Ratchet and Clank: Nexus - Teszt

Visszatérés a sorozat hagyományaihoz

Az Insomniac Games fejlesztői műhelyében kitalált, Ratchet (lombax fajhozó tartozó macskaszerű humanoid idegen) és Clank (a gyártó sor pillanatnyi hibájából fizikai helyett szellemi képességeiben kiemelkedő robot) párosával több, mint egy évtizede találkozhattak először a játékosok. A PlayStation exkluzív franchise epizódjairól készült összefoglaló megtalálható a Gamepod tudástárban.

Mobil vesszőfutás:

A Sony egy blog bejegyzésben jelentette be, hogy a PlayStation exkluzív franchise legújabb epizódjához kapcsolódó mobiljátékon dolgozik, egy Greg Philips producer irányította fejlesztői csoport. A terveik szerint még az idén megjelenő okostelefon alkalmazásról, egyelőre igen kevés konkrétumot közöltek, így azt sem, hogy milyen platform(ok)on és ingyenes vagy fizetős konstrukcióban lesz elérhető a játék.

Az viszont kiderült, hogy nem platfrom, hanem végtelen futás stílusú játékban kap főszerepet a lombax ,és elválaszthatatlan robot barátja. Továbbá a Ratchet and Clank Before the Nexus címet viselő játékban elért eredményeket át lehet küldeni, és a konzolon hasznos kiegészítőkre, fejlesztésekre lehet majd váltani, de ennek részleteit sem ismertették.

Az Insomniac Games, már a Ratchet and Clank Nexus bejelentésekor kiemelte, hogy a franchise PS3-tól búcsúzó epizódjával, a karaktereket a játéktörténetbe kitörölhetetlenül beíró klasszikus trilógia hagyományaihoz térnek vissza. A játékot kipróbálva pedig kiderült, hogy ezt az ígéretüket szinte maradéktalanul be is tartották.

A szinte jelző használatát a történet hossza indokolja. A nettó hat óra körüli idő alatt teljesíthető story nem csak egy, a klasszikus trilógiáról szép emlékeket őrző Ratchet rajongó számára tűnhet kevésnek, más népszerű akció-platform franchise opuszokkal összevetve is, a rövidebbek csoportjába sorolja az ikonikus duó utolsó PS3-ra készült játékát. Igaz, a szavatosságot némileg növeli, hogy a már teljesített pályákra vissza lehet térni, sőt, a kimaxoláshoz erre mindenképpen szükség is lesz. Valamint a rövidebb játékidőt a Nexus árazásával is kompenzálta a kiadó, ám azt hiszem a Ratchet rajongók az alacsonyabb árnál jobban örültek volna a hosszabb történetnek.

Egyéb vonatkozásokban viszont maximálisan tartották magukat az ígérethez. A Nexus sztorija valóban a Crank in Time eseményei után veszi fel a Future saga történetének fonalát, ám ettől még önmagában is bőséggel megállja a helyét. Főhőseinket egy űrhajó fedélzetén, pontosabban külső burkolatán látjuk viszont, amint éppen egy mikro-meteor okozta kár elhárításán szorgoskodnak. A cseppnyi problémát azonban, rövidesen jóval nagyobb vészhelyzet váltja fel. A büntetés-végrehajtási intézetben szállított Vendra Prongot ugyanis kiszabadítják, és ez még csak a nyitánya az univerzumra leselkedő végzetes fenyegetésnek. Az űrboszorkány ugyanis rászabadítja a netherek dimenziójának legerőszakosabb lényeit a galaxisra. A történetben akad még néhány csavar, meglepő szövetségesek várnak a játékosra, és a szövetségesek váratlan meglepetései.

A franchise korábbi epizódjait ismerő játékosok, persze ismerősként fogják üdvözölni a sorra feltűnő főbb szereplők többségét, de azok is kapnak róluk egy rövid bemutatót, akik most találkoznak először Ratchet és Clank barátaival és ellenségeivel. Ez ugyan teljes egészében nem pótolhatja a korábbi epizódok ismertét, így néhány visszakacsintós poén értelmetlen lesz, de bőséggel akad megmosolyogni való jellemvonás, jelenet és párbeszéd számukra is. A bőséggel mért humor ugyanis szintén a franchise hagyományai közé tartozik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Ratchet & Clank előzetes

    Visszatér PlayStation 4-en a kicsi űrkalandor Lombax és hű társa a kis robot, hogy megmutassák modernizálva, milyen volt közel tizenöt év távlatában egy jó kis akció-platformer.

Előzmények