Aktív témák
-
Komplikato
veterán
ATI RV600, the next BIG thing
Next month, ATi will launch two cards X1650XT and X1950Pro. Right after that, we should be expecting a new card based on the RV600 core.
From our friends who saw it, the size is like the 7900GX2. The length is 33cm and takes up the space of 3 PCIe slots. It uses a single GPU and require 200W with a 8 pin power connector. - [link]
Nézem a naptárat, de ma nem Április 1 van. Ezek mitől zakkantak meg?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #51 üzenetére
RV600
V a valuet jeloli az ATi chipjeinel, a highend chipeknel sose hasznaljak ezt a jelolest.
A 3 slot nem elkepzelhetetlen, g80 kapcsan is pletykalnak mar sajat taprol, ami elfoglalhat 1 pcie slotot (marmint nem a pciebe kell dugni, hanem elveszi egy pcie slot helyet),2 meg lesz a hutes, ez maris 3, nem semmi lap kene ebben az esetben az sli/crossfirehoz"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Komplikato
veterán
ATI's R600 will consume over 250W - [link]
WE LEARNED that ATI's highly anticipated next GPU will consume up to an incredible 250 W to work. No wonder we reported on many occasions that the chip will be one of the hottest ever.
It is the 80 nanometre chip and we talked about it here saying a 65 nanometre chip is simply not possible for such a complex chip.
We also said that cards based on it will need a new ''super doper'' cooler, here.
And Charlie D has something to say, here.
We can now confirm that the new ATI card will consume around 250W. The currently fastest ATI, R580+ or Radeon X1950 XTX consumes up to 125W i a worst case scenario and heavy 3D while you can suck up 145W out with the dual chip X7950 GX2 card.
This means that the R600 will consume twice as much power, and probably will end up close to twice as warm but we also hear it will get much faster then the current cards with sixty four pipelines. It could easily end up twice as fast than the current ATI offerings.
It is now a January/February chip, so it will be a while until we have this baby on our desk but after a long time we are getting mildly titillated at the prospect.
Persze nem megbízható oldal, de az OCWorkbench egyik fórumába belinkelt valaki egy japán nyelvű riportot valami ATI fejessel, és félig-meddig leferdítette angolra, és abban 200W fogyasztás szerepelt, de azt hiszem az nem a 80 mikronos verzióra vonatkozott.
Mondjuk nem annyira a fogyasztás rettent meg, inkább az ediggieknél IS hangosabb hűtés!"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
deter
aktív tag
válasz Komplikato #53 üzenetére
Megelőztél, pont ezt akartam belinkelni
De ettől függetlenül, szkeptikusan fogadom ezt a hírt, mint minden TheInQ hírt. Azért érdekes, ez a riogatás, mert az említett oldalnak. Miért állna érdekében negatív híresztelést kiadni?! Mivel köztudott tény, hogy az ATi egyik jelentős PR ''partnere'' Ha viszont igaz, akkor az 1Kw-os tápok szükségszerűsége, már nem is annyira távoli...
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Láttam hírként egy kínai oldalon is, és forrásnak nem volt ott az Inq., viszont ha a hír igaz lenne, akkor még jobban megijedek, mert lehet az OCW-s arc tényleg 3 slotos hűtést látott?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
g4dg3t
senior tag
válasz Komplikato #55 üzenetére
250W-nyi disszipacioval a jelenlegi hutesek nem igen tudnak megbirkozni...sot igazabol nem is nagyon tudok elkepzelni olyan leghutest ami normalis keretek kozt kepes lenne ra. Borzalom hogy itt tartunk, de leragott csont ugyhogy nem is ecsetelem
-
Raymond
félisten
Siman fogyaszthat annyit figyelembe veve hogy a gyartasi folyamatban csak kis javulas volt (90nm->80nm) es a feldolgozo egyszegek szama jelentosen megnovekszik. Minimum 48 shader-ol 64-re plusz a tobbi valtoztatas. Igy az R580 altal produkalt 125W megnohet minimum 50%-al es akkor mar 200W folott jarunk.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #53 üzenetére
Amit talaltam a forumban linket, abban nem latok semmit a fogyasztasrol [link] , annyit irnak, hogy a dx10 30-40%-al megnoveli a core meretet, anno a dx8->dx9 sm2.0 valtasnal ez 50% volt, ez regebbi interju egyebkent, mint amit linkeltem a #32-es hozzaszolasban.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
FireGL
aktív tag
Minimum 48 shader-ol 64-re plusz a tobbi valtoztatas
Az X1950XTX az 56 shadert tartalmaz: 48 pixel + 8 vertex. Az R600-on a 64 unified shader pedig egyaránt számol pixelt, vertexet és geometriát is.
Szóval kb ugyanannyi shader kisebb csikszélességgel legyártva nemhinném hogy többet fogyasztana.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
rocket
nagyúr
A cikkben elhagzottak szerint, 40%-al tobb tranzisztor lesz az r600-ban mint az r580-ban, csupan a megnovelt shader egysegek szama nem vinne el ennyit, r580 384 millio tranzisztor 56 shader, r600 ~500 millio tranzisztor 64 shader,igy 64 shader core kb. 439 millio tranzisztrobol kene alljon ha jol szamolom,masra is kellhetnek a tranzisztorok, nem csak a shaderekre.(ez persze csak matek, nem sok koze van egymashoz a 2 core-nak, xenos ilyen szempontbol kozelebb all az r600-hoz).
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
FireGL
aktív tag
Régebben a Rage3D.com-on olvastam egy cikket amiben azt írták hogy a Xenos (R500) 332 vagy 382 millio tranyót tartalmaz már nem emlékszem pontosan. Xenos R500 = 48 Unified shader.
Az R600-ban is lesz 10MB beágyazott DRAM mint az R500-ban ?
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
Raymond
félisten
Tisztaban vagy az R580 vertex es fragment ALU-k kozti kulonbsegekkel? Mert ha igen akkor nem irtal volna ilyet...
''Szóval kb ugyanannyi shader....''
Csakhogy nem ugyanannyi, es 64 darab a bonyolultabb fajtabol.
Ettol fuggetlenul mar az Inq is megvaltoztatta a velemenyet/allitasait 180W-ra:
[link]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rocket
nagyúr
382 millio, de abbol maga a xenos core 232 millio tranzisztor, masik core amiben van az edram az 150 millio tranzisztor.
Lehet, az biztos, hogy 500 millio tranzisztorbol tobb mint 2x xenos kijonne, lehet csak tavoli rokon lesznek a xenos meg az r600"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Raymond
félisten
A daughter die-on vannak a ROP-ok is amik mennyisege 8-nak felel meg a PC-s kartyakhoz merve. Ezen kivul a Xenos es az R580/R520/R480/R420 mind 16 TMU-t tartalmaz, ezek szama is novet az R600-ban. A belso buffer-ek (cache-ek) noni fognak az R600-ban. Szoval lesz eleg valtozas.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
deter
aktív tag
R600 órajele 700Mhz felett. (The Inquirer-[link])
-
Komplikato
veterán
RV6x0 generation is DirectX 10 - With unified shaders - [link]
ATI IS STILL to introduce its 80 nanometre based RV560 and RV570 chips and that will likely happen on the 17th of October at what will probably be ATI's last launch party ever.
Still, we wanted to look beyond horizon and to find out what is hiding behind those ridiculous names that we mentioned here. - [link]
These chips won't see the light of the day before late Q1 or Q2, we reckon, but we hear that all flavours of RV6X0 will end up having DirectX 10 support and will all support unified shaders.
Nvidia is also working hard on its G80 derivates for the mainstream and entry-level market but we can only guess that these will be called G83 and G84.
Of course we will try to find more about it, but Nvidia is super tight-lipped.
Bum Shaka Laka
Francba, közép és alsókategória megint csúszik vagy 3-4 hónapot."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #67 üzenetére
Highendhez kepest mindig honapokkal kesobb jonnek a ''kisebb'' chipek.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #70 üzenetére
Ez ugyanaz amirol par napja irt pcisig, csak talbazat formajaban
''PCI Express 225W/300W Graphics Card Electromechanical Specification Revision 0.3 Draft (1.10MB PDF): This specification is a PCI Express 225W/300W Card Electromechanical document that addresses graphics power and thermals greater than those supported by PCI Express CEM 1.1 and PCI Express 150W 1.0. Its purpose is to provide additional capabilities for PCI Express graphics within the existing framework of an evolutionary strategy that is based on existing motherboard form factors. This specification is primarily designed to deliver additional electrical power to a PCI Express graphics add-in card and provide increased card volume for the management of thermals.''
Lehet ezzel adagoljak a koztudatba szepen lassan a dolgokat a nextgen gpukrol"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Komplikato
veterán
Szerinted ami itt van ''ATI prezentáció'' kép, az mennyire valós? A képeken van egy kínai híroldal logója, de kínai oldalon gondot okoz régebbi hírekre rákeresnem
[link]
Na nem mint ha sok infó lenne rajtuk ...."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #72 üzenetére
Formaterve 100%-ban ATi, ettol meg persze lehet kamu.
Talaltam azert erdekes infokat benne
3. tablazatban free 4x aa-rol xenos es az edram jutott eszembe"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #72 üzenetére
Olvasd el angolul a http://babelfish.altavista.com fordítóval.
R600 = 500millio tranyo, 1.25GHz GDDR4 (effektive 2.5GHz ?), október 17 a bejelentés.
''In besides the physical acceleration''Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #72 üzenetére
Formaterve 100%-ban ATi, ettol meg persze lehet kamu.
Talaltam azert erdekes infokat benne
Voltak mar pletkyak regebben, hogy integralt azalia audio lesz az r600-ban, ez a tablazat megerositeni latszik ezt.
General purpose computing power meg a fizikara utalhat.
3. tablazatban free 4x aa-rol xenos es az edram jutott eszembe
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Komplikato
veterán
Már jó ideje foglalkozik az ATI a GPU-n való 3D hang előállításának témájával. Most az a nem mindegy, hogy ez mennyire hardveres egy integrált szutyokhoz képest, és vajon fizetnek liszencet valamelyik EAX verzió után, vagy ''csak'' DirectSound3D/OpenAL szabványt fogja kezelni?
Szerk: Ha a hűtése 2 slotos, és van hozzá egy audio hátlap is, akkor lehet még se volt kamu a három slotos megoldás? Persze úgy azért mások a méretek.
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rocket
nagyúr
válasz Komplikato #76 üzenetére
Egy ilyen kartya aranal az a par euros liszenszdij nem szamitana mar
2. kep aljan ott van, hogy ''dual slot configuration'', elkepzelheto amit irtal, hogy az audionak lesz egy kulon hatlapja."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
FireGL
aktív tag
Most ugye vicceltek ? A HDMI csatin keresztül nyomja a GPU az audiot (akár 7.1), nem lesz külön hátlap.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #76 üzenetére
''vajon fizetnek liszencet valamelyik EAX verzió után''
Az Xbox360 is támogatja a HDMI-n az EAX, EAX 2.0 és EAX 3.0 Advanced HD audiot. Bár azt nemtudom hogy az R500 Xenos-ban is integrált HDMI van vagy külön hardware kezeli.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
G80 topikból:
''A hozzászólásoknál említik, hogy az R600-nak 512bit-es memóriavezérlője van.''
''Hmmm, nem lehet, hogy 2x256 bitre gondoltak? Elég brutál lenne egy 2x512-es ringbus ... bár ha nem kamu a 80GB/s, akkor még az is lehet ''
Ha tényleg igaz a kínai oldal szerinti ATI prezentáció akkor az 1.25GHz-es GDDR4 (eff. 2.5GHz) az 256bit-en nyomja a 80Gbyte/s sávszélességet, tehát a belső ringbus marad 512bit-es és arra csatlakoznak 256bit-en a RAM-ok.
Az X1950XTX-nek a 2GHz-es GDD4 RAM-ja tud 256bit-en 64Gbyte/s-ot. Ebből egyszerűen visszaszámolható a 2.5GHz - 256bit - 80Gbyte/s.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #82 üzenetére
X1800XTX - 16 pixelshader
X1950XTX - 48 pixelshader - 3x annyi mint az X1800XTX
Ha az alap R600 (pl.: X2800XTX) 64 shader lesz, akkor a késöbbi csúcskategória is 3x64 lesz ? LOL
Most hirtelen nem találom a forrást, de tegnap este valahol olvastam az R600-ról hogy 32 ROP/TMU lesz a 64 unified shader mellett, ott említették a Xenos R500-at is: 48 unified shader, 16 ROP/TMU van benne.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
#gab_
őstag
nincs x1800xtx..
-
Gaboman
nagyúr
Igy nagyon kevesen irják le az X1800XT hogy X1800XTX mer szinte minden tesztnél és eladásnál csak az X1800XT vagy X1800XT PE vagy X1800XT TOP típusjelzést alkalmazzák!
Én most láttam elöszőr így megmondom őszintén!
De igazad van utánanéztem és tényleg így is írják mindig tanul az ember valamit!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HDR renderin
senior tag
Ati Radeon R600
[link]itt nagyobb
[Szerkesztve]Jay és Némabob idézet: Durva anyját!!! :)-LOL Mágus trükkök:David Blaine vs. Chris Angel!!!---youtube!
-
Telefunen
őstag
válasz HDR renderin #94 üzenetére
Nagyon kétlem hogy ez az lenne, max rev. 2-es x1900gt, esetleg x1950 pro.. (a hűtés ill. a nyák alapján) -ill. a felső az rev. 2-es x1900gt, az alsó pedig a tervezett x1950pro.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Egyetértek, a felső egy Rev2-es X1900GT (a hiányzó CF csatival), az alsó meg egy hűtő nélküli X1950pro ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
http://de.wikipedia.org/wiki/ATI_Radeon - [link]
voraussichtlicher Release laut Ati 1. Quartal 07, Tape-Out angeblich Juni 2006. 16PixelPipelines mit je einem Unified-Shader Quad für bis zu 128 Vertex- PixelShader Aktionen je Takt, 512-Bit-''HyperScaled''-Speicherinterface für optimale Speicherauslastung (Weiterentwicklung des ''Ring-Bus''), 16/24 Texture-Mapping Units, 256-Bit-Speicherinterface mit GDDR4 RAM, Direct3D 10 /Shader Modell 4.0 Unterstützung"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #97 üzenetére
Ott van baloldalt az angol nyelv is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
Raymond
félisten
válasz Komplikato #99 üzenetére
Ez a wikipedia - azt ir bele aki akar amit akar. Ott a ''Bearbeiten'' link, ha nem tetszik valtoztasd meg Egyebkent a szoveg nem 128 shader egyseget emlit hanem 128 shader muveletet. Nem mindegy. Ettol fuggetlenul az osszes R600 info csak spekulacio.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen