Kingdoms of Amalur: Reckoning bemutató

Küldetések és térképek

Miután a Reckoning alapvetően egy szerepjáték - még ha eléggé akciódússá is tették azt -, így a megoldandó küldetések és karakter fejlesztés fontos elemét képezi. Habár igencsak messzire jutottunk már a Baldur's Gate című RPG-től, sikerességünket most is erősen befolyásolja karakterünk fejlesztése, valamint hogy ennek hatására hogyan módosul a küldetések végigvitele. Most erről mondok pár szót, azonban teljes leírást nem tudok készíteni, mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia, milyen stílusban szeret játszani.

Jómagam először egy harcost indítottam, majd később váltottam át a végleges tolvajcsajra, akivel azután elkezdtem a kalandozást. A továbbiakban csak azokat írom le, amit vele tapasztaltam, hiszen nincs annyi időm hogy mindhárom kaszttal kivigyem a játékot és mindent kipróbáljak benne. A cikk írásának pillanatában a történet felénél járok, bőven 60 órányi játékidővel a hátam mögött, és még mindig vannak megoldatlan feladataim, melyeket hátrahagytam. Jelenleg itt tartok:

Egy aktív küldetésünk lehet, erre a program mindig fel is hívja a figyelmet, ha nincs kijelölve semmi. Feladataink színhelyét körökkel jelzi a program a térképen. Az aktív küldetést sárgával, míg a többit fehérrel. Ahhoz hogy egy küldetést aktívvá tegyünk, duplán rá kell kattintanunk annak címére a naplónkban. Fontos tudni, hogy a Világtérképen (Ahol él a gyors utazás lehetősége) csak az aktív célpontok látszanak, viszont az aktuális helyszínt mutató térképen minden küldetés jelölve van.

Feladatainkat négy csoportba osztja a játék: vannak a főküldetések (Main), ezek viszik előre a történetet, tehát aki úgy szeretné végigjátszani a Reckoningot, hogy mielőbb végezzen, az mással ne foglalkozzon, csak ezekkel a küldetésekkel. Szintén fontosak a különféle frakciók által adott küldetések (Faction), melyek mindegyike egy teljes történeten végigvezető feladatláncot takar. Lényegében ezek teljesítésével szerezhetünk reputációt vagy emelkedhetünk náluk vezetői pozícióba, azaz hírnevünk erősbítésére szolgálnak.

Kevésbé fontosak a mellékküldetések (Side), melyek tulajdonképpen arra szolgálnak hogy segítségükkel több tapasztalati ponthoz, jobb felszereléshez, valamint a különféle NPC-k által adott feladatok teljesítése során információkhoz juthassunk Amalur világát illetően. Ezek teljesítése nem fontos, de aki nem csak vagdalkozni szeret, az ne hagyja ki őket, jelentős részét teszik ki a játéknak.

Végül pedig vannak az egyéb feladataink (Tasks), melyeket általában mellékszereplőktől kapunk, viszont ezek némelyike akár az egész birodalmon átívelő elfoglaltságot jelent. Néha kapunk ilyen feladatokat, melyek teljesítése nem lesz leányálom. Nem amiatt, mert tápos ellenfelet kell legyőzni benne, hanem mert a teljesítésükhöz be kell járni az egész térképet. Tehát ezeket nem lehet úgy megoldani, hogy addig nem foglalkozunk mással (Kivéve abban az esetben, ha már jártunk a helyszíneken korábban).

Ahhoz, hogy megtaláljuk az egyes feladataink színhelyét, több segédeszköz is segítségünkre áll. Legfontosabb a küldetéseink összefoglalását tartalmazó naplónk (Második képen), ahol figyelemmel követhetjük haladásunkat. Második a képernyő jobb felső sarkában elhelyezett minitérkép, amin bejelölésre kerül minden fontosabb információ. Fontos tudni, hogy a "Detect Hidden" képesség fejlesztésével egyre több adat olvasható le róla, így a csapdák, kincsek, ellenfelek, titkos ajtók és Lorestone-ok is.

A világtérkép és az aktuális helyszínt mutató térkép szintén fontos - ezek között alul tudunk váltani -, ugyanis a környezetünkben található objektumokat, ellenfeleket és egyéb fontos helyszíneket ezek segítségével könnyen megtalálhatjuk. A Világtérképen pedig a városok, barlangok, kazamaták, romok, falvak, tanyák és minden olyan hely szerepel, ahol fontosabb feladatokat kell végrehajtanunk.

A Világtérkép leghasznosabb funkciója azonban kétségtelenül a gyors utazás (Fast travel) lehetősége. Minden olyan helyszínre, ahol korábban már jártunk, egy kattintással pillanatok alatt visszamehetünk ennek segítségével. Mondanom sem kell, mennyire jól jön ez akkor, amikor egy barlangot kipucolsz, majd a városban később ugyanoda kapsz egy másik küldetést, így nem kell visszagyalogolni. Pláne akkor frusztráló ez, amikor az egyébként nem messze lévő helyre csak komoly kerülővel tudsz eljutni.

A kedves pályakészítők ugyanis egy - számukra ötletes, nekünk viszont néha bosszantó - tulajdonsággal látták el a játék külső helyszíneit. Ugyanis a magasabb helyekről kizárólag csak az erre a célra szolgáló platformokról lehet alacsonyabbra jutni, még egy fél méteres kerítést sem vagyunk képesek átugrani. Ez elég illúzióromboló, pláne annak fényében hogy néha komoly magasságokból szaltózunk alá, máskor pedig meg kell kerülnünk egy teljes dombot, mert csak a kijelölt úton haladva juthatunk fel magasabban lévő helyekre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények