Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #58678 üzenetére

    Nem értem, mit nem értesz.
    Azt Te is elismered, hogy az egy létező jelenség, hogy az egyik gyártó hardvere valamiben számottevően jobb, mint a másik. Ez régen például a tesszeláció volt, most például az RT.

    Azt gondolom ez alapján, Te is érted, hogy össze lehet hozni abból a feladattípusból annyi mennyiséget, ami az erősebb hardver és a gyengébb hardver számára is elfogadható időn belül (ami mivel párhuzamosságról beszélünk, akár lehet közel ugyanannyi is) elvégezhető. Ez persze azt jelenti, hogy az erősebb hardverelem ebben az esetben feleslegesen erősebb.
    És össze lehet hozni annyi mennyiségű feladatot is, amelynek végrehajtása az erősebb hardverelem számára még éppen nem megterhelő, viszont a gyengébbik azzal már sokat szöszmötöl, és az összteljesítmény dadogni kezd.

    A kérdésem az, hogy ezt az eszközt lehet-e majd épp arra használni, hogy kimérjék, hogy mi az a feladatmennyiség, ami az erősebb hardver számára még elfogadható, a gyengébbik meg dadogni kezd tőle.

    Mondok egy példát.

    Pisti és Béla kiváló értelmi képességű gyerekek, de Béla évvesztes és egy fél fejjel magasabb és erősebb testalkatú az igazi nyominger szemüveges Pistikénél. Pisti és Béla apukái kompetitív alkatok és nagyon szeretnék, ha a saját gyerekük lenne az osztályelső. Mindketten jelentkeznek a szülői munkaközösségbe, hogy beleszólásuk legyen az osztály és az iskola életébe.
    Az első szmk-s értekezleten felvetődik, hogy csináljanak-e egy szekrényt a gyerekeknek, ahová a tancuccaikat betehetik, vagy kelljen-e inkább minden könyvet és füzetet minden nap behordani. Béla apukája takarékosságra int és felhívja a figyelmet, mennyire fontos a megfelelő fizikai erőnlét. Pistike apukája hiába érvel gerincferdüléssel, sajnos a közösség Béla apjának érveit fogadja el. (Nem tudhatjuk hogy ebben szerepet játszott-e a pogácsás kosárka, amit az értekezletre hozott)

    Innentől kezdve minden gyerek cipeli a táskákat és míg Béla elbírja a 15kg-os táskát, Pistike meg igazi nyominger és nem, ezért hiába cipelik a szülei az iskoláig a táskát, a kaputól a teremig és bármilyen teremváltás esetén is a földön ráncigálva képes csak megoldani. Emiatt persze nincs ideje elfogyasztani a reggelit, néha el is késik az óráról, amit a tanítónéni nem mindig ír be, de ahát azért a magatartás jegye emiatt már csak négyes. Az éhségtől gyakran nem tud figyelni, az is előfordult már, hogy akkorát korgott a gyomra, hogy osztálytársai kinevették. A késések miatt rövidebb ideje marad a dolgozatra, ami meg is látszik a jegyein. Vagy akár az is előfordul, hogy azért kap egyest, mert az óra első 5 percében írt 3 kérdéses röpdolgozaton nem tudott részt venni. Pisti egyre távolabb és távolabb kerül az osztályelsőségtől.

    Esetleg így érthető?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák