Rage: Az id Software új játéka az FPS-ek jövője lesz - vagy inkább a múltja?

"A Rage egyike lesz a legszebb grafikával rendelkező játékoknak a horizonton," - olvashatjuk az Xbox World 360 Magazine-ban - "de emiatt könnyen az ötlettelenség csapdájába is eshet. Ennek árnyékai már feltűnnek, ahogyan a Rage-ben a nyílt világot behatárolják, ezáltal kicsit lineárissá válik a játék."

"Az id Software korábbi sikerjátékait - például a DOOM 3-at is - sok kritika érte, miszerint csak egy csinosabb változatát mutatják be az előttük megjelent "folyosókon zajló lövöldözős játékoknak." - magyarázták meg a fentebb elhangzott kijelentés okát az Xbox World 360 munkatársai.

Az állításukat támasztja alá az a tény is, miszerint az idei E3-on történt Rage prezentációban (Lásd a videón) sok olyan játékelemet láthattunk, ami a régi, jól ismert játékokból köszön vissza (Például amikor egy elektromos töltésű nyílpuskával a víztócsában álló ellenfeleket tették ártalmatlanná). Reményeik szerint a robbanó hordókig azért nem nyúl vissza az id csapata a végleges játék megjelenéséig.

Azért azt hozzá kell tenni, hogy akár a DOOM 3-at, akár a korábbi sikeres id Software játékokat is vesszük alapul, nem véletlenül váltak ezek a játékok ismertté. John Carmack mindig képes volt olyan új technológiákat kifejleszteni a játékai alá, ami sok játékost lenyűgözött. A Rage is biztos tartalmazni fog olyan elemeket, melyek legalább annyi játékost meggyőznek majd, mint ahányan kifogásolják a fentebb említett régi ötletek visszahozását.

Megjegyzés: Mindenesetre én már nagyon várom a játékot - a DOOM 4-el együtt -, ugyanis ha FPS-ről van szó, számomra az id Software játékai még nem okoztak csalódást, és biztos vagyok benne, hogy ezúttal sem fognak.

Azóta történt

Előzmények