Hirdetés

2018. szeptember 21., péntek

Gyorskeresés

Little Nightmares: The Residence DLC teszt

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A harmadik kiegészítővel véget ér a bizarr utasokkal teli hajó útja, és ugyan a sárga kabátot viselő Six nem tér vissza, egy fontos kérdésre választ kapunk.

Kis híján egy éve jelent meg a Little Nightmares, a svéd Tarsier stúdió első saját játéka. Noha játékmenete igazán eredetit tulajdonképpen nem is tartalmazott (a Limbo és az Inside által kitaposott ösvényt követte), hangulata annyira magával ragadó volt, hogy a program rengeteg rajongót szerzett. A történet egy falánk utasokkal teli bizarr hajón játszódott, ahol egy parányi kislány, Six menekülését követhettük nyomon. Six a hajó mélyéről indult, és bár néha szörnyű dolgokat kellett megtennie a túlélésért, végül sikerült legyőznie a hajót irányító, gésamaszkos alakot.

A fejlesztők a megjelenést követően rögtön három kiegészítőt jelentettek be a programhoz, és ezek rendben meg is érkeztek. Az első, a The Depths mutatta meg először az új szereplőt, a Runaway Kid névre hallgató torzonborz kölyköt, aki szintén a kiutat keresi a hajó mélyéről, no meg a rabszolgasorsból. Ez a fejezet elsősorban vízzel kapcsolatos feladatokat tárt elénk, kiválóan rájátszva a mélység által keltett ösztönös félelemre. A második DLC a The Hideaway néven jelent meg, és ennek fókuszában a barátságos gnómokkal való együttműködés volt: kiutat kereső főhősünk e lényekkel együtt mozgatott járműveket, tört be falakat és fűtött be végül egy hatalmas kohóba.


[+]

Mindkét kiegészítőről elmondható volt, hogy ugyan nem voltak hosszúak (egy-másfél óra közé esett hosszuk), de kedvező áruk következtében erre nem lehetett igazán haragudni. Mindegyik az alapjátékban látott dolgokat variálta, de ténylegesen jobb egyik sem tudott lenni – és ez a most megjelent The Residence-re is igaz.


[+]

A kiegészítő-trilógiát lezáró fejezetben Runaway Kid menekülésének végét kísérhetjük nyomon: apró hősünk az alapjáték utolsó helyszínén, a gésa otthonában próbálja megnyitni a továbbvezető utat. Lényegében ez azt jelenti, hogy különféle szobrokat kell összegyűjtenünk egy erre szolgáló, eleinte csaknem üres szobába. A játéktér meglehetősen apró, de minden sarka igazi logikai feladatokat rejt. Komolyan, a klasszikus Resident Evil-részek objektíve logikátlan, de élvezetesen megoldható feladatait idézte fel bennem, amikor itt a megfelelő könyveket a megfelelő helyre kellett a polcokra pakolni, vagy mikor egy hatalmas, lámpákkal szerelt gömböt kellett úgy forgatni, hogy a fénypászmák a kijelölt pontokat világítsák meg.


[+]

A kiegészítő második felében a harc is megjelenik: a ránk törő apró, maszkos lidérceket zseblámpánk fényével tudjuk elporlasztani. Noha a fény irányítása még mindig nem tökéletes, e részek jóval kevésbé voltak idegesítők, mint mondjuk a The Depths fejezet halálos piócái. Szerencsére a fejlesztők nem is vitték a küzdelmet túlzásba, összesen három helyszín van, ahol ilyen lények törnek ránk.


[+]

A The Residence hangulatilag igen sötétre sikerült; és még az amúgy zseniálisan gonosz lezárás nélkül is ezt gondoltam róla – az pedig csak rátett az egészre még néhány lapáttal. Bár az nem változott, hogy e fejezet végét követően is az volt bennem, hogy túlzottan hamar érkezett el a lezárás, az biztos, hogy a harmadik kiegészítő messze a legemlékezetesebb a trilógiából. Nem tudom, hogy a fejlesztők egy folytatás-szerűségen dolgoznak (Six sorsának ismeretében ezt azért nem tartom valószínűnek), vagy valami teljesen új játékon, mindenesetre a Little Nightmares és annak utólagos támogatása a lehető legjobb nyitány volt számukra!

A The Residence kiegészítő elérhető az alapjáték minden verziójához, így PC-n, PS4-en és Xbox One-on is.

Pro:

  • Sokkoló lezárás;
  • kiváló horrorhangulat.

Kontra:

  • Kicsi pálya.

70

Grath

Hirdetés

Előzmények

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.