Pro Evolution Soccer 2016 teszt

Irányítás, hangok

Többféle irányítási mód közül választhatunk, bár ha nagyon őszinték akarunk lenni, akkor van PES-es és FIFA-s gombkiosztás, nyilván attól függően, hogy éppen melyiket szoktuk meg. Bármelyiket is használjuk, játék közben, elég jól fog működni. Saját tapasztalatom az, hogy egy kicsit könnyedebb, precízebb a vezérlés, mint a konkurens megoldásnál, talán az a legjobb vélemény, hogy nem szól bele annyira a játék, vagyis nem kell arra számítani, hogy ha valaki eladja a labdát, és a másik ezzel mondjuk kontrázva gólhelyzetbe kerülne, akkor ott tuti befigyel majd valamilyen rossz passz, mert a program nem akarja, hogy kapura törhessünk. Itt tényleg többnyire az történik, amit a játékos akar, bár azon azért javíthattak volna, hogy egy szögletnél a milliszekundumnyi gomblenyomás esetén ne teljes erőre ugorjon azonnal a csúszka.

Az első figyelmeztetés
Az első figyelmeztetés [+]

A cselezéssel szintén nem vagyok megelégedve, nehézkes, látszik, hogy a portolás miatt nem sikerült mindent maradéktalanul megalkotni, nincsenek kihasználva az iránygombok és az érintőpad sem. A szerelések viszont nagyon jól kezelhetők, nincs állandó mellélépés, mint a FIFA-ban, a mozgások is teljesen rendben vannak, ergo kevesebb irányítót fogunk amiatt a falhoz csapni, hogy már megint mindenki elhúzott a védőnk mellett, mint a gyorsvonat. A megdöbbenés majd a kapus teljesítményénél fog tetten érni minket, mert alapvetően jól védenek a portások, de néha olyan elképesztően nagy butaságokat hajtanak végre, hogy a szeme ketté áll majd a játékosoknak, pedig a mozgásdinamika és az esések kivitelezésével tényleg nincs probléma.

Különböző tapasztalatpontokat lehet gyűjteni
Különböző tapasztalatpontokat lehet gyűjteni [+]

Én nem akarom bántani a kommentátort és a szakértőt, akiknek szerepét egyébként Peter Drury (korábban az ITV Sportnál dolgozott) és Jim Beglin (korábbi ír válogatott labdarúgó) látja el, de sajnos egyáltalán nem hoztak lázba a mérkőzések közben, egy-egy lövésnél persze Peter felkiált, de nagyon sok felvétel hiányzik még ahhoz, hogy igazán változatos csevegések legyenek közöttük. A stadionok hangulata kielégítő, bár inkább látványos, mint izgalmas, az Old Traffordban sincs az a színházi hangulat, mint az életben, hiányoznak azok a szurkolói rigmusok, amik valóságossá teszik a küzdelmeket. A fejlesztők helyében beépítenék egy kicsit több bekiabálást, vagy cselek és szerelések esetén némi közönségfelhördülést, esetleg nagyobb esések esetén játékosfelkiáltást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • NBA 2K16 teszt

    A népszerű kosárlabdás sorozat immár a tizenhetedik részét éli meg, még jobb lett a grafika és az irányíthatóság, több lett a show elem és a csapatkínálat is jóval bővebb lett. Az eddigi legjobb NBA játék?

  • Free-to-Play játék lesz a Pro Evolution Soccer 2016?

    Meglepő lépés lenne a Konami részéről, de várjuk meg a hivatalos megerősítést, mert úgy tűnik, hogy nem csak az ázsiai régiónak szánt ingyenes változatról van szó.

  • Valóban jön a free-to-play Pro Evolution Soccer 2016

    Meglepő módon az ingyenes kiadás csak PS3-ra, valamint PlayStation 4-re lesz elérhető.

Előzmények

  • Until Dawn teszt

    A kizárólag PlayStation 4-re elérhető horrorjáték látvány- és hangvilága magával ragadó, a fejlesztők odatették magukat. A színészi játék példás, a többszöri újrajátszás lehetősége még ennél is jobb dolog.

  • Pro Evolution Soccer 2015 teszt

    A Konami szoftvere ismét megpróbálja leszorítani a dobogó legfelső fokáról a FIFA aktuális részét; van amiben jobb, van amiben rosszabb a konkurensnél.