Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Az oké, de attól még lehet(ne) benen 24 vagy 32 pipeline, de ő váltig állítja, hogy 64db van benne fizikailag. Ez így elég érdekes, viszont baromságnak tűnik. Ha véletlen még se lenne az ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
FireGL
aktív tag
Minimum 48 shader-ol 64-re plusz a tobbi valtoztatas
Az X1950XTX az 56 shadert tartalmaz: 48 pixel + 8 vertex. Az R600-on a 64 unified shader pedig egyaránt számol pixelt, vertexet és geometriát is.
Szóval kb ugyanannyi shader kisebb csikszélességgel legyártva nemhinném hogy többet fogyasztana.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
-
rocket
nagyúr
R580 idoben jott, kaphato volt megjeleneskor, teljesitmenye jo volt, ha a fogyasztasra gondolt akkor igaza lenne, de ez mar kezd alszent dolog lenni komolyan amikor az emberek egy highend termeknel allandoan ezen lovagolnak.
Lassan tenyleg odajutunk, hogy elsodleges szempont az emberek tobbsegenel nem a teljesitmeny vagy ar hanem a fogyasztas lesz, de ez is csak addig lesz igy amig nem fordul meg a kocka a ket gyarto kozott, ha megfordul ez mar nem lesz annyira fontos szempont. (mennyivel nagyobb hype volt anno a nv4x sm3.0+hdr kapcsan, mint az x1k es hdr+aa kapcsan).
Szerintem ott van a gond, hogy kivulrol nezve sokan r300 sikresztorit varnak allandoan egy uj generacio megjelenesenel, azt elfelejtik, hogy kellett hozza az nv oldalarol az nv30, remelhetoleg nem lesz tobbet ilyen egyik cegtol se."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Nem akarok vitatkozni de szerintem te emlekszel rosszul , idoben jott, ezert is volt az, hogy az r520 a kesese miatt vegul meg 3 honapos ciklust se elt meg.
Mar masnap kaphato volt Magyarorszagon is.
Teljesitmeny kapcsan elokerestem a PH tesztet [link]
Igazad van ez nem az r580 topic, ugyhogy be is fejeztem"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Komplikato
veterán
Elvileg ez az új Battlefield motor, a fenti Battlefield Bad Company cucc jelenleg X360 exclusive ami változhat, de magát a motort, amit a fenti videó is demózik, az multiplatform és most R600-al fogják bemutatni.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
válasz Raymond #1031 üzenetére
AZ oké, hogy tudni lehetett a DX10.1-ről, de eddig egy szó nem esett Shader Model 5.0-ról és ha Dx10.1-es is az R600, lehet csak SM4.0-ás? Vagy igaza van a Beyond3D-s arcoknak és félreértették azokat a bejegyzéseket az SDK-ban az X-Bitlabs arcok???
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
szacsee
nagyúr
válasz Raymond #1669 üzenetére
Jogos!
Szerintem ez 999USD-ért egy 8800GX2 lesz.
Ha húzták volna, akkor a lap architektúrájából adódóan DDr4-es ramot is tehettek volna rá, de akkor sem kerülne annyiba.
Szerk: Server CPU fronton kezdi alázni az intelt az AMD.[link]
Május 14 után majd linkelek hasonlót VGA fronton is
[Szerkesztve] -
szacsee
nagyúr
válasz Raymond #1712 üzenetére
Nem kötekedni akarok, de:
A chipek felépítésa ugyanolyan.
12 chip 64 mb-os és 32-biten kommunikál a gpu-val 32*12=384bit (sávszél)
64mbx12=768Mb (méret) (gtx esetén)
10 chip 64 mb-os és 32 biten kommunikál a gpu-val 32x10=320 bit (sávzél)
64x10=640 Mb (méret) Gts esetén
Az R600 64 bites modulokat használ a sávszélessége mint tudjuk 512 bit.
8 modul van rajta. 64x8=512bit (sávszél) 8x 64 Mb= 512 Mb
Nekem ebből az jött le, hogy az Nv ramok 32.biten, az r600 64 biten kommunikál.
Más az architektúrájuk, tehát elképzelhető.
Azt meg nem tudja senki, van e ram a kártya hátulján, és akkor 16 chip van rajta 32 bites kommunikációval, de akkor a mem mérete 1Gb-ra jön ki (asszem lesz r600-on belül 1Gb rammal ellátott)
Na mindegy nem totózok, majd kiderül
Nem értek a lovakhoz, lehet hülyeséget írtam, de nem hiszem.
[Szerkesztve] -
szacsee
nagyúr
válasz Raymond #1735 üzenetére
Úgy néz ki már megint egy fake teszt!
Én is tudnék ilyen tesztet csinálni, hogy beírkálok számokat, aztán írok pár sort.
Az Nv lehet most megkente az összes Tesztoldalt, hogy beáztassák az Atit, de legfőképp, hogy megnyugtassák a Usereket, ne várjanak, vegyenek nyugodtan 8800-as kártyát!
A játékguruk, akik fél mondatot elkottyantottak itt-ott az új ati kártyáről, meg mind áradoztak róla.
Május 14-ig nem hiszek ilyesminek, aki meg beveszi a fake teszteket, rohanjon a boltba 8800-at venni. (én kivárok)
ftc: a kiegészítő tápcstikat lehúzták róla, nehogy túl nagy különbség legyen sz NV és ATI között.
[Szerkesztve] -
ftc
nagyúr
-
szacsee
nagyúr
válasz Raymond #1761 üzenetére
Nyugodt vagyok, az EKG-m most hassonlítana egy hulláéhoz, mint egy emberéhez.
''Miert nem tudsz hideg fejjel infokat megemeszteni?''
Számomra az információ, vagy adat egy valós bizonyítással alátámasztott adatok halmaza.
Tökre mint a matek. Sajnos a Pc Hardware iparban a marketing és a szenzációéhes online tesztoldalak (értsd jól) hajlamosak a túlkapásra.
Engem hidegen hagy ki mit ír, de egy teszt akkor hiteles, ha ''bizonyításokkal alá van támasztva'', azaz ebben az iparágban sok mindenen múlik, hogy ki nyeri a versenyt.
Csak akkor hihetünk egy nem piacon levő árú prezentálásának, ha alá van támasztva pl screenshotokkal (3Dmark- hogy ez a kártya van-e a gépben, számítógépről is dobhattak volna képet, hogy miként mutat a kártya a konfigban stb).
Majd ha kijön akkor dumálunk tovább, most zúzok aldni, mert éjjel dolgozóba voltam.
Jó munkát! -
ftc
nagyúr
válasz Raymond #1936 üzenetére
nah nézzük.... végre normális felbontásban teszteltek...16x12 1600x1200 lehet elméletileg...
ha igaz a teszt akkor a CF driver része kib jól sikerült....majdnem 100%-t hoz a 2. kártya.
ami meglepő,hogy a sima HD2900XT legyőzi a SLI-ba kötött 8800GTS-t(sztem elég nagy gondok vannak NV-nél SLI fronton)
de a teszt után van az érdekessebbik irás:
The editors in pcgames.de have a chance to try out the dx10 title “Lost Planet” with 2 demo levels.
The try out run on Windows Vista with DirectX 10 API, Athlon 64 5000+, 2GB ram. Because there’s no ATI DX10 graphic card, they used a GeForce 8800GTX graphic card for the try out. Lost Planet demo runs on 1280x1024 resolutions with 4xFSAA. Despite of some furious fighting scenes, they estimated the average speed is at 25fps.
CAPCOM will release DX9 and DX10 demo of Lost Planet in May. The retail version of Lost Planet will show up at June, or maybe delayed to July due to the difficulty of dev DX10 version of Lost Planet.
ha tényleg az átlag 25FPS volt akkor mit is tudhat NV DX10 alatt? -
-
dezz
nagyúr
válasz Raymond #1982 üzenetére
Nocsak, tehát mégis (super)scalar, csak ilyen 5-ös csoportokba szervezve (amik talán úgy is működhetnek, mintha egy Vector5-ös egység lenne/lennének).
Akkor a Fudzilla elmélkedése, vagy inkább okoskodása R600 vs. G80 ide vonatkozó összehasonlítására felejtős...
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz Raymond #1988 üzenetére
Engem is aggaszt, elvégre az Rv560-ban van 24+8 shader egység összesen, ebben meg összesen 24 ... itt jönne az képben, hogy mit is jelent ez 4+1 felépítéssel?
Másrészt egyből látszik kb. hova jön be majd az RV670, mert tetszik vagy sem éppen olyan lyuk van itt (ha nem is akkora!), mint a G80 és a G84 között.
Minden esetre engem az ára érdekel jobban, meg örülök, hogy az UVD ebben is benne lesz."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
dezz
nagyúr
válasz Raymond #2006 üzenetére
''A jatekoknal most PS limitaltak a kartyak, tahat ha az ujabb termekben annyi egyseg van osszesen mint eddig PS volt akkor nem a legjobb a helyzet.''
Hát, azért a 24 nem olyan kevés, meg az órajel se semmi, meg itt van ez a dolog a fix vec4+1 vs. ''superscalar5'' konfigról, kihasználtság ügyben. Amiről végülis kérdeztelek volna.
''Nem szamolhatsz 24+24-el mert egy shader vagy ez csinalja vagy azt. Ha mondjuk 8 dolgozik a vertexeken akkor csak 16 marad a PS-re.''
Hát, a DX10-es cikkekben (meg talán itt a ph-n is a 8800-asban) az szerepel, hogy nem egyszerre zajlanak ezek a műveletek, hanem első körben a vertexekkel dolgoznak a programok, majd egy későbbi fázisban jön a pixelshading, és hogy az univerzális megoldás egyik előnye, hogy mindkét fázisnál maximális lehet a vas kihasználtsága (legalábbis elvileg, mert annyi poligonnal nem is nagyon dolgoznak, amennyit ez így elbírna). -
dezz
nagyúr
válasz Raymond #2009 üzenetére
Ezt értem, de akkor nem értesz egyet azzal, amit a nem-egyidejűségről írtam, illetve cikkek írtak?
Nos a slide-okból úgy látom, SIMD (mégpedig VLIV) utasításkészlet van (amit aztán superscalarban hajt végre), nem pedig egyszerű scalar threadek sokasága, mint elvileg G80-nál.
Vajon az a bizonyos Ultra-Threaded Dispatch Processor különféle thread-csoportokba tudhatja osztani az eredetileg SIMD-ben lévő számítási feladatokat? (Hogy minden kis egységnek jusson meló.) Jó lenne, mert ugyebár jóval könnyebb fullra kihajtani a vasat scalarban, mint SIMD-ben; nem könnyű, ill. nem lehet mindent 100%-os hatékonysággal SIMD-esítani.
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
válasz Raymond #2022 üzenetére
Igen, arra. Tehát hogy a kis egységek egy blokkon belül más-más operációt tudnak-e végrehajtani egyszerre. Mert ezt jelentené a superscalar architektúra, nemde? Ha meg a szokásos SIMD blokkokról van szó, miért beszélnek (ők is és az NV is) scalar egységekről?
(#2025) Komplikato: na igen, bizonyára úgy volt, hogy felötlött bennük, hogy ésszerű lenne egy 256 bites, 8600-szerű kártya, de ahhoz már hülyék, hogy ez nem úgy megy, hogy fogunk egy G84-et, és varázsolunk rá még 128 lábat (ha egyátalán gondolnak ilyesmire). És mivel ehhez nem csak teljesen más chip kell, hanem teljesen más nyák is, minden valószínűség szerint inkább komplett külön szériaként jönne ki (8700), különféle órajelekkel, és így különféle végződésekkel...
[Szerkesztve] -
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest