Pro Evolution Soccer 2016 teszt

Menü, grafika

Első, második és sokadik betöltésre sem sieti el a dolgokat a menü, elég sokat kell várni ahhoz, hogy a következő pontba ugorjunk, ami engem speciel már az első pillanatokban idegesített, főleg az állandó "establishing communications" felirat miatt. A menürendszer nem változott a tavalyi évadhoz képest, lényegében átlátható, jól kezelhető felületről beszélhetünk, ami a mai trendeknek megfelelően nagy ikonokat és látványos képeket kapott.

A főmenü
A főmenü [+]

Ötfelé osztották a fejlesztők, a Home (otthon) részlegben a legtöbbet használt módokat tekinthetjük meg: általában ide az online küzdelmek, a saját klub építése, valamint a felkészülése mérkőzések tartoznak. A Match (meccs) oszlop már jóval több mindent tartalmaz, itt is lehet barátainkkal játszani, illetve elérjük az online divíziókat és versenyeket. Az előző oldalon már említésre került, hogy az UEFA két nagy tornája és a szuperkupa immár hivatalos részét képezi a játéknak, ezeket a megmérettetéseket a "Competition" részben találjuk, méghozzá az Ázsiai Bajnokok Ligájának, a Libertadores kupának és a Dél-Amerikai kupának a társaságában, offline talán ezek nyújtják a leginkább szórakoztató részét a játéknak.

A mérkőzés kezdete előtt
A mérkőzés kezdete előtt [+]

Akik sztori módra vágynak, hogy egészen pontosak legyünk, egy menedzser bőrébe bújnának, azoknak a "Master League" vagy a "Become a Legend" (én már a felhasználónevemmel teljesítettem ezt) ajánlható, ahol egy tetszőleges csapattal kell bajnokságokat és más sorozatokat megnyernünk. Természetesen a nemzeti csapatokat is maradéktalanul megtaláljuk itt, vagyis meg lehet próbálni kijutni a magyar válogatottal is nemzetközi tornára, ha már ez lassan harminc éve senkinek sem sikerült.

A legfontosabb meccs
A legfontosabb meccs [+]

A grafika szép, nagyon szép, de valahogy nem lehet azt érezni, hogy a tavalyi részhez képest túlságosan nagy előrelépés történt volna. Persze ettől még tényleg ki lettek dolgozva mind a játékosok, mind pedig a közönség, akik próbálnak a lehető leghevesebb hangulatba lendülni meccs közben, és amikor a stadionokat messziről mutatja a kamera, úgy tűnik, mint ha hullámozna a nép, és igazából nem is lehet már elvárni azt, hogy ennél sokkal jobban lemodellezzék a főszereplőket. Figyeltek egyébként a részletekre is, így a kapunál a háló, vagy éppen a reklámtáblák szövegei jól láthatók, más kérdés persze, hogy mondjuk a fű nem annyira kidolgozott, mint a FIFA esetén. Ha már egyébként a helyszínekről szó esett, a következő otthonokat sikerült a valóságosnak megfelelően megrajzolni: Allianz Arena, Arena Corinthians, Beira-Rio, Juventus Stadium, Maracanã, Mineirão, Morumbi, Old Trafford, San Siro, Vila Belmiro, St. Jakob-Park, a többi csak valamilyen elképzelt formaterv alapján készült.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • NBA 2K16 teszt

    A népszerű kosárlabdás sorozat immár a tizenhetedik részét éli meg, még jobb lett a grafika és az irányíthatóság, több lett a show elem és a csapatkínálat is jóval bővebb lett. Az eddigi legjobb NBA játék?

  • Free-to-Play játék lesz a Pro Evolution Soccer 2016?

    Meglepő lépés lenne a Konami részéről, de várjuk meg a hivatalos megerősítést, mert úgy tűnik, hogy nem csak az ázsiai régiónak szánt ingyenes változatról van szó.

  • Valóban jön a free-to-play Pro Evolution Soccer 2016

    Meglepő módon az ingyenes kiadás csak PS3-ra, valamint PlayStation 4-re lesz elérhető.

Előzmények

  • Until Dawn teszt

    A kizárólag PlayStation 4-re elérhető horrorjáték látvány- és hangvilága magával ragadó, a fejlesztők odatették magukat. A színészi játék példás, a többszöri újrajátszás lehetősége még ennél is jobb dolog.

  • Pro Evolution Soccer 2015 teszt

    A Konami szoftvere ismét megpróbálja leszorítani a dobogó legfelső fokáról a FIFA aktuális részét; van amiben jobb, van amiben rosszabb a konkurensnél.