Kingdoms of Amalur: Reckoning bemutató

Végzet kártyák és Reckoning mód

A Reckoningban két újítás mutatkozik be, melyet eddig még nem sok szerepjátékban láthattunk - akcióban annál inkább. Előbb foglalkozzunk az úgynevezett Végzet Kártyákkal (Destiny Cards), majd utána rátérünk a Leszámolás módra is (Reckoning Mode).

A Végzet Kártyákat úgy kell elképzelni, mint egyfajta plusz ruhadarabot, melyeket a karakter fejlesztése, valamint a végigjátszás során elért teljesítményeink függvényében kapunk meg és használhatunk. Korábban már említettem, hogy amennyiben megfelelően specializálódunk, egyre erősebb kártyák birtokába juthatunk. Most lássuk, miként működik ez a gyakorlatban.

Továbbra is az én példámnál maradva: a képen láthatjátok hogy minden egyes fejlődési útvonalat követve öt különféle erősségű kártyát oldhatunk fel (Univerzális karakter esetén hatot, mert ott nagyobb a variálódás mértéke). Ezek a kártyák többnyire olyan képességeket adnak, melyeket az adott kaszttal játszva hasznosnak találunk. Például tolvaj esetében a nyilazáshoz, lopakodáshoz, hátba szúráshoz és hasonló skillekhez kapunk bónusz értékeket.

Ahogy oldjuk fel az egyre erősebb kártyákat, annál több és jelentősebb bónuszt biztosítanak számunkra, valamint használatukkal új titulust is kap karakterünk. Természetesen azt mondanom sem kell, hogy a legerősebb kártyák követelményeinek megfelelő karakter kialakítása - hacsak nem specializálódunk egy irányba - jelentős odafigyelést igényel. Azonban miután a skillek szabadon újra eloszthatóak pénzért, így később lehetőségünk van korrigálni, ha hibázunk valahol.

Az alapkártyákon kívül vannak az úgynevezett "Twist of Fate" (A sors különös fintora (?)) kártyák is, melyeket általában a frakciók által elérhetővé tett küldetésláncok megoldása után kapunk. Tulajdonképpen ezek jelentik az eredettörténeteket, azaz például ha megcsináljuk a "House of Ballads" (Balladák Háza) című küldetéssorozatot, akkor akár a halhatatlanok vezérévé is válhatunk (Persze ez nem megy majd könnyen, előbb bizonyítanunk kell rátermettségünket).

Habár jelenleg még nem vittem végig a játékot, de azt meg kell említenem, hogy bár valóban jól hangzik a fent leírt dolog, gyakorlatilag - eddig - ezekből a kártyákból azon a pár extra képességen kívül semmi előnyöm nem származott. Tehát hiába váltam a House of Ballads vezetőjévé, a későbbi helyszíneken egyszer sem hallottam erre visszautalást. Pedig viseltem a tiszteletjelvényeket, mégsem ismert meg senki azokon kívül, akikkel ott helyben találkoztam. Azért erre figyelhettek volna.

Most térjünk rá a Reckoning Mode-ra. Ezt picit körül kell írnom, mert bár nem bonyolult, elég nehéz megemészteni, mi köze van a játékhoz, persze azon kívül hogy látványos kivégzésekkel küldjük át ellenfeleinket a túlvilágra, miközben bőszen nyomogatjuk a billentyűket.

A képernyő bal felső sarkában látjuk az életerő és a mana kijelzőt, közötte pedig egy úgynevezett "Fate" (Sors) mérőt, ami folyamatosan töltődik, miközben csapkodjuk ellenfeleinket (A képen kék ikonnal jelezve láthatjátok, hogy mennyit növekedett az aktuálisan bevitt csapásnak köszönhetően). Ha ez a sáv megtelik, akkor lehetőségünk van aktiválni a Reckoningot az "X" billentyű nyomva tartásával.

Reckoning Mode használata közben a képernyő kékes színűre vált át, miközben karakterünket világító fények veszik körül, csapásaink nyomán pedig lélegzetelállító effekteket kíséretében osztjuk áldást ellenfeleinkre. Ebben az állapotban a tényleges sebzésünk többszörösére is képesek vagyunk, így még a főellenfelekkel küzdeni is gyerekjáték, feltéve hogy korábban már nem használtuk el ezt a módot.

Viszont amint aktiváljuk a Reckoningot, a Fate mérőnk elkezd fogyni, ezért igyekeznünk kell hogy még azelőtt végrehajtsunk egy rituális kivégzést, mielőtt elfogyna a csík. Ellenkező esetben az eddig leölt ellenfeleinkért nem kapunk extra XP-t. A kivégző mozdulatot az "E" billentyű lenyomásával hajthatjuk végre olyan ellenfélen, akinek már csak kevés életereje van. Ekkor egy animáció keretében láthatjuk, hogyan húzza karóba, döfi ketté vagy egyéb látványos módon likvidálja karakterünk a célpontot.

Azonban ilyenkor figyelnünk kell a képernyő jobb alsó sarkát, ahol is fel fog bukkanni egy billentyű neve (Mouse 1, Mouse 2 vagy Spacebar). Amint ez megjelenik, kezdjük el őrült módon nyomkodni azt a gombot, amelyiket kiírja. Bizonyos mennyiségű idő áll rendelkezésünkre, hogy amíg az animáció lelassul, a gomb nyomkodásával egészen +100% XP eléréséig "pumpáljuk fel" a mérőt. Ekkor az összes, Reckoning Mode alatt lemészárolt ellenfelünk után dupla mennyiségű tapasztalati ponttal leszünk gazdagabbak.

Természetesen a Reckoning Mode bármikor használható, amikor megtelik a Fate csíkunk, azaz minél többet harcolunk, annál gyakrabban is élhetünk vele. Miután így gyakorlatilag dupla mennyiségű XP-t kapunk, ezért a fejlődést alaposan fel lehet gyorsítani ennek segítségével. Érdemes minél többször alkalmazni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények