Mass Effect 2 Teszt

A játék kezdete

Végre megérkezett a Mass Effect 2! A játék dobozát kinyitva elénk tárul két lemez - Gyűjtői Kiadás esetén három -, ami elsőre bizalomgerjesztőnek tűnik, legalábbis abból a szempontból, hogy a készítők jóval több tartalmat ígértek az első résznél, és a két, adatokkal teli lemez ezt sugallja. Lássuk, mennyire váltották valóra a BioWare-es srácok a reményeinket.

Figyelem! A teszt eléggé spoileres-re sikerült, így akik nem játszottak még az első résszel, azok óvatosan olvassák el!

A Mass Effect 2 telepítés után 11.4 GB-ot foglal el a merevlemezen, ami egyáltalán nem sok, pusztán 1.2 GB-al több, mint az első rész 10.2 GB-os mérete. Remélem ez nem fogja azt jelenteni, hogy mégsem lesz benne annyi terjedelem, mint ahogyan azt ígérték. A korábbi, PC Games Hardware-en mért eredmények szerint az általam birtokolt ATI Radeon HD 4890 elméletileg nem lesz elég a 4xMSAA használatához 1920x1200-as felbontásban, de azért én úgy vagyok vele, hogy először személyesen próbálom ki a full grafikát, és majd utána legfeljebb kikapcsolom az anti-aliasing-ot, ha annyira zavaróan leesik az FPS érték. Kíváncsian, de azért egy pici aggodalommal toltam fel mindent maximumra, egyedül a filmeffektet kapcsoltam ki, mert az a szemcsésség már az első részben is idegesített.

Nos, nálam az ATI Radeon HD 4890-en 1920x1200-as felbontásban, 4xAA és 16xAF mellett folyamatosan játszható volt a program, átlagosan 45-50 FPS körüli értékeket mértem a Fraps-al. A nagyobb terepeken leesett a képfrissítés 30-35 FPS környékére, de még így is bőven megfelelt, legalábbis nekem nem volt zavaró. (Érezhetően le van limitálva a játék, 60 FPS fölé egyszer sem ment, és az átvezető animációk, valamint a dialógusok alatt mindig visszaesett 30-ra. Biztosan nem a hardver miatt, mivel ez a 30 FPS egy szemernyit sem változott, akármi is történt a képernyőn az átvezetések alatt.) Ami egyből feltűnik a játék indulását követően, az a jócskán feljavított grafika. A karakterek nagyságrendekkel szebben ki vannak dolgozva, főleg az arcok és a mimika az, amin rengeteget javítottak.

A környezet, és a különböző tereptárgyak szintén sokkal szebb textúrákat kaptak, szerencsére már sokkal kevesebb helyen láttam elmosódott, alacsony felbontású textúrát - mondjuk azért néhol akad egy pár. De idáig a játék már most is mérföldekkel jobban néz ki, mint az első része. A játék első indulásakor a konfigurációs programban kell beállítanunk az első rész mentéseinek a helyét is. Ezután új játék választása esetén a régi karakterünkkel folytathatjuk a kalandokat, de a tényleges játék megkezdése előtt még ugyanúgy módosíthatunk rajta, mintha nem lett volna mentésünk. Persze ha a korábban beállított dolgokat akarjuk tovább használni, akkor csak nyomkodjuk a "Tovább"-ot.

Az első részből áthozott mentéseink a játékmenetre és a történetre is kihatnak, mégpedig többféleképpen. A játék több információt is belekalkulál a későbbi történetbe, amit a mentéseinkben eltároltunk. Először is a karakterünk jelleme változatlan marad, tehát aki jófiú volt, az most is úgy indul. Továbbá az első rész során meghalt és életben maradt csapattársak adatai szintén bekerülnek, tehát aki meghalt, azzal nem fogunk találkozni, viszont aki túlélte, azzal nagy valószínűséggel ismét összefutunk majd. Wrex-et például elég nehéz volt életben tartanom az első rész végére, de a játék őt külön ki is emelte, hogy túlélte a kalandokat. Kaiden meghalt (Választhattunk közte és Ashley között az első részben, amikor a Virmire-on felrobbantottuk Saren üzemét), mást nálam nem jelzett ki induláskor a játék.

Szintén változik a történet annak a függvényében is, hogy az első részben kivel kerültünk intim kapcsolatba. Rögtön a játék elején ugyanis bebiztosítják a számunkra, hogy a szerelmünk - szerintem írhatom így - túlélje a Normandia pusztulását, úgyhogy vele 100%, hogy ismét találkozunk majd. Az első rész végén dönthettünk arról is, hogy megmentjük-e a tanács tagjait, vagy sorsukra hagyjuk őket, valamint a legvégén jelölhettünk valakit az első emberi tanácstag tisztségére is (Udina-t, vagy Anderson-t). Kreatív módon oldották ezt meg a BioWare-es srácok, ugyanis a játék során különféle teszteknek vetnek minket alá, amiben válaszolnunk kell a korábban meghozott döntéseink függvényében.

A sztori úgy kezdődik, hogy a játék legelején Shepard parancsnokot és legénységét a Normandia fedélzetén elküldik egy eddig még ismeretlen szektorba, hogy a maradék Geth erők felszámolására ideküldött és eltűnt szövetséges hajók sorsáról információkat szerezzenek, illetve hogy semmisítsék meg az esetleges Geth túlélőket. Azonban nem sokkal a megérkezés után egy ismeretlen, fejlett technológiákkal bíró cirkáló támadja meg a Normandiát, és az egyenlőtlen harcban a hajó elpusztul. Szerencsére a legénység pár tagjának sikerül még időben elhagyniuk mentőkabinokban a hajót, Shepard viszont nem éli túl a támadást. Igen, sajnos azzal kezdődik a második rész, hogy meghalunk, kisodródunk az űrbe, ráadásul a páncélunk is megsérül, úgyhogy nem tudnak minket megmenteni a többiek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt