Fegyverek
A szomorú véget érő rabszállító induló történetből nem marad ki az űrutazás sem, bár mint a széria korábbi epizódjaiban, a Ratchet and Clank Nexusan is, csak a helyszínek közötti közlekedés eszköze. A teljesítendő küldetések, öt egymástól eltérő bolygón állítanak kihívásokat a játékosok elé, melyek egyike – ismét csak a hagyományok szellemében – az aréna. A másik négy planéta, küldetéseitől gyökeresen eltérő feladatot jelentő helyszínen, a vegytiszta akció terepe. Egy tekintélyes méretű amfiteátrumban kell, a több hullámban támadó ellenfeleket legyőzve megszerezni a trófeát, ami a dicsőség mellett igen hasznos, sőt nélkülözhetetlen tárgyakhoz is juttatja a játékost. Az pedig biztosan nem fog senkit meglepni, hogy az egymást követő bronz, ezüst, arany kupák elnyeréséért egyre több, és erősebb ellenféllel kell szembenézni.
A sorozatban mindig is központi szerepet játszó akcióhoz, a Ratchet and Clank Nexusban is sokféle fegyverből választhat a játékos, a stílusának és persze a helyzetnek igazán megfelelőt. Ezek között (ismét csak a franchise hagyományaihoz híven) egészen különleges darabok is akadnak. A „hagyományos” pisztoly és céltávcsővel is felszerelt messze hordó puska mellett, olyan is megvásárolható a rendszeresen felbukkanó fegyver-automatákban, mint a vinterizer, ami a száncsengő dallamát játszó hóemberré változtatja ez ellenfeleket. A korábbi epizódokat ismerő játékosok pedig olyan ismerőssel is találkozhatnak, mint Mr. Zurkon, a Tools of Destruction óta közkedvelt lebegő robotharcos. A különféle lőszerek fogytával, vagy a készletek kímélésére pedig ott van a közelharcban (is) verhetetlen eszköznek bizonyult csavarkulcs, Ratchet legelső és elmaradhatatlan fegyvere.
A különféle fegyverek megvásárlása és a lőszerkészlet folyamatos feltöltése, összegyűjtése messze nem minden, amit a hatékonyabb harci képességek megszerzésért tehetnek a játékosok. A fegyverek fejlesztése nem csupán egyike, de a Ratchet és Clank rajongók többsége szerint, a legfontosabbika a franchise hagyományainak. Egy részről, a különböző fegyverek használatával szerzett tapasztalat alapján, azok hatékonysága növekszik, méghozzá szintekre osztott lépésekben, ahogy más játékokban a karakterek szoktak fejlődni. Másik részről pedig, direkt módon, a pályákon begyűjtött raritarium kristályok felhasználásával is fejleszthetők a fegyverek, elsősorban az olyan „mellékes” tulajdonságai, mint a tárkapacitás, tűzgyorsaság és találat esetén, a célpontból visszamaradó értékek mennyisége.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!