Új hozzászólás Aktív témák

  • Albus_D

    aktív tag

    válasz Abu85 #58733 üzenetére

    "Az NV ugye eladási darabszámban -19.7%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 53,9%-kal csökkent.
    Eközben az AMD eladási darabszámban -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt."

    A baj csak az, hogy nem éves szinten, ahogy írtad, hanem negyedéves szinten, vagyis 2022 Q2-ről 2022 Q3-ra....

    "Overall GPU unit shipments decreased by -10.3% from last quarter, AMD shipments decreased by -47.6%, Intel’s shipments rose by 4.7%, and Nvidia’s shipments decreased by -19.7%." ;)

  • Yany

    addikt

    válasz Abu85 #58733 üzenetére

    "Ilyen formában az egész RTX IO nem létezik, mert egy szimpla név maradt belőle, semmit nem ad hozzá a szabványhoz. Nem is kell külön támogatni, mert nem történt semmi változás. Olyan, mintha a többi gyártó elnevezné az implementációt jucuskának, és innentől kezdve jucuska technológiaként hirdetnék, de közben működésben nem módosul semmi a szabványhoz viszonyítva."

    Itt most a FreeSync-ről beszélsz? :)

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yany #58752 üzenetére

    A FreeSync az egy hitelesítő rendszer. A monitorgyártók fizetnek azért, hogy az AMD hitelesíti a termékeiket még a kiadás előtt a VESA-féle Adaptive-Sync FreeSync implementációjára. Ezért a pénzért cserébe kapnak valamilyen plecsnit, aminek megfelel a kijelző, és azt a plecsnit használhatják.

    Ugyanúgy működik a G-Sync Compatible is, csak kevesebb kijelzőt hitelesítenek, de ennek is van pénzügyi vonzata, és ezért cserébe a gyártó kirakhatja az NV-nek a logót.

    Még annyi, hogy az NV-nél hivatalosan engedélyezett a matricázás is, tehát egy megjelenő kijelző később is megkaphatja a plecsnit, amit a már legyártott dobozokra nyilván rádobnak egy matricával. Az AMD-nél ez nem lehetséges, ők utólag nem hitelesítenek, ha a gyártó a termék megjelenése előtt nem adta le az igényt erre, akkor így jártak.

    A plecsnik alapvetően az NV-nél és az AMD-nél is azt szolgálják, hogy ha egy kijelzőn ez megtalálható, akkor garantáltan jól fog működni az adott implementációval. Ha nincs meg valamelyik plecsni, akkor a VESA-féle Adaptive-Sync ugyan engedélyezhető, de az NV vagy az AMD nem tudja garantálni, hogy hiba nélkül működni fog. Ennek azért van értelme, mert ha esetleg az évente érkező sok száz kijelző közül esetleg beesik egy olyan, aminek gondja van valamelyik implementációval, akkor az NV vagy az AMD tudja mostani a kezét, hogy miért nem vettél olyat, amire ők garanciát is vállalnak a hitelesítési rendszerükkel. Persze ilyen távlatban ennek kicsi az esélye, általában már plecsni nélkül is jól működik a VESA-féle Adaptive-Sync, de nyilván az NV és az AMD egy cég, nekik biztos jogalap kell arra, hogy más hibáját ne kelljen lenyelniük.

    Az RTX IO a fentiekkel szemben nem hitelesítés. Azt eredetileg arra tervezték, hogy ne kelljen a rendszermemóriát használni, ugyanis az volt a cél, hogy olvassa be az adatot a GPU közvetlenül az NVMe adattárolóról. Ez látszik is az eredeti, két éve megjelent képen. A mostani működés ezt teljesen visszavonta, mert nem lehet ezt a problémát megoldani az AMD és az Intel segítsége nélkül. Az AMD és az Intel pedig rohadtul szarik az NV VGA-piaci igényeire, ők nem módosítják a CPU mikrokódot, hogy valamilyen NV technológia működjön. Ebből pedig az lett, hogy az RTX IO már csak egy brand, mert a működése pontosan megegyezik a DirectStorage API működésével, nem másol semmit sem direkten a GPU-ba az NVMe meghajtóról.

    #58749 Petykemano : Nem vásárolnak már annyi wafert a GlobalFoundriestől, hogy gyártani tudják a Polaris 23-at. Valószínűleg amúgy lenne erre anyagi keret, hiszen erős negyedéveket produkáltak az utóbbi időben, de úgy látják, hogy nem éri meg ebbe erőforrást fektetni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • b.

    félisten

    válasz Abu85 #58753 üzenetére

    az RTX I/O te is tudod, hogy nem ennek indult , cserébe a szoftveres részét nyílttá tették a Microsoft felé és ez lett beépítve a Dx12 be ami a Directstorage alapját adja...Most az hogy szarik rá Intel lehet pár embernek boldogság,de vagyunk páran akik Nvidia kártyát használnak , pont mindegy minek hívják, ha szabványosítva ,de működik.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Albus_D #58751 üzenetére

    Ez a friss.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #58754 üzenetére

    Ezen a képen világosan látszik, hogy minek indult:

    Na most végül nem ilyen lett. Az RTX IO a DirectStorage-et akarta optimálisabban megoldani, mert amúgy tényleg be lehet ám olvasni közvetlenül az NVMe meghajtóról az adatot, és akkor nem kell tenni kitérőt a rendszermemóriáig, de ahhoz, hogy ezt megtegyék a gyártók, szükségük van egy olyan CPU mikrokódra, ami támogatja azt, hogy a GPU a CPU mellett NVMe parancsokat hív meg. Erre kell egy szinkronizáció, mert szar dolog, ha a CPU és a GPU nem tud egymásról, miközben ugyanazt az adattárolót kezelik. Erre CPU mikrokódot az AMD és az Intel tud kiadni egy új BIOS formájában, de ezt nem tudta elérni az NV, mert nem érdeke egyik cégnek sem az, hogy az NV-nek az egyedi igényeivel foglalkozzon. Valószínűleg amúgy maguknak meg fogják csinálni, és ha az NV akar, akkor ahhoz a mikrokódhoz alkalmazkodhat, ahogy például a ReBAR implementációjuk is alkalmazkodik az AMD és az Intel mikrokódjához. Csak úgy nem is olyan hatékony, mint amilyen implementációval házon belül elő lehet állni.

    Ha meg a GDelfate-re gondolsz, az csak egy formátum, amit a Microsoft alapértelmezetten beépített. De nem kötelező azt használni. Sőt, az első DirectStorage játék egyedi formátumot fog használni. A GDeflate-hez hozzá sem nyúl. Ez azért van, mert a Microsoft lehetővé tette azt is, hogy a fejlesztők egyéni formátumot is definiálhassanak. Nem egyet, hanem akármennyit.

    Ez a DirectStorage formátumkezelése:
    enum DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT {
     DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_NONE = 0,
     DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_GDEFLATE = 1,
     DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 = 0x80
    } ;

    Ebből a DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 teszi lehetővé egy egyedi formátum használatát. És ahány egyedi formátum van, annyiszor kell ezt definiálni, tehát így: DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 1, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 2, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák