Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az R600-ban a TMU és a ROP egységek számában került homokszem a gépezetbe. A jelenlegi modern játékok főleg TMU limitesek.
Persze igaza van az AMD-nek építkezünk a jövőre, de eddig sem sikerült az átlag embereknek elmagyarázni, hogy ha most ''x'' megveri ''y''-ont, akkor ''y'' miért lesz erősebb később. Hazánkban amúgy is luxus szakértői segítséget kérni.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Exakt
aktív tag
Pontossan, és ezért érzem egy kicsit belamagyarázosnak a dolgot... ez a taktika nem vállhat be, mar csak az átlag nep ezzel kapcsolatos tudasa vegett sem....
Amire meg dx10 elterjed szeleskorben adigg boven kijon az generecios csucs-vga
Ha GTX-et hozza, es openGL-en kivul esetleg ráver néhény helyen, ugyerzem mar elegedettnek kell lenni, az esetleges driver optimalizaciok meg hozhatnak a konyhara..
[Szerkesztve] -
haky
senior tag
''Tehát főleg azért vártak a megjelenéssel, mert most már 1-2 DX10/DX10-re patchelt játékkal demonstrálni is tudják, hogy mit is tudnak a kártyák''
Ezért vártak??? Azért basszus mert rohadtul el vannak késve. Nem vártak, hanem nem tudtak időben kiadni egy valamire méltó VGA-t. Remélem összejön nekik és lesz konkurense az nvidia-nak.. Én zöld párti vagyok, de anyagilag úgy a jó ha van ellenfél (árverseny)..Aki másnak retyvetyutyu...
-
decibel
aktív tag
Miért lesz gyorsabb dx10-ben? Az oké, h tendenciózusan több és intenzívebb shadert használnak, de a dx10 pont a megnövelt textúrákról szól. Tehát ha most tmu limites, a jövőben a nagyobb textúrákkal méginkább az lesz, így csak speciális esetekben képes profitálni a brutál shader erejéből. És ez nem feltétlenül köthető dx verzióhoz.
Nekem úgy tűnik, hogy az r600-at elsősorban gpgpu feladatokra tervezték, ezért tűnik relatíve gyengének a teljesítménye játékok alatt."you are a monkey poo-poo"
-
dezz
nagyúr
''Az R600-ban a TMU és a ROP egységek számában került homokszem a gépezetbe.''
Szerinted az ATI nem tud videochipet tervezni? Vagy elvitték a tranzisztorokat a shader egységek, a többire már nem maradt? Aztán azt mondták, jó lesz az így?
''A jelenlegi modern játékok főleg TMU limitesek.''
Valóban? Akkor mégis hogy lehet, hogy pl. az X1900XT a 16 TMU-jával legtöbbször gyorsabb, mint a 7900GTX a 24 TMU-jával...? (Miközben az egyéb főbb paraméterekben megegyeznek.)
Talán nem kellene egy olyan oldalnak mindent elhinni, akik olyan pancserek, hogy még azt sem tudják, hogy a TMU a Texture Mapping Unit rövidítése, nem pedig a Texture Memory Unité...
Olvasd csak lassabban: FUDzilla.
Exakt: nincs ebben semmi belemagyarázás, a tesztekben világosan ki fog jönni...
[Szerkesztve] -
SzlobiG
félisten
Hol lehet megnézni hol tart az NDA számláló?
-
dezz
nagyúr
Az R600 már év eleje óta kész, már néhányszor bemutatták. Csak nem lett volna értelme korábban piacra dobni, mielőtt DX10-zel is lehet tesztelni, mert csak azt érték volna el, hogy mindenki azt mondta volna: ''lassabb, mint a 8800, és még ennyit is fogyaszt??? Felejtős!''
decibel: egyelőre ne vegyük már tényként, amit a Fudzilla ír... Egyátalán, honnan veszik ezt a 16 TMU-t? A slide-ok alapján nem is nagyon van itt a régi értelemben vett TMU, hanem 4 Texture Unit van, amiben eltérő számú, különféle funkcionalitású alegységek vannak. Texture Address Proc. összesen 32db, Texture Sampler összesen 80db, és Bilinear Texture Filter összesen 16db. Talán az utóbbi számot vették elő, azt sem tudva, mit jelent. Kérdezném: kit érdekel a bilinear filtering manapság?
greatchaos: egyelőre úgy néz ki, a 2900XT olcsóbb lesz, mint a 8800GTS, legalábbis a 640 megás. A 8800 Ultra meg valami 1000 dolcsi lesz.
[Szerkesztve] -
s1ru2
senior tag
válasz
greatchaos #2060 üzenetére
Szerintem ez a vita tök fölösleges mert aki eddig nem vett 8800 at az azért nem vett mert ATi- illetve AMD válaszát várta. (köztük én is) Mostmár bírjuk ki ezt a pár napot aztán meglássuk. Remélem tényleg nagyot fog szólni, de az is elég a csak picivel jobb mint nVidia (ez elég sok vásárlót jelent majd). Azt meg h megérte-e ennyit várni eladás szempontjából pár hónapon belül úgyis kiderül.
Béke. (remélem jó lesz mert már kéne az új gép)
Z87 Extreme4 / i5-4670k / Xigmatek S1283 / GTX1080 / 16 GB DDR3 / LG32UD89 / Panasonic 50DX710m / D5100 / 18-105 / Nikkor-Q.C Auto 1:2,8 f=135 / Nikkor H Auto 1:3,5 f=28 / Nikkor S Auto 1:1,4 f=50 / Galaxy S8
-
dezz
nagyúr
válasz
greatchaos #2060 üzenetére
Aztán majd szépen koppannak, ha kiderül, hogy bár tudják, de minek?
Már csak azért is jó várni az R600-assal, mert ennyi idő alatt újratöltődött a csúcskártyára hajtók pénztárcája, és ha jobb az R600, szépen lecserélik a 8800-ast.
[Szerkesztve] -
Raymond
félisten
Szereny velemenyem a kovetkezo:
Egy chip tervezesenek elejen ki vannak jelolve bizonyos celpontok es fel van merve milyen kriterium alapjan erhetok ezek el. Az egyik kriterium az orajel az adott feldolgozo egysegek szama mellett. Az R600 1Ghz+ orajelekhez volt tervezve (ahogy az a sok pletyka kozott itt-ott elobuj az utobbi par evben) de ez nem jott nekik ossze. Azert kellett annyiszor eltolni a kiadast mert megprobaltak a problemat orvosolni. Ugy nez ki egyelore meg mindig nem jott ossze a dolog, de mar nem varhatnak tobbet a piaci helyzet vegett es ki kell adni azt ami van.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
dezz
nagyúr
válasz
Raymond #2064 üzenetére
Én csak az utóbbi pár hónapról beszéltem! Hogy miért nem adták ki már az év elején, ha kész volt, legalábbis a ''v1.0'' (ez tény), és azóta a gyártást is fel tudhatták futtatni. Alapvetően nyilván nem egészen azt érték el (egyelőre), amit akartak. De ilyen körülmények között (tehát nem egetverő DX9 telj., ehhez képest túl nagy fogyasztás) nem lett volna okos dolog akkor kiadni. Így legalább csiszolhattak még rajta egy kicsit.
VaniliásRönk: dolgoznak rajta, állítólag az lesz az R650, de csak később lesz kész.
decibel: abszolút találgatásnak nem nevezném, mivel különféle adatokon alapul. Pár napja ez még tényleg csak elmélet volt, mert megbízhatatlanok voltak azok az adatok, de most már egyre bizonyosabb. Főleg a tegnap előkerült, nem kamunak tűnő AMD slide-ok alapján, illetve mióta ugyancsak tegnap egy szakmai fórumon egy mindkét kártyával rendelkező fejlesztő előhozakodott egy összehasonlító táblázattal a shader egységekről (már linkeltem is), ami alapján az R600 másfélszer gyorsabb ebben.
[Szerkesztve] -
VaniliásRönk
nagyúr
Ha jól tudom a gyártástechnológiával szoktak gondok lenni, nem a chipek ''lekicsinyítésével'', szóval ha valóban kész voltak már január-február környékén, mostanra akár gyárthatnák is a 65-ösöket, rosszul gondolom?
Bár tény hogy magának az AMD-nek sem rég sikerült átállni 65nm-re, de tesztpéldányok már november környékén voltak.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Raymond
félisten
Mert nem volt megfelelo a chip ami epp akkor a kezukben volt. Egy re-spin siman 2 honap. Utana meg tesztelned kell amit szinten nem lehet elkapkodni. Aztan johet a tomeggyartas. 3-4 re-spin siman rapakolhat egy evet az eredeti kiadasi idopontra (ami tavaly osz volt).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz
VaniliásRönk #2071 üzenetére
Rosszul gondolod. 90->65 nem egy egyszeru optikai kicsinyites. At kell dolgozni a chip-et.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz
VaniliásRönk #2074 üzenetére
Mivel gyakorlatilag 90=80 igy ez lenyegtelen.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
dezz
nagyúr
Abszolút találgatás: minden alapot nélkülöző hasraütés.
Elmélet: pl. adatok alapján levont logikus következtetés. (Persze nyilván ha az adatok tévesek, akkor a következtetés is [nagy valószínűséggel] téves lesz.)
Van egy kis különbség.
#gab_: nem, éppenséggel abban a táblázatban egy kis tesztprogram (shaderkód, ott is van a képen) futtatása alapján kijött eredmények, ill. az abból visszafejtett shaderegység működés volt leírva. Állítólag persze.
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
2600xt-re varok, az van mar hatterkepemen 1 ideje, de asszem ez nem holnap lesz
Logika nem rossz, h nem adtak ki mig nem tudjak bizonyitani, h dx10ben gyorsabb, ha dx9-ben lassabb mint a 8800GTX, akkor tenyleg nincs nyertes politika. -
dezz
nagyúr
válasz
Raymond #2072 üzenetére
Azt az OEM R600-as kártyát még hónapokkal ezelőtt mutatták be, és - állítólag - rendesen működött. Ha akkor lettek volna már DX10-es játékok, még talán piacra is lehetett volna dobni, mert a teljesítményért cserébe az ''elvakultabbak'' elnézték volna a méretet és a fogyasztást. De DX10 híján... Egy vicc lett volna.
[Szerkesztve] -
einstein
senior tag
No launch tomorrow
Some of you might think that ATI will finally launch the R600 tomorrow, but you will have to wait another 12 days for the launch. The launch day remains the 14th and that is when the reviews will be published.
www.fudzilla.com
Szerk: Sorry, látom volt már róla szó. Most akkor várjunk, vagy ne várjunk teszteket ma?
[Szerkesztve] -
Mackósajt
senior tag
Hiszti ON
Ez a legidegesítőbb az egészben. Miért nem tudja az AMD a saját honlapjára felpakolni azt a nyomorult NDA időpontot? Persze az AMD egész honlapja a milyen honlapot ne csináljunk előadás elrettentő állatorvosi lova lehetne, így gondolkozhat rajta az ember, hogy azért nem közölnek le maguk ilyen infókat, mert csak, vagy nekik maguknak sincs gőzük se, esetleg felrakták az infót, csak senki nem találja meg... Gyalázat, hogy találgatódzani kell mikor van az NDA. Még ha nem is tudják maguk se, hogy mikor kerülhet a boltokba a kártya, legalább a csendrendelet végét meg kellene adniuk. Az nVidia valahogy képes erre.
(Az AMD-ATI egyesülés első káros hatása az volt, hogy az ATI ízléses, áttekinthető weboldala beleolvadt abba a randa káoszba, amit az AMD nem szégyell így fenntartani. Bár néhány pozitív jel mintha látszana.)
Hiszti OFF -
Komplikato
veterán
A múltkor még Orange Box-ról volt szó, abban nem Ep1 és Ep2 van benne?
Láttam egy dobozképest a HIS HD X2900XT-ről, de ott nem látszott csak a HL2 logó ...
P.S. Tévedtem:
Half-Life 2: Black Box (PC)
Benne: Half-Life 2: Episode Two, Portal, Team Fortress 2
$39,99
Half-Life 2: Orange Box (PC, Playstation 3, Xbox 360)
Benne: Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Portal, Team Fortress 2
$59.99
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
ftc
nagyúr
válasz
Komplikato #2085 üzenetére
orange box az érdekesebbik 60 dodó és kapsz lényegében 5 gamet
mig a másikban 40 dodó 3 gamet
már csak attól függ,hogy ez mennyire dobja mjad meg az árát... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Felépítésbeli különbség. Az x1000 széria lényegében egyfutószalagos rendszer. Az az előnye, hogy textúracímzés esetén használhatóak maradnak az ALU-k, mivel a funkciónális egységeket ''elkülönítették'' egymástól. A GF6-7-tel az nv a hosszú futószalagokra gyúrt. Minden futószalagban két ALU van, de csak az elsőhöz tartozik TMU. Ugye a mai grafkarik problémája a textúra és az információs térképek kezelése. Mivel a Shader programok inputjához szükségesek adatok ezeket főleg textúrában tároljuk el. A baj ott kezdődik, hogy a címzés 150-200 ns időbe kerül. Ha a GF6-7 széria textúracímzést hajt végre akkor a futószalagon belül a második ALU fog számításokat végezni, lévén az első feldolgozó egység foglalt.
A jövőben ez vélhetőleg változni fog, a textúrákat képletek alapján lehet majd számolni, ezzel kiütve a címzés idejét.
''Szerinted az ATI nem tud videochipet tervezni?''
Tud ő. Az R600 az én szememben nagyságrendekkel jövőbiztosabb, mint a G80. De azokat az embereket kell meggyőzni a vásárlásról akik ennyit vártak azért, hogy ''agyonverje'' az AMD a 8800GTX-et. Szerintem a potenciális vásárlók körében nagyon kevés olyan ''informatikus'' van aki pixelfutószalag fogalmánál tovább jut. Főleg úgy, hogy ennek a fogalomnak, sem az R600-ban sem a G80-ban nincs értelme.
''tesztekben világosan ki fog jönni''
Az kétségtelen, hogy előbb-utóbb az R600 megveri a G80-at, de ehhez olyan környezet kell ami fekszik neki, olyan környezet ami talán leghamarabb év végén lesz.
FUDzillát nem szeretem, az ilyen IT pletykalap.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Frigo
őstag
8800Ultra teszt már van [link] de hol az R600 ?
-
donsergiooo
senior tag
-
Komplikato
veterán
Most jön ki a Company of Heroes patch 1.6 a napokban, a DX10 verziót az 1.7-től ígérik majd. Ez optimista esetben is egy hónap. De valószinüleg ez lesz az első DX10 tesztelő cucc, ha az FS X patch be nem előzi.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Raymond
félisten
''Az R600-ban a TMU és a ROP egységek számában került homokszem a gépezetbe.''
A 16 ROP lehet nem az igazi, de ez max igazan nagy felbontasokban jon elo. Nem ertem a TMU-kal mi a problemad. 32 TA, 80 sampler es 16 FP32 filter. Eleg jonak tunik 750 Mhz-n.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Komplikato
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #2097 üzenetére
Én a Texture Addressről olvastam a vr-zone-on 16 darab-ot. Átvertek
.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
HIS oldalan kint van mar a HD2900XT [link]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."