A Little Nightmares hangulatát tekintve egyedi alkotás volt: Six, az apró lány kalandjai egy Maw névre hallgató ördögi hajóról való szabadulást mutattak be. Sixet, megannyi társával együtt haszonállatként, élelmiszerként tartották a hajón, és ezt, no meg a többi szörnyűséget a program igen hatásosan tudta bemutatni. A játékmenet már kevésbé volt egyedi, tulajdonképpen az a fajta játék volt a Little Nightmares, mint az Inside vagy a Black: The Fall – azaz a könnyed platformelemek és a kisebb logikai feladatok veszik el a játékidő nagyját.
Az első kiegészítő még nyáron jelent meg, a másodikra pedig mostanáig kellett várni – Runaway Kid történetét pedig a jövő év elején érkező harmadik DLC fogja lezárni. A Depths DLC nagy furmánya a vizes helyszínek bevezetése volt, az új Hideaway pedig a sapkás gnómokra koncentrál – ezek az aranyos lények az alapjátékban színesítő elemként, illetve gyűjtögetnivalóként jelentek meg, most viszont dolgoztatni fogjuk őket.
A Hideaway még kevesebb narratív elemet tartalmaz, mint elődei, így aztán sokáig még az sem lesz tiszta, hogy feladatunk valójában egy hatalmas kohó beindítása lesz. Ez tulajdonképpen a pálya közepén helyezkedik el, és ide kell a lelkes gnómokat visszajuttatni – és persze ez nem egykönnyen fog menni, jó sok gépet kell üzembe helyeznünk, mire ez sikerülhet.
Noha a DLC jókora része az alapjátékból ismert alapokra épül – kell majd vak ellenfél körül lopakodni, polcokon kapaszkodni és fiókokon ugrálni, gépeket bekapcsolni –, a gnómok meglepően nagy váltást jelentenek. Ha sikerül elkapni és megölelni egy gnómot (ez néha igen nehéz; de jussunk eszünkbe, van sprintelés gomb a játékban!), az ezt követően mellettünk marad. Ha egy kapcsolóhoz dobjuk, azt meghúzza. Ha elkezdünk egy kocsit tolni, hát ő is beszáll, hogy ez gyorsabban menjen. Ha egy ajtó megvetemedik, hát ő is segít kifeszegetni.
Ez általában remekül működik (igaz, a gnómok néha beragadnak tárgyak mögé, vagy többször is meg kell őket ölelgetni), a gond mindössze az, hogy a Hideaway rendkívül rövid lett. Nem volt egy óra az első végigjátszás, és ugyan a gyűjtögetnivalók alaposan el vannak rejtve, nem biztos, hogy az ember szívesen nekivág másodszorra. Trükközni nem lehet, mindenhol egyetlen megoldás van csak, ráadásul a fejtörők nem nehezek – ha valami nyilvánvaló dolgot nem tudunk végrehajtani, hát ott nem vettünk észre egy gnómot a sötétben.
Noha a Hideaway bemutatásakor valami sokkal különlegesebbre számítottam, nehéz haragudni a kiegészítőre. A DLC olyan kellemes árazást kapott, hogy hiába csak egy órára köt le, még így sem éreztem teljes lehúzásnak. Kíváncsian várom, mit tud majd a harmadik letölthető pálya – reméljük, ott a Kölyök valami epikus és teljesen új jellegű kalandba keveredik.
A The Hideaway kiegészítő elérhető az alapjáték minden verziójához, így PC-n, PS4-en és Xbox One-on is.
Pro:
- Néhány remek fejtörő;
- más, mint az alapjáték.
Kontra:
- Lehetett volna komplexebb is;
- túlzottan rövid.
60
Grath