Aktív témák
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #24 üzenetére
Ott van a cikkben, hogy English version is available here: [link]
El lehet olvasni.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #24 üzenetére
Tölölhető hozzászólás.......véletlen volt
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Minimum 48 shader-ol 64-re plusz a tobbi valtoztatas
Az X1950XTX az 56 shadert tartalmaz: 48 pixel + 8 vertex. Az R600-on a 64 unified shader pedig egyaránt számol pixelt, vertexet és geometriát is.
Szóval kb ugyanannyi shader kisebb csikszélességgel legyártva nemhinném hogy többet fogyasztana.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Régebben a Rage3D.com-on olvastam egy cikket amiben azt írták hogy a Xenos (R500) 332 vagy 382 millio tranyót tartalmaz már nem emlékszem pontosan. Xenos R500 = 48 Unified shader.
Az R600-ban is lesz 10MB beágyazott DRAM mint az R500-ban ?
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #72 üzenetére
Olvasd el angolul a http://babelfish.altavista.com fordítóval.
R600 = 500millio tranyo, 1.25GHz GDDR4 (effektive 2.5GHz ?), október 17 a bejelentés.
''In besides the physical acceleration''Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Most ugye vicceltek ? A HDMI csatin keresztül nyomja a GPU az audiot (akár 7.1), nem lesz külön hátlap.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #76 üzenetére
''vajon fizetnek liszencet valamelyik EAX verzió után''
Az Xbox360 is támogatja a HDMI-n az EAX, EAX 2.0 és EAX 3.0 Advanced HD audiot. Bár azt nemtudom hogy az R500 Xenos-ban is integrált HDMI van vagy külön hardware kezeli.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
G80 topikból:
''A hozzászólásoknál említik, hogy az R600-nak 512bit-es memóriavezérlője van.''
''Hmmm, nem lehet, hogy 2x256 bitre gondoltak? Elég brutál lenne egy 2x512-es ringbus ... bár ha nem kamu a 80GB/s, akkor még az is lehet ''
Ha tényleg igaz a kínai oldal szerinti ATI prezentáció akkor az 1.25GHz-es GDDR4 (eff. 2.5GHz) az 256bit-en nyomja a 80Gbyte/s sávszélességet, tehát a belső ringbus marad 512bit-es és arra csatlakoznak 256bit-en a RAM-ok.
Az X1950XTX-nek a 2GHz-es GDD4 RAM-ja tud 256bit-en 64Gbyte/s-ot. Ebből egyszerűen visszaszámolható a 2.5GHz - 256bit - 80Gbyte/s.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #82 üzenetére
X1800XTX - 16 pixelshader
X1950XTX - 48 pixelshader - 3x annyi mint az X1800XTX
Ha az alap R600 (pl.: X2800XTX) 64 shader lesz, akkor a késöbbi csúcskategória is 3x64 lesz ? LOL
Most hirtelen nem találom a forrást, de tegnap este valahol olvastam az R600-ról hogy 32 ROP/TMU lesz a 64 unified shader mellett, ott említették a Xenos R500-at is: 48 unified shader, 16 ROP/TMU van benne.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #97 üzenetére
Ott van baloldalt az angol nyelv is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon
http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Miért ne lehetne ? Ez nem Dx10-es GPU függő dolog, még akár DX9-es kártya mellé is tehetsz a késöbbiekben egy másik DX9-est a GPU fizika miatt.
ATI GPU-based Physics Acceleration Movies [link]
(a legkisebb kártya amivel eddig demoztak GPU fizikát az egy X1600Pro volt)
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Az ATI már március (GDC 2006) óta demozza a Crysis DX10 képeségeit.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Egy újabb de jobb minőségű összehasonlító kép: R600 vs R580
Kép: [link]
Szó volt arról, hogy a hírek szerint az R600 az DX10.1 kompatibilis lesz. Egy kis DX10.1 info:
*Access to shader resources improved for MSAA
*Customized Downsampling Filters
*Floating Point Blending improvement
*Better Shadow Filtering
*Large multi-core (CPU) utilzation improvement (csaknem 4 kártyás CrossFire is lesz a 4x4 rendszerhez ?)
*Less Calls to API during reflections and refractions
*Indexable arrays for Cube Mapping
*32-bit FP filtering (16-bit in dx9 and dx10.0)
*Full application control of Anti-Aliasing (On-the-fly AA switches?)
*Control over where AA is applied within a scene (rather than all-or-nothing)
*WDDM 2.1 (Instant Context Switching in shaders, Improved processing of Page Faults)
http://www.elitebastards.com: [link]
Lehet mégse 64 Shader lesz ? Dave Orton 96-ról beszélt az ATI Stream Computing előadáson Szeptember 29-én San Franciscoban: [link]
Dave Orton via Scott Wasson
GPU has evolved to being multiple processors. 48 today, general FP engines. Direction now is to move to common elements for geometry, raster processing. Today, it's 48, future, maybe it's 96.
CPUs are now talking about two, four cores.
We have 375 gigaflops, 64 GB/s. We're about a third of a teraflop. Next generation will exceed half a teraflop on a single GPU.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #226 üzenetére
De hiszen eddig is voltak a 4x4 elött is 2 (vagy több) Socket-F foglalatos alaplapok. Miért is szűnne meg ? OFF-ez nem az a téma.
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
ATI newest hearsay R600 operating frequency double 1GHz achieves Comes family's of from the actuation news
Today originates us from the anonymous news to learn ATi new generation of DX10 graph chip R600, already achieved the double G goal. The so-called double G goal is the core operating frequency achieves 1GHz, reveals saves the operating frequency to achieve 1GHz (equivalent DDR2GHz). At present the double G operating frequency type embraces in PCB the very long R600 achieved, at present also not clear ordinary PCB length R600 type card operating frequency. The R600 type card at present already delivered partial AIB to reveal the card merchant. Moreover, according to the newest hearsay, R600 uses outside 512-bit the annular main line (to support 512MB/1024MB/2048MB frame buffer), 1024-bit internal ring-like main line. 2.2GHz GDDR4 reveals saves, the peak value reveals saves band width 140.8GB/s. In constructs 128 scalar ALU, operating frequency 2GHz, each second 512 billion colouring operation. R600 integrates 16 ROP, operating frequency 1GHz, TMU unit 32, operating frequency 1GHz. Certainly, the R600 final actual parameter must take AMD the ATi announcement official parameter as.
http://www.hardspell.com/news/showcont.asp?news_id=32982 [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
The x2300 is a x1450 and seeing the part number for the x2300 (M64-s versus M64-p) I can't image that the 2300 will support SM4, the X2100 looks like it does. So I don't think ATi actually lost the race for space in the slots of the notebook manufacturers this time.
The ATI Mobility Radeon X2300 is now being properly identified when viewing the OpenGL renderer string. Further details can be found in topic number 737-24428
http://www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.32.5.html [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
RV630 will use the 65nm craft production
We knew ATi very quickly issues new generation of high end graph chip R600 in this year first quarter. R600 and before R580 is same, still maintains TSMC the 80nm craft.
ATi after issued high carries DX10 the R600 graph chip, very quickly will promote in new generation of DX10 low end graph chip RV630. In front of RV630 research and development code number is RV610. In ATi this section new generation of DX10 low end graph chip RV630 substitutes for DX9 in this year RV515, namely Radeon the X1300 series graph chip, will become the new generation of host to hit the low end to reveal the card market the main force.
Learned according to us that, RV630 will be ATi also is industry the jieshou funds uses the 65nm craft manufacture the graph chip. Find mercies to the advanced 65nm craft. RV630 completely supports DirectX 10 while the hardware, the graph chip size reduces compared to 90nm Radeon X1600 one half, the chip actual size reduces to a 80nm square millimeter below. In RV630 the spot extends 128bit, will match 128-bit or 256-bit GDDR3 reveals saves, reveals saves capacity 128MB or 256MB, by will reveal the card merchant decision.
http://news.mydrivers.com/pages/20070105161715_94902.htm [link]
Tehát még idén lesz DX10-es ATI gpu 65nm-en
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #352 üzenetére
Ez nagyon úgy néz ki, hogy egy R580 mag átphotoshopolva, de ki tudja? A dupla magos az majdnem biztosan kamu.
Jól látod, a második az egy R580, már volt korábban is, a dual meg marhaság.
Photoshop rulezAz embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Gorombilla #361 üzenetére
Messze még a 65nm, szerintem idén nem valószínű.
The models RV535 and RV550 are to already help the Radeon X1600 series in the summer and/or late autumn this yearly to new gloss. At the same time it will give however already first Samples of the DX10-Hardware for the Mainstream range. ATis RV630 is to be available starting from the fourth quarter for prototypes and come starting from the Q1 2007 into the shelves. A temporally same process applies also to the RV610, the official NEXT gene successor of the Radeon X1300 series on RV515 and/or soon also for RV516 basis
http://www.hardware-mag.de/news.php?id=39368 [link]
Tehát 65nm is most várható az alsó és közép kategóriában is. Felsőkategóriába szerintem már a nyáron.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Gorombilla #363 üzenetére
Áh, miért lenne, amikor egyelőre az Nvidia még 80nm-en sem gyárt semmit. Vagyis boltban még nem kapható 80nm-es nv kari.
Az hogy az ATI milyen csíkszélességgel gyárt annak semmi köze ahoz hogy az nV mivel dolgozik és ez fordítva is igaz. Csupán a gazdaságos gyártás a lényeg.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Gorombilla #367 üzenetére
Én jelenleg nem vagyok valami jó angolból (és németből sem), és nem látom, hogy ez most mitől utalás a 65nm-re
Egy oldallal előrébb linkeltem be a 65nm-es cikket. Olvasgasd a topikot. [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
AMD shows off two R600 boards at CES
[link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
AMD is saját ezközeivel gyárt meg a TSMC(valahogy igy irjak).anno mikor AMD először kiadta egy külső gyártónak a gyártást 2 hónapba tellett az egész procedúra.
De a TSMC most az AMD-nek gyárt, mivel az övéké lett az ATI. Az AMD pedig az Automated Precision Manufacturing [link] technológiával termel, és ha már ennek a gyártástechnológiának a tulajdonában van akkor alkalmazhatja a GPU gyártásban is. (A cikk ne tévesszen meg mert még az ATI megvásárlása elött írták.)
Az R600 pedig 2006 junius óta Tape-out [link], az azóta eltel idő pedig bőven belefér a 2 hónapba, ha figyelembe vesszük azt is hogy egy GPU sokkal bonyolultabb.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
-
FireGL
aktív tag
igen 2 hónap de AMD is most kezdett gyártani 65nm-en
Most jelentek meg a 65nm-es processzorok.
A túravezető elmondása szerint egy ostya átfutási ideje nagyjából két hónap, ennyi időt vesz igénybe hogy átessen a mintegy 800 gyártási lépésen, és tesztelhető, szeletelhető formában rendelkezésre áll. [link]
Tehát már 2 hónapja folyik a piacra gyártás és biztos hogy nem 1-2 héttel elötte kezdtek el kísérletezni a 65nm-es technológiával.
A GPU pedig bonyolultabb és merem azt állítani hogy emiatt nagyobb az átfutási ideje is. A TSMC pedig 2005 óta 65nm ready, a R600 pedig 2006 június óta Tape-out. [link]
Az R600 ''tape out'' állapotú, ami azt jelenti, hogy a lapka gyártható állapotú, az ATI állítólag már az első működő mintadarabokat is megkapta chipgyártó partnerétől, amely ebben az esetben 65 nanométeres technológiát alkalmazott
Lehet hogy mégis igaz volt a 65nm tavaly nyáron ?
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Az új 65 nanométeres Nexsys technológia révén bebiztosíthatjuk a vezető pozíciót, és új lökést adhatunk a a technológiai fejlődésnek'' - jelentette ki Kenneth Kin, a TSMC értékesítési részlegének alelnöke. 2005. május 3 [link]
ATI tervek 2007-re - 2006. október 20 [link]
Az első mintapéldányok még 2005 végén gördültek le a TSMC gyártósoráról, így nagyjából azonos időintervallummal számolva 2007 nyarán számíthatunk az első 65 nanométeres utódok megjelenésére - annak ismeretében, hogy a prototípusokat idén nyáron próbálták ki.
Tehát a TSMC 2006 nyarán már csinált 65nm-es GPU-kat. Mintmár vagy 2-3x belinkeltem a R600 Tape-out hír 2006 júniusban pedig 65nm-ről szólt. [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
''The GPU featured on the boards is not the final one''
Az INQ szerint [link] most 2 féle kártyát mutatnak be a CES-en és nem a debütálás lesz, szerintem sem valószínű hogy a végleges verziók lesznek. A bemutatkozás a CeBit-en lesz: ATi targets CeBIT for R600 launch [link]
ATi is targeting February 14 - Valentine's Day - for getting R600 review samples into the hands of the press.
Tehát februárban kap majd a sajtó R600-at tesztelni.
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz várnarancs #387 üzenetére
2005 végén kezdtek el a 65nm-es technológiával kisérletezni a GPU-knál, mire ez gyártható állapotba került az 2006 június (Tape-out). Azóta meg biztos volt még 1-2 módosítás, mivel először 64 shader-ről volt szó, Dave Orton meg az ATI Stream Computing előadáson (2006 szeptember 29) már 96 shader-ről beszélt.
2008-ra 45nm-en akar gyártani a TSMC, mert 2006-ban lett 45nm ready. [link]
Kicsit OFF, de az nVidia is 65nm-en gyárt már egy ideje a TSMC-ben: [link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz Komplikato #405 üzenetére
Az R580-ból is csináltak más revízióval FireStream kártyát, az R600-ból is fognak. Egy japán fórumot félig-meddig sikerült lefordítani angolra, ott írták hogy a 2GB-os kártyák lesznek a FireStream-ek.
A fentebb belinkelt kép mértben meg inkább haonlít egy munkaállomásba szánt kártyára mintsem egy játékosoknak szánt kártyára.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz trojanhorse #441 üzenetére
A két architektúra között (G80,R600) annyi különbség van, hogy nem is érdemes belemenni, egy a lényeg, hogy mindkettő DX10, és SM4 támogatású! 100%-ban, ami az utóbbi időkre nem volt épp jellemző!
G80 az tényleg 100%-ban DX10-es, az R600 meg 100%-ban DX10.1-es.
G80 vs. Dx10.1 = 0%
Egy kis DX10.1 info:
''*Access to shader resources improved for MSAA
*Customized Downsampling Filters
*Floating Point Blending improvement
*Better Shadow Filtering
*Large multi-core (CPU) utilzation improvement
*Less Calls to API during reflections and refractions
*Indexable arrays for Cube Mapping
*32-bit FP filtering (16-bit in dx9 and dx10.0)
*Full application control of Anti-Aliasing (On-the-fly AA switches?)
*Control over where AA is applied within a scene (rather than all-or-nothing)
*WDDM 2.1 (Instant Context Switching in shaders, Improved processing of Page Faults)
''
Forrás: www.elitebastards.com [link]
Erről ennyitAz embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz trojanhorse #447 üzenetére
Az r580 az r300 és r600 keveréke, azért van 48 Shadere a x1900-nak, mert abban már benne van a geometriai shader csak épp nem használják!!! Csak kiegészitik, javítják az egységeket, nincs benne semmmi újdonság, egy folyamatosan finomított architechtura a G80-an egy alapjaitól újragondolt mag. Lehet, jobb a folyamatosság, de talán jó, ha néha valaki hoz valami újat!
R580-ban 56 shader van, de el ne áruld senkinek mert ez titkos 48PS+8VS=56.
Az R600-nak az R500-hoz van köze, ami az Xbox360 Xenos GPU. A geometriának meg több köze van a VertexShader-hez mint a PixelShader-hez.
Az új unified-architetkúrákban sem lesz külön dedikált GS, csak tudni fogja a hardver mert mindent számol (ezért unified = egységesített).
[Szerkesztve]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
válasz trojanhorse #451 üzenetére
Szép lenne azt hinni, hogy az r600 egy vadi új mag, de NEM AZ! Nagyon ritka az, hogy valami alapjaitól új!
Senki sem mondta hogy új fejlesztés az R600, de már vagy kismillioszor le lett írva hogy az R500 féle Xbox360 Xenos GPU tovább fejlesztése.
A processzorokról a marhaságaidat meg légyszives felejtsd el ebben a topikban, mert ez az R600. A procikra vannak más topikok is. Ez nem a gamestar.hu hogy mindent egybe... Előre is köszi.
Jó lenne már egy MOD vagy házigazda azt takaríthatna.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
AGP-re is lesz: [link]
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
''Kínai hírforrás azt írja, hogy az ATI-nak van A15-ös R600 magja. Az A15-ös szépen viszi a 2GHz órajelet''
Már volt róla szó régebben is, hogy a shaderek órajele lesz 2GHz és nem a mag órajele. Lapozz vissza. GF8800GTx-nél is 575MHz gpu és 1350MHz shader clock van.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
ATi R600XTX Card Is 34cm Long [link]
Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
''viszont ha elarasztjak a piacot ezekkel a FireStream kartyakkal es a fejlesztok szeleskorben elkezdik kihasznalni a GPGPU erejet, akkor ez nagyon bejohet az AMD-nek.''
Szuperszámítógépek új generációját fejlesztik az Egyesült Államokban
A cél az, hogy a szoftverek dinamikusan allokálják a számításokat a többféle architektúrából felépülő hardveren. A Cray elképzelései szerint az AMD Opteron mellett különféle vektorchipeket és alkalmazás-specifikus gyorsítókat is magába foglal a rendszer. A tervek alapján a rendszerek derekát nyolcmagos Opteron chipek és az AMD által nemrég felvásárolt ATI grafikus chipekből származtatott processzorok fogják képezni.
[link]
(de már vagy 20x belinkeltem a cikk megjelenése óta)Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
''kisajtolja a lehető legtöbbet a 8xxx szériából ezzel szép kis eredményt realizálva amit esetleg később megjelenő kártyák fejlesztésébe fektet....''
Jól is tennék ha új gpu-t dobnának piacra mert a GF8xxx nem Dx10.1 kompatibilis. Az R600 meg igen.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Frostbite Rendering Architecture and Real-Time Procedural Shading and Texturing Techniques
Speaker: Johan Andersson, Natalya Tatarchuk (Staff Demo Engineer, ATI Research, Inc.)
Date/Time: Wednesday (March 7, 2007) 2:30pm — 3:30pm
Location (room): Room 3002, West Hall
Track: Programming
Format: 60-minute Sponsored Session
Experience Level: All
Session Description
An overview of the rendering systems and architecture of DICE's new Frostbite engine powering the upcoming Battlefield: Bad Company game. Discuss graph-based visual shader authoring, unified rendering & shading back-end (PC, Xbox 360 and PS3) and procedural shading and texturing techniques, including examples from the latest AMD/ATI graphics demos.
[link]
Na végre valami normális grafika és nemcsak szimpla techdemo.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
AMD X2300 already available
DirectX 9 part only
AMD has already made its X2300 products available, but this time for mobile computers only. It even speaks about it on its web page. ATI was traditionally king of messing up the product name and it looks like AMD inherited the same troubles.
Mobility Radeon X2300 is a four pixel Shader processor that supports DirectX 9.0c only. This is nothing more than mobile version of X1300 but we are still puzzled how ATI got to the X2300 name.
Last year it already made things complicated as it introduced Mobility Radeon X1400 and this product was identical to X1300 but had 256 instead of 128 MB memory.
The new mobile chip has 105 million transistors and is a 90 nanometre part. It has two vertex Shader processors and supports 128 bit DDR1, 2 or GDDR3 memory.
We wonder what happens when ATI releases R600 and RV6x0 derivates where Radeon X2xxx is suppose to mean DirectX 10 support. It won't be pretty that’s for sure.
[link]Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Az X1300 memóriavezérlője is crosslink felépítésű, szóval lehetséges, hogy az RV610-nek is ez lesz.
A Xenosban nem a GPU-ban volt az eDRAM, csupán egy tokozáson volt a kettő.
Szóval nem valószínű, hogy az R600 tartalmaz a magba integrált ramot.Az embert a gondolkodás tette állattá...
-
FireGL
aktív tag
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen