Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok!

    Régóta vásárlok aliról és elég sokat A3-mas szinten vagyok.

    Most van egy csomagom amivel gondom van.

    Két ugyanolyan terméket rendeltem csak más színben.
    Ezt a terméket ugyanettől a kereskedőtől már 1x rendeltem, de akkor semmi gond nem volt vele.
    Most mind a kettő kis méretű lett, és az egyik el is lett durván varrva.
    (Bár mindenki szinten egy méretként árulja, de a gyártó doboza szerint van medium és large méret is. Én azért itt rendeltem újra, mert az első alkalom után a méret jó volt. Az akkor Large volt, most viszont mindkettő Medium méretű lett).
    Próbáltam egyeztetni (szerettem volna, ha újraküldi a két hibátlan, és a gyártó szerint nagy méretű terméket), de sikertelenül.
    Ekkor vitát indítottam. Ilyenkor a két termékre külön kell indítani.
    Az érdekesség, hogy annál a terméknél ahol csak a mérettel volt gond, annál az aliexpress lezárta a vitát, és elindította vissza a pénzt. Annál a terméknél ahol elvarrás is volt, ott a hibát elfogadtál, viszont a méret gondot nem, és csak akkor kaphatom vissza a teljes összeget ha visszaküldöm a terméket. Ellenben még a termék teljes árát sem kapnám vissza (csak részben), és a szállítást sem.
    Az Ali azt írta indokláskánt, hogy az kereskedő szerint a csatokkal állapítsam be a terméket és a leírása szerint 70cm-es fejig szinte mindenkinek jó (ez utóbbit írja majdnem minden eladó, hogy ne legyen problémája).
    A gond az, hogy a terméken semmilyen csat vagy más állítási lehetőség nincs jellegéből adódóan.
    És 70cm-es fej szerintem nem is létezik.
    Tehát eléggé meg lett az Ali is vezetve.
    Én erre a termékre az Ali mindkét ajánlatát elutasítottam, és újabb bizonyítékokat tettem fel.
    Ezek után mi a teendő?
    Fog az Aliexpress újabb javaslatot tenni?
    Meddig várjak ha nem?
    A másik termék visszatérítése (együtt egy rendelésben, egy csomagban volt rendelve és nem külön) folyamatban van.
    Ha semmi nem történik, akkor érdemes arra hivatkozni hogy ellentmondás van. Ha az egyik is rossz méretű, akkor a másik ugyanolyan is az, és ha az egyiken nincs csat, akkor a másikon sincs, mert ugyanaz a termék.

    Segítségeteket, és javaslatotokat előre is köszönöm.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz World-Soft #28334 üzenetére

    Hiába töltöttem fel új dolgokat amiket kértek, és írtam további dolgokat, most már 4 napja semmi nem történik.
    Az Aliexpress mintha már nem nézne a vitára, és egyszerűen 10-én le fogják zárni.

    Mit nem csinálok jól? Mit kéne tennem, hogy ismét megnézze egy ügyintéző, mert ez így értelmetlen.
    A kereskedőm egy valótlan állítással az egyik terméknél beetette az Aliexpresses ügyintézőt (a másik terméket elbíráló ügyintézőt nem tudta), és ezért bukok ~10USD-t egy olyan terméken aminél azért elismerte az Aliexpress is hogy durván varráshibás.

    Közben más kereskedőtől rákérdeztem a termék méretre. Érdekes a többség tudja miről van szó, akkor is ha egy méretet írnak ők is az oldalukon, és nem jönnek olyannal mint az én kereskedőm, aki beetette az Aliexpresses ügyintézőt, hogy használjam a terméken nem létező csatokat a termék méretének beállításához.

    Mit tudok tenni, hogy valami történjen is az ügyben, és ne csak azt várjam, hogy lejárjon a vita ideje.
    (a kereskedőnek közben írtam hogy a varráshibás kicsi terméket küldje újra, de ű csak a termék visszaküldése után lenne erre továbbra is hajlandó)

    Segítségeteket előre is köszönöm.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz World-Soft #28357 üzenetére

    Na megoldódott a dolog.
    Ma az Aliexpress újra értékelte azokat amiket felettem 4 nap utána, és a rendelés másik felénél is elfogadták a hibás teljesítést. Így mind a két termék árát és a szállítási költséget is visszatérítik.

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok. Most nem tiszta.
    Most Aliról DHL küldés esetén (ez nem tudom egyezik e egy DHL express-el) most lesz 150EUR alatt eljárási díjam, vagy sem. Egy oldal szerint nem, mások szerint igen.
    Egy DHL-es ügyfélszolis szerint nem lesz, de már nem vagyok biztos benne, hogy nem e én adtam a szájába ezt.
    És ha DHL-t ír a kereskedő, akkor esetleg az lehet ez a DHL express is, ha mondjuk ott lenne díj?

    Illetve másik: Ha átlépem a 150EUR-t akkor mi történik?
    -A vámot a 150 feletti részre kell fizetni?
    - gondolom hirtelen lesz eljárási díj is.
    - Ha az Ali beleszámolta az áfát ekkor is, akkor hogy nem fogja a DHL vagy más is felszámolni nekem? (erre a DHL-es ügyintéző is azt mondta, hogy jó kérdés )
    - Ha jól értem ekkor a kereskedő fizeti be az fát, de honnan tudom, hogy ez meg is történik? Vagy csak tőlem beszedik és még egyszer még én is befizethetem... Előre hogy tudom ezt eldönteni, hogy fognak -e fizetni vagy sem.
    Előre is köszi.

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57042 üzenetére

    Köszi neked is és lacoka55-nek is. Én nyár óta nem rendeltem!
    Tehát a termék nettó érték a 150EUR és mikor kiszámolják a bruttót azt viszont a termék és a szállításra számolják.
    Úgy kell vennem, hogy mikor látok egy szállítási díjat, arra külön a szállítási résznél fel van szorozva 27%-al már? Vagy máshogy van?
    Illetve az, hogy EUR-ra állítom az oldalt, az mennyeire pontosan adja meg. Vagy USD értékből kell visszaszámolnom?
    Na és így lett érdekes és lehet siralmas a dolog.
    Ez a termék:
    https://www.aliexpress.com/item/32830241601.html?spm=a2g0s.imconversation.0.0.4fe63e5fRuchFv

    Ha leosztom 1.27-el, akkor pont ott van (vagy épp átlépni a 150EUR)-t: Br. € 190,98.
    Azt mondjátok az ali mindenre kiszámolja az árat és az alapján számolja a bruttót. A szállításra is. Ha van szállítási költség, akkor ez a 1.27 leosztás igaz?

    A másik hogy ha vannak kuponjaim. Pl. a bolttól kapnék, meg most gyűjtök aliexpesseset is.
    Akkor ezek hogy számítódnak bele a vételárba?
    Mondjátok azt, hogy le lehet vonni.

    A DHL ingyenességet először itt olvastam, de rá fogok még egyszer kérdezni:
    https://rendeljkinait.hu/faq/vamugyintezes-menete-dhl-csomag-eseten/

    Mivel 4XX Ft-t számolna érte az eladó, ezért gondoltam akkor nem a postán keresztül vinném a dolgot ahol ugyanennyi lenne az ügyintézés kb. csak akkor lassabb a szállítás.

    OFF: én a termékből próbaként betettem a kosárba vagy 3-mat 6xx USD értékben. És akkor is írja, kiválasztáskor, hogy "VAT included in your Order ".
    Akkor a vásárlás végén azt elkezdik visszaszámolni?

    Minden segítséget előre is köszönök.

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57047 üzenetére

    Köszi. Ez így érthető. A következő lépésnél látom a visszaszámítást. 1 csomagot kívánok venni csak, ami ebben az esetben ugye 2 lámpa. A kupon az aliexpss kupon ami szerintem nem szállítás hanem általános (remélem ez is jó levonásnak) és 10 USD.
    Annyi, hogy a 44.6 az csak kb van meg hogy jött ki. 210.19 a nálad jelentkező 1.34 szállítás és a 44.6/165.21 közt közelítően jön ki nekem csak az áfakulcs. Biztos valamit benézek. Nekem nem ír mondjuk szállítást, de ha megérteném hogy van az később is segítene.

    Amúgy beszéltem a DHL Expressel újra. Ismét azt kaptam, hogy IOSS esetén nincs fizetnivalóm (ha rendben feltüntetik az IOSS számokat a csomagon vagy mi) mert nincs teher beszédés. Ha 1 Ft teher is lenne, akkor már a szokásos díj lenne. Viszont azt mondta a csaj, hogy ő az Express. Kérdezzem meg melyik divízióval szállítanánk, így ennek tudatában meg lehet kérdezni, hogy ott mi az eljárás. (bár kérdés, hogy megéri e kockáztatni)
    Segítségedeteket előre is köszönöm.

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok!

    Lenne még egy kérdésem.
    Egy másik kereskedőnél is néztem a terméket, és ott UPS szállítást akar a feladó.
    Az UPS ügyfélszolgálata is azt mondta, hogy ha ugye 150EUR-ig nincs fizetnivaló, akkor nekik sem kell kezelési díjat fizetni. (azt mondta, hogy sajnos az fórumokon látják, hogy nem ez van írva)
    Viszont kér dologra hívta fel a figyelmemet:
    1. Az állam minden év végén meghatározza a 150EUR határ az hol van. Tehát azt mondja most is 145EUR a hivatalos határ.
    2. A másik, hogy ez mindig a csatolt számlától függ, hogy azon mi szerepel.

    Nekem eddig csak régien kis pár száz forintos tételeim voltak a változás előtt, így abban mellékelt számla sosem volt. A borítékon volt mindig valami random értek.

    Viszont azt mondta az ügyintéző egy kereskedőházi kuponra (pl. aliexpess), ahogy ott kérdés hogy az hogy az hogy szerepel. Ugye a feladó fogja a számlát mellékelni, de azon vajon látszik -e a kedvezmény (pl. az Aliexpress rendszeréből származik e), vagy csak azt, hogy mondjuk ő 152EUR-ért adta a terméket és ez is szerepel a számlán hisz ő ezt is kapja.
    Annyit mondott, hogy a vámhatóságnál abból lehet gond, hogy ott nem szerepel mondjuk hogy nem annyit fizettél amint ami a számlán van, mert akkor simán megvámoltatják és újra ÁFA-tatják a terméket, és utólag lehet max visszaigényelni valahonnan az első ÁFA tartalmat.

    Ezzel kapcsolatban tud valaki információt adni, hogy az új rendszerben hogyan érkeznek a csomagok? Tehát valóban mindig érkezik -e számla is a csomag mellé? És ha igen, akkor az valami Aliexpresses fejléces amin minden Aliexpesses kupon, coin kedvezmény, stb le van vonva? Vagy mindig a kereskedők állítanak ki saját számlát a saját rendszerükben, és azokon a kedvezményes érték nem is szerepel? (tehát meg lehet szívni amiatt?)

    Előre is köszi a segítséget.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57092 üzenetére

    Köszi. De akko végül is az Ali adja az adózási infókat, tehát az a lényeg,mert akkor ő mindent úgy külld ahogy mi látjuk. Ha van kedvezmény amit nem a bolt ad azt is levonják. Akkor is ha azt ugye a bolt megkapja.

  • World-Soft

    senior tag

    Azzal mit lehet kezdeni, ha az eledó valahogy fizetés nélkül tegnap meg akarta vezetni az árút velem, mert lehet plusz pénz lesz a szállítás és gondolom így tudja csak megnézni. Persze akkor minden kuponom is elveszne egy olyan konstrukcióban amit akkor még vám köteles is lenne.
    Most is mondta az előbb, de ha kiderül, hogy azt mondja hogy 10k a szállítás és nem ingyenes, akkor is a kupont másnál nem tudom használni.
    A kereskedő mennyire tehet meg, hogy pl. ingyen postát ígér, majd plusz pénzt kérne (gondolom nem) . Máskor volt ilyen ott 1-2 usd-ről beszéltünk és nem is fizettem de megkaptam. Itt viszont maga a termék is drága, meg kell is nekem, meg csak így akcióban elég okés az ára.
    Ügye az most sovány vigasz lenne, hogy jaj akkor vissza az ára és akkor nincs termékem.

    Ti hogy szoktátok ezt kezelni ilyenkor?
    Gondolam a max fizetni, majd utána az alin ugyanúgy visszakérni, mert jogtalan volt.

  • World-Soft

    senior tag

    Néztem a Paypal fizetést az összefoglalóban. Azzal nem fizettem még.
    Ez egy plusz védelmet is ad, vagy nem (mert mondjuk az Ali lesz a pénz tulajdonosa).
    Vagy ez kiváltja az Aliexpress védelmet?
    Tehát érdemes -e közbeiktatni még a Paypalt.
    Illetve ha netán vita lenne a vámosoknál, akkor ugyanúgy bizonyító erejű hogy mit fizettem? (akkor is ha pl. kártyáról vonja le a pénzt a Paypal, vagy ha Paypal egyenlegből)

    Köszönöm előre is a tapasztalatokat/infókat.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz fairi #57102 üzenetére

    Én is köszönöm.
    Ezzel csináltam egy hibás kérést ahogy az én eladom kérte, majd közölte, hogy így már meg tudja mondani, hogy az ingyenes szállás ellenére a 210USD-s termékre további 70 USD-t kérne. Vicc kategórai. :/

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57106 üzenetére

    Köszönöm. Ez azt is jelenti, hogy Paypal fizetés közbeiktatása (bankkártya helyett paypal-t válaszotok a fizetési eszköznek az Aliexpressen) esetén esetén az Aliexpresses jogorvoslatok elvesznek, tehát ott a vitát nem rendezhetem már (eddig ott a kis értékű termékek esetén nem volt problémám), vagy az ugyanúgy megmarad ez esetben is?

    Köszi.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57108 üzenetére

    Köszönöm hogy nekem és másoknak is ennyit segítesz.

    Ez jó hír. Akkor a leírás szerint az átváltást ugyanúgy a bankkal végeztetem (így ha jól tudom nincs plusz veszteség), és akkor cserébe van egy plusz védelem.

    Ha a VÁM-mal gond lenne és esetleg kérnének valamit amin látszik, hogy mit fizettem (nem tudom van -e ilyen, hogy számlakivonat részletet kérhetnek), akkor ilyenkor a paypalt-t kell bemutatni, vagy a banki tranzakciót ami keletkezett a végén? (ugye nem tudom ha a paypal közbe van iktatva, akkor ott mennyire látszik egy tranzakción, hogy az Alihoz kapcsolódik)

    Előre is köszi

  • World-Soft

    senior tag

    Egy kérdés?
    Robotlámpát akarok venni. Már előre kérdezek a tegnapi után az új kiszemelt eladótól.
    De sorra már a második mondja a Free shippingre, hogy sajna megemelkednek a szállítási díjak, és fizess még majd.
    Az első a 210USD termékre +70USD-t kért volna (persze ezt csak a megrendelés után tudta megmondani mennyi lesz), ami vicc. Ha emelkedik a szállítás, akkor úgy írják ki.
    Főleg hogy tudja, hogy miket árul amik nem egy borítékban szállíthatók (egyik termékük sem).

    Tehát ez ilyen általános és el kell felejteni a Kínából szállítást, vagy csak én vagyok szerencsétlen?
    (Ugye 1-2 USD eltéréssel van mindenkinél ugyanaz a termék ugyanolyan feltételekkel. Akkor mindenki utólag akar majd lehúzni?)

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz World-Soft #57125 üzenetére

    Az éjszaka megjött a ásik kereskedő válasza is:
    Ő a 2 lámpát szállítással együtt 230usd körül mondja. Ugye ez az Áfa-s ár.
    Kérdésemre ezt kapom álaszként:
    "The total amount of a piece of 60W 3prism moving light is about 150 US dollars "

    Nem tudom, hogy ez nála magyar Áfa-s rá e vág csak nettó elent, de ezek utólag nem 1-2 usd-t akarnak sorra, hanem jóval többet. És ezt vásárlás után akarnák csak közölni mert nem így írják ki.

    Sok éve vagyok Aliexpressen, de ez nem így működött!

    Tényleg ennyire szar lett?

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #57128 üzenetére

    Nem az a baj hogy 150 vagy nem.
    Az hogy 2 lámpa 230 áfásan-minusz kuponok.
    Ennyiért van kíírva és ennyiért érdekelne.
    Vagy amit ez is mond: 150USD csak egyért. Tehát a kettő már 300USD lenne.
    És ezt ugye privátban közlik, hogy ami ki van írva az csak egy dolog. Ráfizetést kérnék.
    Ez nem volt a sok évem állattenyésztés ami óta Alizok max 1-2 alkalommal volt próbálkozás. De nem is rendeltem általában drága terméket.
    Írja ki, hogy milyen drága a szállítás és döntök az alapján.
    Ezért kérdeztem, hogy nagyobb termékeknél ez általános lett, hogy mindenki hatalmas pluszt szeretne kérni? Ugye nekem a vám szabályok változása umost vt egy kihagyásom,ezét volt sok minden új. De ez így pofán üt, hogy az egész fekete péntek most erről szól, (ha benne van az akcióban vagy nem) hogy plusz pénzt kérne. (Már megrendelni sem merem. Inkább ugye már kérdeztem előre.)

    Másnak mi a tapasztalata aki Kínából és nem EU raktárból rendel?
    (ugye a termék amit néztem az nem egy borítékba elférő dolog: robotlámpa)

    Vagy csak én vagyok ilyen szerencsétlen most? Vagy rosszul csinálok valamit?
    (A cél hogy termékem is legyen, és én csak elégessem az összes kupont, stb)

    Köszi a válaszotokat.

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok!
    Egy új jelenséggel találkoztam. 3 csomagom ami 3 különböző helyről származik, annak egyszerre változott a státusza. Méghozzá ha jól értem az országba belépés elött egy csomaggá tették össze új közös számra.
    Most tényleg van ilyen?
    Mitől függ hogy ilyet csinálnak?
    Vámolás szempontjából változik valami? Pl. összevonják a vásárolt termékek értékét és akkor így kell 150EUR alatt lenni? Vagy nem kavar ez be?

  • World-Soft

    senior tag

    Hi!
    Mit tudok tenni, ha a leírás szerint jeleztem, hogy dupla ÁFÁ-t fizette, csatoltam a dokumentumokat, és közel 2 hete semmi nem történik.

    Kéne valahol látnom a nyitott ügyet?

    Előre is köszi.

  • World-Soft

    senior tag

    válasz World-Soft #62399 üzenetére

    De mégis.
    A SPAM mappában volt, de nem értem akkor mi hiányzik nekik, mert szerintem mindent elküldtem.
    Még a Posta hivatalos angol nyelvű igazolását is.

    Ti hova mit szoktatok csatolni?
    Tehát az amit el is fogadnak.

    "
    Thank you for your consultation. Your current Service No. is:#CaseNo:-----------#
    Dear Sir/Madam,
    Thank you for contacting AliExpress.
    We have reviewed the document you provided but it's insufficient
    Please know that, in order to process the VAT refund, we need the following document:
    1. invoice of import VAT issued by the logistics service provider (with tracking# and VAT amount)
    2. proof of payment for that invoice
    3. customs document on the release of the goods obtained from the logistics service provider, or a clear picture of the goods received with the shipping label
    Thank you for your cooperation.
    "

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #62402 üzenetére

    ugye 2 hete volt már, de minden hova több mindent csatoltam.
    Azt is hol kéri a megfizetést, azt is amit ők adtam igazolás a panaszom miatt angol nyelven, a bankomnál lévő megfizetés több képpel.
    Azt is ami le lehet tölteni fizetés után a posta felületéről.

    És nem számoltam semmit, mert az ali is HUF-ben írja nekem.
    Ezért nem értem.
    Lehet valamelyik scrrenshot nem tetszett nekik, vagy passz.
    Ezért kérdezném, hogy akinek volt ilyen ügye, az pontosam melyik részhez mit töltött fel és milyen formátumban (lehet nem jó az a képnézet esetleg ami kell nekik)?

  • World-Soft

    senior tag

    válasz V/ #62407 üzenetére

    Köszi.
    Az a fura, hogy a csomag címkét nem tudtam akkor még küldeni, de azon ívül ezeket csatoltam.
    A számát amit kért a porta, még a felületről is képet.
    A szabad forgalomba helyezésről képet
    Illetve a netbankból képet.

    Remélem akkor a csomag lefotózott címkéje még segít.
    Ugye az azért is fotóztam le, mert még azon is rajta IOSS szám.

    Egy kérdésem:
    A NAV azt mondta miért vámkezeltetek (kis érték, tehát áfa) a POSTÁVAL.
    menjek fel az EVÁM-ra ott egy látom, hogy megérkezett -e a rendszerbe az azonosító.
    A másik ingyenes.
    De mintha úgy olvastam volna, hogy ingyenes, de attól még erre is szed pénzt a posta.
    Ez még mindig igaz?

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok!
    Mit tudok tenni, hogy a kuponomat ne veszítsem el?
    Írtam egy gyártónak, hogy szeretnék egy custom világító táblát tőle. Leírtam, hogy RGB verzióban. Ő nem, az RGB-set küldte, de mivel lejárt volna a kupon megrendeltem, és ismét írtam, hogy ugye az RGB-s kell. Gondoltam mint mások csinál egy fiktív terméket majd a különbözetről. Hát nem. azt mondja vonjam vissza és rendeljen meg egy másik linken. Ekkor viszont elvesztem a kuponomat amiért órákat játszottam most a aliexpress játékben. Ezt nem szeretném természetesen. Én úgy tudom, hogy ha én vissza lépek, akkor ezt elvesztem. (ugye jól tudom?)

    A kereskedő sem akar annak megfelelő kedvezményt adni, csak közölte, hogy akkor leszállítja azt amire nincs szükségem.

    Igazából én azt csináltam amit a gyártó mondott, tehát én az ő instrukcióit követtem, és így kicsit szarul esik, hogy ezért veszem el a befektetett időmet és kedvezményemet akármennyi is.

    Azon kívül, hogy bevonom az aliexpresst mit tudok csinálni?
    Előre is köszi.
    Zoli

    [ Szerkesztve ]

  • World-Soft

    senior tag

    Sziasztok!
    Hogy lehet az Ügyfélszolgálattal beszélhetni ha még a csomagot nem nem kezdték el feldolgozni.
    Ugye a kereskedővel nem tudok dűlőre jutni PM-ban, és szeretném bevonni az aliexpesst, mivel ő tudná megoldani.

    Sehol nem sikerül addig velük kapcsolatba lépnem. Tudnátok segíteni hol tudok ebben a fázisban?
    (Ugye ha a kereskedő kérését teljesítem: vonjam vissza a megrendelés és egy másikat rendeljem meg, akkor elveszítem a használt kupon értékét. Ugye a kereskedő instrukciója alapján lett volt rosszul rendelve)

Új hozzászólás Aktív témák