legalábbis képes erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ViiiiktorOC #6142 üzenetére
Szerintem az órajel nem fog jelentősen változni. A Dennard Scaling vége már a GPU-kat is ostromolja. A Boostok lehetnek jobban kitolva.
A GCN 2.0 inkább funkciókban javulhat. Én azt várom, hogy képes lesz a GPU a CPU-tól függetlenül feladatott indítani saját magán. Ezt mindenképpen érdemes lenne beépíteni. Bizonyos szituációkban hasznos lehet. Talán nem azonnal, de a fejlesztők hosszútávon teljes rendszereken akarnak a GPU-n futtatni a CPU-tól teljesen függetlenül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fred23
nagyúr
Ennek alapján szerintetek mennyire lesz erős a Kabini IGP-je, mivel lesz egy szinten, illetve eléri -e az Intel HD Graphics 4000 szintjét? Úgy néz ki, egy GCN 2.0-ás HD7xxx lesz benne, csak a neve lesz majd HD8xxx. Én most keresgélek ide vágó infókat még, de addig is érdekelnének mások tippjei!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a cseresznyeszedés valóban annyit számít - ami egy 1-2%-os győzelemnél pont elég.
driver: heti rendszerességgel bukkannak fel olyan postok a radeonos topicokban, hogy a szerencsétlen user 5 catalystet kipróbál, mire az egyik megy (jellemzően 12.3 magasságában) - én nem hiszem, hogy ez mind a tuning miatt van. a zero core-ral kapcsolatos szerencsétlenkedésről nem is beszélve.
nem akarok flame-elni, a 4000-5000-6000 szériáknál mindig védtem az AMD-t, hogy legenda a szar driver, de itt most tényleg úgy tűnik, gond van. lehet, hogy kipróbálom magam is, mi a helyzet - végül is, ott a 8 napa powertune-ról szerintem ismered a véleményem. aki másolni akarja, annak meleg szívvel gratulálok, és igen óvatos leszek a jövőben a termékeivel kapcsolatban.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #6145 üzenetére
Dehogy az. A tuningosok mindig a maximumra törnek, csak nem értik a rendszert, és sírnak, hogy nem jó. Ezért lutri a tuning, ezért írom be minden tuningos hírbe, hogy a lehetőség ugyan adott, de garancia a működésre nincs.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem próbálkozni kell, hanem olvasni. Nem lehet mindenkinek fogni a kezét. Ami tényszerű, hogy elég sok teszt született ezekről a kártyákról. Driverhibáról soha semmi beszámoló nem volt. A ZeroCore pedig egyszerűen szintén utánaolvasás hiánya. Az AMD világosan beleírta a 12.4-es Catal note-jába, hogy akinek ezután sem megy, annak alaplapi BIOS-t kell frissíteni. A legtöbb alaplapgyártó hozott ki frissítést. Nem véletlen, hogy nekünk sosem volt problémánk a ZeroCore funkcióval. Minden tesztben ott a mért eredmény, a kikapcsolt monitor melletti idle fogyasztásról. El kell olvasni a release note-okat.
Ismerem, de megértheted az Intelt és az NV-t is, hogy 1-2 órával több üzemidőt kínál a Radeonos rendszer webböngészés mellett. Ez nagy előny. A Trinity APU 6 óráig bírta a webes terhelést, míg az Ivy 4-ig egy webes TechReport tesztben. Ez a különbség sok, így nem kérdés, hogy a teljesen hardveres energiagazdálkodás kedvezőbb a szoftveresnél. A jövőben tehát az Intel és az NV is ebbe az irányba fog menni. Nem PowerTune-nak fogják hívni, de úgy fog működni, mivel teljesen hardveres lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD Graphics 4000 szintjén biztos eléri, mert azt már most veri a 2011-es Llano APU IGP-je. A Trinity IGP-je még jobban veri, míg a Kaveri még rátesz egy lapáttal. A kérdés inkább a Haswell IGP-je, mert az Ivy megoldását igazán nem nehéz elintézni. 2xAA bekapcs és már ki is feküdt az egy ROP blokk miatt.
Egyébként nyilván olyan 20%-kal lehet gyorsabb a Trinity megoldásánál. Compute terhelés mellett pedig a GCN büntet szóval alázni fog minden eddigi IGP-t.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest