Ratchet & Clank történelem

Az eredeti széria

Az Insomniac Games PlayStation exkluzív akció-platformere sokaknak okozott örömteli álmatlanságot az első rész 2002-es megjelenése óta. A nyegle nagyszájúsága ellenére (vagy tán épp azért) igencsak megkedvelhető macskaszerű lombaxi teremtmény: Ratchet, és a gyártósor rendszer-hibájának köszönhetően különleges képességekkel és magas intelligenciával bíró, de fizikai méreteit tekintve igencsak apró robot: Clank, vak véletlen szülte párosa, már tucatnyi játékban bizonyította páratlanságát. Változatos és látványos világok sorát utazzák be minden egyes kalandjukban, hogy a nem csak technológiájában, de képi humorában is a családi animációs filmeket idéző látvánnyal, és pergő, bőséges akcióval szórakoztassák a játékosokat.

Ratchet & Clank



A PlayStation 2-re 2002-ben megjelent első epizód akció-központúsága igencsak szokatlan volt a platform játékok kategóriájában. Az viszont igen hamar kiderült a játék értékeléseiből, és az eladási adatokból egyaránt, hogy a játékosoknak igencsak bejött, hogy az ugrálás és a pálya bejárásához szükséges mindenféle trükkös megoldások mellett, szeretik fegyverekkel püfölni és lődözni a garmadával özönlő ellenfeleket. Jó nagy és igen változatos fegyverekkel pedig még inkább. Hőseinek tudomására jut a Blarg faj elnökének Drek Elnöknek terve, mi szerint új bolygót épít fajának. Az elvetemült lénynek nem okoz lelkiismereti problémát, hogy a szükséges nyersanyagokat a környező, lakott planéták szétbontásából szerezze meg. Ratchet fejében meg sem fordul, hogy ilyen interplanetáris gazságot ő, az egyszerű szerelő próbáljon megakadályozni, így elindul a galaxis legnagyobb hősének Qwark Kapitánynak felkutatására, hogy majd ő vegye gondjaiba a pernahajdert.

Ratchet & Clank 2: Locked and Loaded



Egy évvel az első epizód után jelent meg a folytatás. Az Insomniac még egy lapáttal rádobott az akciófaktorra azzal, hogy módosíthatóvá, tuningolhatóvá tették a fegyvereket és egyéb felszereléseket. Az USA-ban Ratchet & Clank: Going Commando címen megjelent játék, pedig nem csak megismételte az előzmény sikerét, de még túl is szárnyalta azt.
Történetében, a saját galaxisukban komoly népszerűségre szert tett hőseinket a szomszédos Bogon galaxis legnagyobb vállalata kéri fel egy kis nyomozásra (már ha felkérésnek nevezzük azt, hogy egy róluk szóló riportműsor felvételéről egyszerűen teleportálják őket). Az egyszerűnek látszó meló, persze hamar bonyolódni kezd és be kell járni a galaxis minden zegét-zugát, hogy a végére járjanak.

Ratchet & Clank: Up Your Arsenal



A 2004-ben érkező harmadik rész, a továbbfejlesztett felszerelés fejlesztési rendszer mellett, látványosabb grafikát is kapott, s bár még mindig PS2 platformra fejlesztették, de már az online játék lehetősége is megjelent. Az eredmény pedig a trilógia legkiemelkedőbb eladási mutatóit hozta az Insomniac számára, a megjelenés évében (3 hónap alatt) csak a PAL régióban 400 000-nél több példány fogyott a játékból.
A Megapolisban henyélő páros a Holo-Vízió adásából értesül arról, hogy igazi otthonukat a Solana galaxisban Tyhrranoid sergek rohanták le. Hazaérkezésük után az is kiderül, hogy egy titokzatos gonosztevő, Dr. Nefarious irányítja a támadást. Hőseink első feladata felkutatni az egyetlen személyt, aki túlélte a vele való találkozást…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények